تعویض ال سی دی آیفون اس ای iphone se

تعویض ال سی دی آیفون اس ای

آیفون اس ای در سال 2016 به بازار معرفی شد. این گوشی دارای 2 گیگ رم، دوربین 12 مگاپیکسلی، باتری لیتیوم یونی با قدرت 1624 میلی آمپر ساعت و البته صفحه نمایش 4 اینچی است. تعویض ال سی دی آیفون اس ای به شکل جالبی گران‌تر از انواع دیگر است، البته به نسبت قیمت گوشی. به طور تقریبی قیمت ال سی دی آیفون اس ای 1 میلیون تومان است. 

تعمیر یا تعویض ال سی دی آیفون اس ای در واقع اصلی‌ترین خدمتی است که تعمیرکاران گوشی به دارندگان آن ارائه می‌دهند. 95 درصد مواقع، افتادن گوشی و ضربه خوردن صفحه نمایش است که باعث صدمه دیدن ال سی دی می‌شود. توجه دارید که ال سی دی، تاچ و گلس درون یک فریم به یکدیگر متصل شده‌اند و به طور خاص، تاچ و ال سی دی را نمی‌توان از هم جدا کرد، هرچند عملکرد مجزایی دارند. نکته بعدی که باید حواستان به آن باشد، قرار دادن گوشی در جیب یا کیفتان و در معرض فشار قرار دادن آن است. این امر خود باعث آسیب دیدن ال سی دی می‌شود و ممکن است قسمت‌هایی یا تمام صفحه نمایش سیاه، یا به صورت تکه تکه رنگی شود. 

مورد بعدی ورود آب به داخل منافذ گوشی است. این نوع از گوشی‌های آیفون مقاومت زیادی در مقابل ورود آب به داخل بدنه ندارند و در صورت برخورد و ماندن زیر فشار آب، آب وارد مدارها می‌شود و نیاز به تعویض ال سی دی آیفون اس ای یک امر حتمی است.

تعویض ال سی دی آیفون اس ای

تعمیر ال سی دی آیفون اس ای

اگر میزان خسارت وارد شده به ال سی دی خیلی نباشد و امکان تعمیر و نجات آن در دسترس باشد، می‌توانید گوشی خود را به یک تعمیرکار مجاز بدهید تا نسبت به تعمیر آن اقدام کند. تعمیر ال سی دی آیفون اس ای  اصلا کار آسانی نیست و دسترسی‌ها با استفاده از ابزارهای مخصوص گوشی امکان‌پذیر است. توصیه می‌کنیم خودتان برای تعمیر ال سی دی آیفون اس ای اقدام نکنید چراکه با احتمال زیاد به بخش‌های دیگر گوشی صدمه وارد می‌کنید.

تعمیر ال سی دی آیفون اس ای ترکیبی است از تعمیر فیزیکی، معمولا تخلیه و ایجاد اتصالات از نو، پیکسل‌های ال سی دی و برنامه‌ریزی دوباره مدار گوشی. در این فرایند، لحیم‌کاری و اتصال ال سی دی به فریم گوشی بسیار مهم است و در صورت جایگذاری اشتباه و با فاصله ال سی دی درون فریم و موقعیتش درون بدنه، صفحه نمایش یا کار نمی‌کند یا به صورت ناخوشایندی از چهارچوب گوشی بیرون می‌زند. تعویض ال سی دی آیفون 8 پلاس در اپل آچار

هزینه تعویض ال سی دی آیفون اس ای

چنانکه عنوان کردیم، هزینه تعویض ال سی دی آیفون اس ای بسیار بالاست و تقریبا از هر نوع هزینه‌ی دیگری که در هنگام تعویض یا تعمیر نیاز باشد، بیشتر است. هزینه تعویض ال سی دی آیفون اس ای همچنین شامل دستمزد تعمیرکار نیز می‌شود. دستمزد تعویض ال سی  دی آیفون اس ای به طور میانگین 500 هزار تومان است. هرچند در نقاط مختلف کشور این رقم کم و زیاد می‌شود.

اینترنت را به عنوان گزینه اصلی در هنگام جستوجوی قطعه و خدمات تعمیر یا تعویض ال سی دی آیفون اس ای، مدنظر قرار دهید. 

یک یا دو ساعت وقت بگذارید و وبسایت‌های مختلف و فعال در حوزه فروش و خدمات گوشی‌های آیفون را جستوجو کنید. به اورجینال بودن یا کپی و فیک بودن قطعه بسیار توجه کنید تا جنس کپی را تحث اورجینال خریداری نکنید. از سرویس‌های خدمات آنلاین آیفون استفاده لازم را ببرید تا هزینه ایاب ذهاب برایتان به صفر برسد. 

در نهایت باید گفت، تعویض ال سی دی آیفون اس ای همراه است با صرف انرژی و هزینه‌ای بالا. حتما و برای اجتناب از شکستن صفحه نمایش و صدمه دیدن ال سی دی، از محافظ صفحه با کیفیت استفاده کنید و قاب گوشی مناسب و ضربه‌گیری را انتخاب کنید. برای تعمیر اپل به مجموعه اپل آچار مراجعه کنید.

خدمات اپل آچار