تعمیر آیفون 13 پرو

تعمیر آیفون 13 پرو

به طور تقریبی تعداد زیادی از افراد از این موضوع کاملا مطلع هستند که رابطه اپل با هر تعمیرکار متفرقه ای اصلا خوب نیست. این دسته از افراد تمام تلاش خود را می کنند تا تا تعمیر آیفون 13 پرو آنها تنها توسط تعمیرگاه های مجاز خود اپل انجام گیرد. حتی در بعضی از مواقع اینگونه تصور می کنند که اپل کالاهای خود را طوری طراحی کرده است که ترمیم آن برای تعمیرگاه های غیراپل یا خود کاربران کار راحتی نباشد. کلیه گوشی های آیفون خیلی حساس هستند و تعمیر و تعویض قطعات آن به مهارت و تخصص کافی نیاز ...

رتبه دهی به این مطلب

به طور تقریبی تعداد زیادی از افراد از این موضوع کاملا مطلع هستند که رابطه اپل با هر تعمیرکار متفرقه ای اصلا خوب نیست. این دسته از افراد تمام تلاش خود را می کنند تا تا تعمیر آیفون 13 پرو آنها تنها توسط تعمیرگاه های مجاز خود اپل انجام گیرد. حتی در بعضی از مواقع اینگونه تصور می کنند که اپل کالاهای خود را طوری طراحی کرده است که ترمیم آن برای تعمیرگاه های غیراپل یا خود کاربران کار راحتی نباشد. کلیه گوشی های آیفون خیلی حساس هستند و تعمیر و تعویض قطعات آن به مهارت و تخصص کافی نیاز دارد. در صورتی که تعمیرکار کوچکترین اشتباهی در زمان تعمیر این گوشی مرتکب شود احتمال اینکه به دستگاه آسیب جدی وارد شود بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین، هنگامی که گوشی خراب می شود تعمیر آیفون 13 پرو را باید به مراکز معتبر سپرد.

تعمیر آیفون 13 پرو

تعویض پورت شارژ آیفون 13 پرو

کابل شارژ و آداپتور USB خود را برای علائم آسیب، مانند شکستگی یا خم شدن شاخک ها بررسی کنید. هر گونه زباله را از درگاه شارژ در پایین دستگاه خود بردارید، سپس کابل شارژ خود را محکم به دستگاه خود وصل کنید. اگر پورت شارژ خراب باشد احتمالا دستگاه شما نیاز به سرویس دارد. پریز برق دیگری را امتحان کنید. گوشی خود را خاموش یا ریستارت کنید. مطمئن شوید که باتری خود را به طور کامل خالی نکرده اید و به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید. اگر کابلی که برای شارژ آیفون 13 پرو خود استفاده می کنید دستگاه های دیگر شما را شارژ می کند، اما گوشی شما را شارژ نمی کند، احتمالاً مشکل از درگاه شارژ آیفون است و باید برای تعمیر آیفون 13 پرو خود اقدام کنید. تعویض پورت شارژ یک تعمیر آسان و مقرون به صرفه است و پس از آن، گوشی شما مانند نو کار می کند. دورهای آموزش تعمیرات اپل  را با اپل آچار تجربه کنید.

تعویض اسپیکر مکالمه آیفون 13 پرو

بلندگوهای آیفون شما یکی از شکننده ترین اجزای دستگاه شما هستند، به این معنی که در معرض آسیب هستند. اگر در حین تماس صدا نمی شنوید، متوجه نویزهای ایستا یا ترقه می شوید یا مشکلات کیفیت صدا را تجربه می کنید، احتمالاً  اسپیکر آیفون 13 پرو شما مشکل دارد. به طور کلی اگر متوجه شدید که اسپیکرهای آیفون 13 پرو شما کار نمی کنند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی راه اندازی مجدد دستگاه را انجام دهید. این کار تمام فعالیت‌های پس‌زمینه را مجدداً راه‌اندازی می‌کند و در صورتی که چیزی از آخرین راه‌اندازی مجدد شما خراب شده باشد باعث شود تا بلندگوی آیفون 13 پرو  شما به درستی عمل کند. در صورتی که این کارها را انجام دادید اما باز هم اسپیکر کار نکرد باید خیلی سریع به مراکز تعمیرات اپل برای تعمیر آیفون 13 پرو خود مراجعه کنید. برای تعمیرات تخصصی اپل به اپل آچار مراجعه نمایید.

تعمیر آیفون 13 پرو

تعویض باتری آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها است، اگرچه تعداد زیادی از جدیدترین دستگاه‌های اپل در بازار وجود دارد. اما بسیاری از مردم نمی خواهند آیفون 13 پرو خود را با مدل های بهتر تغییر دهند و از خرج کردن پول زیاد خوشحال نیستند، به خصوص اینکه آیفون 13 پرو کاملا آنها را راضی می کند. این کاملاً منطقی است که باتری ممکن است پس از چند سال استفاده به اندازه کافی قوی نباشد بنابراین برای حفظ مدل مورد علاقه خود در شرایط مناسب، نیاز به تعویض باتری آیفون 13 پرو دارید. علاوه بر این، اگر ساعات زیادی از گوشی خود استفاده می کنید ممکن است باتری آیفون 13 پرو شما مشکل پیدا کند. شارژ خالی کردن غیرعادی باتری و یا زود خالی شدن علائم خرابی باتری هستند و لازم است تا برای تعمیر آیفون 13 پرو خود و تعویض باتری آن اقدام کنید.

تعویض بدنه اصلی آیفون 13 پرو

با توجه به اینکه بدنه آیفون 13 پرو از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار می باشد اما در بعضی از مواقع ممکن است این قسمت گوشی به دلایل مختلفی آسیب ببیند. هنگامی که گوشی آیفون 13 پرو شما شکسته می شود لازم است که بدنه اصلی آن را تعویض نمایید. در چنین شرایطی شما قادر هستید به نمایندگی اپل مراجعه کنید و گارانتی آن را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که در ایران زندگی می کنید باید بدانید که اپل هیچ نمایندگی در کشور ما ندارد. اما اگر خارج از کشور هستید امکان بردن دستگاه به یکی از نمایندگی های اپل وجود دارد. هنگامی که می خواهید تعمیر آیفون 13 پرو خود را جهت تعویض بدنه اصلی آن انجام دهید توصیه می شود که حتما مطمئن شوید مرکز تعمیرات در این زمینه تخصص دارد و به قطعات دیگر گوشی شما صدمه نمی زنند.

تعمیر آیفون 13 پرو

تعویض دوربین جلویی آیفون 13 پرو

تعویض دوربین جلو گوشی پرطرفدار آیفون 13 پرو به عنوان خدمات متداول در واحد تعمیرات آیفون به شمار می آید. لازم به ذکر است که تعمیر آیفون 13 پرو در این مرکز توسط تعمیرکاران با تجربه و کار بلد انجام می گیرد. دوربین سلفی این گوشی یک قطعه خیلی حساس می باشد که اگر در عملکرد آن اختلالی به وجود آید بعد از اینکه منشاء خرابی آن تشخیص داده شد برای برطرف کردن ایراد یک تصمیم درست گرفته می شود. دوربین دوگانه این دستگاه دارای دو بخش مجزا است که یکی برای گرفتن عکس و فیلم سلفی می باشد و دیگر جهت تشخیص دادن چهره  درنظر گرفته شده است. لنز 12 مگاپیکسلی مورد استفاده روی این فلت اگر آسیب ببیند و از کار بیفتد را می توان عوض کرد. برای تعویض دوربین جلویی و  تعمیر آیفون 13 پرو  به مراکز تعمیرات معتبر مراجعه کنید.

راه حل های رفع ایراد دوربین آیفـون 13 پـرو

گاهی اوقات اپلیکیشن دوربین آیفون شما به درستی لود نمی شود که باعث مشکل سیاه شدن صفحه نمایش دوربین می شود. در این صورت، با بستن اپلیکیشن دوربین، مشکل را برطرف کنید. .حالا دوربین را به سمت بالا بکشید و اپلیکیشن دوربین را ببندید. پس از انجام این کار، 5 دقیقه صبر کنید و گوشی خود را دوباره راه اندازی کنید. مجوز برنامه را بررسی کنید. یکی از اشتباهات رایجی که صاحبان آیفون 13 پرو  مرتکب می شوند این است که تصور می کنند دوربین آیفون 13 پرو خراب است،.در حالی که واقعاً فقط باید مجوز شما را برای اتصال به یک برنامه دریافت کند. بیشتر برنامه‌ها برای اتصال به دوربین شما برای اهداف بازاریابی داده‌ها به مجوز نیاز دارند. این موارد جزء راه حل های رفع ایراد دوربین محسوب می شوند. اما اگر دوربین آسیب دیده باشد باید جهت تعویض دوربین تعمیر آیفون 13 پرو را انجام داد.

تعویض دوربین اصلی آیفون 13 پرو

در برخی از مواقع امکان دارد که دوربین اصلی آیفون 13 شما به اندازه ای آسیب دیده باشد که عملا تعمیر آن امکان پذیر نیست. برای نمونه، در صورتی که به دلایل مختلفی لنز دوربین شکسته شود کاربران نمی توانند تعمیر آیفون 13 پرو را انجام دهند و مجبور هستند برای تعویض این قطعه اقدام کنند. زمانی که دوربین می شکند و  یا بر روی لنز آن خط می افتد احتمال اینکه دوربین اصلی به تعویض نیاز پیدا کند بسیار بالا خواهد بود. باز کردن پیچ های لبه زیرین، باز کردن قاب و درب جلوی گوشی، بیرون آوردن باتری گوشی، جدا کردن براکت گوشه درب پشت و کانکتور دوربین سلفی، جداسازی دکمه هوم، کانکتور صفحه نمایش، دیجیتایزر، درب پشت و جلو و کانکتور دوربین اصلی مراحل تعویض دوربین اصلی گوشی آیفون 13 پرو هستند.

تعمیر آیفون 13 پرو

هزینه تعمـیر آیفـون 13 پـرو

میزان هزینه مورد نیاز برای تعمیر آیفون 13 پرو براساس اقداماتی مشخص می شود که قرار است صورت گیرد. در صورتی که یکی از قطعات گوشی آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشد هزینه آن قطعه جدید که باید جایگزین قطعه معیوب شود به مشتریان اعلام خواهد شد. یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد تعمیر آیفون 13 پرو مورد توجه قرار داد این است که در بسیاری از موارد نمی توان قطعات معیوب این گوشی را ترمیم کرد. برای نمونه قطعاتی از جمله ال سی دی، دوربین و همچنین بدنه حتما باید تعویض شوند و امکان ترمیم آنها وجود ندارد. کارشناسان تعمیرات آیفون که در نمایندگی اپل فعالیت می کنند هزینه های مربوط به ترمیم و رفع مشکل آیفون 13 پرو را برآورده کرده و بعد از اینکه میزان تقریبی آن را به شما اعلام کردند اگر رضایت داشته باشید عملیات تعمیر را شروع خواهند کرد.

آموزش تعمـیر آیفـون 13 پـرو

تعداد زیادی از کاربران گوشی آیفون 13 هنگامی که برای گوشی آنها مشکلی پیش می آید بلافاصله این فکر به ذهنشان خطور می کنند که به جای رفتن به مراکز تعمیرات خودشان دستگاه را تعمیر کنند.این دسته از افراد باید بدانند که گوشی های آیفون ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که حتی همه کاربران توانایی برطرف کردن مشکلات آنها را ندارند. بنابراین در صورتی که شما دستگاه را باز کرده و بخواهید مشکل آن را پیدا کنید ممکن است به یکی از قطعات آن آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد شود. با وجود اینکه در سایت های اینترنتی راهنما و ویئوهای آموزشی بسیار زیادی در مورد نحوه تعمیر آیفون 13 پرو وجود دارد ولی توصیه می شود که برای عیب یابی گوشی خود حتما از افراد ماهر و مجرب کمک بگیرید تا مجبور به صرف هزینه های اضافی نشوید.

مشخصات آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو دارای لنز سه گانه است که دارای گزینه عریض، فوق عریض و تله فوتو است. لنز زاویه باز معادل 26 میلی متر و دارای دیافراگم f/1.5 است.  در حالی که زاویه فوق عریض یک مزیت نسبت به مدل آیفون 12 پرو است و اکنون دارای دیافراگم f/1.8 است . لنز تله‌فوتو نیز طولانی‌تر از نسل قبلی خود است و اکنون 3x اپتیک (معادل 78 میلی‌متر) با دیافراگم f/2.8 است. اپل همیشه تمایلی به افشای مشخصات دقیق اندازه سنسورهای خود ندارد، اما ادعا کرده است که مدل‌های جدید از سنسورهای بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های قبلی بهره می‌برند. برخی مشخصات جدید دیگر برای سری آیفون 13 پرو وجود دارد که شامل تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال با تغییر حسگر، حالت سینمایی برای فیلم‌برداری و سبک‌های عکاسی برای عکس‌ گرفتن می شود. امروزه تعمیر آیفون 13 پرو و تعویض قطعات آن توسط کارشناسان اپل انجام می شود.

تعمیر آیفون 13 پرو

طراحی آیفون 13 پرو

طراحی آیفون 13 پرو تقریباً شبیه به آیفون 12 پرو است. 13 پرو با حفظ همان زیبایی‌شناسی لبه‌های قبلی خود، تقریباً به همان اندازه قبلی است و فقط 0.25 میلی‌متر ضخیم‌تر از قبل است. اپل یک صفحه نمایش 6.1 اینچی برای صفحه نمایش درنظر گرفته است که از یک محافظ سرامیکی ساخته شده و استحکام خوبی دارد.  هر دوی این مشخصات با هم نشان می دهد که آیفون 13 پرو در برابر ضربه یا خراش مقاوم است. با وجود این توصیه می شود که حتما بر روی گوشی قاب باکیفیت نصب کنید. در پشت تلفن می‌بینید که سه لنز در سمت چپ بالا کنار هم جمع شده‌اند، در حالی که یک واحد فلاش و چیزی شبیه سیاه‌چاله بزرگ وجود دارد که برای اندازه‌گیری عمق استفاده می‌شود. همچنین برای سرعت بخشیدن به فوکوس خودکار در شرایط خاص، مانند نور کم، طراحی شده است. تعمیر آیفون 13 پرو یک کار تخصصی می باشد.

ویژگی های دوربین آیفون 13 پرو

برنامه دوربین اصلی به طور پیش‌فرض در حالت عکس راه‌اندازی می‌شود که احتمالاً بیشتر وقت خود را با آن سپری می‌کنید. هنگامی که در این حالت هستید می توانید برای تغییر نقطه فوکوس به اطراف صفحه ضربه بزنید. نورسنجی نیز از نقطه AF فعال نشات می گیرد. همچنین می توانید روی صفحه ضربه بزنید و یک نماد خورشید کوچک ظاهر شود. انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا و پایین حرکت دهید و می توانید روشنایی را تنظیم کنید. اگر هنگام انتخاب نقطه فوکوس خودکار انگشت خود را نگه دارید قفل AE/AF نیز درگیر می‌شود و این فرصت را به شما می‌دهد تا فوکوس کنید. دوربین اصلی این گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. از آنجایی که تعمیر آیفون 13 پرو به تخصص نیاز دارد باید توسط کارشناسان حرفه ای انجام گیرد.

کیفیت عکس آیفون 13 پرو

کاربران مدت‌هاست که تحت تأثیر کیفیت تصاویر سری آیفون قرار گرفته‌ایم و آیفون 13 پرو بر اساس میراث این شرکت ساخته شده است تا بهترین عملکرد خود را تا کنون ارائه دهد. با استفاده همزمان از هر دو آیفون 13 ، مشخص است که تفاوت‌های قابل‌توجهی در کیفیت تصویر، به‌ویژه هنگام عکاسی در نور کم، وجود دارد. همانطور که گفته شد بهترین عملکرد آیفون 13 پرو همچنان در نور خوب، با تصاویر روشن و پر جنب و جوش که حاوی سطح خوبی از جزئیات هستند ارائه می شود. حالت شب عملکرد قابل تحسینی را به ارمغان می‌آورد، و دیدن پیشرفت‌های لنز با زاویه فوق‌العاده خوب است. در صورتی که فکر می کنید گوشی شما عکس های باکیفیتی را ارائه نمی دهد و دوربین آن مشکل دارد بهتر است تعمیر آیفون 13 پرو خود را به افرادی بسپارید که در زمینه تعمیرات اپل مهارت و تجربه کافی دارند.

عملکرد آیفون 13 پرو

ما همیشه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که جدیدترین آیفون‌های اپل عملکردی در کلاس خود داشته باشند، اما آیفون 13 پرو بسیار سریع و قدرتمند است، و این تا حد زیادی به لطف صفحه نمایش 120 هرتزی ProMotion است. انیمیشن‌های بسیار روان هنگام کشیدن، اسکرول و جابه‌جایی بین برنامه‌ها، و همچنین بازی‌های iOS که از گیم‌پلی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. ذهن را فریب می‌دهد تا فکر کند آیفون 13 پرو سریع‌تر و قدرتمندتر از iPhone 13 اصلی با صفحه نمایش استاندارد 60Hz است. در واقع، آیفون 13 پرو در ابزار سنجش پردازنده Geekbench 5 امتیازی یکسان با آیفون 13 کسب کرد. اپل میزان حافظه (رم) آیفون‌هایش را فاش نمی‌کند، اما اپلیکیشن Geekbench 5 نشان می‌دهد که آیفون 13 پرو دارای 6 گیگابایت حافظه است،.در حالی که آیفون 13 دارای 4 گیگابایت حافظه است. کاربران به هیچ عنوان نباید خودشان تعمیر آیفون 13 پرو را انجام دهند.

تعمیر آیفون 13 پرو

طول عمر باتری آیفون 13 پرو

عمر باتری یکی از موضوعاتی می باشد که برای تمام کاربران آیفون 13 پرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این گوشی یک ویدیو را به مدت 16 ساعت و 28 دقیقه پخش کرد. مشخصات رسمی اپل در مورد حداکثر توان شارژی که گوشی‌های آیفون 13 می‌توانند با آداپتورهای USB-PD به دست آورند مبهم هستند، اما آزمایش‌ها نشان می‌دهند که حداکثر شارژ سریع آیفون 13 پرو در 23 وات است. در صورتی که هنگام شارژ کردن آیفون 13 خود یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید احتمال کاهش یافتن میزان طول عمر باتری آن تا حد قابل توجهی کمتر خواهد بود. برای نمونه اگر شما از شب تا صبح گوشی خود را در حال شارژ رها کنید و یا اجازه دهید تا شارژ آن خیلی خالی شود پس از مدتی باتری آن مشکل پیدا کرده و باید تعمیر آیفون 13 پرو خود جهت تعویض باتری آن دست به کار شوید.

مقاومت آب آسفون 13 پرو

آیفون 13 پرو دارای استاندارد IP68 ضد آب می باشد. این گوشی‌ هوشمند می‌تواند تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه، مشابه مدل‌های آیفون 12 پرو، از خود مقاومت نشان دهد. در شماره IP68، 6 به مقاومت در برابر گرد و غبار اشاره دارد و به این معنی است که آیفون 13 پرو می تواند خاک، گرد و غبار و ذرات دیگر را تحمل کند. با رتبه بندی IP68 مقاومت در برابر آب، آیفون 13 پرو می تواند در برابر پاشش آب، باران و قرار گرفتن در معرض تصادفی آب مقاومت کند. اگر گوشی شما به علت فرورفتگی آب آسیب دید باید اقدامات لازم جهت تعمیر آیفون 13 پرو توسط کارشناسان ماهر صورت گیرد.

آیفون 13 پرو بهترین آیفون برای کسانی است که می‌خواهند عکس‌هایشان بهترین شکل ممکن را داشته باشند. حداقل تا زمان عرضه بعدی آیفون. بهترین و پیشرفته‌ترین فناوری دوربین را دارد که اپل ارائه می‌کند، و دیدن این که سری آیفون 13 پرو تمام سخت‌افزار، نرم‌افزار و ویژگی‌های یکسانی را به اشتراک می‌گذارد، بسیار خوب است. بنابراین، برخلاف سری آیفون 12 پرو، برای داشتن فناوری بهتر دوربین، نیازی به دریافت نسخه بزرگتر ندارید. به گفته اپل، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار شرایط دائمی نیستند و می توانند به مرور زمان در نتیجه سایش عادی بدتر شوند. این گوشی همانند آیفون های دیگر حساس است و در صورت بروز مشکل باید فورا برای تعمیر آیفون 13 پرو اقدام نمود. امروزه کارشناسان متخصص تعمیر آیفون 13 را با کیفیت بالا و ابزارآلات پیشرفته انجام می دهند.

خدمات اپل آچار