محدود کردن ساعات تماس در اپل

آیا می توانم از شماره تلفن های عمومی استفاده کنم

برند اپل یکی از برندهای محبوبی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. کاربرانی که از محصولات برند اپل استفاده کرده اند به این موضوع اشاره می کنند قابلیت های این گوشی بسیار زیاد است و نمی توان آنها را با هیچ کدام از برندهایی که در بازار موجود است مقایسه کرد. سرعت بالای گوشی های اپل و ظرافت در طراحی باعث شده اند که تمامی کاربران جذب ساختار آن شوند. یکی از قابلیت هایی که در گوشی های اپل وجود دارد محدود کردن ساعات تماس در اپل است. اگر می خواهید با این روش آشنا شوید، بهتر است در ادامه این گزارش همراه ما باشید.

آیا گوشی شما نزدیک رطوبت بوده است

محدود كردن تماس در ايفون با حالت فکوس

امروزه، برند اپل در تلاش است با افزودن قابلیت های متعدد به گوشی های تلفن همراه به کاربران خود کمک نماید از حریم شخصی خود محافظت کنند. این قابلیت در مک او اس مانتری نیز اضافه شده است و همین امر گوشی های برند اپل را بسیار محبوب کرده است. با محدود کردن ساعات تماس در اپل می توانید محترمان به دیگران بگویید مزاحم نشوید! به طور مثال، در جلسه یا مکانی هستید و یا می خواهید در ساعت خاصی تنها بر برخی از موارد کسی با شما تماس نگیرید. در این صورت می توانید با محدود کردن ساعات تماس در اپل شرایطی را که میخ واهید به وجود بیاورید. انجام این کار بسیار ساده است که در ادامه به آن می پردازیم.

مزاحم نشوید!

محدود کردن ساعات تماس در اپل باعث شده است کاربران برند اپل رضایت بیشتری از گوشی های این برند داشته باشند و آن را به عنوان برند برتر در دنیا در نظر بگیرند. در این قابلیت محدودیت ها و فیلترهایی تعبیه شده است که شما می توانید با استفاده از آن شرایط تماس گوشی خود را به گونه ای که تمایل دارید تغییر دهید. برای انجام این کار باید ابتدا به بخش تنظیمات بروید.
پس از آنکه وارد بخش تنظیمات شدید، باید به دنبال گزینه ای به نام فوکوس مد باشد. اینجا دقیقا همان جایی است که شما می توانید فیلترهای محدود کردن ساعات تماس در اپل را اعمال نمایید. زمانیکه گزینه فوکس مد را پیدا کردید، علامت + را بزنید تا یک حالت فوکوس ایجاد شود. با اینکار برای خود پروفایل آماده می کنید و می توانید از قابلیت های محدود کردن ساعات تماس در اپل بهره مند شوید.

چند پروفایل در فوکوس مد وجود دارد؟

در پروفایل فوکوس مد چندین پروفایل وجود دارد که به شرح زیر هستند:
پروفایل شخصی یا Personal
پروفایل کاری یا Work
پروفایل خواب یا Sleep
البته باید بدانید شما می توانید گزینه های دیگری نظیر رانندگی، فیتنس، بازی را انتخاب کنید. همچنین، برای محدود کردن ساعات تماس در اپل می توانید حالت custom را انتخاب نمایید تا فوکوسی که مد نظرتان است ساخته شود.

شروع محدود کردن ساعات تماس در اپل

شروع محدود کردن ساعات تماس در اپل

برای اینکه بتوانید محدود کردن ساعات تماس در اپل را پیش ببرید باید به مراحل زیر توجه داشته باشید؟
مرحله اول: در این مرحله شما باید رنگ و نام مورد نظرتان را برای پروفایل تان انتخاب کنید.
مرحله دوم: در این مرحله شما باید انتخاب کنید که چه کسانی می توانند با شما تماس بگیرند و یا پیام ارسال کنند و چه کسانی نمی توانند تماس بگیرند و یا پیام ارسال نمایند.
مرحله سوم: در این مرحله شما می توانید برای محدود کردن ساعات تماس در اپل مشخص کنید که افراد از کدام نرم افزارها قادر به ارسال پیام هستند و کدام نرم افزار نمی تواند این قابلیت را داشته باشد. به طور مثال، شما نمی خواهید در ساعت مشخصی از تلگرام برایتان پیام ارسال شود. این نرم افزار را انتخاب می کنید تا پیام های آن مسدود گردد.
مرحله چهارم: اکنون در پروسه محدود کردن ساعات تماس در اپل پروفایل شما ایجاد شده است. اگر هر زمان که احساس کردید باید پروفایل خود را تغییر دهید می توانید وارد منوی تنظیماتی شوید که در پروفایل شما وجود دارد و هر کدام از حالت هایی را که ایجاد کرده اید بردارید و یا تغییر دهید.

آشنایی با قسمت های مختلف فوکس

همانطور که متوجه شده اید برای محدود کردن ساعت تماس در اپل باید وارد بخش فوکس شوید. زمانی که پروفایل شما ایجاد شده است و به تنظیمات آن وارد می شوید یکی از گزینه هایی که مشاهده می کنید Focus Status است. اگر این گزینه را انتخاب کنید، مخاطبانی که برای شما پیام ارسال می کنند پیامی مبنی بر اینکه حالت فوکس فعال است برایشان به نمایش در می آید. به این مسئله توجه داشته باشید که این ویژگی تنها از اپلیکیشن Messages پشتیبانی می کند و این نرم افزار تنها مخصوص گوشی های آیفون و محصولات اپل است.
همچنین، در منو تنظیمات بخشی به نام Home Screen وجود دارد. در این بخش می توانید بخشی از آیتم هایی را که مد نظرتان است مخفی کنید و یا گزینه های دیگری را به حالت نمایش بگذارید. در این بخش گزینه دیگری نیز پیش روی شما قرار می گیرد که به آن Lock Screen گفته می شود. از این بخش می توانید برای پنهان و یا نمایش دادن نوتیفیکیشن ها استفاده کنید. همچنین، می توانید نور لاک اسکرین را کم کنید که تنها زمانی که فوکوس برای شما فعال شده است، این قسمت با نور کم به نمایش درآید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد محدود کردن ساعات تماس در اپل در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید برند اپل یک برند محبوب و اصیل است و توجه بسیار زیادی به حریم خصوصی کاربران خود دارد. شما با استفاده از این قابلیت می توانید مشخص کنید کاربران شما چه زمانی با شما تماس داشته باشند و چه زمانی تماس هایشان به شما انتقال داده نشود. همچنین، می توانید مشخص کنید که کدام نرم افزارها در ساعات مشخص پیام ها را به شما نشان دهد و در چه ساعاتی پیام ها مسدود شوند. تمامی این مسائل به حفظ حریم خصوصی شما کمک می کنند. برای اینکه بتوانید ساعات تماس را محدود کنید باید وارد بخش فوکوس مد شوید و مراحل را یک به یک طی کنید.

خدمات اپل آچار