تعمیر آیفون 5s

تعمیر آیفون 5s

گوشی آیفون 5s  توسط کمپانی اپل در سال 2013 به بازار عرضه گردید. زمانی که این گوشی وارد بازار شد توانست توجه تعداد زیادی از کاربران را به سوی خود جلب نماید و در نتیجه به عنوان یکی از موبایل های هوشمند پرفروش شناخته شد. با وجود اینکه چندین سال از زمان معرفی و عرضه این محصول به بازار می گذرد اما هنوز هم جزء یکی از موبایل های محبوب و پرفروش محسوب می شود. دلیل محبوبیت آیفون 5 اس این است که در سخت افزاری آن استحکام بالایی موجود می باشد و همچنین دارای ویژگی های ظاهری خوبی است. ...

رتبه دهی به این مطلب

گوشی آیفون 5s  توسط کمپانی اپل در سال 2013 به بازار عرضه گردید. زمانی که این گوشی وارد بازار شد توانست توجه تعداد زیادی از کاربران را به سوی خود جلب نماید و در نتیجه به عنوان یکی از موبایل های هوشمند پرفروش شناخته شد. با وجود اینکه چندین سال از زمان معرفی و عرضه این محصول به بازار می گذرد اما هنوز هم جزء یکی از موبایل های محبوب و پرفروش محسوب می شود. دلیل محبوبیت آیفون 5 اس این است که در سخت افزاری آن استحکام بالایی موجود می باشد و همچنین دارای ویژگی های ظاهری خوبی است. در نمایندگی تعمیرات آیفون تعمیر آیفون 5s به صورت کاملا تخصصی و باکیفیت بالایی انجام می شود. کلیه کاربران آیفون های 5 اپل قادر هستند به نمایندگی تعمیر اپل مراجعه نمایند و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه خود را انجام دهند.  هدف از تعمیر آیفون 5s رفع ایرادات آن است.

تعمیر آیفون 5s

تعمیر برد آیفون 5s

تعمیر برد آیفون 5s یا همان مادر برد می تواند به دلایل گوناگونی صورت گیرد. ولی آب خوردگی به عنوان عامل اصلی خرابی لاجیک برد گوشی ها به شمار می آید. در صورتی که آب به شدت نفوذ کند باعث می شود تا قطعات الکتریکی به کار رفته در دستگاه از نظر عملکرد مشکل پیدا کنند. ضربه خوردن یکی دیگر از عوامل اصلی می باشد که مادربرد آیفون 5 اس را خراب خواهد کرد. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که دستگاه بر اثر وارد شدن ضربه آسیب دیده و در عملکرد آن اختلال به وجود می آید. گاهی امکان دارد که مادربرد این موبایل به دلایل غیرمشخص و ناگهانی از کار بیفتد. در کل عوامل زیادی هستند که ممکن است برد آیفون 5 اس را خراب کنند و برای رفع مشکل باید تعمیر آیفون 5s را انجام داد. برای گذراندن دوره های آموزش تعمیرات اپل  کلیک کنید.

تعمیر بک لایت آیفون 5s

بک لایت آیفون 5 اس یکی از قطعاتی می باشد که در برخوردهای گوناگون و استفاده غیرصحیح ممکن است آسیب ببیند و این آسیب در صفحه نمایش اسمارت فون نمایش داده می شود. لازم به ذکر است که صفحه نمایش های بسیار قدرتمند آیفون به وسیله همین بک لایت است که کیفیت بی نظیر خودش را به نمایش می گذارد. از نشانه های مشکل داشتن بک لایت آیفون 5s می توان به کم شدن نور و یا از بین رفتن تصویر در صفحه نمایش دستگاه اشاره کرد. ولی وجود هر ایرادی نشان دهنده این نیست که بک لایت خراب است. هنگامی که شما به دلیل خرابی بک لایت برای تعمیر آیفون 5s خود اقدام می کنید تعمیرکار عامل اصلی خرابی آن را تشخیص می دهد و سپس ترمیم این قطعه را با استفاده از ابزارآلات ویژه و یا تعویض آن انجام می دهد. برای تعمیرات تخصصی اپل به اپل آچار مراجعه نمایید.

تعمیر تاچ آیفون 5s

در صورتی که آیفون 5 اس در معرض ضربه های شدید قرار گیرد و یا از دست کاربران بیفتد تاچ و ال سی دی آن شکسته می شود. در چنین شرایطی لازم است که صفحه نمایش گوشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تعمیر تاچ آن انجام شود. ال سی دی صفحه ای می باشد که با استفاده از کریستال مایع ساخته شده است. در قسمت دیگر صفحه تاچ یا لمسی بوده که سیگنال لمس دست های کاربران را می خواند و انتقال آنها را به بخش پردازشگر انجام می دهد. به بیانی دیگر تاچ اسکرین یک لایه شفاف و خیلی ظریف موجود بین ال سی دی و شیشه یا گلس جلوی موبایل می باشد که پاسخگوی کارهای کلیک، زوم و انتخاب کردن بر روی گوشی است. اگر صفحه نمایش کار نکند باید با تعمیر آیفون 5s میزان خرابی پیش آمده در این قسمت گوشی با  بررسی شود.

تعمیر آیفون 5s

تعمیر دوربین آیفون 5s

شکی در این وجود ندارد که درست مانند هر گوشی دیگر دوربین به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین قسمت های آیفون  5s به شمار می آید. در صورتی که فکر می کنید عکس ها و فیلم های گرفته شده شما همانند قبل باکیفیت نیستند برای مثال مات و یا تار می باشند احتمال اینکه دوربین آیفون 5s شما دچار خرابی شده بسیار زیاد است. البته قبل از این مسئله باید لنز دوربین دستگاه را از هر گونه گرد و غبار و آلودگی تمیز کنید و همچنین مطمئن شوید که در محیط های عکسبرداری و فیلمبرداری نور مناسبی وجود دارد. به طور معمول دوربین گوشی بر اثر ضربه خوردن، آب خوردگی و ورد مایعات به دوربین دچار مشکل می شود. سیاه شدن دوربین، صدا دادن لنز دوربین و تیره یا تار بودن عکس ها علائم خرابی دوربین هستند و باید جهت ترمیم این قطعه تعمیر آیفون 5s انجام شود.

تعمیر هارد آیفون 5s

هارد یکی دیگر از قطعات مهم آیفون می باشد که بسیاری از ما تا حدودی می دانیم که هارد چیست و چه قابلیت های دارد. این قطعه حافظه مالتی مدیای درونی می باشد و ذخیره سازی و بازیابی کلیه داده های دستگاه شما بر روی این قطعه انجام می شود. علاوه براین هارد به سیستم عامل اجازه می دهد تا بوت شود. اگر به این قطعه صدمه ای وارد شود کلیه داده های موبایل تان در معرض خطر قرار می گیرد. هارد گوشی آیفون خیلی حساس می باشد ولی خیلی راحت هم دچار مشکل و خرابی نمی شود. آب خوردگی خیلی شدید و یا ضربه خوردن از جمله عواملی هستند که منجر به آسیب دیدگی این قطعه می گردند. کارشناسان تعمیرات اپل ترمیم یا تعویض هارد را جهت تعمیر آیفون 5s با کیفیت بسیار بالا و به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می دهند.

تعمیر آیفون 5s

تعویض پورت شارژ آیفون 5s

در صورتی که سوکت شارژ یا جک هدفون آیفون 5s شما عملکرد درستی ندارد می بایست با عوض کردن لایتنینگ پورت گوشی این مشکل را رفع نمایید. تعویض سوکت شارژ یا همان لایتنینگ پورت این گوشی از جمله کارهایی می باشد که به تخصص و دقت بسیار زیادی نیاز دارد. به همین جهت برای اینکه چنین مشکلی به طور دقیق انجام شود اقدام کردن برای تعمیر آیفون 5s ضروری می باشد. متاسفانه تعداد زیادی از کاربران گوشی آیفون 5 اس فکر می کنند که انجام این کار راحت و آسان است و ترجیح می دهند به جای مراجعه به مراکز تعمیرات اپل و صرف هزینه خودشان برای تعمیر یا تعویض این قطعه مهم اقدام می نمایند. در حالی که به دلیل عدم تخصص در تعمیر آیفون  5s ممکن است به قطعات دیگر دستگاه آسیب جدی وارد شود و مجبور به خرید دوباره این گوشی شوند.

تعویض اسپیکر مکالمه آیفون 5s

در صورتی که در طول برقراری تماس تلفنی صدایی که از آیفون 5s خارج می شود کیفیت پایینی داشته باشد یا قطع و وصلی صورت گیرد بدون شک اسپیکر مکالمه دستگاه مشکل دارد. در چنین شرایطی باید برای عوض کردن اسپیکر مکالمه آیفون 5s خود اقدام نمایید تا مشکل به طور کامل برطرف شود. هنگامی که شما برای تعمیر آیفون 5s به مراکز تعمیرات اپل می روید تعمیرکاران و افراد متخصص در این زمینه با صرف مدت زمان 30 الی 60 دقیقه تعویض اسپیکر مکالمه گوشی شما را انجام می دهند. اگر فکر می کنید که خودتان از عهده تعمیر یا تعویض این قطعه دستگاه برمی آیید سخت در اشتباه هستید. چرا که رفع مشکل اسپیکر مکالمه آیفون 5s یک کار تخصصی می باشد که هر کسی قادر به انجام دادن آن نیست و باید توسط افراد ماهر در زمینه تعمیر آیفون 5s انجام شود.

تعویض باتری آیفون 5s

پس از اینکه یک گوشی خریداری می شود باتری آن به مرور زمان کیفیت شارژدهی اولیه خود را از دست می دهد. به طوری که کاربران مجبور می شوند تا برای تعویض آن اقدام نمایند. این موضوع در مورد آیفون 5s نیز صدق می کند. سوال اینجاست که چگونه می توان تعمیر باتری آیفون  5s خود را به طور مطمئن انجام داد؟ همانطور که می دانید باتری به عنوان اصلی ترین قطعه گوشی به شمار می آید و اگر شارژ نشود استفاده از دستگاه امکان پذیر نیست. به همین جهت هنگامی که هدف شما از تعمیر آیفون 5s این است تا یک باتری را جایگزین باتری معیوب نمایید باید دقت بسیار زیادی به خرج دهید. یکی از نکات مهم و اصلی در مورد تعویض باتری آیفون 5s پیدا کردن و نصب باتری اورجینال بر روی دستگاه می باشد. از نصب باتری غیراصلی روی گوشی خود اجتناب کنید.

تعمیر آیفون 5s

تعویض بدنه اصلی آیفون 5s

تمیز و سالم بدنه آیفون تاثیر چشمگیری در جلوه ظاهری آن دارد. کارشناسان و افراد متخصص فعال در حوزه تعمیر آیفون 5s  زمانی تعویض این قطعه را انجام می دهند که بدنه دچار شکستگی و خوردگی شده است یا اینکه بر روی آن خط و خش های بسیار زیادی وجود دارد. متاسفانه تعویض بدنه این گوشی جزء یکی دیگر از کارهای سخت مربوط به تعمیر آیفون 5s محسوب می شود که دارای یک سری مراحل تخصصی و حرفه ای می باشد و برای انجام آن باید حدود 2 الی 3 ساعت زمان صرف کرد. به همین جهت توصیه می شود که حتما آن را به تیم با تجربه و ماهر تعمیرات اپل بسپارید. تعمیرکاران مرکز تعمیرات اپل کلیه مراحل تعویض این قطعه را با دقت بسیار بالا و به طور دقیق انجام می دهند تا بدنه گوشی شما را همانند روز اول کنند.

بررسی طراحی آیفون 5s

تعمیر آیفون 5s با هدف رفع ایرادات آن انجام می شود. ظاهر آیفون 5 اس دقیقاً مشابه مدل قبلی آیفون 5 است که نمونه ای از مدل های «S» است.  صفحه نمایش آیفون 5s 4 اینچی و با وضوح 1136 در 640 پیکسل می باشد. این بار هم اپل نه بلندتر و نه پهن تر عمل کرده است. اگر در مورد تفاوت های 5 تا 5S حساس هستید، دو پیکربندی فیزیکی جدید برای شاسی وجود دارد. اول این که فلاش عقب تغییر کرده است و اکنون به جای دایره ای مستطیل است و دوم، دکمه هوم اکنون خانه حسگر اثر انگشت Touch ID است و بنابراین تصاویر مربعی روی آن را از دست می دهد. هر دو آیفون کوچک از نظر ظاهری شبیه هم هستند و شما  اگر انگشت خود را روی دکمه قرار دهید به راحتی می توانید کسی را فریب دهید تا فکر کند آیفون 5 دارید.

تعمیر آیفون 5s

پردازنده سریع آیفون 5s

آیفون 5 اس با پردازنده جدید اپل A7 عرضه می شود که عملکرد 2 برابری و گرافیک 2 برابری را به همراه دارد. بر اساس ارقام اپل، قدرت را دو برابر کنید. این پردازنده همچنین به اپل این امکان را می دهد که iOS 7 را در مقایسه با پردازش 32 بیتی آیفون 5 به قلمرو 64 بیتی وارد کند. در آینده این باید تفاوت بزرگی از نظر آنچه که ممکن است ایجاد کند باشد. در استفاده روزمره، هنگام استفاده از مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اجرای همه بازی‌های با منابع سنگینممکن است این واقعا همان چیزی باشد که میخواستید. با این حال، گوشی  از نظر عملکرد سریع است. اما اگر از کاربران آیفون 5 هستید که انتظار دارید سرعت 5S دو برابر سرعتی باشد که استفاده می کردید، متوجه خواهید شد که اینطور نیست. بررسی و تعمیر آیفون 5s در صورت بروز مشکل در پردازنده دستگاه الزامی است.

نمایشگر آیفـون 5s

اپل اغلب توسط افرادی که به نظر می‌رسد بهتر می‌دانند، درباره این واقعیت فرضی که یک صفحه نمایش 4 اینچی برای یک گوشی هوشمند پرچمدار امروزی به اندازه کافی بزرگ نیست، سخنرانی کرده است. با این حال، اپل آیفون 5 اس را مانند آیفون 5 با صفحه نمایش 4 اینچی رتینا (1136 در 640 پیکسل) طراحی کرده است. با وجود اینکه اپل در این زمینه تغییری را ایجاد نکرده است اما در حال حاضر، همه کاربران از این گوشی کاملا راضی هستند. در صورتی که صفحه نمایش آیفون 5s شما آسیب دیده است نباید تعمیر این بخش دستگاه را به تاخیر بیندازید. تعمیر آیفون 5s  مشکلات و عیب های نمایشگر را بهترین و مجرب ترین تعمیرکاران مرکز تعمیرات اپل برطرف می نمایند. هدف اصلی و مهم این مرکز ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان و همچنین جلب رضایت آنها می باشد.

باتری آیفـون

آیفون 5 یک باتری 3.8 ولتی 5.45 وات ساعتی داشت، در حالی که 5s ظرفیت کل را به 5.96 وات ساعت (افزایش 9.35 درصد) افزایش می‌دهد. اپل ادعا می کند که عمر باتری 5s در مقایسه با آیفون 5 یکسان یا بهتر است اما در عمل پاسخ کمی پیچیده تر است. آیفون 5s مصرف انرژی را با رفتن به 28 نانومتر بهبود می بخشد، اما این صرفه جویی را به افزایش عملکرد تبدیل می کند. با توجه به عمر باتری آیفون 5 اس که توسط اپل اعلام شده است10 ساعت زمان مکالمه و زمان وب گردی و استفاده از Wi-Fi و پخش ویدئو به مدت 8 ساعت دوام دارد. شارژ باتری این گوشی همچنین تا 40 ساعت برای پخش موسیقی باقی می ماند. از آنجایی که باتری قطعه ای بسیار مهم است با اقدام به تعمیر آیفون 5s   و مراجعه به مراکز تعمیرات اپل می توان باتری معیوب را تعویض کرد.

دوربین آیفـون 5s

این گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی دارد که به عنوان نسل سوم گوشی های هوشمند به شمار می آید که از این نوع دوربین برخوردار است. لازم است این نکته را ذکر کنیم که دوربین آیفون اس 5 در مقایسه با دوربین مدل های قبلی آیفون پیشرفته تر می باشد. دوربین این دستگاه از نظر سنسور تغییر کرده و وسعت آن حدود 15 درصد  افزایش یافته است. به همین جهت می توان گفت که عملکرد دوربین آن در نور پایین  بهبود بسیار زیادی پیدا می کند. لنز این دوربین دیافراگم بزرگتری دارد که باعث رسیدن نور بیشتر به لنز می شود. دوربین آیفون 5s در روز دارای عملکرد فوق العاده ای می باشد. زمانی که دوربین این دستگاه مشکل پیدا می کند عکس ها و فیلم های تیره و تاری را ارائه می دهد. بنابراین در صورت بروز مشکل در آن باید تعمیر آیفون 5s را جهت ترمیم عیب آن انجام داد.

تعمیر آیفون 5s

معایب آیفـون 5s

 با وجود اینکه  آیفون 5s یکی از گوشی های بسیار باکیفیت و محبوب می باشد اما دارای یک سری معایب نیز می باشد. به منظور رضایت داشتن از خرید و انتخاب این گوشی بهتر است که با معایب آن آشنا شوید. عدم پشتیبانی  از حافظه قابل ارتقا از طریق اسلات کارت، از رادیو FM ، از جاوا و همچنین از نمایشگر OLED به عنوان اصلی ترین و مهمترین معایب این گوشی به شمار می آیند. علاوه براین باید این نکته را بدانید که دارای باتری غیر قابل جابجایی است. بنابراین، نمی توانید باتری را جدا کنید. اگر عملکرد گوشی کاهش یابد از دو سیم کارت پشتیبانی نمی کند و ویژگی NFC ندارد. بالا بودن هزینه تعمیر آیفون 5s یکی دیگر از معایب این گوشی می باشد. توجه داشته باشید که وجود این معایب کیفیت بالا دستگاه را نقض نمی کند.

دلیل محبوبیت آیفون 5s و بهترین جایگزین برای آن

آیفون 5 اس یکی از اولین گوشی‌های هوشمند رایجی بود که حسگر اثر انگشت دریافت کرد. در مقایسه با گوشی هایی مانند OnePlus 2، اسکنر Touch ID در آیفون 5S قابل اعتمادتر است. همچنین با مواردی مانند محفظه امن و رمزگذاری تعبیه شده در آیفون، راه حل ایمن تری است. برای ارزش پول، آیفون SE 2020 ارزان‌ترین آیفونی است که می‌توانید در حال حاضر بخرید – بسیار ارزان‌تر از آیفون 12 مینی است. و از آنجایی که آیفون 5s در حال حاضر اساساً غیرقابل استفاده است. به این معنی که دیگر به روز رسانی iOS را دریافت نمی کند، SE 2020 قطعا می توان آن را به عنوان بهترین انتخاب درنظر گرفت. در حقیقت باید گفته شود که آیفون 5S زمانی که عرضه شد و تا همین چند سال پیش کارایی داشت اما در حال حاضر بیشتر کاربران  به دنبال مناسب ترین جایگزینی برای آن هستند.

آیفون 5s در زمان عرضه در سال 2013 داغ ترین گوشی هوشمند بود. این گوشی شیک، شیک و دارای پیشرفت های جدیدی مانند Touch ID بود. در حقیقت، آیفون 5s آنقدر محبوب بود که اپل به مدت سه سال به تولید آن ادامه داد. با این حال، بیشتر مردم هنوز نمی‌دانند S در آیفون 5s  به چه معناست.  و اگر به‌دنبال یک آیفون خوب هستید، یکی از رایج‌ترین آیفون‌هایی که به صورت آنلاین پیدا می‌کنید آیفون 5s است. همه‌ قسمت های آن نشان می‌دهد که این دستگاه چقدر محبوب بوده است. آیفون 5s در حال حاضر یکی از تلفن قدیمی است و در حالی که در زمان عرضه خود بسیار قدرتمند بود، پشتیبانی نرم افزاری اپل از آیفون خود باورنکردنی است. اما آیفون 5s چند سال پیش به پایان عمر خود رسید، یعنی دیگر به‌روزرسانی‌های iOS را دریافت نمی‌کند. تعمیر آیفون 5s حتما باید توسط اشخاص مجرب انجام شود.

خدمات اپل آچار