آموزش رفع مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

ریست شدن روی لوگوی آیفون

اگر آیفون شما در هنگام روشن کردن، در حالت قفل شده روی لوگوی اپل گیر کرده است، می‌توانید با چند روش ساده این مشکل را برطرف کنید. ریست شدن روی لوگوی آیفون یکی از راه‌های حل مشکلات و خطاهای سیستمی در دستگاه آیفون است. با فشار دادن دکمه‌های خاص و ریست کردن تنظیمات، دستگاه ایفون به حالت اولیه بازمی‌گردد و مشکلات سیستمی را برطرف می‌کند.

برای ریست کردن ایفون روی لوگوی آن، ابتدا دکمه پاور را به مدت چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا صفحه خاموش شود. سپس دکمه هوم (Home) را نیز فشار داده و نگه دارید و در عین حال دکمه پاور را نیز فشار دهید. پس از چند ثانیه، لوگوی اپل روی صفحه نمایش دیده خواهد شد و دستگاه ایفون ریست خواهد شد.

خاموش و روشن شدن لوگوی اپل 

در زمان خاموش شدن و روشن شدن دستگاه آیفون، لوگوی اپل نیز به‌صورت همراه با این عملکردها ظاهر می‌شود. اگر در هنگام استفاده از آیفون، متوجه شدید که لوگوی اپل پس از روشن شدن چند لحظه بر روی صفحه نمایش باقی می‌ماند و بعد از آن دستگاه به صفحه قفل منتقل می‌شود، ممکن است با مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل روبرو شده باشید.

یکی از راه‌های معمول برای رفع این مشکل، استفاده از روش ریست شدن (Reset) آیفون به وضعیت کارخانه است. برای این کار، باید دو دکمه Home و Power را هم‌زمان فشار داده و نگه داشته تا صفحه خاموش شود و سپس دوباره دکمه Power را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. 

همچنین، می‌توانید با ارتقاء سیستم عامل آیفون خود به آخرین نسخه، مشکل را رفع کنید. بهترین راه برای ارتقاء سیستم عامل، استفاده از قابلیت Over-the-air update در دستگاه آیفون است که با اتصال دستگاه به اینترنت، می‌توانید سیستم عامل خود را به روز کنید.

ریست شدن روی لوگوی آیفون

چشمک زدن لوگوی اپل 

چشمک زدن لوگوی اپل به معنای ریست شدن (Reset) سریع بر روی دستگاه‌های iOS است. وقتی که به صورت همزمان دکمه خاموش/روشن و دکمه Home (یا دکمه Volume Down در مدل‌های جدید) را فشار می‌دهید، لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود و پس از چند لحظه دستگاه‌تان ریستارت می‌شود.

بالا نیامدن آیفون 

اگر دستگاه آیفون شما بالا نمی‌آید و به جای آن لوگوی اپل ثابت روی صفحه نمایش باقی می‌ماند، ممکن است با یکی از مشکلات زیر روبرو باشید:

  1. مشکل در سیستم عامل: این مشکل معمولاً در حالتی که سیستم عامل iOS به‌روز شده باشد ولی پس از آن با مشکل روبرو می‌شود، رخ می‌دهد. در این صورت، می‌توانید با استفاده از روش ریست شدن (Reset) آیفون، مشکل را رفع کنید.
  2. مشکل در باتری: در برخی موارد، مشکلاتی در باتری دستگاه می‌تواند باعث عدم روشن شدن آن شود. در این صورت، می‌توانید با تعویض باتری یا شارژ دوباره آن، مشکل را رفع کنید.
  3. خطا در هنگام به‌روزرسانی: اگر در حین به‌روزرسانی سیستم عامل iOS به مشکل برخورد کرده باشید، دستگاه شما ممکن است دچار این مشکل شود. در چنین مواردی، می‌توانید با استفاده از iTunes و یا حتی از خدمات تعمیرگاه آیفون، مشکل را برطرف کنید.
  4. مشکل در سخت‌افزار: در برخی موارد، مشکلات سخت‌افزاری مثل خرابی صفحه نمایش، باتری، یا قطعات داخلی دستگاه، باعث بالا نیامدن آن می‌شود. در چنین مواردی، بهتر است به مراکز مجاز تعمیرات آیفون مراجعه کنید.

به هر حال، برای بالا نیامدن ایفون ، بهتر است ابتدا با استفاده از روش‌های ساده‌تر مثل شارژ کردن دوباره و یا استفاده از کلید‌های ریست کوشش کنید.

علت گير كردن صفحه ايفون 

علت گیر کردن صفحه آیفون معمولا به دلایل مختلفی از جمله مشکلات سیستمی، نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری رخ می‌دهد. در اینجا به برخی از علت‌های اصلی گیر کردن صفحه دستگاه آیفون پرداخته شده است:

  1. بروز خطا در نرم‌افزار: یکی از اصلی‌ترین علل گیر کردن صفحه در دستگاه آیفون، بروز خطا در نرم‌افزار است. این خطا ممکن است به دلیل بار زیاد در حین استفاده از یک برنامه باشد، یا به دلیل عدم تطابق نرم‌افزار با سیستم عامل دستگاه باشد.
  2. نصب برنامه‌های نامعتبر: نصب برنامه‌های نامعتبر از منابع غیرمعتبر و بدون مجوز، می‌تواند باعث گیر کردن صفحه در دستگاه شما شود.
  3. بروز خطا در سیستم عامل: بروز خطا در سیستم عامل نیز ممکن است باعث گیر کردن صفحه شود. این خطا معمولاً به‌دلیل نصب پچ و یا به‌روزرسانی ناقص سیستم عامل آیفون رخ می‌دهد.
  4. مشکل در دکمه های فیزیکی: وجود مشکلات در دکمه‌های فیزیکی مثل دکمه هوم، می‌تواند باعث گیر کردن صفحه شود.
  5. مشکل در سخت‌افزار: مشکلات سخت‌افزاری مثل خرابی صفحه نمایش، باتری، یا قطعات داخلی دستگاه، می‌تواند باعث گیر کردن صفحه شود.

علت قفل شدن گوشی ایفون

علت قفل شدن گوشی آیفون ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه، برخی از علت‌های قفل شدن گوشی آیفون را مطرح می‌کنیم:

  1. فراموشی رمز عبور: این یکی از اصلی‌ترین علت‌های قفل شدن گوشی آیفون است. در صورتی که بارها پسورد اشتباه وارد شود، گوشی به صورت خودکار قفل می‌شود.
  2. بروز خطا در سیستم عامل: گاهی اوقات، بروز خطا در سیستم عامل iOS ممکن است باعث قفل شدن گوشی آیفون شود.
  3. مشکل در تشخیص اثر انگشت: در صورتی که حسگر اثر انگشت گوشی دچار خطا شود و نتواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد، گوشی به صورت خودکار قفل می‌شود.
  4. نصب نرم‌افزارهای نامعتبر: نصب نرم‌افزارهایی که از منابع نامعتبر گرفته شده‌اند، ممکن است باعث قفل شدن گوشی آیفون شود.
  5. خطا در تنظیمات: برخی تنظیمات گوشی ممکن است باعث قفل شدن آن شوند. به عنوان مثال، تنظیم قفل خودکار گوشی برای مدت زمان کوتاه ممکن است باعث قفل شدن آیفون شود.
  6. مشکل در سخت‌افزار: در برخی موارد، مشکلات سخت‌افزاری مثل خرابی صفحه نمایش، باتری، یا قطعات داخلی دستگاه، می‌تواند باعث قفل شدن گوشی آیفون شود.

در کل، برای رفع مشکل قفل شدن گوشی آیفون، ابتدا بهتر است با دقت پسورد را وارد کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، می‌توانید با استفاده از فناوری Face ID و یا Touch ID به جای رمز عبور، گوشی خود را با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره باز کنید. در صورتی که مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است به مراکز تعمیرات آیفون مراجعه کنید.

خدمات اپل آچار