رمز گذاری برنامه ها در اپل

رمز گذاری برنامه ها در اپل

رمز گذاری برنامه ها در گوشی یکی از مهمترین کارهایی است که افراد می توانند برای حفظ حریم شخصی خود به آن توجه داشته باشند. همانطور که می دانید امروزه گوشی های تلفن همراه به بخش بسیار مهمی از زندگی شخصی تبدیل شده اند. شما بسیاری از اسناد و مدارک و بسیاری از موارد مهم را در گوشی های خود نگهداری می کنید. به همین دلیل، محافظت از آنها از جمله اموری است که باید به آن توجه داشته باشید.  یکی از اموری که در این مسیر باید به آن توجه داشته باشید قفل برنامه ها در اپل است. اما باید ...

رتبه دهی به این مطلب
رمز گذاری برنامه ها در گوشی یکی از مهمترین کارهایی است که افراد می توانند برای حفظ حریم شخصی خود به آن توجه داشته باشند. همانطور که می دانید امروزه گوشی های تلفن همراه به بخش بسیار مهمی از زندگی شخصی تبدیل شده اند. شما بسیاری از اسناد و مدارک و بسیاری از موارد مهم را در گوشی های خود نگهداری می کنید. به همین دلیل، محافظت از آنها از جمله اموری است که باید به آن توجه داشته باشید.

 یکی از اموری که در این مسیر باید به آن توجه داشته باشید قفل برنامه ها در اپل است. اما باید با روش رمز گذاری برنامه ها در اپل آشنا باشید تا بتوانید بهترین روش را برای قفل کردن گوشی خود انتخاب نمایید. هر چقدر قفل بهتری را بر روی گوشی خود به کار ببرید، به همان اندازه با قدرت بیشتری می توانید از داده های خود محافظت کنید. در ادامه این گزارش به روش های رمز گذاری برنامه ها در اپل می پردازیم.

قفل برنامه های آیفون با فیس ایدی

یکی از بهترین روشهایی که برای رمز گذاری برنامه ها در اپل پیشنهاد می شود استفاده از برنامه فیس آیدی است. در گذشته استفاده از اثر انگشت طرفداران بسیار زیادی داشت. اما پس از مدتی برند اپل قابلیت فیس آیدی را معرفی کرد و همین امر سبب شد که کاربران آیفون شگفت زده شوند. همانطور که از نام این روش رمز گذاری برنامه ها در اپل مشخص است، در این روش چهره افراد ملاک باز شدن گوشی قرار می گیرد. در واقع، اگر چهره شما در زمان باز کردن قفل وجود نداشته باشد گوشی شما باز نمی شود و این مسئله امنیت گوشی را به میزان زیادی بالا می برد. 

رمز گذاری برنامه ها در اپل

روش فعال سازی قفل آیفون با فیس آیدی 

اگر شما گوشی آیفون دارید، باید بدانید این قابلیت در تمامی گوشی های آیفون تعریف شده است و شما به سادگی می توانید از آن استفاده کنید. برای فعال سازی این روش در رمز گذاری برنامه ها در اپل بهتر است به صورت زیر عمل کنید:

  • در اولین گام برای فعالسازی این روش وارد ستینگ گوشی خود بشوید. 
  • پس از آنکه وارد ستینگ گوشی شدید، به قسمت Face ID & Passcode بروید. 
  • در اینجا باید روی گزینه Set Up Face ID کلیک کنید و چهره خود را در زوایای مختلف اسکن نمایید. 

بهتر است در اینجا به موضوع بسیار مهمی اشاره داشته باشیم. شما باید زوایای مختلف خود را اسکن کنید. اگر این کار را انجام ندهید باعث می شود که گوشی آیفون شما باز نشود و این مسئله می تواند چالش های زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

از قفل فیس آیدی برای قفل کردن کدام برنامه ها در گوشی می توانیم استفاده کنیم؟

تصور کنید با استفاده از این روش رمز گذاری برنامه ها در اپل را انجام داده اید. اما اکنون سوال این است کدام برنامه ها با استفاده از این روش رمز گذاری می شوند. شما می توانید برنامه هایی را که می خواهید تنها با چهره شما باز شوند انتخاب نمایید. برای اینکار بهتر است به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا به بخش ستینگ گوشی خود بروید. 
  • همانند روشی که در بالا به آن اشاره کردیم وارد قسمت Face ID & Passcode شوید. 
  • در این مرحله پیامی مشاهده می کنید که از شما خواسته می شود گذرواژه وارد کنید که باید این کار را انجام دهید. 
  • سپس به بخش Other Apps بروید. 

در قسمت Other Apps می توانید برنامه هایی را که می خواهید با استفاده از فیس آیدی رمز گذاری شوند انتخاب نمایید. همانطور که متوجه شده اید این روش رمز گذاری برنامه ها در اپل بسیار ساده است و شما به سادگی می توانید این کار را انجام دهید.

قفل برنامه های آیفون با اثر انگشت

رمز گذاری برنامه ها در اپل با اثر انگشت روشی است که سالیان زیادی است در گوشی های هوشمند وجود دارد. با توجه به این موضوع که اثر انگشت هیچ دو انسانی در کره زمین مشابه به یکدیگر نیست، شرکت های سازنده گوشی های همراه تلاش کردند با استفاده از این روش امنیت تلفن های همراه خود را بالا ببرند. امروزه؛ این روش طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از روش های محبوب در رمز گذاری برنامه ها در اپل به شمار می رود. بهتر است بدانید که برای رمز گذاری برنامه ها در اپل ابتدا باید برنامه Touch ID را بر روی گوشی خود فعال سازید. پس از آن می توانید به صورت زیر عمل کنید: 

  • برنامه ای را که می خواهید با استفاده از اثر انگشت بر روی آن قفل بگذارید انتخاب نمایید. 
  • وارد آن برنامه شوید و به بخش تنظیمات برنامه بروید. معمولا تنظیمات برنامه های آیفون در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار گرفته اند. 
  • در صفحه تنظیمات بخشی به نام Turn Passcode On را مشاهده خواهید کرد. 
  • در این قسمت از شما خواسته می شود رمز عبور وارد کنید. 
  • سپس باید گزینه اثر انگشت را در برنامه فعال کنید. 
  • پس از آن باید اثر انگشت خود را بر روی اسکن برنامه قرار دهید تا آن را اسکن نماید.

زمانی که انگشت خود را برای اسکن بر روی برنامه می گذارید به این موضوع توجه داشته باشید که انگشت شما چرب نباشد. زیرا انگشت چرب اسکن نمی شود و همین امر ممکن است مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. پس از آن رمز گذاری برنامه ها در اپل با اثر انگشت فعال می شود و شما می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. 

فیس آیدی و یا اثر انگشت؟

یکی از سوالاتی که در مورد رمز گذاری برنامه ها در اپل پرسیده می شود در این باره است که فیس آیدی بهتر است یا اثر گذاشت. بهتر است بدانید پاسخ به این سوال به ترجیحات شما بستگی دارد و شما باید بگویید کدام برنامه می تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند. به طور کلی، بر اساس آماری که در این زمینه بدست آمده است مشخص شده است که برنامه اثر انگشت بهتر و قوی تر از برنامه فیس آیدی عمل می کند و افراد در زمان کار رمز گذاری برنامه ها در اپل با اثر انگشت با مشکلات کمتری رو به رو می شوند.

رمزگذاری برنامه های آیفون از طریق قابلیت Screen time

روش دیگری که برای رمز گذاری برنامه ها در اپل پیشنهاد می شود استفاده از روش رمزگذاری برنامه های آیفون از طریق قابلیت Screen time است. آیفون در تلاش است تا روش های متعددی را برای قفل کردن برنامه های خود به کاربران ارائه دهد و همین امر باعث شده است که گوشی های آیفون به گوشی های محبوبی در سراسر دنیا تبدیل شوند. برای اینکه بتوانید قابلیت رمز گذاری برنامه ها در اپل را از طریق اسکرین تایم فعال کنید باید به روش زیر توجه داشته باشید:

  • در مرحله اول وارد بخش ستینگ شوید و سپس گزینه Screen Time را انتخاب کنید.
  • مرحله بعدی باید اسکرین تایم را فعالین کنید. برای انجام این کار گزینه Turn On Screen Time را انتخاب کنید تا این حالت در گوشی شما فعال گردد.
  • برای اینکه بتوانید از قابلیت رمز گذاری برنامه ها در اپل بهره مند شوید باید گزینه Continue را فشار دهید. پس از آنکه این گزینه را فشار دادید یک پیام بر روی صفحه نمایش داده می شود. در قسمت بعدی This is My iPhone را انتخاب کنید. 
  • اکنون باید بخش App Limits را انتخاب کنید. برای اینکار باید Turn On App Limits را انتخاب نمایید.
  • در اینجا وارد مرحله بعدی می شوید. شما باید انتخاب کنید کدام برنامه ها می خواهید دارای این قابلیت باشند. به همین دلیل، باید برنامه هایی را که باید قابلیت اسکرین تایم بر روی آنها فعال شود انتخاب کنید و سپس گزینه Next را انتخاب نمایید.
  • برای اینکه بتوانید از از قابلیت رمز گذاری برنامه ها در اپل با استفاده از قابلیت اسکرین تایم بهره مند شوید باید زمانی را برای محدود کردن استفاده از برنامه های مورد نظر انتخاب کنید. این زمان معمولا یک دقیقه انتخاب می شود. البته باید بدانید شما باید با استفاده از شرایط خود زمان مناسب را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعدی باید روی گزینه Add که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد بزنید و کار خود را ادامه دهید.
  • اکنون زمان آن رسیده است که پسورد خود را انتخاب کنید. در اینجا با تاییدهای نهایی می توانید به کار خود پایان دهید و قابلیت رمز گذاری برنامه ها در اپل با استفاده از برنامه اسکرین تایم بر روی گوشی شما فعال می شود.

قفل برنامه های آیفون با فیس ایدی

رمزگذاری برنامه های آیفون با استفاده از نرم افزارهای جانبی

یکی از بهترین برنامه هایی که برای رمز گذاری برنامه در اپل پیشنهاد می شود برنامه Locker: Photo Vault & App Lock است. با استفاده از این برنامه می توانید اثر انگشت را بر روی برنامه های انتخابی خود فعال کنید و در نتیجه برنامه های شما دیگر قابل دسترسی نخواهند بود. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و نیاز به آموزش خاصی ندارد. با توجه به این موارد کسانی که دارای گوشی آیفون هستند و می خواهند امنیت برنامه های خود را ارتقا دهند می توانند به سادگی از این برنامه ها استفاده نمایند و همین امر باعث می شود قابلیت امنیتی گوشی های آنها به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

آیا می توانم گوشی خود را بدون رمز بگذارم؟

یکی از مهمترین مواردی که در مورد رمز گذاری برنامه ها در اپل پیشنهاد می شود در این باره است که آیا می توانم گوشی خود را بدون رمز بگذارم. به طور کلی، شما می توانید هر تصمیمی برای گوشی خود بگیرید و کسی در این باره به شما چیزی نمی گوید. اما وجود رمز بر روی گوشی باعث می شود که امنیت داده های شما افزایش پیدا کند و این مسئله می تواند در حفظ حریم خصوصی بسیار ارزشمند باشد.

آیا برای رمز گذاری باید به یکی از مراکز معتبر مراجعه کنم؟

از جمله مواردی که دائما کاربران گوشی های اپل می پرسند در این باره است که آیا برای رمز گذاری برنامه ها در اپل باید به مراکز معتبر مراجعه کنم تا افرادی که در این زمینه تخصص دارند این کار را انجام دهند. بهتر است بدانید با آموزش هایی که در این گزارش به شما ارائه دادیم به راحتی می توانید رمز را بر روی گوشی خود فعال کنید و از داده های خود محافظت نمایید.

آیا ممکن است برنامه های رمز گذاری اپل تغییر کند؟

برند اپل یکی از برندهای پیشتاز در دنیای گوشی های همراه است و دائما تلاش می کند قابلیت های گوشی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد. در نتیجه؛ هر لحظه ممکن است برند اپل گوشی را به بازار عرضه کند که دارای قابلیت های بسیار زیادی است و روش رمز گذاری آن با چیزی که تا به حال شاهد آن بوده ایم متفاوت باشد. به همین دلیل، باید اخبار برند اپل را دنبال کنید تا بتوانید با ارائه خدمات و قابلیت های جدید بر روی گوشی های آیفون به سرعت آنها را مورد استفاده قرار دهید.

بهترین روش رمز گذاری برنامه ها در اپل چیست؟

یکی از مواردی که کاربران اپل دائما می پرسند در این باره است که بهترین روش رمز گذاری برنامه ها در اپل چیست. بهتر است بدانید پاسخ به این سوال به ترجیحات شما بستگی دارد و هرگز نمی توان گفت یک برنامه بر برنامه دیگر ارجحیت دارد. به طور مثال، بسیاری از افراد برنامه تشخیص اثر انگشت را ترجیح می دهند و برخی از افراد بر این باور هستند که برنامه چهره امنیت بسیار بالاتری دارد. شما باید در مورد هر یک از این روشها اطلاعات خود را بالا ببرید و سپس بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد روش رمز گذاری برنامه ها در اپل در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید روشهای متعددی وجود دارند که به شما کمک می کنند به راحتی برنامه های مختلف رمز گذاری شده را بر روی گوشی اپل خود فعال کنید و در نتیجه به راحتی می توانید از برنامه ها و اطلاعات خود محافظت نمایید. این مسئله می تواند اطمینان خاطری را در شما و تمامی کاربران اپل به وجود بیاورد و همین امر باعث می شود که به راحتی در محیط های مختلف حضور داشته باشید.

خدمات اپل آچار