از کار افتادن فلش آیفون

از کار افتادن فلش آیفون

در حال حاضر، بیش از 1.2 میلیارد کاربر آیفون در سراسر جهان وجود دارد. وای! این یک عدد بسیار زیاد است. خب، آیفون با برخی از جزئیات، با کیفیت ترین، منحصر به فرد ترین و شگفت انگیز ترین ویژگی ها مجهز شده است. به همین دلیل است که تقریبا همه دوست دارند یک گوشی آیفون داشته باشند. حال مشکلاتی مانند از کار افتادن فلش آیفون نیز می تواند رخ دهد. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد کاربران آیفون تا زمانی که واقعاً از کار بیفتند، اهمیت زیادی به همه ویژگی‌ها نمی‌دهند، مانند چراغ قوه آیفون. از کار افتادن فلش آیفون به این معنی است که شما نمی توانید در شب عکس های واضح بگیرید یا از LED برای روشن کردن مسیر خود در شب استفاده کنید. خوشبختانه، این قطعه شامل راه‌های عملی برای رفع کار نکردن چراغ قوه آیفون است. شروع کنیم.

چرا فلش آیفون کار نمی کند

مهم است که علت اصلی از کار افتادن فلش آیفون را شناسایی کنید و بدانید چرا فلش آیفون کار نمی کند تا بتوانید در اسرع وقت آن را برطرف کنید. و ما چند دلیل رایج کار نکردن چراغ قوه در آیفون را برای مرجع شما جمع آوری کرده ایم. اگر هنوز نمی توانید مقصر را شناسایی کنید، می توانید هر یک از آنها را نیز امتحان کنید:

  • خرابی برنامه: خرابی برنامه دوربین یا چراغ قوه ممکن است باعث شود دوربین آیفون و چراغ قوه کار نکنند.
  • تنظیمات نادرست: ممکن است برخی تنظیمات مغایرت داشته باشند و عملکرد عادی چراغ قوه را به خطر بیندازند.
  • استفاده طولانی مدت از آیفون: داغ شدن بیش از حد یا کم بودن باتری پس از استفاده طولانی مدت از آیفون می تواند باعث شود مشعل آیفون 12 کار نکند (مدل های دیگر آیفون نیز).
  • آسیب آب: احتمالا انداختن آن در استخر آب می تواند عملکرد چراغ قوه را به خطر بیندازد.
  • آپدیت  Ios:محتمل ترین دلیل این بدبختی است. به‌روزرسانی‌های نسخه‌های جدیدتر iOS مانند iOS 16، iOS 15 و نسخه‌های قدیمی‌تر دیده شده است که باعث خاکستری شدن چراغ قوه آیفون می‌شود.

خرابی فلش آیفون

خرابی فلش آیفون و از کار افتادن فلش آیفون می تواند برای هر کسی رخ دهد. در ادامه تعدادی راه حل برای مشکل کار نکردن چراغ قوه آیفون، حتی با آخرین سیستم iOS 16 ارائه شده است. 

از کار افتادن فلش آیفون

برنامه دوربین را خاموش کنید

مواقعی وجود دارد که دوربین و چراغ قوه آیفون از کار می افتند زیرا این دو برنامه همزمان اجرا می شوند و باعث تضاد عملکرد و در نتیجه خرابی چراغ قوه می شود. با توجه به این موضوع، توصیه می شود استفاده از برنامه دوربین را متوقف کرده و از آن خارج شوید، سپس برنامه چراغ قوه را مجددا راه اندازی کنید.

فلش را در برنامه دوربین روشن کنید

هنگامی که از برنامه دوربین آیفون خود برای عکس گرفتن استفاده می کنید، احتمالاً با مشکلی روبرو می شوید که فلش کار نمی کند. در این صورت، ممکن است بخواهید آیکون فلاش را روشن و خاموش کنید تا ویژگی فلاش مجدداً راه اندازی شود. این کار را می توان چند بار تکرار کرد تا زمانی که مشکل از کار افتادن فلش آیفون شما درست شود.

عدم روشن شدن فلش آیفون

راه اندازی مجدد آیفون

این یکی از شناخته شده ترین راه حل ها برای حل طیف وسیعی از اشکالات آیفون است. عدم روشن شدن فلش آیفون نیز ممکن است با این عمل درست شود. اشکالات سیستم و به روز رسانی ناموفق نرم افزار برخی از دلایل از کار افتادن فلش آیفون شما هستند. راه اندازی مجدد اجباری امکان اجرای جدید سیستم عامل و برنامه چراغ قوه را فراهم می کند. با ثابت نگه داشتن همه عوامل، این اصلاح خاص موظف به کار است. در واقع، این یک تکنیک عیب یابی برتر لیست است که توسط اپل در دستگاه های خود توصیه می شود. در اینجا راهنمای نحوه راه اندازی مجدد آیفون خود به اجبار آورده شده است.

برای آیفون 8، 8 پلاس و جدیدتر، به سرعت دکمه افزایش صدا، سپس دکمه کاهش صدا و در نهایت دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه سیاه شود. برای آیفون 7، 7 پلاس، دکمه پاور و کاهش صدا را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید تا گوشی ریستارت شود. برای مدل‌های قبلی آیفون، کافی است دکمه‌های پاور و هوم را همزمان فشار دهید. راه اندازی مجدد اجباری یک راه حل مطمئن است و شما هیچ شانسی برای از دست دادن اطلاعات خود ندارید. اگر این کار نکرد، اکنون می توانید تنظیمات را به حالت اولیه بازنشانی کنید

تعمیر فلش آیفون

سطح روشنایی چراغ قوه را تنظیم کنید

هنوز نیازی نیست تا به فکر تعمیر فلش آیفون باشید. گاهی اوقات به دلیل روشنایی کم، چراغ قوه آیفون در آیفون کار نمی کند. با کشیدن انگشت به سمت پایین Control Center و بررسی نماد چراغ قوه، می توانید روشنایی را به حداکثر تنظیم خود تنظیم کنید. مطمئن شوید که دکمه را محکم فشار داده اید تا به سطح روشنایی چراغ قوه دسترسی داشته باشید و بررسی کنید که آیا درست کار می کند یا خیر. از کار افتادن فلش آیفون شما در بعضی موارد به این دلیل است.

حالت کم مصرف آیفون را غیرفعال کنید

این تنظیم پیش فرض در آیفون شما است که وقتی باتری کمتر از 20 درصد شارژ شده است، حالت Low Battery Mode به طور خودکار روشن می شود. تعدادی ویژگی وجود دارد که با روشن بودن این حالت غیرفعال می شوند، از جمله چراغ قوه، به این معنی که هنگام روشن شدن این ویژگی، مشعل آیفون کار نمی کند. برای متوقف کردن این حالت، به تنظیمات > باتری بروید و حالت کم مصرف را خاموش کنید.

جایگزینی فلش آیفون

با وجود غیرفعال کردن حالت باتری کم در آیفون، اگر مقدار کافی آب روی گوشی شما باقی نماند، چراغ قوه آیفون ممکن است همچنان خاکستری شود اگر باتری کافی روی دستگاه نمانده باشد، بنابراین چراغ قوه را در تلاش برای صرفه جویی در قدرت باتری غیرفعال می کند و نیازی به جایگزینی فلش آیفون نیست.

در این مرحله، اگر برنامه دوربین را باز کنید، اعلانی را مشاهده خواهید کرد که به شما می گوید «FLASH غیرفعال است». وقت آن است که آیفون خود را شارژ کنید.

از کار افتادن فلش آیفون

کارنکردن فلش دوربین عقب آیفون

آیفون خود را خنک کنید

گرمای بیش از حد می تواند باعث کارنکردن فلش دوربین عقب آیفون شود. آیفون به دلیل استفاده طولانی‌مدت، برنامه‌های راه‌اندازی که فضای ذخیره‌سازی زیادی مصرف می‌کنند و دمای بالای محیط، از جمله موارد دیگر داغ می‌شود و خاموش می‌شود، و شما متوجه خواهید شد که آیفون باید قبل از شما خنک شود. می تواند از آن استفاده کند.

آیفون را به نسخه پشتیبانی برگردانید

اگر علت کار نکردن چراغ قوه در آیفون را رد کرده اید، احتمالاً ناخواسته چیزی را روی دستگاه خود تنظیم کرده اید و چراغ قوه در آیفون کار نمی کند. اگر نمی دانید چه چیزی را تنظیم کرده اید، می توانید سعی کنید تلفن خود را به یک نسخه پشتیبان قبلی بازگردانید تا ببینید آیا واقعاً تنظیم غیرعمدی است که باعث از کار افتادن فلش آیفون شما شده است یا نه. اما باید توجه داشته باشید که داده‌های اخیر آیفون شما پاک می‌شود و بهتر است تصاویر، موسیقی، متن و سایر فایل‌های جدید را در صورت مفقود شدن در iCloud ذخیره کنید.

تعویض فلش آیفون

برای تعویض فلش آیفون باید به یک مرکز تخصصی در این زمینه مراجعه کنید و پیشنهاد می شود در صورتی که تخصص ندارید، خودتان این را انجام ندهید.

خدمات اپل آچار