شکستگی ال سی دی سامسونگ

شکستگی ال سی دی سامسونگ

برند سامسونگ یکی از برندهای معتبری است که سالیان زیادی است با تولید تلفن های همراه توانسته است به یکی از برندهای مهم بین المللی تبدیل شود. امروزه، افراد زیادی در سراسر دنیا از محصولات برند سامسونگ استفاده می کنند. این گوشی ها دارای ویژگی های زیادی هستند و توانسته اند پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. ال سی دی گوشی یکی از حساس ترین قسمت های هر گوشی است که ممکن است دچار آسیب شود. نگاهی به آمار افرادی که به مراکز تعمیر موبایل مراجعه می کنند نشان می دهد شکستگی ال سی دی سامسونگ از جمله مواردی است که برای این گوشی ها رخ می دهد. در ادامه به دلایل اصلی شکستگی ال سی دی سامسونگ می پردازیم. تعمیر ال سی دی سامسونگ توسط اپل آچار امکان پذیر است.

ساختار ال سی دی سامسونگ 

قبل از آنکه بخواهیم به دلایل شکستگی ال سی دی سامسونگ بپردازیم، بهتر است نگاهی به ساختار ال سی دی موبایل داشته باشیم. ال سی دی هایی که بر روی تمامی موبایل ها وجود دارند از سه قسمت تشکیل شده اندکه به شرح زیر هستند:

  • گلس یا روکش و یا پنل شیشه ای صفحه نمایش
  • ال سی دی
  • تاچ

گلس و پنل شیشه ای صفحه نمایش 

اولین قسمت  ال سی دی موبایل گلس و پنل شیشه ای صفحه نمایش است. زمانیکه شکستگی ال سی دی سامسونگ رخ می دهد، اولین قسمتی که آسیب می بیند پنل شیشه ای است. این پنل ضخامت بسیار کمی دارد و بر روی لایه های دیگر قرار گرفته است. با استفاده از برخی از وسایل جانبی از جمله گلس می توان از پنل شیشه ای محافظت کرد. گلس ها مقاومت بالایی دارند و تا حد زیادی ضرباتی که به ال سی دی وارد می شوند را مهار می کنند.

تاچ ال سی دی 

قسمت دیگر ال سی دی موبایل تاچ آن است که در زیر پنل شیشه ای قرار گرفته است. این لایه حساسیت بالایی دارید و دستوراتی را که با لمس گوشی به آن ارسال می شوند اجرا می نماید. در بسیاری از موارد زمانی که شکستگی ال سی دی سامسونگ رخ می دهد پنل شیشه ای دچار آسیب دیدگی می شود اما تاچ آن سالم مانده است. در نتیجه، زمانیکه گوشی را پس از شکستگی روشن می کنید، متوجه می شود می توانید از گوشی خود استفاده نمایید. البته این امر بدین معنا نیست که شما نباید برای رفع شکشتگی ال سی دی اقدام نمایید.

ال سی دی گوشی 

ال سی دی در پایین تر لایه قرار گرفته است و می توان گفت مهمترین قسمتی است که در هر گوشی موبایل وجود دارد. لایه های زیادی بر روی ال سی دی سوال شده اند و همین امر باعث می شود لایه پایینی که نقش مغز متفکر این ساختار را دارد در امان بماند. اگر متوجه شدید ال سی دی موبایل آسیب دیده است باید بدانید شدت ضربه به حدی زیاد بوده است که باعث شده است نیروی فشار از دو لایه دیگر رد شود به قسمت پایینی برسد. در این شرایط، تنها راهکار تعویض ال سی دی است.

شکستگی ال سی دی سامسونگ

ضربه و فشار، دلیل اصلی شکستگی ال سی دی سامسونگ

همانطور که می توانید حدس بزنید ضربه و فشار دلیل اصلی شکستگی ال سی دی سامسونگ است. زمانیکه گوشی شما تحت فشار و یا ضربه زیادی باشد ال سی دی دچار ترک می شود و در نتیجه می شکند. این مسئله می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. اما باید بدانید شما به راحتی می توانید با تعویض ال سی دی گوشی دوباره از آن استفاده نمایید.

آیا قسمت های دیگر در اثر اسیب به ال سی دی خراب شده اند؟

از جمله مواردی که توصیه می شود در زمان رفع شکستگی ال سی دی سامسونگ به آن توجه داشته باشید توجه به کارکرد قسمت های دیگر است. گاهی شدت ضربه و فشار به حدی زیادی است که نمود آن با شکسته شدن ال سی دی مشخص می شود. اما بهتر است زمانی که برای رفع شکستگی ال سی دی مراجعه می کنید از تعمیر کار بخواهید قسمت های دیگر موبایل شما را نیز بررسی نماید. زیرا گاهی شدت ضربه و فشار به حدی زیاد است که کارکرد قسمت های دیگر موبایل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

شکستگی ال سی دی چگونه مشخص می شود؟

زمانی که شکستگی ال سی دی سامسونگ به وجود می آید؛ گوشی در حالت های مختلفی قرار می گیرد. گاهی پس از شکستگی دیگر گوشی روشن نمی شود. گاهی گوشی روشن می شود، اما تاچ آن کار نمی کند. هر یک از این حالت ها نشان دهنده این هستند که بخشی از گوشی آسیب دیده است و باید برای رفع آن اقدام شود. توصیه می شود برای اینکار حتما به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید.

صفحه نمایش شکسته و تاچ سالم 

یکی از مواردی که پس از شکستگی ال سی دی سامسونگ رخ می دهد این است که صفحه نمایش شکسته است، اما صاحبان گوشی هنوز می توانند از آن استفاده کنند و تاچ آن سالم است. در این شرایط تنها پنل شیشه ای که بر روی ال سی دی وجود دارد آسیب دیده است. در این حالت، معمولا ترک هایی به شکل تار عنکبوت بر روی صفحه گوشی بدست می آیند. با وجود این، شما باید مطمئن شوید آیا قسمت های زیرین ال سی دی آسیب دیده اند یا خیر. برای اینکار می توانید شماره #*0*# را شماره گیری نمایید. در این صورت می توانید از سالم بودن تاچ و ال سی دی مطمئن شوید. اگر این روش برای شما امکان پذیر نیست، می توانید به یک تعمیرکار معتبر مراجعه کنید. 

صفحه نمایش روشن و عدم کارکرد تاچ 

مسئله دیگری که ممکن است پس از شکستگی ال سی دی سامسونگ رخ دهد این است که صفحه نمایش روشن می شود، اما تاچ آن به خوبی کار نمی کند. این شرایط نشان دهنده این است که شدت ضربه بسیار بالا بوده است و همین امر باعث شده است تاچ گوشی از کار بیافتد. در اینگونه شرایط توصیه می شود از تعمیرکار بخواهید قسمت های دیگر گوشی را نیز مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شوید که هیچ یک از بخش های دیگر آن آسیب ندیده است. معمولا در اینگونه موارد ترک بزرگ و عمیقی بر روی ال سی دی دیده می شود.

ال سی دی شکسته و خط های سفید و سیاه روی صفحه نمایش

مسئله بعدی که در اثر شکستگی ال سی دی سامسونگ رخ می دهد این است که ال سی دی دچار شکستگی می شود و سپس خط های سفید و سیاه بر روی آن به وجود می آید. در این موارد می توانید مطمئن باشید که شدت ضربه بسیار بالا بوده است و حتی ممکن است قسمت های داخلی موبایل نیز آسیب دیده اند. وجود خط های سفید، مشکی و سبز بر روی ال سی دی نشان دهنده این هستند تمامی قسمت های ال سی دی دچار مشکل شده اند و تنها را تعمیر آن تعویض ال سی دی سامسونگ است. با توجه به این موضوع که تعویض ال سی دی یک کار کاملا تخصصی است، توصیه می شود برای انجام این کار به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

تعمیر تخصصی ال سی دی سامسونگ

از جمله خدماتی که برای تعمیرات موبایل سامسونگ، در نمایندگی صورت می گیرد تعمیر تخصصی ال سی دی سامسونگ می باشد . برای حل مشکلات ال سی دی گوشی در مراکز مختلفی خدمات ارائه می شود. توجه داشته باشید که تعمیرات آن در مراکز معتبری که گارانتی نیز دارند صورت گیرد. توجه داشته باشید که مرکز باید مجهز به ابزار آلات پیشرفته ی تعمیر باشد تا به شکل تخصصی تری اقدام به عیب یابی و تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ کنند. شایان ذکر برای تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ، چنانچه لازم باشد، تعویض این قطعه نیز انجام می گردد. جایگزینی آن با قطعه ی اصل و اورجینال در تعویض ال سی دی گوشی اهمیت ویژه ای دارد می باشد. متخصصین در این حوزه به تعمیرات موبایل با تمامی اصول مهم در تعمیر و تعویض قطعات گوشی تسلط دارند.

گلس ال سی دی سامسونگ

گلس لایه اولیه در نمایشگر موبایل می باشد. گلس یک لایه ضد خط و خش بوده که جنس آن از شیشه می باشد و برای محافظت از نمایشگر، روی آن چسبانده شده است. توجه نمایید که گلس ال سی دی موبایل، با آن گلس که به صورت جداگانه خریداری شده و به روی نمایشگر کشیده می شود، متفاوت است. در صورتی که گوشی شما ضربه خورد، نمایشگر شکست و تاچ عمل نکرد، یعنی گلس شکسته و خود ال سی دی سالم خواهد بود. در این صورت به تعویض گلس موبایل سامسونگ مشکل حل خواهد شد و به lcd تعویض نیازی به نیست .

تعمیر شکستگی ال سی دی سامسونگ

زمانیکه ال سی دی موبایل می شکند، سوالات زیادی در مورد تعمیر شکستگی ال سی دی سامسونگ پرسیده می شود. باید بدانید تعمیر ال سی دی سامسونگ یک کار بسیار تخصصی است و شما برای انجام این کار باید به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید. تعمیرکار حرفه ای باید ساختار کلی موبایل را بررسی کند. در برخی از موارد نیاز به تعویض ال سی دی نیست و تعمیر کار می تواند با تعویض پنل شیشه ای و یا تاچ موبایل مشکلات ال سی دی را رفع نماید. 

به همین دلیل، تعمیر کار ابتدا باید عمق آسیب را بررسی نماید. تعمیر کاران زمانی که می خواهند کار خود را آغاز کنند باید گوشی را خاموش نمایند. زیرا اگر شارژ باتری فول باشد و گوشی روشن باشد، در زمان تعمیر شکستگی ال سی دی سامسونگ خطر انفجار وجود دارد و این مسئله می تواند شرایط را بسیار دشوار سازد.

شکستگی ال سی دی سامسونگ

روش های کلی برای جلوگیری از آسیب به ال سی دی 

با توجه به این موضوع که ال سی دی در بخش خارجی موبایل قرار گرفته است، بدیهی است که ضربه و فشار به آن وارد می شود و در نتیجه شکستگی ال سی دی سامسونگ رخ می دهد. راهکارهای متفاوتی وجود دارند که باعث می شوند ال سی دی موبایل از ضربه و فشار در امان بماند. توجه به این راهکارها بسیار حیاتی و ضروری است و طول عمر موبایل را به میزان زیادی افزایش می دهد. در ادامه به معرفی این راهکارها می پردازیم. 

استفاده از گلس مناسب 

گلس یک طلق است که از پلاستیک فشرده درست شده است. این محصول بر روی پنل شیشه ای گلس قرار می گیرد و قدرت بسیار زیادی در مهار ضربه و فشار دارد. گلس باید طبق اصول و استاندارد بر روی پنل شیشه ای قرار گیرد تا اثربخشی داشته باشد. در زمان نصب گلس هیچ گونه حبابی نباید بر روی آن به وجود بیاید، در غیر این صورت گلس نمی تواند کارآیی مورد نیاز را داشته باشد. گلس اجازه نمی دهد ضربه و فشار به صفحه شیشه ای موبایل وارد شود و در نتیجه طول عمر آن افزایش پیدا می کند. 

استفاده از کاور مناسب 

یکی دیگر از مواردی که می تواند از شکستگی ال سی دی سامسونگ جلوگیری نماید استفاده از کاور مناسب است. کاورهای زیادی در بازار موجود هستند که دارای یک رویه هستند و این رویه به طور کامل بر روی صفحه موبایل قرار می گیرد. استفاده از این کاور می تواند ضربه و فشار را به میزان بسیار زیادی مهار نماید و در نتیجه دیگر ضربه به آن آسیب وارد نمی کند. در گذشته بیشتر افراد از این کاورها استفاده می کردند. امروزه، کمتر به استفاده از این کاورها توجه می شود. 

عدم قرار دادن گوشی در موقعیت های نامناسب 

از جمله موارد دیگری که از شکستگی ال سی دی سامسونگ جلوگیری به عمل می آورد عدم قرار دادن گوشی در موقعیت های نامناسب است. بر طبق آمار یکی از مواردی که می تواند به ال سی دی موبایل آسیب وارد کند افتادن گوشی از روی میز است. به همین دلیل، افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند و همواره موبایل های خود را در موقعیت های مناسب قرار دهند. این مسئله باعث می شود که طول عمر گوشی افزایش پیدا کند و آنها می توانند مدت زیادی بدون هیچ گونه مشکلی از گوشی خود استفاده نمایند. 

سوالات پرتکرار در مورد شکستگی ال سی دی سامسونگ

در این قسمت تلاش می کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد شکستگی ال سی دی سامسونگ پاسخ دهیم. 

آیا پس از شکستگی ال سی دی سامسونگ حافظه موبایل از بین می رود؟

با توجه به این موضوع که حافظه موبایل یکی از مهمترین قسمت های آن است، این نگرانی وجود دارد که آیا پس از شکسته شدن ال سی دی حافظه موبایل از بین می رود. پاسخ به این سوال منفی است. حافظه موبایل در پخش دیگری از موبایل وجود دارد که هیچ ارتباطی به ال سی دی ندارد. در نتیجه، زمانیکه شما ال سی دی شکسته موبایل خود را درست کنید، دوباره می توانید از اطلاعاتی که روی آن قرار گرفته است استفاده نمایید. 

آیا خودم می توانم ال سی دی را تعمیر کنم؟

خیر! تعمیر ال سی دی موبایل یک کار بسیار تخصصی است و تنها افرادی مجاز به این کار هستند که آموزش های لازم را در این زمینه دیده اند و می توانند مشکلاتی را که برای ال سی دی به وجود آمده است شناسایی و تعمیر نمایند. برای رفع هر گونه مشکلی که در ال سی دی موبایل به وجود آمده است باید به مراکز معتبر تعمیر موبایل مراجعه نمایید. 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد شکستگی ال سی دی سامسونگ در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید ضربه و فشار باعث می شود قسمت های مختلف ال سی دی موبایل آسیب ببیند. گاهی می توان ال سی دی را تعمیر کرد و گاهی شدت ضربه به حدی زیاد است که باید ال سی دی را تعویض نمود. با توجه به تمامی این موارد شما با استفاده از گلس و کاور مناسب می توانید از ال سی دی محافظت کنید و شدت ضربه را کنترل نمایید.

خدمات اپل آچار