تعمیر مک بوک اپل

تعمیر مک بوک اپل

در این آشفته بازار ارز داخلی ایران، خرید یا جایگزینی لوازم جدید الکترونیکی کار چندان ساده ای نیست. به خصوص اگر این لوازم از برند اپل باشند. اگر مشکلات فنی یا سخت افزاری مک بوک اپل شما را نیز کلافه کرده است در ادامه این مطلب یک راهنمای جامع در رابطه با تعمیر مک بوک اپل برای شما ارائه داده ایم. ما لیستی از شایع ترین مشکلات مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو  را تهیه کرده و اقداماتی که برای تعمیر آن ها می توانید انجام دهید را آورده ایم. توصیه می کنیم قبل از انجام این ...

رتبه دهی به این مطلب

در این آشفته بازار ارز داخلی ایران، خرید یا جایگزینی لوازم جدید الکترونیکی کار چندان ساده ای نیست. به خصوص اگر این لوازم از برند اپل باشند. اگر مشکلات فنی یا سخت افزاری مک بوک اپل شما را نیز کلافه کرده است در ادامه این مطلب یک راهنمای جامع در رابطه با تعمیر مک بوک اپل برای شما ارائه داده ایم. ما لیستی از شایع ترین مشکلات مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو  را تهیه کرده و اقداماتی که برای تعمیر آن ها می توانید انجام دهید را آورده ایم. توصیه می کنیم قبل از انجام این دستورالعمل ها، ​​ از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و برای یافتن راه حل مناسب لیست را بررسی کنید.

رایح ترین مشکلات و تعمیر مک بوک اپل

  • مک بوک به طور ناگهانی خاموش می شود.

یکی از علت های شایع مراجعه برای تعمیر مک بوک اپل، مشکل خاموش شدن ناگهانی حین کار می باشد. این مسئله ممکن است نیاز به تعویض باتری مک بوک، تعمیر سیم شارژر مک بوک یا تعمیر ال سی دی مک بوک داشته باشد. برای تعمیر آیفون در اپل آچار کلیک کنید.

تعمیر شارژر مک بوک پرو

ابتدا بررسی کنید که آیا باتری به درستی شارژ می شود یا خیر. اگر مشکل از شارژر باشد که نیاز به تهیه یک مدل جدید از آن را دارید. اما اگر مک شما حتی با درصد باتری سالم به طور تصادفی خاموش می شود، این نشان دهنده نوع دیگری از مشکل است.

اگر این خاموش شدن اتفاق افتاد، مک خود را با دکمه پاور مجددا راه اندازی کنید و منتظر بمانید تا دوباره روشن شود و MacOS بارگیری شود. پس از بارگیری MacOS، مجدداً Mac خود را راه اندازی مجدد کنید. این به مک بوک شما اجازه می دهد تا یک روش خاموش کردن کامل و سالم را انجام دهد. اکنون کنترل کننده مدیریت سیستم (SMC) خود را بازنشانی کنید. این بسیاری از فرآیندهای سخت افزاری مهم مک شما مانند شارژ باتری، حالت های خواب و غیره را کنترل می کند،. اگر مشکلی پیش آمده است، تنظیم مجدد SMC یک راه سریع برای رفع آن است. برای گذراندن دوره های آموزش تعمیرات اپل  کلیک کنید.

تعمیر مک بوک اپل

اگر مرحله SMC کار نمی کند و مک شما همچنان خاموش می شود، احتمالاً زمان آن رسیده است که آن را به یک مرکز تعمیر مک بوک اپل ببرید. بسته به گارانتی شما، ممکن است بتوانید جایگزینی دریافت کنید.

  • صفحه خالی مک بوک

یک راه اندازی مک بوک ناموفق می تواند چند صفحه نمایش رنگی متفاوت را نشان دهد و هر کدام به معنای تفاوت هستند. اگر صفحه سیاه یا آبی می بینید که از بین نمی رود، این نشانه آن است که مک شما احتمالاً تلاش برای بارگیری یک برنامه مشکل دار یا عملکرد ورود به سیستم را متوقف کرده است. مک خود را با فشار دادن دکمه پاور برای حدود 6 ثانیه مجدداً راه اندازی کنید (اگر این کار جواب نداد، سعی کنید در حالت ایمن بوت کنید). سپس سعی کنید برنامه های مشکل ساز یا موارد ورود به سیستم را که ممکن است سازگار نباشند حذف کنید. برنامه ای مانند CleanMyMac می تواند در انجام این کار کمک بزرگی باشد. برای تعمیرات تخصصی اپل به اپل آچار مراجعه نمایید.

تعمیر مک بوک اپل

در همین حال، یک صفحه خاکستری – که ممکن است لوگوی اپل در مرکز آن باشد – نشانه این است که نرم افزار مهم به درستی کار نمی کند. سعی کنید به صورت دستی راه اندازی مجدد و در صورت امکان در حالت ایمن باز کنید. اگر به روزرسانی هایی وجود دارد که می توان روی MacOS اعمال کرد، به روزرسانی را امتحان کنید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود. اگر نه، در حالت ایمن بمانید و سعی کنید از ابزار Disk Utility برای پیدا کردن و رفع هر گونه مشکل دیسک که مانع از کارکرد Mac شما می شود استفاده کنید.

  • تصویر دوربین FaceTime بسیار بی کیفیت است.

این مشکلی است که اخیراً در میان مدل های مک بوک ایر مشاهده شده است. تصویر دوربین FaceTime نمایش بسیار ضعیفی از چهره شما را نشان می دهد، و گاهی اوقات FaceTime بسیار بد آن حتی ارزش استفاده را ندارد.

تعمیر لپ تاپ مک بوک برای این مشکل خاص احتمالاً به سخت افزار مربوط نمی شود، به این معنی که دوربین مک بوک شما احتمالاً به طور معمول کار می کند و می تواند سایر کارهای مربوط به دوربین را انجام دهد. اما این ارزش آزمایش را دارد. اگر می توانید سایر برنامه های ارتباط تصویری را به درستی کار کنید، مشکل از نرم افزار FaceTime است. در اینجا کار زیادی نمی توانید انجام دهید، جز اینکه هر به روزرسانی MacOS منتظر را اعمال کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر.

اگر ویدیوی شما اصلاً روی هیچ برنامه ای کار نمی کند، مشکل می تواند چیز دیگری باشد. سعی کنید وقتی وقت دارید مک خود را به یک تعمیرات مک بوک پایتخت ببرید و از آنها بخواهید که نگاهی بیندازند.

  • دستگاه های خارجی به درستی متصل نمی شوند.

ابتدا بررسی کنید که آیا دستگاه روی رایانه های دیگر به درستی کار می کند یا نه؟ این گونه می توانید مشکل را به مک خود محدود کنید. در مرحله بعد، بررسی کنید که دستگاه به درستی به پورت صحیح مک شما وصل شده باشد و پورت و کابل به هیچ وجه آسیب نبینند یا مسدود نشده باشند. در نهایت مک بوک و در صورت لزوم دستگاه را ریستارت کنید.

تعمیر مک بوک اپل

اگر این مراحل مشکل را برطرف نکرد، دستگاه خود را جستجو کنید و مطمئن شوید که با مک شما سازگار است و به نسخه مناسب پورت وصل شده است. این مشکل می تواند در پورت های USB قدیمی و دستگاه های جدیدتر باشد. اگر همه چیز درست به نظر می رسد، سعی کنید PRAM/NVRAM و SMC را بازنشانی کنید تا ببینید آیا مشکل تنظیمات در اتصالات دستگاه تداخل دارد یا خیر.

اگر هنوزهم این مشکل برطرف نشده است؛ توصیه می کنیم وقت بگذارید و دستگاه سازگار دیگری را به همان پورت وصل کنید تا مطمئن شوید مشکلی در داخل پورت وجود ندارد. اگر مشکل سخت افزاری در مک شما وجود دارد که باعث می شود پورت به طور کامل کار نکند، وقت آن است که اقدام به تعمیر مک بوک اپل کنید. دستگاه خود را را به تعمیرات مک بوک تهران ببرید و با توجه به گارانتی که دارید از آن ها بخواهید دستگاه شما را تعمیر کنند. هزینه تعمیر مک بوک اپل با توجه به خسارت های وارد شده و تشخیص کارشناسان میتواند متغیر باشد.

  • صفحه مک به سوسو زدن ادامه می دهد.

یکی دیگر از مشکلات متداولی که گزارش می شود، سوسو زدن صفحه مک است که ممکن است نیاز به تعمیر گرافیک مک بوک داشته باشد. این مشکلات سوسو زدن اغلب به صورت متناوب کم نور می شوند، یا حتی از دست دادن کامل وضوح که به نظر می رسد به سرعت تکرار می شود. چند چیز مختلف وجود دارد که می تواند باعث این مشکل شود. ابتدا، آسیب فیزیکی صفحه نمایش را بررسی کنید، که همیشه هنگام شروع این مشکل ایده خوبی است. اگر تعمیر صفحه نمایش مک بوک جواب نداد، می توانید این مراحل را امتحان کنید تا ببینید آیا به حل مشکل کمک می کند یا خیر.

تعمیر مک بوک اپل

  • PRAM/NVRAM را بازنشانی کنید. این اغلب در رفع مشکلات جزئی سوسو زدن موثر است .
  • به روزرسانی های MacOS را که هنوز اعمال نکرده اید بررسی کنید و اگر می توانید آن را به روزرسانی کنید.
  • آیا از Chromium یا Firefox استفاده می کنید؟ هر دوی این برنامه ها باعث ایجاد مشکلات سوسو زدن در مک ها می شوند. اگر این برنامه ها را دارید، سعی کنید آن ها را غیرفعال یا حذف کنید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود.
  • وارد حالت امن شوید و ببینید آیا می توانید برنامه دیگری را که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشد را جدا کنید
  • صدای مک بوک ناگهان قطع می شود.

ابتدا مطمئن شوید که برنامه خاصی نیست که مشکل را ایجاد کرده است. آیا هنوز صدای قابل اعتمادی از منابع دیگر مانند iTunes دریافت می کنید؟ اگر چنین است، ممکن است برنامه برای بازیابی صدای آن نیاز به به روز رسانی یا اشکال زدایی داشته باشد.

اگر مشکل برای همه صداهای مک بوک شما اتفاق بیفتد، مشکلی گسترده دارید. ابتدا سعی کنید PRAM/NVRAM و SMC را بازنشانی کنید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر. ممکن است یک مشکل تنظیمات مانع از پخش صحیح صدای شما شود و بازنشانی این عملکردها می تواند آن را پاک کند.

ما در اینجا به جزئیات بیشتری در مورد تعمیر صدای مک می پردازیم، اما اگر این راه حل ها کار نمی کنند، احتمالاً یک مشکل سخت افزاری است. آیا اخیراً به Mac خود برخورد کرده اید یا چیزی روی آن ریخته اید؟ وقت آن است که آن را برای تعمیرات مک بوک اپل به صورت تخصصی به یک مرکز تعمیرات ببرید.

  • مک بوک بسیار کند کار می کند.

بسیاری از کندی ها به دلیل انجام کارهای بیش از حد همزمان و کم شدن حافظه رم یا پر کردن هارد دیسک شما به حدی است که مک بوک شما در خواندن و نوشتن داده ها به طور موثر مشکل دارد. اگر مشکل شما این است، بهترین راه حل ارتقای مک است، اگرچه پاک کردن فضای هارد دیسک و باز کردن تعداد کمتری تب به طور همزمان نیز می تواند کمک کننده باشد. اگر مک شما به طور مشکوکی کند است و واقعاً به نظر می رسد مشکلی پیش آمده است، چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  1. مک خود را مجددا راه اندازی کنید.
  2. هر به روز رسانی را اعمال کنید، به خصوص اگر مدتی از به روز رسانی شما گذشته باشد.
  3. Activity Monitor را باز کنید و ببینید آیا برنامه ای غیرقابل توضیح در حال اجراست و منابع زیادی را اشغال می کند. این می تواند نشانه بدافزار یا مشکل دیگری باشد. حذف برنامه های ویوسی باید به مسائل کمک کند
  4. دسکتاپ خود را از فایل ها پاک کنید. تمام این نمادها در واقع یک تخلیه بسیار بزرگ برای منابع مک هستند!
  5. اسکنر ویروس و Apple Diagnostics خود را اجرا کنید و ببینید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر.
  6. اگر کاهش سرعت با صداهای غیرعادی همراه است، مک خود را به فروشگاه اپل ببرید تا ببینید آیا مشکل سخت افزاری است یا گرمای بیش از حد.
  • مک بوک وقتی به برق وصل است نمی تواند شارژ شود.

با اصول اولیه شروع کنید. آیا پریز کار می کند؟ آیا همه چیز به برق وصل است؟ آیا شارژر و کابل شما علائمی از آسیب را نشان می دهد یا انسدادی وجود دارد که مانع از اتصال صحیح شارژر می شود؟ به خاطر داشته باشید، شارژرها و مک ها ممکن است بیش از حد گرم شوند و ممکن است قبل از شارژ صحیح نیاز به خنک شدن داشته باشند.

اگر بررسی این موارد کمکی نکرد، به روزرسانی های نرم افزاری را اعمال کنید، مک خود را مجدداً راه اندازی کنید، و تنظیمات PRAM و SMC را بازنشانی کنید تا ببینید آیا این کمک می کند یا خیر.

تعمیر مک بوک اپل

اگر باز هم شانسی ندارید، کلید گزینه را روی صفحه کلید خود فشار دهید و همزمان روی نماد باتری در منوی خود کلیک کنید. این به شما امکان می دهد گزینه های پیشرفته را در منوی باتری خود انتخاب کنید و بررسی باتری کمک می کند. در صورتی که منو علامت تعمیر باتری مک بوک را نشان داد، وقت آن است که مک خود را برای تعمیر مک بوک اپل به فروشگاه ببرید.

  • مک بوک بلوتوث روشن (یا خاموش نمی شود).

اگر در روشن کردن بلوتوث خود با مشکل مواجه هستید، از تنظیمات برگزیده سیستم دیدن کنید و بلوتوث را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که همه تنظیمات شما کار می کنند و می توانید مراقب دستگاه هایی باشید که در گذشته جفت کرده اید. گاهی اوقات به سادگی انتخاب Turn Bluetooth On در این منو است.

اگر نمی توانید یک دستگاه بلوتوث کاملاً برقی را وصل کنید، مطمئن شوید که Mac شما به روزرسانی شده است و مک بوک و دستگاه بلوتوث را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر. در غیر این صورت، پیشنهاد می کنیم به یک منطقه بازتر و دور از لوازم خانگی بروید و دوباره امتحان کنید: گاهی اوقات تداخل بد باعث می شود دستگاه های بلوتوث به درستی کار نکنند.

در نهایت، می توانید سعی کنید ترمینال را باز کنید و به صورت دستی بلوتوث خود را مجددا راه اندازی کنید. دستور را تایپ کنید

“sudo rm -R /Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist”

و Enter را بزنید. در صورت نیاز رمز عبور خود را وارد کرده و دوباره Enter را بزنید. اکنون مک بوک خود را مجددا راه اندازی کنید، بلوتوث خود را روشن کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر.

  • برخی از کلیدهای مک بوک از کار افتادند.

این مشکل در برخی از مک بوک ها، به ویژه نسخه های 2016 است. کلیدها کار نمی کنند، شروع به تولید صداهای عجیب و غریب می کنند، یا فقط احساس می کنند (این ممکن است به خصوص زمانی که مک بوک گرم شده است قابل توجه باشد).

این مشکلی است که به طور گسترده شناخته شده است و توصیه می کنیم مک بوک خود را به یک فروشگاه اپل ببرید و ببینید آیا آن را جایگزین می کنند یا خیر. با این حال، اگر واقعاً می خواهید سعی کنید خودتان با مشکل مقابله کنید، یک قوطی هوا بردارید. مک بوک خود را با احتیاط نگه دارید تا صفحه کلید عمودی باشد و هوا را بین کلیدها دمید. این می تواند گرد و غبار را از بین ببرد و ممکن است به رفع برخی از مشکلات صفحه کلید شما کمک کند.

  • مک خاموش نمی شود.

غیر معمول نیست که مک بوک ها به دلیل یخ زدن در طول فرآیند خاموش نمی شوند. پس از اینکه متوجه شدید مک شما واقعاً فریز شده است و نمی تواند فرآیند خاموش شدن را کامل کند، باید مک خود را بررسی کنید تا ببینید آیا برنامه های باز باعث یخ زدگی می شوند یا خیر. باز کردن برنامه هایی که از بسته شدن خودداری می کنند، مک بوک شما را از خاموش شدن باز می دارند، بنابراین باید گزینه خروج اجباری را برای همه برنامه های فریز شده انتخاب کنید. اگر به طور مرتب این اتفاق می افتد، سعی کنید همه برنامه های خود را به روز کنید و ببینید آیا این کار درست است یا خیر.

اگر مشکلات خاموش شدن ادامه داشت، NVRAM و SMC را بازنشانی کنید تا ببینید آیا این کار کمکی می کند یا خیر. شما می توانید با اجرای Apple Diagnostics، اقدامات بیشتری را برای عیب یابی عمیق تر انجام دهید. اگر Apple Diagnostics موانع خاموش شدن شما را برطرف نکرد، می توانید به حالت Safe Mode بروید، سپس مک خود را مجدداً راه اندازی کنید.

در نهایت، سعی کنید به System Preferences بروید، به Security & Privacy بروید و به FileVault بروید. مطمئن شوید که FileVault را خاموش کرده اید. این یک اتفاق رایج برای خاموش شدن برای مواجهه با غرفه به دلیل FileVault است.

با فعال کردن Handoff، حرکت از یک iDevice به دستگاه دیگر بسیار بی نظیر است. به عنوان مثال، می توانید شروع به ایجاد یک ایمیل در iPhone خود کنید، سپس به Mac نزدیک خود بروید و از جایی که آن را متوقف کردید ادامه دهید. این خیلی مرتب است، اینطور نیست؟ اما این فقط در سناریوی ایده آل با روشن بودن تنظیمات مورد نیاز انجام می شود. اخیراً تعدادی از دارندگان iDevice در انجمن های مختلف شرکت کردند و گزارش دادند که Handoff روی iPhone، iPad، Mac و Apple Watch آنها کار نمی کند. وقتی این کار را انجام دادم، می دانم چه چیزی می تواند همه آنها را آزار دهد. اگر شما نیز یکی از آنها هستید، این 8 نکته قابل اجرا برای رفع مشکلات عدم کارکرد Handoff در iOS 15، macOS Monterey و watchOS 8 شما را به طور کامل تحت پوشش قرار داده است.

تعمیر مک بوک اپل

تعویض ال سی دی مک بوک

مک بوک جز محصولات اپل است و لپ تاب این شرکت است که گارانتی محدود اپل نمایشگر اپل شما و لوازم جانبی با برند اپل را که در جعبه همراه محصول شما ارائه می شود در برابر مشکلات ساخت به مدت یک سال از تاریخ خرید آنها پوشش می دهد. لوازم جانبی با برند اپل که جداگانه خریداری می شوند تحت پوشش گارانتی محدود اپل برای لوازم جانبی قرار می گیرند. این شامل آداپتورها و کابل های یدکی است. ضمانت ما علاوه بر حقوقی است که توسط قانون مصرف کننده ارائه شده است. بسته به مشکل، ممکن است با AppleCare+ نیز پوشش داشته باشید. شرایط و ضوابط از جمله هزینه ها اعمال می شود. در دسترس بودن ویژگی و گزینه ها ممکن است بسته به کشور متفاوت باشد. اگر وضعیت شما پوشش داده نشود، هزینه ای پرداخت خواهید کرد. اگر مشکل صفحه نمایش اپل شما برای سرویس قابل استفاده نیست، ممکن است ارزش جایگزینی کامل را بپردازید. ال سی مک بوک یکی از مهمترین اجزا آن است که در صورت خرابی و آسیب مک بوک شما از کار خواهد افتاد مجبور به تعویض ال سی دی مک بوک می شوید.

تعمیر ال سی دی مک بوک

اگر با هر یک از مشکلات مانند صفحه نمایش شکسته یا ترک خورده، صفحه سیاه گیر کرده اید، تیم ما در اینجا متخصص در تعمیر ال سی دی مک بوک است. ما می‌توانیم صفحه مک‌بوک اپل را برای همه مدل‌ها از جمله مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر، آی‌مک و غیره تعمیر کنیم. بنابراین، نگران مک‌بوک اپل معیوب خود نباشید، زیرا در دست ما امن است. علاوه بر این، اگر خارج از منطقه خدمات ما هستید و نمی توانید از فروشگاه ما بازدید کنید. ما همچنین برای مک بوک اپل معیوب شما خدمات پیک ارائه می دهیم. و همچنین برای مشتری ارزشمند ما، آنها می توانند صفحه نمایش LCD / LED مک بوک را از سایت خرید آنلاین سفارش دهند.اگر به طور تصادفی صفحه مک بوک اپل خود را شکسته اید، وحشت نکنید. ما می توانیم صفحه نمایش شکسته را با صفحه نمایش لپ تاپ اپل اصلی جدید جایگزین کنیم. تیم ما چنین کارهایی را به طور مرتب انجام می دهد و سال ها تجربه دارد. ما سعی می کنیم ظاهری اصیل به مک های تعمیر شده ارائه دهیم. علاوه بر این، خدمات تعمیر همان روز را ارائه می دهیم. ما می توانیم اکثر انواع صفحه نمایش LCD را بدون هیچ نقص فیزیکی تعویض کنیم.برد های ولتاژ، قطعه بسیار مهمی در ال سی دی مک بوک است که در صورت آسیب دیدن، مشکلات جدی را ایجاد میکنند. خرابی مادربرد، باعث نمایش خطوطی در تصویر میشود و در نهایت، خرابی اینورتر هم از جمله دلایلی است که در تعمیر ال سی دی لپ تاپ APPLE بررسی می شود. در نتیجه زودتر برای تعمیر ال سی دی مک بوک دست به کار شوید تا سایر اجزاء لپ تاپ آسیب نبینند و ناچار به پرداخت هزینه بیشتری نباشید.

هزینه تعمیر ال سی دی مک بوک

به طور کلی هزینه تعمیرات نمایشگر لپ تاپ، به ویژه لپ تاپ های اپل بالاست. با این حال تا زمانی که این قطعه به طور کامل بررسی و عیب یابی نشود، نمی توان قیمت دقیقی برای تعمیر آن اعلام کرد. اگر ایراد از فلت ها باشد و شکستگی و آسیب دیدگی خاصی در صفحه نمایش وجود نداشته باشد، مبلغ پرداختی کمتر است. اما در صورت شکستن نمایشگر، راهی جز تعویض آن نیست. در این صورت با توجه به گران بودن نمونه اورجینال ال سی دی لپ تاپ apple باید خودتان را برای پرداخت مبالغ بالا آماده کنید. در مورد هزینه تعمیر ال سی دی مک بوک موارد مختلفی را باید در نظر گرفت اول اینکه اورجینال بودن ال سی دی مک بوک، سطح آسیب و ضربه وارد شده، مرکزی که قصد تعمیر آن را دارید مرتبط است. مهم ترین مطلبی که در قیمت ها تفاوت ایجاد می کند مدل مک بوک است در مدل های پایین تر هزینه تعمیر ال سی دی مک بوک از 10 تا 12 میلیون شروع شده تا قیمت های بالاتر پیش می رود‌.

آموزش تعویض LCD مک بوک

در صورتی که تعمیر ال سی دی مک بوک  شنچما امکان پذیر نبود مجبور به تعویض ال سی دی مک بوک هستید. در این صورت، باید این قطعه را تعویض کرده تا بتوانید مجددا با لپ تاپ کار کنیند. تعویض ال سی دی مک بوک به ترتیب زیر انجام میشود:

1- تهیه یک ال سی دی اورجینال مطابق با مشخصات فنی لپ تاپ

2- تهیه ابزار مورد نیاز شامل پیچ گوشتی با انواع مختلف بیت و چند تیغه فلزی نازک یا پلاستیکی

3- جدا کردن لپ تاپ از برق و بیرون آوردن باتری

4- باز کردن محفظه اطراف صفحه نمایش

5- باز کردن قاب لپ تاپ اپل برای دسترسی به پیچ های نگهدارنده

6- جدا کردن اطراف ال سی دی با استفاده از تیغه فلزی یا اسپودر پلاستیکی

7- کشیدن ال سی دی آسیب دیده به سمت پایین و جدا کردن کابل ها در ادامه مراحل تعویض ال سی دی مک بوک

8- نصب ال سی دی جدید

9- متصل کردن پنل جدید به کابل و قرار دادن آن داخل قاب

10- بستن پیچ های پنل و حصول اطمینان از محکم بودنش

11- تست کردن lcd جدید

12- بستن قاب لپ تاپ و روشن کردن دستگاه

تخصصی ترین نمایندگی تعمیرات مک بوک

انجام تعمیرات انواع مک بوک را باید در نمایندگی های مجاز و توسط کارشناسان متخصص انجام دهید. نمایندگی مجاز تعمیرات تخصصی اپل با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه فروش و تعمیرات،  خدمات رو به شکل قابل توجهی ارتقا داده و رضایت کاربران و مراجعین را جلب کرده است. همکاران ما مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات را به شما کاربران محترم ارائه می دهند و کمکتان می کنند تا خرید آگاهانه تر و به صرفه تری را داشته باشید. تکنسین های مجرب بخش تعمیرات نمایندگی مجاز اپل، تمام تلاش خود را میکنند تا خدمات تعمیری را در بالاترین سطح کیفی به کاربران ارائه دهند. شما عزیزان میتوانند برای دریافت سرویس های مرتبط با هریک از انواع آیفون، آیپد، آی مک، مک بوک، آیپاد، اپل واچ و …به نوایندگی های مجاز مراجعه فرمایید.

نکاتی برای رفع مشکل عدم کارکرد Handoff در iPhone، iPad، Apple Watch و Mac

به عنوان بخشی از مجموعه Continuity، Handoff به iDevices شما نیاز دارد که کاملاً هماهنگ باشد. از iCloud گرفته تا Wi-Fi و بلوتوث، همه چیز باید در همه دستگاه ها فعال باشد تا فعالیت ها به راحتی منتقل شوند.

اگر هنوز نمی توانید فعالیت های خود را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید، مشکل می تواند به دلیل یک اشکال گاه به گاه (این قسمت و بسته هر نرم افزاری است) یا باگ نرم افزاری باشد که به نظر می رسد این روزها در اکوسیستم اپل نسبت به قبل بیشتر شده است.

با این گفته، بیایید همه عوامل احتمالی را بررسی کنیم و راه حل های قابل اعتمادی را برای تعمیر مک بوک اپل و مشکل Handoff امتحان کنیم. شایان ذکر است که نکات زیر روی نسخه های نرم افزار قبلی مانند iOS 12/13/14، macOS Catalina/Big Sur و watchOS 6/7 نیز کار می کنند. بنابراین، حتی اگر دستگاه های شما از نسخه های قدیمی تر نرم افزار استفاده می کنند، آن ها را امتحان کنید.

  • سیستم مورد نیاز Handoff

برای شروع، اولین جعبه ضروری که باید آن را علامت بزنید، الزامات سیستم است. اگرچه ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، نگاه دقیقی به الزامات سیستم Handoff برای جلوگیری از ناسازگاری مناسب است.

مدل هایی از آی پد و آی پاد تاچ که از Handoff پشتیبانی می کنند به شرح زیر می باشد:

  • آیفون 5 یا بالاتر
  • آیپد نسل 4 یا جدیدتر
  • آیپد پرو (همه مدل ها)
  • iPad mini 1 یا جدیدتر
  • iPad Air 1 یا جدیدتر
  • آی پاد تاچ نسل پنجم یا جدیدتر

توجه: برای اینکه بتوانید از Handoff استفاده کنید، iPhone، iPad یا iPod touch شما باید iOS 8 یا جدیدتر را اجرا کند.

مدل های مک زیر از Handoff پشتیبانی می کنند:

  1. مک بوک در سال 2015 یا بعد از آن معرفی شد.
  2. مک بوک پرو در سال 2012 یا بعد از آن معرفی شد.
  3. مک بوک ایر در سال 2012 بعداً معرفی شد.
  4. مک مینی در سال 2012 یا بعد از آن معرفی شد.
  5. iMac در سال 2012 یا بعد از آن معرفی شد.
  6. iMac Pro (همه مدل ها).
  7. مک پرو در سال 2013 یا بعد از آن معرفی شد

توجه: مطمئن شوید که مک شما دارای سیستم عامل OS X Yosemite یا جدیدتر است.

مدل های اپل واچ که از Handoff پشتیبانی می کنند :

در این خصوص باید بدانید که همه مدل های اپل واچ با Handoff سازگار هستند – درست از اپل واچ اصلی که در سال 2015 راه اندازی شد تا اپل واچ سری 7 که در سال 2021 رونمایی شد.

  1. مطمئن شوید که برنامه ها با Handoff سازگار هستند.

کار دیگری که باید با موفقیت انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که برنامه از Handoff پشتیبانی می کند. برنامه های شخص اولی که از Handoff پشتیبانی می کنند عبارتند از Mail، Maps، Safari، Reminders، Calendar، Contacts، Pages، Numbers و Keynote.

تعدادی از برنامه های شخص ثالث محبوب وجود دارد که با Handoff سازگار هستند، از جمله Airbnb، NYTimes، iA Writer Pro، Pocket، Things 3، Deliveries، برنامه های آب و هوا مانند CARROT Weather، Fantasical 2، Bear، Yoink و Drafts.

اگرچه Handoff در سال 2014 همراه با iOS 8 وارد بازار شد، هنوز برنامه های زیادی وجود دارند که از Handoff پشتیبانی نمی کنند. بنابراین، مطمئن شوید که با برنامه ای که هنوز وارد آن نشده اید سر و کار ندارید.

  1. Wi-Fi و بلوتوث را روشن کنید.

از آنجایی که Wi-Fi و بلوتوث نقشی حیاتی در کمک به Handoff برای کار مداوم دارند، مطمئن شوید که در هر یک از دستگاه های شما فعال هستند. اگر مشکل پیش آمد، حتی پس از فعال کردن بلوتوث و وای فای، آنها را خاموش/روشن کنید تا اتصالات بازنشانی شود.

در دستگاه iOS خود: به برنامه تنظیمات -> Wi-Fi/Bluetooth بروید. همچنین می توانید بلوتوث و وای فای را از مرکز کنترل خاموش/روشن کنید (از گوشه بالا سمت راست به پایین بکشید یا از پایین صفحه به بالا بکشید تا به مرکز کنترل در دستگاه iOS خود دسترسی پیدا کنید).

تعمیر مک بوک اپل

  • وای فای و بلوتوث را در آیفون خاموش یا روشن کنید.

در مک: روی منوی Wi-Fi و بلوتوث کلیک کنید و سپس آنها را خاموش/روشن کنید.

در Apple Watch: به برنامه Settings -> Bluetooth/Wi-Fi بروید. سپس ضامن ها را خاموش/روشن کنید.

وای فای و بلوتوث را در ساعت اپل غیرفعال کنید.

  1. Handoff را خاموش/روشن کنید و سپس همه دستگاه های خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر هنوز مشکل را حل نکرده اید، Handoff را خاموش/روشن کنید. همچنین، تمام دستگاه های خود را راه اندازی مجدد کنید.

در iPhone، iPad یا iPod touch: به Settings -> General -> AirPlay & Handoff بروید و سپس کلید کنار Handoff را خاموش کنید. پس از آن، دستگاه iOS خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس Handoff را روشن کنید.

Handoff را در دستگاه iOS خود غیرفعال کنید.

در دستگاه iOS مجهز به Face ID، دکمه افزایش/کاهش صدا و دکمه پاور را همزمان فشار دهید و نگه دارید. سپس، نوار لغزنده خاموش را بکشید تا دستگاه شما خاموش شود. در دستگاه های iOS با دکمه Home/Touch ID، دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و سپس نوار لغزنده خاموش را بکشید تا دستگاه شما خاموش شود.

در مک: روی منوی Apple واقع در t کلیک کنید گوشه سمت چپ صفحه را باز کرده و System Preferences را انتخاب کنید. بعد، General را انتخاب کنید.

به تنظیمات عمومی در مک بروید.

پس از آن، گزینه Allow Handoff بین این مک و دستگاه های iCloud خود را بردارید. سپس، مک خود را مجددا راه اندازی کنید (منوی اپل -> راه اندازی مجدد) و سپس Handoff را فعال کنید.

  • اجازه انتقال بین دستگاه ها در مک را بدهید.

Apple Watch: برنامه Watch را در iPhone خود باز کنید > General را باز کنید و Enable Handoff را خاموش کنید. اکنون اپل واچ خود را مجددا راه اندازی کنید (دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید و سپس نوار لغزنده خاموش کردن دستگاه را بکشید). پس از آن، Handoff را در اپل واچ خود فعال کنید.

Handoff را روشن کنید.

  1. از iCloud خارج شوید و دوباره وارد شوید

برای اینکه Handoff به طور یکپارچه در همه دستگاه های iDevice کار کند، باید در همه دستگاه ها به همان حساب iCloud وارد شوید. اگر حتی پس از همگام سازی دستگاه های خود با همان حساب، مشکل پیش آمد، از iCloud خارج شوید و دوباره وارد شوید.

در دستگاه iOS خود: برنامه تنظیمات را در دستگاه خود -> نمایه خود -> خروج از سیستم را باز کنید. اکنون، مدتی صبر کنید و سپس دوباره وارد حساب iCloud خود شوید.

از Apple ID خود خارج شوید.

در مک: به تنظیمات سیستم -> Apple ID -> نمای کلی -> خروج از سیستم بروید. سپس دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

در Apple Watch خود: وقتی از iCloud در iPhone جفت شده خارج می شوید، به طور خودکار از iCloud در Apple Watch خود خارج می شوید.

  1. تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید

اگر Handoff هنوز کار نمی کند یا نمی تواند فعالیت های شما را از یک iDevice به دیگری منتقل کند، تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید. دلیل اینکه من برای حل مشکلات Handoff روی آن حساب می کنم این است که مهارت حل مشکلات رایج مرتبط با شبکه را دارد. بنابراین، اگر دستگاه iOS شما درگیر مشکلات شبکه است، احتمال اینکه بازنشانی تنظیمات شبکه بتواند شما را نجات دهد بسیار زیاد است.

تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید.

به برنامه Settings در دستگاه iOS خود بروید -> General -> Reset -> Reset Network Settings. در مرحله بعد، باید رمز عبور دستگاه خود را وارد کنید و مجدداً تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید تا تأیید شود. اکنون، دستگاه خود را مجدداً به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید و بررسی کنید که آیا Handoff به مسیر خود بازگشته است یا خیر.

  1. همه تنظیمات را بازنشانی کنید

اغلب اوقات، قرار دادن دستگاه iOS به حالت پیش فرض کارخانه به رفع مشکلات پیچیده و رایج iOS 15 کمک می کند. با توجه به اینکه این راه حل همیشه چقدر قابل اعتماد بوده است، نباید آن را از دست بدهیم. اگر نگران از دست دادن اطلاعات خود هستید، اجازه دهید به شما اطمینان دهم که تنها تنظیمات موجود را از بین می برد و همه رسانه/داده های شما ایمن می مانند.

برای رفع مشکلات عدم کارکرد انتقال، همه تنظیمات را بازنشانی کنید.

به برنامه Settings -> General -> Reset -> Reset All Settings بروید. در مرحله بعد، رمز عبور را وارد کنید و دوباره روی Reset All Settings ضربه بزنید.

  1. اپل واچ خود را پاک کنید و دوباره آن را با آیفون خود جفت کنید.

اگر نمی توانید فعالیت سمت چپ خود را در اپل واچ انتخاب کنید، اپل واچ خود را پاک کرده و دوباره آن را با آیفون خود جفت کنید. از آنجایی که watchOS خود پشتیبان گیری خودکار را پشت صحنه انجام می دهد، نباید نگران از دست دادن داده باشید.

ساعت اپل را جدا کنید و دوباره جفت کنید.

برنامه Settings را در Apple Watch خود باز کنید -> General -> Reset -> Erase All Content and Settings. اکنون رمز عبور اپل واچ خود را وارد کرده و فعالیت را تایید کنید.

  1. نرم افزار را در دستگاه های خود به روز کنید.

اگر مشکلات Handoff شما را مجبور به سفر کرده است، حدس می زنم مشکل به دلیل یک باگ باشد یا شاید نسخه قدیمی نرم افزار مشکل را ایجاد کرده است. و بهترین راه برای خلاص شدن از شر این مشکل این است که نرم افزار دستگاه خود را به روز کنید. با دانستن اینکه اپل تقریباً همیشه آخرین نرم افزار را با بهبودهای عملکردی فراوان همراه با رفع اشکال همراه می کند، به احتمال زیاد مشکل را حل خواهید کرد.

نرم افزار را در آیفون خود به روز کنید.

در دستگاه iOS خود: به برنامه Settings -> General -> Software Update بروید. اکنون، آخرین نسخه iOS/iPadOS را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید.

در Mac: به System Preferences -> Software Update بروید. اکنون، آخرین نسخه macOS را در مک خود دانلود و نصب کنید.

تعمیر مک بوک اپل

سایر مشکلات و پرسش های متداول در خصوص تعمیر مک بوک اپل

  1. چرا آیفون من به iTunes در مک وصل نمی شود؟

یکی از رایج ترین دلایلی که آیفون شما با کامپیوتر شما ارتباط برقرار نمی کند مربوط به سخت افزار است. بنابراین مهم است که iPhone و Mac خود را برای مشکلات سخت افزاری مختلف بررسی کنید. برای شروع، بررسی کنید که گرد و غبار و زباله روی پورت های شما وجود نداشته باشد. گرد و غبار و سایر ذرات می توانند ارتباط بین دستگاه را مختل کنند. در صورت وجود گرد و غبار، دستگاه ها را تمیز کرده و دوباره وصل کنید.

همچنین بررسی کنید که کابل های اتصالی که استفاده می کنید مشکلی نداشته باشد. ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه کابل های روشنایی که استفاده می کنید نیست، تعویض آن است. اگر این کار را انجام دادید و آیفون همچنان به مک وصل نشد، ممکن است مشکل نرم افزاری باشد. در بخش بعدی، چند کار را که می توانید برای رفع مشکل انجام دهید، با شما به اشتراک می گذاریم.

نحوه تعیمر مک بوک اپل در عدم اتصال آیفون به iTunes

در زیر 5 مورد از موثرترین راه حل ها برای آیفونی که به مک وصل نمی شود آورده شده است. هر کدام را جداگانه امتحان کنید تا زمانی که وضعیت شما ثابت شود.

  1. هم دستگاه و هم کامپیوتر را ریستارت کنید.

این یک راه حل آسان و موثر است. به سادگی کامپیوتر و آیفون را راه اندازی مجدد کنید و سپس سعی کنید دوباره وصل شوید. اگر کار نکرد، راه حل بعدی را امتحان کنید.

  1. نرم افزار خود را به روز کنید.

نرم افزار قدیمی می تواند مشکلات اتصال ایجاد کند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که بخواهید یک مدل آیفون جدیدتر را به مک یا رایانه شخصی قدیمی متصل کنید. به روز رسانی iOS و iTunes می تواند مشکل را برطرف کند. در اینجا نحوه به روز رسانی iTunes در مک خود آورده شده است.

روی «iTunes» در نوار منوی Apple کلیک کنید و سپس روی «Check for Updates» کلیک کنید. اگر موردی وجود دارد، باید قبل از نصب آپدیت مطمئن شوید که آیفون شما قطع شده است. مک را ریستارت کنید و سپس کامپیوتر را ریستارت کنید.

اگر از iOS 9 استفاده می کنید، لطفاً توجه داشته باشید که دستگاه فقط با iTunes نسخه 12.3 همگام سازی می شود که فقط روی مک های دارای OSX 10.8 یا جدیدتر قابل نصب است.

  1. Apple ID خود را بررسی کنید.

اگر با استفاده از Apple ID صحیح وارد iTunes نشده باشید، ممکن است برای همگام سازی محتوایی که خریداری کرده اید (مانند موسیقی) مشکل داشته باشید.

این به راحتی حل می شود، به سادگی “Store” و سپس “Sign in” را انتخاب کنید تا به حساب iTunes خود وارد شوید. اگر قبلاً وارد سیستم شده اید، لطفاً مطمئن شوید که با حساب صحیح است.

اگر رایانه برای استفاده با حساب شما مجاز نیست، روی «فروشگاه» از نوار منو کلیک کنید و سپس روی «مجوز این رایانه» کلیک کنید. در صورت درخواست با Apple ID خود وارد شوید و مشکل باید برطرف شود.

  1. حریم خصوصی و مجوزهای موقعیت مکانی خود را به صورت دستی بازنشانی کنید.

اگر می خواهید به رایانه ای متصل شوید که قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده اید و به طور تصادفی هنگام مشاهده پنجره درخواست، «مطمئن نباشید» را زده اید، ممکن است iTunes دستگاه را تشخیص ندهد. در این صورت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آیفون را به کامپیوتر جدا کرده و دوباره وصل کنید تا ببینید آیا درخواست پاپ آپ دوباره ظاهر می شود یا خیر. اگر اینطور نیست، می توانید مجوزها را به صورت دستی بازنشانی کنید.

مرحله 1. برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید و روی General ضربه بزنید.

مرحله 2. روی “Reset” ضربه بزنید و سپس “Reset Location & Privacy” را انتخاب کنید.

آموزش  تعمیر مک بوک پرو برای حل مشکل همرسانی اطلاعات به صورت دستی

مرحله 3. رمز عبور خود را وارد کنید و سپس روی “Reset Settings” ضربه بزنید و هنگامی که آیفون را وصل می کنید، دوباره پیام را خواهید دید.

  1. iTunes را مجددا نصب کنید

اگر همه چیز شکست خورد، ممکن است لازم باشد iTunes را مجدداً نصب کنید. اما ابتدا باید نسخه قدیمی را از مک حذف کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1. “Finder” را باز کنید و به پوشه “Applications” بروید.

مرحله 2. بر روی iTunes کلیک راست کرده و “دریافت اطلاعات” را انتخاب کنید.

مرحله 3. روی نماد قفل در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید و پس از درخواست رمز عبور مدیریت خود را وارد کنید.

مرحله 4. در بخش “اشتراک گذاری و مجوزها”، در بخش “همه” به “Read & Write” تغییر دهید و پنجره اطلاعات iTunes را ببندید.

اکنون می توانید به سادگی iTunes را از پوشه Applications به سطل زباله بکشید تا آن را حذف کنید. پس از حذف نصب، به وب سایت اپل بروید و آخرین نسخه را نصب کنید.

  1. نحوه انتقال اطلاعات به مک بدون iTunes

اگر نیاز به انتقال داده به مک دارید و iTunes هنوز نمی تواند آیفون شما را تشخیص دهد، می توانید از MobileTrans – Backup برای انجام این کار استفاده کنید. MobileTrans طراحی شده است تا به شما کمک کند اطلاعات را به راحتی از آیفون خود به مک خود منتقل کنید. استفاده از آن سریع و بسیار آسان است و با تمام نسخه های iOS و همه نسخه های مک کار می کند.

روش زیر روشی ساده برای استفاده از MobileTrans برای انتقال داده ها از آیفون به مک شما بدون iTunes است. مرحله 1. برنامه را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید. آن را اجرا کنید و سپس آیفون را به کامپیوتر متصل کنید. روی “پشتیبان گیری” کلیک کنید.

نحوه تعمیر مک بوک اپل برای انتقال اطلاعات

هنگامی که دستگاه شناسایی شد، انواع داده هایی را که می خواهید به مک بوک  منتقل کنید، روی «شروع انتقال» کلیک کنید.

منتظر بمانید تا فرآیند انتقال کامل شود و می توانید روی پنجره پاپ آپ کلیک کنید تا به داده های منتقل شده دسترسی پیدا کنید.

امیدواریم راه حل های بالا به شما در رفع مشکل کمک کرده باشد. به خاطر داشته باشید که می توانید از MobileTrans – Backup برای انتقال داده ها به Mac خود در حالی که سعی می کنید مشکل را برطرف کنید، استفاده کنید.

خدمات تعمیر مک بوک اپل

خوشبختانه خدمات تعمیر مک بوک اپل در تمامی شهر های ایران اکنون حضور داشته و خدمات رسانی می کنند. این خدمات به ویژه در تهران با عناوینی مانند تعمیرات مک بوک در تهران، تعمیر مک بوک پایتخت یا تعمیرات مک بوک پاساژ پایتخت دیده می شود که کارشناسان آن ها به صورت آنلاین یا حضوری، به رفع مشکلات شما می پردازند.

خدماتی که این مراکز ارائه می کنند؛  به شرح زیر می باشد:

  • تعمیر لپ تاپ مک بوک پرو
  • تعمیر اسپیکر مک بوک
  • تعمیرات مک بوک اپل
  • تعمیر مک بوک ایر
  • تعمیر کیبورد مک بوک
  • تعویض ال سی دی مک بوک پرو
  • تعمیر کابل شارژر مک بوک
  • تعمیر مک بوک مینی

همچنین تمام مواردی که در این مطلب اشاره کردیم در زیر مجموعه خدمات نمایندگی تعمیرات مک بوک تهران قرار می گیرد.

خدمات اپل آچار