آموزش تعمیر مک بوک اپل

آموزش تعمیر مک بوک اپل

مک بوک یکی از سری محصولات تولیدی شرکت اپل بوده است که در زمان معرفی تحول بزرگی در خانواده لپ تاپ ها حاصل شد. که با توجه به شرایط خاص بازار در ایران، در کشور ما قیمت خرید بالایی را دارد و به همین خاطر در زمان بروز مشکل جایگزین کردن آن کار ساده ای نیست اما با مراجعه به یک مرکز تخصصی تعمیرات می توانید با هزینه ی بسیار کمتر و با اطمینان خاطر کامل دستگاه خود را تعمیر کنید. آموزش تعمیرات اپل با بهره گیری از مدرسین متخصص برای متقاضیان عزیز در اپل آچار انجام می گردد.

آموزش تعمیر مک بوک اپل

رایج ترین مشکلات مک بوک اپل

حالت اول ضعف باطری : در این حالت دستگاه شارژ پذیری نا منظمی را دارد و دارای تخلیه شارژ می باشد و یا به طور کامل خاموش می باشد.

حالت دوم داغ شدگی : در این حالت دستگاه باید سرویس شود تا توسط کارشناسان در مراکز تخصصی تعمیرات با دقت بالا عیب یابی شود.

حالت سوم کند شدن اجرای نرم افزار ها : در این حالت دستگاه توسط متخصص نرم افزار کار در مراکز تعمیرات باید چک شود تا موارد احتمالی رفع گردد. یکی از احتمالات ایجاد این مشکل اپدیت نبودن دستگاه و پر بودن حافظه ی دستگاه می باشد.

حالت چهارم شکستگی یا آسیب پذیری سخت افزاری : در این موارد به علت حساس بودن قطعات و ارزشمند بودن دستگاه مک بوک اپل شما سریعا به اولین مرکز تعمیرات تخصصی معتبر مراجعه کرده تا توسط کارشناسان با تجربه و با استفاده از قفطعات اورجینال و با کیفیت مشکل پیش آمده حل گردد. برای انجام تعمیر آیفون خود کلیک کنید.

آموزش تعمیر مک بوک اپل | باطری

ابتدا بررسی کنید که آیا باتری به درستی شارژ می شود یا خیر. اگر مک شما حتی با درصد باتری سالم به طور تصادفی خاموش می شود، این نشان دهنده نوع دیگری از مشکل است.

اگر این خاموش شدن اتفاق افتاد، مک خود را با دکمه پاور مجددا راه اندازی کنید و منتظر بمانید تا دوباره روشن شود و MacOS بارگیری شود. پس از بارگیری MacOS، مجدداً Mac خود را راه اندازی مجدد کنید. این به مک بوک شما اجازه می دهد تا یک روش خاموش کردن کامل و سالم را انجام دهد. اکنون کنترل کننده مدیریت سیستم (SMC) خود را بازنشانی کنید. این بسیاری از فرآیندهای سخت افزاری مهم مک شما را کنترل می کند، مانند شارژ باتری، حالت های خواب و غیره. اگر مشکلی پیش آمده است، تنظیم مجدد SMC یک راه سریع برای رفع آن است.

اگر مرحله SMC کار نمی کند و مک شما همچنان خاموش می شود، دیگر آموزش تعمیر مک بوک اپل به درد شما نمی خورد و احتمالاً زمان آن رسیده است که آن را به یک فروشگاه اپل ببرید. بسته به گارانتی شما، ممکن است بتوانید جایگزینی دریافت کنید. در صورتی ک قصد تعمیر آیفون 13 را دارید کلیک کنید.

آموزش تعمیر مک بوک اپل |تصویر دوربین FaceTime بسیار بی کیفیت است.

این مشکلی است که اخیراً در میان مدل های مک بوک ایر مشاهده شده است. تصویر دوربین FaceTime نمایش بسیار ضعیفی از چهره شما را نشان می دهد، و گاهی اوقات FaceTime بسیار بد آن حتی ارزش استفاده را ندارد.

این مشکل خاص احتمالاً به سخت افزار مربوط نمی شود، به این معنی که دوربین مک بوک شما احتمالاً به طور عادی کار می کند و می تواند سایر کارهای مربوط به دوربین را انجام دهد. اما این آموزش تعمیر مک بوک اپل ارزش آزمایش را دارد. اگر می توانید سایر برنامه های ارتباط تصویری را به درستی کار کنید، مشکل از نرم افزار FaceTime است. در اینجا کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید، جز اینکه هر به‌روزرسانی MacOS منتظر را اعمال کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

اگر ویدیوی شما اصلاً روی هیچ برنامه ای کار نمی کند، مشکل می تواند چیز دیگری باشد. سعی کنید وقتی وقت دارید مک خود را به یک فروشگاه اپل ببرید و از آنها بخواهید که نگاهی بیندازند. برای تعمیرات تخصصی اپل با اپل آچار تماس بگیرید.

آموزش تعمیر مک بوک اپل

آموزش تعمیر مک بوک اپل | مک بوک بسیار کند کار می کند. 

بسیاری از کندی‌ها به دلیل انجام کارهای بیش از حد همزمان و کم شدن حافظه رم یا پر کردن هارد دیسک شما به حدی است که مک بوک شما در خواندن و نوشتن داده‌ها به طور موثر مشکل دارد. اگر مشکل شما این است، بهترین راه حل ارتقای مک است، اگرچه پاک کردن فضای هارد دیسک و باز کردن تعداد کمتری تب به طور همزمان نیز می تواند کمک کننده باشد. اگر مک شما به طور مشکوکی کند است و واقعاً به نظر می رسد مشکلی پیش آمده است، چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • مک خود را مجددا راه اندازی کنید. گاهی اوقات به همین سادگی است!
  • هر به روز رسانی را اعمال کنید، به خصوص اگر مدتی از به روز رسانی شما گذشته باشد.
  • مانیتور فعالیت را باز کنید و ببینید آیا برنامه‌ای غیرقابل توضیح در حال اجراست و منابع زیادی را اشغال می‌کند. این می تواند نشانه بدافزار یا مشکل دیگری باشد. حذف برنامه توهین آمیز باید به مسائل کمک کند
  • دسکتاپ خود را از فایل ها پاک کنید. تمام این نمادها در واقع یک تخلیه بسیار بزرگ برای منابع مک هستند!
  • اسکنر ویروس و Apple Diagnostics خود را اجرا کنید و ببینید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر.
  • اگر کاهش سرعت با صداهای غیرعادی همراه است، مک خود را به فروشگاه اپل ببرید تا ببینید آیا مشکل سخت افزاری است یا گرمای بیش از حد.

آموزش تعمیر مک بوک اپل | مک بوک بلوتوث روشن (یا خاموش نمی شود)

اگر در روشن کردن بلوتوث خود با مشکل مواجه هستید، از تنظیمات سیستم را بررسی کنید و بلوتوث را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که همه تنظیمات شما کار می کنند و می توانید مراقب دستگاه هایی باشید که در گذشته جفت کرده اید. گاهی اوقات به سادگی انتخاب Turn Bluetooth On در این منو است. برای تعویض باتری آیفون کلیک کنید.

اگر نمی‌توانید یک دستگاه بلوتوث کاملاً برقی را وصل کنید، مطمئن شوید که Mac شما به‌روزرسانی شده است و مک بوک و دستگاه بلوتوث را مجدداً راه‌اندازی کنید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. در غیر این صورت، پیشنهاد می‌کنیم به یک منطقه بازتر و دور از لوازم خانگی بروید و دوباره امتحان کنید: گاهی اوقات تداخل بد باعث می‌شود دستگاه‌های بلوتوث به درستی کار نکنند. آموزش تعمیرات لپ تاپ اپل با اپل آچار

در نهایت، می توانید ترمینال را باز کنید و به صورت دستی بلوتوث خود را مجددا راه اندازی کنید. دستور را تایپ کنید و Enter را بزنید. در صورت نیاز رمز عبور خود را وارد کرده و دوباره Enter را بزنید. اکنون مک بوک خود را مجددا راه اندازی کنید، بلوتوث خود را روشن کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر.

مک بوک اپل یکی از گرانقیمت ترین محصولات این شرکت است که گاهی اوقات با مشکل رو به رو می شود. بدیهی است که آشنایی با این مشکلات به ما کمک می کند تا بتوانیم با صرف کمترین هزینه، مک بوک را تعمیر کنیم. به همین خاطر در این مطلب یک راهنمای جامع در خصوص آموزش تعمیر مک بوک اپل و تعویض باتری مک بوک ارائه کردیم.

خدمات اپل آچار