تعمیر آیفون 13

تعمیر آیفون 13

آیفون 13 به عنوان یکی از محصولات جدید پرچمدار کمپانی اپل به شمار می آید. برای کسانی که به کالاهای اپل و موبایل های آیفون علاقه دارند بسیار جالب است که در مورد ویژگی های این گوشی بدانند. آسیب دیدگی صفحه نمایش، آب خوردگی، شارژ نگه نداشتن باتری یا خالی شدن آن، مشکل در تشخیص چهره و غیره به عنوان مشکلات رایج آیفون 13 به شمار می آیند. از آنجایی که این گوشی قابلیت و کیفیت بسیار بالایی دارد و همچنین ظاهر آن شیک و جذاب می باشد به همین جهت در میان کاربران طرفداران زیادی پیدا کرده است. همانطور ...

رتبه دهی به این مطلب

آیفون 13 به عنوان یکی از محصولات جدید پرچمدار کمپانی اپل به شمار می آید. برای کسانی که به کالاهای اپل و موبایل های آیفون علاقه دارند بسیار جالب است که در مورد ویژگی های این گوشی بدانند. آسیب دیدگی صفحه نمایش، آب خوردگی، شارژ نگه نداشتن باتری یا خالی شدن آن، مشکل در تشخیص چهره و غیره به عنوان مشکلات رایج آیفون 13 به شمار می آیند. از آنجایی که این گوشی قابلیت و کیفیت بسیار بالایی دارد و همچنین ظاهر آن شیک و جذاب می باشد به همین جهت در میان کاربران طرفداران زیادی پیدا کرده است. همانطور که می دانید گوشی های آیفون جزء گوشی های گران قیمت محسوب می شوند بنابراین مراقبت و نگهداری از آنها اهمیت زیادی دارد. در غیراین صورت کاربران باید برای تعمیر آیفون 13 اقدام نمایند. در حال حاضر تعمیر آیفون 13 توسط کارشناسان مراکز تعمیرات اپل با بهترین کیفیت انجام می شود.

تعمیر آیفون 13

تعویض پورت شارژ آیفون 13

در صورتی که آیفون 13 پرو شما شارژ نمی شود می توانید چند راه حل را از راه اندازی مجدد آیفون گرفته تا تغییر کابل لایتنینگ امتحان کنید. گاهی اوقات کثیفی یا زباله به مرور زمان در درگاه شارژ جمع می‌شود و می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در شارژ آیفون 13 پرو شما شود. از یک چراغ قوه برای نگاه کردن به داخل پورت لایتنینگ استفاده کنید و با یک مسواک تمیز یا یک برس ضد الکتریسیته از شر زباله ها خلاص شوید. هرگز از سوزن یا هر شی نوک تیز دیگری برای تمیز کردن پورت لایتنینگ استفاده نکنید زیرا می تواند به شدت به پورت آسیب برساند. هنگامی که پورت لایتنینگ از همه کثیفی ها و زباله ها پاک شد، یک اتصال صاف بین آیفون و شارژر برقرار می شود. اگر خودتان علت ایراد را تشخیص نمی دهید بهتر است به مراکز معتبر برای تعمیر آیفون 13 خود اقدام کنید. دورهای آموزش تعمیرات اپل  را با اپل آچار تجربه کنید.

تعویض اسپیکر مکالمه آیفون 13

در صورتی که بلندگو روشن نباشد نمی توان صدای مکالمه های تلفنی را در زمان صحبت کردن شنید. در صورتی که اسپیکر مکالمه دستگاه شما کار نمی کند آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید و حذف نویز و حالت هواپیما و بلوتوث را خاموش کنید. همچنین سعی کنید که تمام تنظیمات را بازنشانی کنید. اگر باز هم کسی با شما تماس می گیرد و شما نمی توانید صدای او را بشنوید باید تغییرات کمی در تنظیمات مانند افزایش لغزنده صدای زنگ و سایر روش های ساده برای رفع این مشکل ایجاد کنید. در صورتی که اسپیکر مکالمه آیفون 11 شما از طریق امتحان کردن این راه حل ها برطرف نشد باید تعمیر آیفون 13 را انجام دهید.  توجه داشته باشید که تعمیر آیفون 13 جهت تعویض اسپیکر مکالمه باید توسط تعمیرکار ماهر صورت گیرد.

تعویض باتری آیفون 13

آیفون 13 به عنوان یکی از پرطرفدارترین آیفون ها می باشد و به دلیل اینکه در سراسر جهان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است توانسته فروش بالایی را به دست آورد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آیفون 13 یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های آیفون است. اگرچه تعداد زیادی از مدل های جدید و باکیفیت اپل در بازار وجود دارد.. اما باتری های تلفن دارای رتبه بندی 80 درصد ظرفیت خود برای حداکثر 500 چرخه شارژ هستند که برای اکثر کاربران تقریباً 18 تا 24 ماه دوام می آورد. پس از آن، ممکن است آیفون شما به دفعات بیشتری نیاز به شارژ داشته باشد و iOS ممکن است به شما هشدار دهد که عملکرد آن را تحت تاثیر قرار داده است و به عبارت دیگر، گوشی شما کندتر کار می‌کند. در چنین شرایطی باید به منظور تعویض باتری معیوب و آسیب دیده برای تعمیر آیفون 13 خود اقدام نمایید. برای تعمیرات تخصصی اپل به اپل آچار مراجعه نمایید.

تعمیر آیفون 13

تعویض بدنه اصلی آیفون 13

تعویض بدنه اورجینال آیفون 13 نیز به عنوان یکی دیگر از خدمات مراکز تعمیرات اپل به شمار می آید. آسیب دیدن بدنه یا شکسته شدن آن نیز جزء یکی دیگر از مشکلات رایج این گوشی محسوب می شود. توجه داشته باشید که اگر از همان روز اول خرید آیفون 13 یک قاب باکیفیت و مقاوم برای آن تهیه کرده و بر روی گوشی نصب کنید آیفون شما آسیب کمتری می بیند. در بازار انواع مختلفی از قاب ها برای محافظت از بدنه آیفون 13 وجود دارد. اما گاهی اوقات یک سری اتفاق ها مانند افتادن بر روی زمین، ضربه خوردن و غیره به صورت غیرمنتظره برای آیفون شما اتفاقی پیش می آید که حتی بهترین قاب های محافظتی هم نمی توانند از آسیب دیدن آن جلوگیری کنند. اگر بدنه ضربه خورد یا شکسته شد باید تعمیر آیفون 13 را جهت تعویض بدنه اصلی انجام داد.

تعویض دوربین جلویی آیفون 13

بسیاری از کاربران آیفون 13 به دلیل اینکه دستگاه های آنها اغلب عکس های تار می گیرد شکایت دارند. دوربین جلو عکس های باکیفیت نمی گیرد. گاهی اوقات، ابرداده برای عکس ها تنها 7 مگاپیکسل را نشان می دهد.. آیفون 13 یکی از بهترین دوربین های گوشی های جهان است اما گاهی اوقات عملکرد ضعیفی دارد. قاب های دارای آهنربا، به خصوص آنهایی که دارای آهنربا در نزدیکی لنز تلفن هستند می توانند منجر به مشکلات فوکوس دوربین شوند. کیس خود را بردارید و بررسی کنید که آیا عملکرد گوشی بهتر شده است یا خیر. اما در بسیاری از مواقع دوربین جلویی آیفون 13 ترک برمی دارد و یا به دلیل ضربه خوردن نیاز به تعویض پیدا می کند و باید اقدامات لازم تعمیر آیفون 13 به این منظور صورت گیرد.

تعمیر آیفون 13

تعویض دوربین اصلی آیفون 13

در گوشی های هوشمند امروزی دوربین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به طوری که تعداد زیادی از کاربران در زمان انتخاب و خرید گوشی دوربین آن را الویت قرار می دهند و دستگاهی را انتخاب می کنند که دوربین آن کیفیت خوبی دارد. ولی این قطعه حساس ممکن است از نظر عملکرد دچار مشکلاتی شود. و موجب نگرانی کاربران شود. بروز اختلال در عملکرد دوربین اصلی و همچنین عدم بالا آمدن آن مشکلاتی از این قبیل هستند. روش ساده ای که می توانید برای رفع عدم کارکرد دوربین در آیفون 13 امتحان کنید، راه اندازی مجدد آیفون است. تمام برنامه های در حال اجرا در دستگاه شما را می بندد و مجدداً راه اندازی می شود. اگر دوربین اصلی آیفون 13 شما بنا به دلایل مختلف مانند ضربه، آب خوردگی و غیره مشکل پیدا کرد باید برای تعمیر آیفون 13 خود به مرکز تعمیرات آیفون مراجعه نمایید.

هزینه تعمیر آیفون 13

اینکه برای تعمیر آیفون 13 خود چه مقدار باید هزینه کنید به مشکلی که گوشی شما پیدا کرده است بستگی دارد. کلیه کارشناسان و تعمیرکارانی که در مراکز تعمیرات آیفون در زمینه تعمیر آیفون 13 و سایر مدل ها فعالیت دارند ابتدا مشکل یا ایراد گوشی شما را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و سپس با توجه به نوع مشکل و ابزارآلاتی که برای ترمیم به کار می گیرند به طور تقریبی قیمت تعمیر دستگاه را به مشتریان خود اعلام می نمایند. در صورتی که گوشی به تعویض قطعه خاصی از قبیل تاچ ال سی دی، تعویض بدنه و دوربین نیاز داشته باشد هزینه تعمیر دستگاه افزایش پیدا می کند. لازم است این نکته را ذکر کنیم که در حال حاضر گوشی های آیفون جزء گوشی های گران قیمت محسوب می شوند و برای خرید آنها باید هزینه های نسبتا بالایی را صرف کرد. به همین جهت کاملا طبیعی است که قطعات آن قیمت بالایی داشته باشند.

تعمیر آیفون 13

آموزش تعمـیر آیفـون 13

این روزها با مراجعه به تعداد زیادی از سایت های اینترنتی می توان یاد گرفت که نحوه تعمیر آیفون 13 به چه صورت می باشد. در صورتی که در زمینه تعمیر گوشی و تعویض قطعات آن مهارت و تخصص دارید ویدئوها و مطالب آموزشی تعمیر آیفون 13 می تواند کمک زیادی به شما کند. اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که اصلا از تعمیرات گوشی سر درنمی آورید توصیه می شود که به هیچ عنوان دستگاه تعمیر خودتان را حتی در حد باز کردن آن انجام ندهید. به طور معمول تمام کسانی که در زمینه تعمیرات آیفون به صورت تخصصی فعالیت می کنند دوره های آموزشی کافی را گذرانده اند دانش های خود را به صورت ویدئو آماده کرده و آنها را در سایت های اینترنتی جهت افزایش آگاهی های کاربران به اشتراک می گذارند. بهترین کار برای رفع ایراد آیفون 13 مراجعه به مرکز تعمیرات اپل است.

طراحی آیفون 13

آیفون 13 از نظر ساخت بدنه عناصر مشترک زیادی را با آیفون 12 دارد. آیفون 13 دارای دو دوربین پشتی است که به جای عمودی، به صورت مورب قرار گرفته اند. این احتمالاً یک انتخاب طراحی است و به خاطر تفاوت داشتن با مدل قبلی درنظر گرفته نشده است. اما به احتمال زیاد به دلیل سنسور بزرگتر جدید در دوربین اصلی و تثبیت تغییر سنسور آن انجام شده است. با حرکت به سمت جلو، واضح ترین تغییر اندازه بریدگی صفحه نمایش است. در آیفون 13 کوتاه‌تر است اما اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم حدود یک میلی‌متر ضخیم‌تر است. سنسورهای Face ID و دوربین جلو همچنان یکسان هستند و گوشی نیز یک بلندگوی استریو دارد. همچنین جلوپنجره بلندگو اکنون به جای یک شبکه نازک زیر یک برش، یک جزء جداگانه با قاب خاص است. تعویض بدنه و تعمیر آیفون 13 را مراکز تعمیرات اپل انجام می دهند.

صفحه نمایش آیفون 13

آیفون 13 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی AMOLED با پشتیبانی از HDR10 و رزولوشن 2532 در 1170 است. با اضافه کردن تراکم پیکسلی 460ppi می توان گفت که تقریبا همان صفحه نمایش 12 را دارد. لازم به ذکر است که همچنان بدون نرخ تجدید فرکانس بالاتر می باشد. با وجود این ممکن است در ارزیابی کلی گوشی چندان مهم نباشد. به دلیل اینکه 60 هرتز هنوز هم خوب به نظر می رسد. اما دستگاه‌های بسیار ارزان‌تری مانند Xiaomi Note 10 Pro دارای نمایشگرهای ورزشی با نرخ تازه‌سازی بسیار بالاتر هستند. عجیب به نظر می رسد که مشهورترین تلفن همراه دنیا اینقدر دیر به نمایشگرهای صاف ابریشمی رسیده است.  اما به طور کلی می توان گفت که صفحه نمایش این گوشی می تواند رضایت شما را جلب کند. در صورت آسیب دیدن و یا شکسته شدن صفحه نمایش اقدام به تعمیر آیفون 13 الزامی می باشد.

مشخصات و عملکرد آیفون 13

با آیفون جدید 13 یک پردازنده جدید چیپست A15 Bionic اپل عرضه می شود. این نیز مانند مدل قبلی خود، یعنی A14، با یک فرآیند 5 نانومتری توسعه یافته است که قدرت بیشتری را در فضای کوچکتر قرار می دهد. اکنون 5 نانومتر در این حوزه با تراشه‌های 5 نانومتری سامسونگ، هواوی و کوالکام که همگی به جدیدترین و بهترین گوشی‌های هوشمند مجهز هستند کاملا استاندارد می باشد. اما باید توجه داشته باشیم که اپل در این زمینه کمی پیشرو بوده است. در GeekBench 5، آیفون 13 امتیاز 1735 را برای عملکرد تک رشته ای و 4668 را برای چند رشته ای به دست آورد. افزایش 14 درصدی نسبت به 12 رشته عملکرد 12 را شکست داد. تمام کسانی که آیفون 13 را مورد استفاده قرار می دهند از عملکرد آن رضایت دارند. با تعمیر آیفون 13 به صورت تخصصی می توان ایراد آن را از نظر عملکرد رفع کرد.

تعمیر آیفون 13

باتری آیفون 13

اپل آیفون 13 دارای باتری 3240 میلی آمپر ساعتی بوده و 15 درصد نسبت به آیفون 12 ارتقاء یافته است. این گوشی در مقایسه با آیفون 12 حداقل 2 ساعت پخش ویدیو و حداکثر 4 ساعت زمان پخش ویدیو را ارائه می دهد. در مقایسه با آیفون 12، آیفون 13 3 ساعت بیشتر در مرور وب و نزدیک به 4 ساعت بیشتر در تست ویدیوی ما زمان داشت. شارژ اپل از سری آیفون 12 تغییری نکرده است. مشخصات رسمی اپل در مورد حداکثر توان شارژی که گوشی‌های آیفون 13 می‌توانند با آداپتورهای USB-PD به دست آورند مبهم هستند، اما آزمایش‌ها نشان می‌دهند که حداکثر شارژ سریع آیفون 13 در 23 وات است. در صورتی که آیفون 13 از نظر باتری مشکل پیدا کند و خیلی سریع شارژ خالی کند باید تعمیر آیفون 13 را انجام داد و باتری اصلی را جایگزین باتری آسیب دیده کرد.

دوربین آیفون 13

آیفون 13 در بخش دوربین نمی‌تواند یک ماژول تله اختصاصی ارائه دهد اما نسبت به نسل گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده است. ماژول اصلی جدید از همان اندازه سنسور برتر آیفون 12 پرو مکس سال گذشته استفاده می کند و اکنون به جای PDAF از فوکوس خودکار Dual-Pixel استفاده کرده است. نور از طریق یک لنز دیافراگم f/1.6 هدایت می‌شود و یک سیستم تثبیت‌کننده تغییر سنسور همه چیز را ثابت نگه می‌دارد. ماژول اصلی با یک دوربین فوق عریض همراه است که دارای مشخصات فنی مشابه با نسل آیفون 12 است. آیفون 13 دارای دو دوربین با لنز فوق عریض و زاویه باز است و شکل و اندازه ای مشابه با آیفون 13 پرو دارد – اما با این دومی، تفاوت های سخت افزاری و عملکردی بیشتری از جمله لنز تله فوتو اضافی وجود دارد. دوربین این گوشی کیفیت خوبی دارد اما اگر آسیب دید باید تعمیر آیفون 13 جهت ترمیم دوربین به صورت تخصصی انجام شود.

تعمیر آیفون 13

مدل های گوناگون آیفـون 13

در چند سال گذشته بازاریابان اپل از طریق به دست آوردن تجربه های عالی از سلیقه های کاربران خیلی خوب آگاه هستند که موبایل های خود را با چه ویژگی های طراحی و به بازار عرضه نمایند. ارائه گوشی جدید آیفون 13 هم با توجه به سلیقه های تعداد زیادی از کاربران در مدل هایی با رم و ظرفیت گوناگون انجام شده است تا به نیازها و سلایق همه آنها به خوبی پاسخ دهد. 128، 256 و 512  گیگابایت به عنوان ظرفیت های گوناگون آیفون 13 به شمار می آیند. لازم به ذکر است که اپل با ارائه نسخه 512 گیگابایتی در آیفون 13 توانسته یک تفاوت میان مدل سری 12 و 13 ایجاد نماید. در صورتی که این دستگاه بنا به هر دلیلی خراب شد عملیات لازم جهت تعمیر آیفون 13 باید بلافاصله انجام شود.

نرم افزار و رابط کاربری آیفـون 13

اپل پس از اینکه آیفون های جدید را معرفی کرد برای انتشار یک نسخه جدید از سیستم عامل خود یعنی سیستم عامل 15 اقدام کرد. یکی از موضوعاتی که همواره در میان کاربرهای آیفون و موبایل های اندرویدی مورد بحث قرار گرفته این است که کدام یک از سیستم های عامل نسبت به دیگر بهتر می باشد. هر یک از سیستم عامل ها دارای معایب و مزیت های خاص خود هستند. ولی صادقانه باید گفته شود که رابط کاربری گوشی های آیفون در مقایسه با گوشی های اندرویدی دیگر روان تر است. به دلیل اینکه میان نرم افزار و سخت افزار هماهنگی و تناسب وجود دارد. البته سیستم عامل آیفون در ایران نسبت به سایر کشورها دارای محدودیت های بیشتری می باشد. تعمیر آیفون 13 از نظر سخت افزاری و نرم افزاری باید به موقع انجام گیرد.

اسپیکر آیفـون 13

آیفون 13 سیستم پخش صدای استریو را مورد استفاده قرار می دهد. از گذشته تا به امروز کارت صدای گوشی های آیفون به عنوان بهترین و باکیفیت ترین کارت صداهای موبایلی به شمار آمده است و این کیفیت را می توان در آیفون 13 نیز مشاهده کرد. بلندی صدای رضایت بخش و باکیفیت و تفکیک صدا منجر شده است  تا آن یکی از مرغوب ترین اسپیکرهایی به چشم بخورد که در میان کلیه گوشی های هوشمند موجود می باشد. البته باید این را هم بگوییم که میزان کیفیت و بلندی صدای نسخه معمولی به اندازه نسخه پرو مکس نیست. ولی اسپیکر آیفون 13 همانند اسپیکر برادر بزرگتر خود خوب و قابل قبول است. خوشبختانه وجود مرکز تعمیرات اپل و کارشناسان فعال در زمینه ترمیم و رفع مشکل برای کاربران شرایطی را فراهم کرده تا تعمیر آیفون 13 خود را به منظور برطرف کردن مشکل اسپیکر آن به خوبی انجام دهند.

در این مطلب هم در مورد تعمیر آیفون 13 صحبت کردیم و هم مهمترین و اصلی ترین ویژگی های این گوشی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. به نظر می رسد که اپل برای طراحی و ساخت این محصول خود ابتکار زیادی به خرج نداده است. تمام افرادی که از آیفون 12 استفاده می کنند هیچ تمایلی ندارند تا نسخه جدید موبایل های اپل را خریداری نمایند. به دلیل اینکه شاهد جذابیت خاصی نمی باشند. ولی هنگامی که زیبایی ها و قابلیت های این موبایل با گوشی های دیگر که در بازار وجود دارند مقایسه می شود همه موارد بسیار فوق العاده هستند. کاربران باید تعمیر آیفون 13 خود را به تعمیرکاران و کارشناسان حرفه ای و با تجربه بسپارند. لازم است این نکته را ذکر کنیم که سپردن تعمیر آیفون 13 به افراد غیرمتخصص و تازه وارد ممکن است باعث آسیب دیدن قطعات دیگر شود.

خدمات اپل آچار