آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ

آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ

ال سی دی سامسونگ یکی از مهمترین قسمت های آن است که در تماس مستقیم با عوامل بیرونی قرار دارد و همین امر باعث می شود کاربران توجه زیادی به آن داشته باشند. اگر ال سی دی خراب شود، دیگر نمی توان از محتوای درون گوشی موبایل استفاده کرد و همین امر چالش های زیادی را برای کاربران موبایل به وجود می آورد. با توجه به این موضوع درخواست زیادی برای آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ وجود دارد. اگر تصمیم دارید در دوره آموزشی تعمیرات ال سی دی سامسونگ شرکت کنید، باید به یک دوره خوب و حرفه ای ...

رتبه دهی به این مطلب
ال سی دی سامسونگ یکی از مهمترین قسمت های آن است که در تماس مستقیم با عوامل بیرونی قرار دارد و همین امر باعث می شود کاربران توجه زیادی به آن داشته باشند. اگر ال سی دی خراب شود، دیگر نمی توان از محتوای درون گوشی موبایل استفاده کرد و همین امر چالش های زیادی را برای کاربران موبایل به وجود می آورد. با توجه به این موضوع درخواست زیادی برای آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ وجود دارد. اگر تصمیم دارید در دوره آموزشی تعمیرات ال سی دی سامسونگ شرکت کنید، باید به یک دوره خوب و حرفه ای بروید و مطمئن باشید که تمامی موارد پوشش داده می شوند. 

آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ

آموزش تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ

از یک تلفن هوشمند اگر استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که ال سی دی گوشی مهم‌ترین بخش هر گوشی محسوب می‌شود. ال سی دی یکی از متداول‌ترین نوع نمایشگر در تلفن‌های همراه بوده ال سی دی کیفیت تصویر بسیار عالی و مصرف انرژی پایینی به همراه خواهد داشت. اگر به عبارت ساده‌تر بیان کرد بخشی از صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهد، که تصویر و متن را به‌خوبی نشان خواهد داد. زمانی که مشکل در ال سی دی گوشی رخ دهد در این هنگام این مشکل توسط متخصص کار بلد انجام خواهد شد و یا اینکه آموزش تعویض ال سی دی موبایل ر ا پشت سر گذاشته باشید.
ال سی دی گوشی انواع گوناگونی مشکل خواهد داشت. به‌طور مثال نمایشگر گوشی شما دچار مشکل شده است. مشکلاتی به وجود آمده ممکن است ناشی از سقوط گوشی باشد و یا اینکه دچار ترک‌خوردگی شده باشد یا حتی قرار دادن اجسام سنگین روی گوشی‌های سامسونگ موجب بروز این مشکلات شود. این مشکلات درگوشی‌های هوشمند جدی‌تری رخ خواهد داد. درگوشی‌های هوشمند پیمایش و کار کردن با گوشی باید از صفحه‌نمایش استفاده شود.

دوره آموزش تعمیر تخصصی ال سی دی سامسونگ

به طور کلی در طول روز برای انجام کارهای مختلف استفاده زیادی از موبایل ها می شود. برای مثال برقراری تماس صوتی یا تصویری با عزیزانمان، شرکت در ویدئو کنفرانسی که رئیس شرکت اطلاعیه آن را روز قبل در گروه نوشته بود، ارسال ایمیل برای مشتریانی که درخواست کرده بودند هفته نامه کمپانی برایشان فرستاده شود، پرداخت قبوض از طریق اپلیکیشن های پرداخت آنلاین، خرید شارژ برای موبایل و انواع و اقسام کارهای مختلف دیگر، که شاید ساعت ها لیست کردن آن ها زمان ببرد. این استفاده ی کاربردی باعث شده تا رسیدگی به گوشی ها بیشتر شود و در مقابل نیز نیاز افراد به سرویس دهی آن نیز افزایش یابد. اهمیت جایگاه موبایل در زندگی روزمره به دلیل کاربردهای موبایل است. پس حتی تصور اینکه روزی موبایل مان خراب شود و آن را در اختیار نداشته باشیم هم بسیار وحشتناک و کسل کننده است. لذا نیاز افراد به آموزش تعمیر موبایل باعث درآمد و خدمات رسانی به افراد می شود. مفاهیم پایه تا پیشرفته در دوره تعمیر موبایل، به همراه مثال های عینی و واقعی، از برندهای گوشی های موجود در بازار، بصورت عملی برای کارآموزان شرح داده و انجام می گیرد.

طریقه تعمیرات ال سی دی سامسونگ

آموزش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دوره‌های گوناگون به‌صورت غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای انجام خواهد شد. آموزش‌های عمومی و تخصصی شامل آموزاش تعمیرات موبایل سامسونگ خواهد شد. در زمان این دوره‌ها کارآموز تعمیرات گوشی با تمامی مسائل مربوط به گوشی‌های اندروید آشنا می‌شود و با به دست آوردن اطلاعات و شناخت فراوان وارد دوره‌های عملی تعمیرات موبایل گوشی‌های سامسونگ شده است. آموزش تعویض ال سی دی موبایل برخی از مشکلات LCD ایجاد می‌شود را در متن زیر گفته ‌شده است.

  • فقط نیمی از صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود.
  • فقط نیمی از نمایشگر کار می‌کند.
  • صفحه‌نمایش لمسی کار نمی‌کند.
  • صفحه‌نمایش شکسته یا ترک‌خورده است.
  • صفحه خالی یا سیاه است.
  • صفحه‌نمایش چشمک‌زن است.
  • صفحه‌نمایش دارای خطوط عمودی یا افقی است.
  • نقطه سیاه‌روی صفحه موجود است

مشکلاتی که در متن بالا ذکر شد ممکن است یک‌بار برای شما اتفاق افتاده باشد. به‌محض اینکه متوجه اولین علائم هر یک از این موارد شدید حتماً سعی کنید مشکلات به وجود آمده را به‌وسیله متخصص این کار آن را برطرف کنید.

راهنمای تعمیرات پنل صفحه نمایش سامسونگ

یکی از مواردی که در زمان آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ باید به آن توجه شود این مسئله است که چه عواملی به ال سی دی آسیب وارد می کند. موارد متعددی باعث خرابی ال سی دی می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم. 

ضربه و فشار 

از مهمترین عواملی که باعث خرابی ال سی دی می شود و آسیب های زیادی را به گوشی و قسمت های دیگر آن ممکن است وارد کند ضربه و فشار است. به طور مثال، تصور کنید گوشی خود را روی میز قرار داده اید و ناگهان گوشی از روی میز به زمین پرتاب می شود. این ضربه با توجه به شدت و ارتفاعی که به زمین می افتد می تواند باعث خرابی ال سی دی شود. به همین دلیل، همواره توصیه می شود گوشی خود را در محیط مناسبی قرار دهید و از آن مراقبت کنید. 

گرد و غبار 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گرد و غبار می تواند ال سی دی را خراب کند و در دوره آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به این مسئله تاکید ورزیده می شود. گاهی گرد و غبار به درون ال سی دی نفوذ می کنند و این مسئله عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهد و به مرور زمان باعث کاهش عملکرد آن می شود. 

آموزش تعمیرات صفحه نمایش ال سی دی سامسونگ

زمانیکه آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ آغاز می گردد یکی از مواردی که مطرح می شود در این باره است که ال سی دی موبایل از چه قسمت هایی تشکیل شده است. شناخت این مسئله به شما کمک می کند با دید باز و شناخت کامل برای تعمیر آن اقدام نمایید. در ادامه قسمت های مختلف ال سی دی سامسونگ را به شما معرفی می کنیم. 

گلس 

یکی از مهمترین قسمت های ال سی دی که در زمان آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آن اشاره می شود گلس ال سی دی یا محافظی است که بر روی آن قرار دارد. این امر از تماس مستقیم دست بر روی تاچ آن جلوگیری می کند و این مسئله طول عمر ال سی دی را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد. جنس گلس از شیشه و یا پلاستیک فشرده است. این متریال ها به خوبی می توانند ضربه و فشار را جذب نمایند. در بسیاری از مواقع زمانی که ضربه به گوشی وارد می شود گلس میشکند اما ال سی دی هیچ آسیبی نمی بینید. گاهی گلس توسط شرکت سازنده بر روی گوشی نصب می شود و در برخی از موارد کاربران در زمان خرید باید گلس را سفارش دهند.

دیجیتایزر و یا تاچ گوشی 

دیجیتایزر یا تاچ گوشی یکی دیگر از قسمت های ال سی دی است که در دوره آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آن پرداخته می شود. این قسمت اولین قسمت از ال سی دی موبایل است که نقش بسیار مهمی در کارکرد گوشی دارد. برای اینکه بتوانید از گوشی خود استفاده کنید باید تاچ آن را لمس کنید. با لمس تاچ اطلاعات به پردازنده مورد نظر انتقال پیدا می کند و در نتیجه دستوری که شما مد نظر دارید اجرا می شود. بر روی تاچ یک کابل ارتباطی وجود دارد که به مادربرد متصل است. اگر این اتصال آسیب ببیند، ممکن است دیگر دستورات به مادر برد انتقال پیدا نکنند و همین امر عملکرد گوشی را تحت تاثیر قرار می دهد.

ال سی دی 

پس از قسمت دیجیتایز ال سی دی گوشی قرار گرفته است. این قسمت دقیقا در زیر تاچ گوشی است و به آن بک لایت نیز گفته می شود. ال سی دی از دو قسمت تشکیل شده است: صفحه کریستال مایع و نور پس زمینه. ال سی دی محتویات گوشی را نمایش می دهد. هر چقدر کیفیت ال سی دی بیشتر باشد، به همان اندازه محتوا زیباتر و بهتر نمایش داده می شود. اگر ال سی دی گوشی خراب شود، صفحه نمایش سیاه نشان داده می شود و گاهی هیچ تصویری بر روی موبایل شما نمایش داده نمی شود. ال سی دی موبایل توسط یک کابل ارتباطی به مادر برد متصل شده است و در نتیجه گوشی قابل استفاده است.

نور پس زمینه 

یکی از قسمت هایی که در دوره آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آن پرداخته می شود نور پس زمینه است. بهتر است بدانید هیچ ال سی دی این قابلیت را ندارد که نور تولید کنید. در پشت ال سی دی یک لایه به صورت مجموعه از چراغ های کوچک قرار گرفته است که نور صفحه را تامین می کند. اگر به گوشی ضربه وارد شود ممکن است این چراغ ها آسیب ببینند و از بین بروند. همین امر باعث می شود نور گوشی کم شود و یا محتوا بی کیفیت نشان داده شود. 

دوره آموزشی تعمیرات LCD سامسونگ

یکی از مواردی که در دوره آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آن پرداخته می شود این مسئله است که کاربرانی که به شما برای تعمیر ال سی دی مراجعه می کنند چه مشکلاتی برایشان پیش آمده است. مشکلاتی که برای ال سی دی به وجود می آیند متفاوت هستند که در ادامه به آنها می پردازیم. 

از کار افتادن تاچ گوشی 

همانطور که در بالا به این موضوع پرداختیم تاچ بخشی از ال سی دی موبایل است که اگر آسیب ببیند باید ال سی دی تعمیر شود. تعیین قسمت آسیب دیده در ال سی دی بسیار مهم است و به شما کمک می کند به صورت دقیق برای رفع مشکل اقدام کنید. به همین دلیل، در دوره آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ این مسئله مورد توجه قرار می گیرد. اگر زمانی که از گوشی خود استفاده می کنید چندین بار باید به صفحه گوشی ضربه بزنید تا محتوا بر روی صفحه نمایش اجرا شود، باید بدانید که تاچ ال سی دی خراب شده است. 

عدم روشن شدن صفحه نمایش 

یکی دیگر از مواردی که در دوره آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آن پرداخته می شود عدم روشن شدن صفحه نمایش است. گاهی صفحه نمایش تیره می شود و این مسئله می تواند مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود بیاورد. این مشکل به دلایل زیادی به وجود می آید. گاهی ممکن است لایت و نور ال سی دی خراب شده باشد و در نتیجه صفحه نمایش روشن نمی شود. گاهی نیز ال سی دی خراب شده است که در این مواقع باید ال سی دی تعویض شود. 

خطوط رنگی بر روی صفحه نمایش 

از جمله مواردی که در دوره آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آن پرداخته می شود وجود خطوط رنگی بر روی صفحه نمایش است. گاهی ممکن است شما چند خط رنگی بر روی ال سی دی نگاه کنید. گاهی نیز ممکن است دانه های رنگی بر روی آن ببینید. معمولا زمانی که ضربه های سنگینی به گوشی وارد می شود این مشکل به وجود می آید. در این شرایط، ممکن است بک لایت صفحه آسیب دیده باشد. تعویض بک لایت می تواند به عنوان یک راهکار برای رفع مشکل ال سی دی موبایل در نظر گرفته شود. 

آیا پرش صفحه نمایش نشان دهنده خراب شدن ال سی دی است؟

یکی از مواردی که در آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آن پرداخته می شود در این باره است که آیا پرش صفحه نمایش نشان دهنده این است که ال سی دی خراب شده است. بهتر است بدانید پرش ال سی دی می تواند نشان دهنده این باشد که ال سی دی آسیب دیده است. اما گاهی موارد دیگری نظیر مشکلات نرم افزاری نیز می توانند باعث بروز این مشکل شوند. به همین دلیل، ابتدا باید مشکلات نرم افزاری گوشی رفع شود و در صورتی که هنوز پرش صفحه نمایش رخ می داد می توان برای تعمیر آن اقدام کرد. 

آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ

آموزش تعمیرات تخصصی صفحه نمایش سامسونگ

کسانی که می خواهند برای شرکت در آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ اقدام کنند در این باره سوال می پرسند که آیا این دوره زیر نظر سازمان فنی حرفه ای باشد یا خیر. بهتر است بدانید تنها مدارکی  که از سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت می شوند قابلیت ترجمه دارند. بنابراین، اگر شما قصد مهاجرت داشته باشید، به راحتی می توانید این مدرک را ارائه دهید و در ارگان های مورد نظر در کشور مقصد مدرک خود از آنها استفاده نمایید.

آموزش تعمیرات صفحه نمایش سامسونگ در فارسی

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا با یادگیری آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ و بخش های دیگر گوشی های همراه آیا می توانم در کشورهای دیگر کار پیدا کنم. اگر بخواهیم پاسخ کلی به این سوال بدهیم باید بگوییم تعمیرات موبایل از جمله مشاغلی است که در تمامی کشورهای دنیا مورد توجه قرار دارد. به طور مثال، سازمان کاریابی کشور ترکیه اعلام کرده است این شغل به طور میانگین ماهانه 7000 لیر درآمد دارد. کشور کانادا و آلمان نیز به این شغل اهمیت زیادی می دهند. اما اگر می خواهید برای مهاجرت اقدام کنید، باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. 

دوره آموزشی تخصصی تعمیرات صفحه نمایش سامسونگ

از جمله مواردی که در آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آن تاکید ورزیده می شود در این باره است که چگونه می توانم از ال سی دی موبایل خود محافظت کنم. برای اینکار بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • استفاده از گلس: یکی از بهترین راهکارهایی که طول عمر ال سی دی موبایل شما را افزایش می دهد استفاده از گلس است. گلس مانند یک ضربه گیر عمل می کند و بیش از 80 درصد از ضرباتی را که به موبایل وارد می شوند مهار می کند. 
  • استفاده کاور گوشی: کاورهای مناسب به گونه ای طراحی می شوند که صفحه ال سی دی را پوشش می دهند. در نتیجه، هر گونه ضربه ای به ال سی دی موبایل وارد نمی شود و در نتیجه ال سی دی طول عمر بالاتری خواهد داشت.
  • عدم استفاده از گوشی با دست خیس: خیسی و رطوبت از جمله فاکتورهایی هستند که می توانند به ال سی دی آسیب های زیادی وارد کنند و آن را از بین ببرند. به همین دلیل، در آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ همواره به تمامی افراد گوشزد می شود که به کاربران بگویند نباید با دست خیس به موبایل خود دست بزنند.

آموزش تعمیرات پنل ال سی دی سامسونگ

نکاتی که در آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ به آنها پرداخته می شود و از تمامی تعمیرکاران خواسته می شود مورد توجه قرار دهند به شرح زیر هستند:

  • در زمان تعمیر ال سی دی سامسونگ باید باتری گوشی خود را خارج کنید در غیر اینصورت خطر انفجار وجود دارد. 
  • در دوره آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ این مسئله آموزش داده می شود که ابتدا موبایل در یک محیط فیکس شود و ثابت قرار گیرد و سپس کار تعمیر آغاز شود. 
  • از قبل باید مشکل ال سی دی موبایل مشخص گردد و پس از آن تعمیر کار با حوصله قطعات مختلف را در گوشی خارج سازد. 

کارگاه آموزشی تعمیرات صفحه نمایش ال سی دی سامسونگ

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید ال سی دی یکی از بخش های بسیار حساس و مهم در گوشی است. ال سی دی موبایل از قسمت های مختلفی درست شده است و شما باید بخش های مختلف آن را بشناسید. در آموزش تعمیر ال سی دی سامسونگ تمامی این موارد پوشش داده می شوند و پس از اتمام دوره شما می توانید کار خود را آغاز کنید.

خدمات اپل آچار