تعمیرات آیفون ایکس

تعمیرات آیفون ایکس

آیفون ایکس یا آیفون 10 یکی از محصولات محبوب است که به علت قابلیت های جدیدی که در آن عرضه شده است بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این محصول نیز همچون سایر گوشی های هوشمند ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر باشد. به همین خاطر در ادامه آموزش تعمیرات اپل به بررسی تعمیرات آیفون ایکس خواهیم پرداخت.

تعمیرات آیفون ایکس

مشکلات رایج و تعمیرات آیفون ایکس

در دنیای امروز که برندهای بزرگ و مطرح سازنده ی گوشی های موبایلی با هم دیگر رقابت می کنند؛ بررسی و عملکرد هر کدام از این گوشی ها دقیقا مورد بررسی و نقد کاربران قرار می گیرد. آیفون ایکس یکی از گوشی های موجود در بازار ایران است که مشکلات متعددی دارد و در این مقاله می خواهیم به بررسی رایج ترین مشکلات آیفون ایکس و آموزش حل هر کدام از آن ها بپردازیم.

تعویض دوربین آیفون ایکس اس

در سپتامبر سال 2018 برند اپل گوشی به قیمتی حدود 1150 یورو به بازار عرضه کرد و همین امر باعث شد کاربرانی که به دنبال گوشیهای جدید بودند به سمت خرید آیفون ایکس اس متمایل شوند. امروزه، این گوشی به دلیل قابلیت های بیشماری که در خود دارد شناخته شده است و یکی از این موارد دوربین آیفون است. همانطور که میدانید دوربین های آیفون به خوبی می توانند تصاویر و فیلم ها را ضبط کنند و هیچ تفاوتی میان این تصاویر و تصاویر حرفه ای که با دوربین های خاص گرفته می شود وجود ندارد. اما گاهی دوربین گوشی آسیب می بیند و چاره ای جز تعویض دوربین آیفون ایکس اس باقی نمی ماند.

بهتر است بدانید زمانی که صحبت از تعویض دوربین آیفون ایکس اس می شود معمولا یک مشکل سخت افزاری به وجود آمده است. مشکلات نرم افزاری به راحتی حل می شوند و هرگز شما نباید قطعات دوربین را تعویض کنید. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه فاکتورهایی به گوشی آسیب وارد می کنند و باعث می شود که ما مجبور شویم برای تعویض دوربین آیفون ایکس اس اقدام نمایند.

یکی از مهمترین مواردی که دشمن اصلی تمامی گوشی های هوشمند از جمله گوشی های آیفون به شمار می رود آب و رطوبت است. اگر آب و رطوبت به داخل گوشی نفوذ کند می تواند قطعات مختلف مانند دوربین را خراب کند و در نتیجه چاره ای جز تعویض دوربین آیفون ایکس اس باقی نمی ماند. همچنین، فشار و ضربه عامل دیگری است که می تواند دوربین را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و عملکرد آن را از بین ببرد. برای جلوگیری از رخداد این امر توصیه می شود هرگز با دست خیس از گوشی آیفون خود استفاده نکنید و یا از یک کاور مناسب برای مهار ضربه و فشار به گوشی استفاده نمایید.

تعویض دوربین اورجینال آیفون ایکس

امروزه، گوشی های آیفون به یکی از محبوب ترین مدل های گوشی در دنیا تبدیل شده اند و افراد زیادی تمایل دارند گوشی های خود را تنها از برند اپل تهیه کنند. دلیل اصلی این امر قابلیت های بیشماری است که در این گوشی ها وجود دارد. به طور مثال، زمانی که آیفون ایکس به بازار آمد، یکی از مهمترین مواردی که باعث شد خرید این گوشی مد نظر قرار گیرد دوربین بسیار حرفه ای آن بود. کاربران می توانستند با این دوربین تصاویر و فیلم های حرفه ای ضبط کنند و بسیاری از آنها با تصاویر بدست آمده از این دوربین در جشنواره های مختلف شرکت کنند. اما باید بدانید هر چقدر هم که دوربین آیفون حرفه ای باشد، باز هم ممکن است مشکلی برای آن به وجود بیاید و در نتیجه شما مجبور به تعویض دوربین اورجینال آیفون ایکس خواهید شد.

مشکلات سخت افزاری متعددی باعث می شوند که شما برای تعویض دوربین اورجینال آیفون ایکس اقدام کنید. به طور مثال، اگر آب و رطوبت به داخل ساختار گوشی ها نفوذ کند، می تواند به قطعات داخلی دوربین آسیب وارد کند و باعث سوختگی برخی از قطعات شود. همچنین، ضربه و فشار مسئله دیگری است که می تواند به دوربین آسیب وارد کند و شما مجبور خواهید شد برای تعویض دوربین اورجینال آیفون ایکس اقدام کنید.
اما مسئله ای که در این میان اهمیت زیادی دارد استفاده از قطعات اورجینال برای تعویض دوربین است. اگر بر روی گوشی شما قطعات فیک قرار گیرد ممکن است عملکرد بخش های دیگر گوشی تحت تاثیر قرار گیرد و از قیمت گوشی کاسته می شود. بنابراین، شما باید دقیقا برای خدمات تعویض دوربین اورجینال آیفون ایکس اقدام نمایید و مطمئن باشید که قطعات اصل بر روی گوشی شما سوار می شوند. در نتیجه می توانید مدت های زیادی از گوشی خود استفاده نمایید.

صفحه نمایش آیفون X روشن نمی شود

مشکلات و راه حل های آیفون ایکس اگر صفحه نمایش آیفون X شما بدون اطلاع قبلی روشن نمی شود یاسیاه می شود اما دستگاه همچنان روشن است، اما صفحه نمایش شما سیاه است و همچنان می توانید صدای ویدیویی را که تماشا می کردید بشنوید – بدون شک مشکلی وجود دارد. در این مورد، توصیه می کنیم دستگاه را با فشار مجدد راه اندازی کنید و سعی کنید آن را شارژ کنید.

برای اجرای مجدد راه اندازی نیرو، به سرعت دکمه «افزایش صدا» را فشار داده و رها کنید. در مرحله بعد، دقیقاً همان عمل را با دکمه “کاهش صدا” انجام دهید. در نهایت، دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی سفید اپل را مشاهده کنید. تعمیر آیفون در اپل آچار به صورت تخصصی انجام می گردد.

برای تعمیر ایفون xr کلیک کنید.

مشکلات صفحه لمسی آیفون Xو تعمیرات آیفون X

صفحه نمایش لمسی iPhone X کار نمی کند اعتبار عکس: Shudtech

صفحه نمایش خود را با یک پارچه نرم پاک کنید و هرگونه کثیفی/روغنی را پاک کنید. ایجاد هر دو می تواند باعث شود دستگاه شما به درستی کار نکند.

فریز شدن برنامه ها به طور غیرمنتظره

اگر برنامه های شما به طور مداوم در حین استفاده از آن ها فریز می شوند، به App Store بروید و همه برنامه های قدیمی را به روزرسانی کنید. پس از این، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و مشکل باید حل شود.

تعمیرات آیفون ایکس

تعمیرات آیفون ایکس با صفحه شکسته

آیا صفحه نمایش آیفون ایکس خود را شکسته اید یا ایراد دارد؟ در اینجا بهترین راه حل ممکن تعویض صفحه است.

همچنین اگر صفحه پشتی آیفون نیز آسیب دیده است؛ توصیه می کنیم که آن را نیز تعویض کنید زیرا می تواند برای گوشی آسیب رسان باشد.

تعمیرات آیفون X آب خورده

بسیاری از کاربران با تصور این که آیفون 10 ضد آب است، از این موبایل برای فیلم یا عکس برداری در عمق آب استفاده می کنند که رطوبت بسیاری وارد آن می شود. با اینکه گفته می شود آیفون ایکس مقاوم در برابر آب است اما در بخش تعمیرات آیفون ایکس، خلاف این موضوع ثابت شده است!

این به آن معنا نیست که با رطوبت دچار مشکل نمی شود. به موجب پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67، این گوشی باید بتواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب بدون هیچ مشکلی کار کند. بدیهی است که قطعات سخت افزاری این گوشی طی زمان آسیب می بیند. برای تعمیرات تخصصی اپل با اپل آچار تماس بگیرید.

برای تعمیر آیفون X آب خورده باید به سرعت کیس را جدا کرده و سیم کارت و هر چیز دیگری را که به گوشی شما متصل است، از آن جدا کنید. همچنین بلافاصله بعد از برخورد گوشی با آب، برای رفع مشکل رطوبت گوشی اپل بدنه آن را با یک پارچه مناسب خشک کنید. به هیچ عنوان دکمه های گوشی را فشار ندهید و با سشوار هم گوشی را خشک نکنید زیرا آسیب بیشتری وارد می کند. همچون در صورت خاموش بودن گوشی آن را روشن نکنید. انجام این کارها به شما کمک می کند که شانس تعمیر آیفون 10 آبخورده خود را افزایش دهید. در این مرحله توصیه می کنیم که گوشی را به یک تکنیسن نشان دهید.

تعمیر فیس آیدی آیفون ایکس

یکی از ویژگی های امنیتی پیشرفته ای که در دستگاه های جدید iOS جا افتاده است، به اصطلاح Face ID است. همانطور که از نام آن پیداست، این یک فناوری احراز هویت پیشرفته است که از تشخیص چهره استفاده می کند. این سیستم احراز هویت بصری و ایمن را ارائه می دهد که توسط سیستم دوربین پیشرفته TrueDepth به همراه فناوری های پیشرفته برای ترسیم دقیق هندسه صورت شما فعال می شود. به طور معمول، Face ID با باز کردن قفل دستگاه، مجوز خرید از iTunes، App store، Apple Books و پرداخت Apple Pay با یک نگاه ساده کار می کند.

همچنین می توانید ضمن چک کردن تنظیمات فیس آیدی،  از مسیر  Settings> Face ID & Passcodeفیس آیدی را تعمیر کنید. همچنین با چک کردن دوربین TrueDepth اطمینان حاصل کنید که  که چیزی جلوی آن را نگرفته است. در نهایت با ریست کردن فیس آیدی می توانید مشکلات آن را برطرف کنید. برای این کار وارد Settings> Face ID & PAsscode شوید و روی Reset Face ID ضربه بزنید. حالا Set up Face ID را مجددا انتخاب نموده و تنظیمات را از ابتدا انجام دهید.

تعمیرات آیفون ایکس در برد

معیوب بودن مادربرد آیفون XR می تواند علت اصلی طیف گسترده ای از مشکلات باشد که از پیام های خطا یا داغ شدن بیش از حد گوشی گرفته تا مشکلات مربوط به نمایشگر و بسیاری موارد دیگر را شامل می شود.

تعمیر مشکلات مادربرد آیفون XR می تواند یک امر بسیار پیچیده باشد. در واقع، شما باید تکنسینی را که نه تنها مجاز است، بلکه سالها تخصص فنی نیز در اختیار دارد، قرار دهید. زیرا نیاز به قطعات یدکی با کیفیت برای تعویض و تعدادی ابزار و تکنیک های حرفه ای برای استفاده وجود دارد.

تعمیرات آیفون ایکس شامل موارد مختلفی مانند تعمیر برد، بدنه، شیشه و گلس و حتی باطری می شود. هزینه تعمیرات آیفون ایکس نیز به موارد متعددی بستگی دارد.

تعمیر دوربین آیفون ایکس

دوربین گوشی های موبایل  آیفون یکی از مهم ترین و محبوب ترین قطعات دستگاه است. این دوربین ها عکس ها و فیلم های با کیفیتی تولید می کنند. این جزئیات فرآیند را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند و در برخی موارد هزینه کمتری دارند. دوربین های موبایل در بیشتر موارد به خوبی کار می کنند، اما گاهی اوقات از کار می افتند.اما بعضی اوقات دوربین ها خراب میشوند و باید تعمیر دوربین آیفون ایکس انجام شود.

تعویض دوربین آیفون X

دوربین اصلی آیفون X اپل از دو لنز تشکیل شده است که با هم تعویض خواهند شد. به عنوان یک قاعده کلی، مشکل دوربین اصلی این گوشی نادر است و این تعمیر یکی از تعمیرات رایج گوشی مذکور نیست. خوشبختانه تعویض دوربین اصلی آیفون X کار سختی نیست و حدود 1 تا 2 ساعت از وقت تعمیرکار را می گیرد. همچنین می توانید با کمی دقت این تعمیر را انجام دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم نحوه تعویض دوربین پشت آیفون X اپل را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم که اگر قصد دارید خودتان این تعمیر را انجام دهید می توانید از سرویس فروشگاه موبایل برای خرید ابزار استفاده کنید.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در اکثر موارد دوربین آیفون قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض قطعه دارد. برای تعویض دوربین آیفون X مراحل زیر را دنبال کنید:

1- پیچ های لبه پایینی را باز کنید

2- قاب را باز کنید

3- باز کردن درب جلوی گوشی

4- باز کردن و خارج کردن باتری گوشی اپل

5- محفظه بست گوشه درب عقب

6- جدا کردن کانکتور دوربین سلفی

7- کانکتور دکمه هوم را جدا کنید

8- کانکتور صفحه را جدا کنید

9- شکافتن کانکتور دیجیتایزر

10- جداسازی کامل درب های عقب و جلو

11- کانکتور دوربین اصلی را جدا کنید

12- تعویض دوربین آیفون با دوربین جدید و بستن دستگاه

تعویض دوربین سلفی آیفون x

گاهی اوقات تعمیر دوربین آیفون به معنای تعمیر دوربین جلو یا سلفی است. ممکن است به دلایلی لنز سلفی بشکند یا خراشیده شود. فرآیند تعویض دوربین سلفی اپل به شرح زیر است:

1- قاب را باز کنید

2- برداشتن براکت باتری

3- پیچ های بست گوشه درب عقب را باز کنید

4- محفظه بست گوشه درب عقب

5- کانکتور دوربین سلفی را جدا کنید

6- کانکتور دکمه هوم را جدا کنید

7- جدا شدن کانکتور LCD

8- در ادامه تعویض دوربین آیفون کانکتور کابل دیجیتایزر را جدا کنید

9- جداسازی کامل پشت و جلوی گوشی اپل.

10- پیچ های براکت اسپیکر را باز کنید

11- جداسازی براکت اسپیکر

12- بالا بردن لنز دوربین برای سلفی

13- جداسازی بلندگو

14- بلند کردن سنسور نور محیط

15- سیم دوربین سلفی و سنسور نور محیط را کنار بگذارید

16- جداسازی میکروفون

17- تعویض دوربین سلفی موبایل اپل

18- قسمت های باز گوشی را مطابق اول ببندید

آشنایی با برخی از دلایل خرابی دوربین آیفون X

از کار افتادن دوربین آیفون X دلایل مختلفی دارد، گاهی اوقات افتادن روی زمین باعث آسیب و شکستن دوربین موبایل می شود. یکی دیگر از دلایل رایج مربوط به تعویض شیشه محافظ است. اگر شیشه محافظ به درستی تعویض نشود، محافظ روی لنز آسیب می بیند و دوربین آسیب می بیند. اشکالات نرم افزاری یکی دیگر از مشکلات دوربین های مذکور است. خرابی مدارهای دوربین جلو و عقب و همچنین فشار مستقیم به ماژول دوربین نیز باعث اختلال در عملکرد دوربین می شود. دلایلی که ذکر کردیم برخی از دلایل خرابی دوربین تلفن همراه است. اگر هر یک از این دلایل باعث از کار افتادن دوربین گوشی می شود باید دوربین آیفون X خود را تعمیر کنید البته در برخی موارد حافظه گوشی پر شده و یا لنز دوربین کثیف است که باعث خرابی دوربین می شود. در هر صورت هنگام مراجعه به مراکز تعمیرات آیفون، علت خرابی را به متخصص بگویید تا تعمیرات با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

علائم خرابی دوربین آیفون

هنگامی که دوربین گوشی معیوب باشد، علائمی را نشان می دهد که برخی از آنها عبارتند از:

تار شدن لنز دوربین در هنگام عکاسی و فیلمبرداری یکی از علائم شایع خرابی دوربین است که اغلب به دلیل خیس شدن و ضربه زدن رخ می دهد. باز نشدن برنامه دوربین نیز یکی از علائم این اختلال است. این علامت می تواند در اثر رطوبت و شوک نیز ایجاد شود. یکی دیگر از نشانه های آسیب، صدای لنز دوربین است که می تواند در اثر خیس شدن و نمناک شدن ایجاد شود. تصویر سیاه رنگ گوشی هنگام باز کردن برنامه دوربین نیز نشانه نقص است که می تواند منشا نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد.

خدمات اپل آچار