ویژگی سیستم عامل ios 14

سیستم عامل ios 14

سیستم عامل iOS 14 چهاردهمین نسخه اصلی سیستم عامل موبایل iOS است که توسط شرکت اپل برای خطوط آیفون و آیپاد تاچ توسعه یافته است. در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان این شرکت در 22 ژوئن 2020 به عنوان جانشین iOS 13 معرفی شد و در 16 سپتامبر 2020 برای عموم منتشر شد. iOS 15 در 20 سپتامبر 2021 جایگزین آن شد. برخلاف سالهای گذشته، اپل تصمیم گرفت آخرین نسخه iOS خود را قبل از معرفی آیفونهای جدید امسال منتشر کند. اپل به طور رسمی نسخه پایدار آخرین نرم افزار iOS 14 را برای همه از جمله کاربران هندی منتشر کرده است. این شرکت بلافاصله پس از معرفی نسخه iOS در WWDC در ماه ژوئن، نسخه بتا را منتشر کرد. جدیدترین iOS 14 اکنون برای همه آیفونهای سازگار از جمله برخی از آیفونهای قدیمی مانند آیفون 6s، آیفون 7 و غیره در دسترس است.

ویژگی سیستم عامل ios 14 تجربه اصلی آیفون را با ویجت های بازطراحی شده در صفحه اصلی، روشی جدید برای سازماندهی خودکار برنامه ها با کتابخانه برنامه و طراحی فشرده برای تماس های تلفنی و سیری به روز می کند. Messages مکالمات پین شده را معرفی می کند و پیشرفت هایی را برای گروه ها و Memoji به ارمغان می آورد. Maps مسیرهای دوچرخهسواری را اضافه میکند و با Guides پیدا کردن مکانهایی را که دوست دارید آسانتر میکند. App Clips راهی برای کشف و استفاده سریع بخش کوچکی از یک برنامه معرفی می کند. ویژگیهای جدید Privacy شفافیت کاربر و کنترل نحوه دسترسی برنامهها به مکان، عکسها، میکروفون و دوربین شما را بهبود میبخشد. پشتیبانی از بسته باتری MagSafe برای iPhone 12، iPhone 12 mini، iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max گزینه ای برای ترکیب محدودیت های اعتباری و اشتراک گذاری یک حساب مشترک با یک کاربر فعلی Apple Card اضافه می کند.

برنامه Home توانایی مدیریت تایمرها را در HomePod اضافه می کند.

اطلاعات کیفیت هوا اکنون در آبوهوا و نقشههای کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، کره جنوبی و اسپانیا در دسترس است.

کتابخانه پادکست به شما امکان می دهد تمام نمایش ها را ببینید یا فقط نمایش های دنبال شده را ببینید

گزینه اشتراکگذاری فهرست پخش در Apple Music وجود ندارد

پخش صدای Dolby Atmos و Apple Music ممکن است به طور غیرمنتظره ای متوقف شود

پیام سرویس باتری که ممکن است پس از راه اندازی مجدد در برخی از مدل های آیفون 11 ناپدید شده باشد، بازیابی می شود

نمایشگرهای بریل میتوانند اطلاعات نامعتبر را هنگام نوشتن پیامهای ایمیل نشان دهند

سیستم عامل ios 14

گوشی های سازگاز با سیستم عامل 14 ios

گوشی های برند آیفون که از سیستم عامل ios 14 پشتیبانی می کنند عبارتند از:

iPhone 6S & 6S Plus

iPhone SE (1st generation)

iPhone 7 & 7 Plus

iPhone 8 & 8 Plus

iPhone X

iPhone XS & XS Max

iPhone XR

قدیمی ترین آیفونی که از iOS 14 پشتیبانی می کند کدام است؟

نسل آیفون 6 اس لدیمی ترین گوشی هایی هستند که از سیستم عامل ios  14 پشتیبانی می کند. نرمافزار جدید احتمالا پاییز امسال روی آیفونها نصب  میشود، اما در همه دستگاههای گذشته در دسترس نخواهد بود. نسل آیفون 6 اس قدیمیترین دستگاهی خواهد بود که به iOS 14 دسترسی دارد. IOS 14 نیز در نسل هفتم در دسترس خواهد بود

انجام تعمیرات نرم افزاری آیفون در اپل آچار

امکانات سیستم عامل iOS 14 چیست؟

سازگاری با تمام دستگاه هایی که قادر به اجرای iOS 13 هستند.

طراحی مجدد صفحه اصلی با ویجت ها

کتابخانه برنامه جدید

کلیپ های برنامه

بدون تماس تمام صفحه

بهبود حریم خصوصی

برنامه ترجمه

دارای مسیرهای دوچرخه سواری و EV

نحوه دانلود و نصب سیستم عامل ios  14 چگونه است؟

سیستم عامل ios  14 اکنون برای همه کاربران دارای دستگاههای سازگار در دسترس است، بنابراین باید آن را در بخش بهروزرسانی نرمافزار در برنامه تنظیمات دستگاه خود مشاهده کنید. آخرین نسخه این سیستم عامل، iOS 14 iOS 14.8.1 است که در تاریخ 26 اکتبر برای عموم منتشر شد و دارای تعدادی اصلاحات امنیتی است. سیستم عامل iOS 14.8 دو ماه پس از iOS 14.7 که در 19 ژوئیه برای عموم منتشر شد، ارائه شد و تعدادی ویژگی جدید از جمله پشتیبانی از بسته باتری MagSafe، توانایی ادغام دو کارت اپل، مدیریت تایمر HomePod، گسترش اطلاعات کیفیت هوا، بهروزرسانیها را به همراه داشت. برنامه پادکست و موارد دیگر.

در اوایل سال جاری، iOS 14.5 یک بهروزرسانی مهم بود که پشتیبانی AirPlay 2 را برای Apple Fitness+ به ارمغان آورد، بنابراین وقتی تمرینی را در آیفون شروع میکنید، میتوانید آن را روی یک تلویزیون سازگار با AirPlay 2 یا ستتاپ باکس مانند Roku به صورت کامل پخش کنید. عملکرد از نسخه بتا دوم فعال شده است. بهروزرسانی iOS 14 از دستههای PlayStation 5 DualSense و Xbox Series X نیز پشتیبانی میکند و ویژگی جدیدی برای درخواست از سیری برای تماس با خدمات اضطراری وجود دارد.

از زمان بهروزرسانی iOS 14.5، اپل اکنون از توسعهدهندگان میخواهد قبل از ردیابی فعالیتهای خود در وبسایتها و برنامهها برای اهداف تبلیغاتی، مجوز کاربر را دریافت کنند.

تغییرات طراحی در برنامه پادکست، اخبار اپل و یادآوریها با برخی ویژگیهای جدید اضافه شده، بهعلاوه هزاران تغییر کوچکتر دیگر که در راهنمای کامل ویژگیهای iOS 14.5 ما بیان شدهاند، وجود دارد.

سیستم عاملiOS و iPadOS 14.5 ویژگی جدیدی برای انتخاب سرویس پخش موسیقی ترجیحی برای استفاده با Siri اضافه میکنند. بنابراین، برای مثال، اگر دوست دارید از Spotify بر روی Apple Music استفاده کنید، اکنون می توانید Spotify را به عنوان برنامه ترجیحی خود برای استفاده با سیری انتخاب کنید و تمام درخواست های آهنگ سیری بدون نیاز به افزودن “on Spotify” به انتهای سیری از طریق Spotify انجام می شود. درخواست ها. این یک تنظیم پیشفرض سنتی نیست، اما سیری به مرور زمان ترجیحات شما را یاد میگیرد. این با برنامه های موسیقی و برنامه های پخش پادکست و کتاب های صوتی کار می کند.

ممکن است برای نحوه استفاده از برخی از ویژگیهای اصلی iOS 14 مانند ویجتها، تصویر در تصویر یا کتابخانه برنامه به یک دوره آموزشی تجدیدنظر نیاز داشته باشید. یا شاید بیشتر در مورد ویژگی های جدید iOS 14.5 مانند صدای جدید سیری یا گزینه مسدود کردن برنامه ها از ردیابی شما کنجکاو هستید.

خدمات اپل آچار