تعمیر هندزفری اپل

راه های حل مشکل کار نکردن هندزفری

ممکن است وقتی به سراغ هندزفری اپل می روید متوجه شوید عملکرد آن مانند قبل نیست به همین دلیل ممکن است فکر کنید برای چه هندزفری اپل شما خراب شده است. خراب شدن هندزفری آیفون دلایل مختلفی دارد که شما با تعمیرات هندزفری اپل می‌ توانید دوباره از آن استفاده کنید. یکی از دلایل خراب شدن هندزفری آیفون می‌ تواند این باشد که هندزفری شما در حالت هدفون گیر کرده باشد. از رایج ترین دلایل خراب شدن هندزفری آیفون می‌ تواند کثیف شدن جک هدفون باشد. اگر جک هدفون شما کثیف شده باشد مطمئناً صدای آن رسا و واضح نیست ...

رتبه دهی به این مطلب

ممکن است وقتی به سراغ هندزفری اپل می روید متوجه شوید عملکرد آن مانند قبل نیست به همین دلیل ممکن است فکر کنید برای چه هندزفری اپل شما خراب شده است. خراب شدن هندزفری آیفون دلایل مختلفی دارد که شما با تعمیرات هندزفری اپل می‌ توانید دوباره از آن استفاده کنید. یکی از دلایل خراب شدن هندزفری آیفون می‌ تواند این باشد که هندزفری شما در حالت هدفون گیر کرده باشد. از رایج ترین دلایل خراب شدن هندزفری آیفون می‌ تواند کثیف شدن جک هدفون باشد. اگر جک هدفون شما کثیف شده باشد مطمئناً صدای آن رسا و واضح نیست و اگر حس می کنید که برای تعمیر جک هندزفری اپل یک متخصص احتیاج دارید می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. از دیگر دلایلی که باید برای تعمیر هندزفری آیفون 7 بدانید این است که جک هدفون شما رطوبت گرفته است و همین عامل موجب عملکرد نادرست آن شده است. شما برای تعمیر هندزفری اپل باید از یک خشک کن برای خشک کردن رطوبت داخلی آن استفاده کنید. برای گذراندن دوره های آموزش تعمیرات اپل  کلیک کنید.

تعمیر سیم هندزفری چگونه است؟

نحوه پیدا کردن مشکل هندزفری

برای تعمیر هندزفری اپل باید سیم هندزفری را تست نمایید برای برای این کار سیم اصلی را به سمت پایین خم کنید و گوشی را به گوش خود بزنید و صدای آن را تست کنید اما اگر شما با تست کردن هندزفری متوجه صدا شده اید باید سیم هندزفری را بر روی انگشت خود بچرخانید و آن را بکشید و دوباره صدای موزیک را زیادتر کنید اگر سیم هندزفری را کشیدید صدای موزیک از هندزفری خارج شد فیش هندزفری مشکل دارد و شما باید به تعمیر هندزفری سیمی اپل بپردازید. اما اگر سیم هندزفری سالم بود و شما هندزفری خود را بر روی دستگاه دیگر امتحان کردید و اگر متوجه شدید که مشکل از خروجی صدای همون گوشی هندزفری یا مشکل از اسپیکر است باید اقدام به تعمیر اسپیکر هندزفری اپل و گوشی آن نمایید. اگر مشکل از گوشی نبود شما باید از یک مولتی متر کمک بگیرید.

برای تعمیر آیفون در اپل آچار کلیک کنید.

تعمیر سیم هندزفری چگونه است؟

برای تعمیر سیم هندزفری در ابتدا باید هندزفری را به دستگاه متصل نمایید و یک موزیک پلی کنید و صدای آن را زیاد نمایید، همانطور که گفته شد سیم هندزفری را تکان دهید با این کار شما متوجه می شوید صدای هندزفری قطع و وصل میشود. با دقت سیم را بکشید اگر متوجه شدید که خرابی در قسمت سیم هندزفری است باید سیم را تعمیر کنید. اگر سیم هندزفری پاره شدگی دارد باید از یک چسب نوار کمک بگیرید و قسمتی که آسیب دیده است را مشخص کنید. با استفاده از یک کاتر یا چاقو هندزفری را پاره کنید و کابل سیم را با استفاده از یک نبرد است و یک سیم لخت کن با احتیاط برش بزنید و کمی از لایه روی سیم هندزفری را بردارید و سپس باید سیم را لخت کنید تا محل اسب دیدنی و پاره شدگی هندزفری را مشاهده کنید که باید محل آسیب دیده را تعمیر ‌کنید و سیم ها را به هم متصل کنید و با استفاده از یک کاور یا کابل لاستیکی محل تعمیر شده را بپوشانید. تعمیر هندزفری اپل کار هرکسی نیست و اگر تخصص ندارید انجام ندهید.

چگونه یک فیش خراب را تعمیر کنیم؟

اگر متوجه شدید که فیش هندزفری شما خراب است باید یک فیش جدید تهیه نمایید. برای تعمیر فیش هندزفری می توانید از مرکز تعمیر هندزفری آیفون کمک بگیرید اما اگر خودتان می‌‌ توانید آن را تعمیر کنید یک فیش جدید از فروشگاه تهیه نمایید که مطابق با سایز اصلی شما باشد. برای تعمیر هندزفری اپل فیش خراب شده را با استفاده از یک انبردست سیم چین برش دهید و بعد از انجام این کار باید سیم های هندزفری را چک کنید تا پاره نباشد، زیرا اگر سیم های هندزفری سالم باشد مطمئنا مشکل از فیش هندزفری بوده است. شما باید برای تعمیر هندزفری اپل با استفاده از یک انبردست سیم هندزفری را لخت کنید وقتی سیم هندزفری را لخت می کنید دو سیم مشاهده می کنید که باید سیم ها را بر روی پین فیش متصل کنید برای این کار باید سیم های هندزفری را جمع کنید و آن را بر روی پین فیش متصل کنید. برای تعمیرات تخصصی اپل به اپل آچار مراجعه نمایید.

آموزش تعمیر گوشی هندزفری

برای تعمیر هندزفری اپل در ابتدا گوشی هندزفری خود را با استفاده از کاتر یا پیچ گوشتی باز کنید و به نکته توجه کنید که هندزفری های آیفون گوشی های متفاوتی را دارند و شما باید متناسب با نوع هندزفری خود روش مناسبی برای باز کردن آن انتخاب کنید. بعد از باز کردن گوشی تمام سیم های موجود در گوشی را بررسی کنید اگر شل شده هستند باید آن ها را متصل نمایید. به قسمت پین فلزی گوشی نگاهی بی اندازید اگر سیم های پین شل یا کنده شده بودند که باید آن را با استفاده از لحیم تعمیر کنید و اگر سیم های زیادی شل شده بودند باید تمام سیم ها را بررسی کنید و به صورت دستی همه آنها را در جای خود متصل نمایید. اگر درایور گوشی اندرویدی شما خراب شده باشد باید یک دوره به جایی از فروشگاه خریداری نمایید و درایو را متصل کنید و مراقب باشید تا به دیافراگم آسیبی نرسانید. اگر شما تخصص لازم را در تعمیر هندزفری اپل ندارید پیشنهاد می شود از یک متخصص کمک بگیرید تا به هندزفری آسیب بیشتری نرسانید.

بررسی اجزا هندزفری آیفون

دیافراگ اسپیکر یکی از اجزای هندزفری اپل است که برای کیفیت بهتر صدای خروجی در هندزفری تعبیه شده است. برای افزایش باس از منفذ آکوستیک بیرونی استفاده کرده اند. ریموت صدا از دیمر احزاب هندزفری است. در هدفون های اپل پورت اصلی اسپیکر در جلوی هندزفری کار شده است که صدا را صادر و واضح تر به گوش می رسد. یک میکروفون در قسمت زیری کاور ریموت وجود دارد و در هندزفری یک IC برای کنترل کردن صدا تعبیه شده است. اجزای هندزفری اپل بسیار ظریف هستند اما شرکت آیفون مدعی شده که این هندزفری کیفیت بسیار بالایی دارد. آهنربا، سیم پیچ صدا، دیافراگم، قفسه از اجزای اسپیکرهای آیفون هستند البته سیم پیچ صدا هندزفری با استفاده از یک کامپوزیت پلیمری و کاغذ تولید شده که یک خلاقیت و نوآوری است.

چگونه یک فیش خراب را تعمیر کنیم؟

کدام مشکلات نیاز به تعمیر ایرپاد دارند؟

از مشکلاتی که نیاز به تعمیر هندزفری اپل دارد می توان به جفت نشدن هندزفری اشاره کرد. اگر هدفون ایرپاد خود شما به گوشی یا تبلت متصل نمی شود باید هدفون را در جایگاه شارژ خود قرار دهید و بعد از چند ثانیه آن را به تبلت یا گوشی خود متصل کنید. اگر هندزفری شما به کامپیوتر متصل نمی شود مطمئناً نیاز به تعمیر هندزفری اپل دارید. ممکن است در حین تماس متوجه شوید هندزفری قطع می شود شما برای تعمیر هندزفری اپل باید با ایرپاد دیگر تماس بگیرید. ایراد در صدا از دیگر دلایل تعمیر هندزفری اپل است. برای تعمیر هندزفری اپل باید وای فای رو خاموش نمایید یا Automatic Ear Detection را غیر فعال نمایید تا کیفیت صدا بالا رود البته این مشکلات بسیار رایج هستند که سبب تعمیر هندزفری آیفون در تهران می شود و توصیه می شود حتما برای تعمیر هندزفری اپل از مراکز تعمیر کمک بگیرید.

راه های حل مشکل کار نکردن هندزفری

در ابتدا شما باید از سالم بودن هندزفری خود مطمئن شوید، زیرا از آنجایی که همه ما در طول روز هندزفری را همراه خود داریم ممکن است دچار آسیب هایی شود بنابراین باید یک تست از هندزفری بگیرید تا مطمئن شوید تصویری شما سالم است یا نه و اگر هندزفری شما سالم نبود باید اقدام به تعمیر هندزفری اپل کنید. اگه نظری شما سالم بود باید بلوتوث موبایل را غیر فعال و خاموش کنید. گاهی وقتا وقتی هندزفری خود را در مکانی قرار می دهید یا با خود به بیرون می‌برید امکان دارد بر روی پورت آن گرد و غبار بنشیند و به همین دلیل شما باید با یک دستمال تمیز پرت هندزفری اپل را تمیز کنید. شاید یکی از دلایل کار نکردن هندزفری مشکل در تنظیمات صوتی باشد که باید آن را تنظیم نمایید. آموزش تعمیر هندزفری اپل با اچل آچار

راهنمای تعمیر هندزفری آیفون

اگر هندزفری شما خراب شده باید اقدام تعمیر هندزفری اپل نماید و مشکل آن را پیدا کنید. جک هندزفری یکی از اجزای هندزفری است که ممکن است خراب شود. با استفاده از یک سیم چین جک را از هندزفری جدا نمایید سپس روکش سیم جک هندزفری را دو نیم سانت برش دهید و سیم ها را از داخل کاور به بیرون بکشید و متناسب با رنگ ای که دارد سیم ها را از هم جدا کنید. در ابتدا سیم مسی را جدا کرده و به همدیگر را بپیچانید و به ترتیب سیم سبز و سیم قرمز را جدا کنید و بپیچانید. با استفاده از دستگاه لحیم عایق سه سیم رنگی را بسوزانید و در نهایت سیم مسی را بر پایه بلند جک متصل نمایید و به ترتیب سیم قرمز و سیم سبز را به پایه راست و چپ بپیچانید و جک را نگهدارید و سیم‌ های رنگی را به پایه جک با استفاده از لحیم متصل نمایید و برای اطمینان از تعمیر هندزفری اپل هندزفری را به گوشی متصل کرده و یک موزیک پلی کنید.

آموزش تعمیر گوشی هندزفری

تعمیر هندزفری بدون لحیم کاری

از آنجایی که همه افراد در خانه خود لحیم ندارند و کار با لحیم را بلد نیستند می‌ توانند بدون لحیم اقدام تعمیر هندزفری اپل نمایند. در اینکه شما نیاز به کابل aux دارید و باید بالاتر از کانکتور کابل AUX را حدود پنج تا هفت سانتی متر برش دهید و کاور سیم را با استفاده از یک تیغ یا ماتر برش دهید. در مرحله بعد باید انتهای سیم را بسوزانید تا روکش سیم تمیز شود. قسمت سیم آسیب دیده را برش بزنید و هدست ها دو تا پنج عدد سیم دارد. که دو سیم برای میکروفن و سه تای دیمر برای هدفون هستند. سیم های مرتبط AUX و هدفون را بپیچانید و در مرحله بعدی سیم های طلایی رنگ را بپیچید و بعد آن سیم های کابل AUX و هدفون را به هم متصل نمایید. توجه کنید که باید سیم قرمز و سیم قرمز هدفون هدفون را به همدیگر متصل کنید. البته در بعضی مواقع رنگ متفاوت است.شما باید سیم ها را از هم جدا کنید و با استفاده از چسب مخصوص برای عایق کردن دور سیم را بپیچانید و در آخر همه را با یک چسب دیگر به هم متصل کنید.

بسیاری از اشخاص بر این باورند که اگر هندزفری خراب شد دیگر امکان استفاده از آن را ندارد اما گاهی وقت ها با استفاده نادرست از هندزفری اپل یا آسیب رساندن ناخواسته به آن موجب خراب شدن و آسیب دیدن هندزفری می‌ شود و از آنچه که قیمت این هندزفری ها قابل توجه است باید در سر فرصت اقدام تعمیر هندزفری اپل نمایید تا هزینه‌ های زیادی را بابت خرید هندزفری نپردازید. هزینه تعمیر هندزفری اپل نسبت به قیمتی که خود هندزفری دارد کاملا به صرفه است و با توجه به اینکه این محصولات وارداتی هستند تعمیر آن ها صرفه اقتصادی دارد. اگر شما نحوه تعمیر هندزفری را می دانید می توانید در خانه بدون لحیمی یا با لحیم اقدام به تعمیر آن نمایید و اگر در این کار تخصص ندارید می‌ توانید هندزفری خود را به یکی از مراکز تعمیر ببرید و از آن ها بخواهید تا به شما را تعمیر نمایند.

خدمات اپل آچار