کار نکردن دوربین آیفون 

کار نکردن دوربین آیفون

دوربین آیفون دوربین بسیار قدرتمندی است و بسیاری از کارشناسان دوربین های آیفون را با دوربین های حرفه ای عکاسی یکی می دانند. رزولوشن این دوربین ها بسیار بالاست و افراد می توانند عکس ها و فیلم های با کیفیتی را تولید کنند. گاهی کاربران این گوشی ها با مشکل کار نکردن دوربین آیفون رو به رو می شوند. عوامل مختلفی وجود دارند که باعث بروز چنین مشکلی می شوند که در ادامه تلاش می کنیم به صورت تخصصی به این مسئله بپردازیم.

بررسی دلایل کار نکردن دوربین آیفون

به طور کلی، کار نکردن دوربین آیفون می تواند به دو دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری باشد. همانطور که می دانید دوربین آیفون یک قطعه بسیار حساس است که در در بخش جلو و پشت آیفون تعبیه شده است. موارد متعددی می توانند به دوربین آسیب وارد کنند که افراد باید توجه زیادی به این مسئله داشته باشند و از گوشی خود به خوبی مراقبت کنند. 

مشکلات نرم افزاری 

یکی از مهمترین مواردی که باعث کار نکردن دوربین آیفون می شود مشکلات نرم افزاری است. برخی از افراد آپدیت نرم افزارهای اصلی آیفون را نادیده می گیرند. اما در همین جا به شما اعلام می کنیم آیفون ساختار حساسی دارد و اگر برنامه های آن آپدیت نشوند، عملکرد بسیاری از قسمت های آن تحت تاثیر قرار می گیرد و این مسئله می تواند به شدت آسیب رسان باشد. برای رفع مشکل کار نکردن دوربین آیفون که ناشی از مشکلات نرم افزاری است می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • عدم استفاده از برنامه های جانبی: یکی از مهمترین مواردی که می تواند زمینه ساز کار نکردن دوربین آیفون باشد استفاده از برنامه های جانبی است. اگر مدتی است که دوربین شما به خوبی کار نمی کند، بهتر است برنامه های جانبی را از روی گوشی خود حذف کنید و از خود برنامه اصلی دوربین آیفون استفاده نمایید. به احتمال زیاد با این کار مشکل دوربین شما رفع می شود. 
  • عدم آپدیت شدن نسخه اصلی گوشی: برنامه آیفون باید هر چند وقت یکبار آپدیت شود. عدم آپدیت سازی باعث می شود که بخشی از قسمت های گوشی از جمله دوربین آن به خوبی کار نکنند و در نتیجه مشکلات زیادی در زمان استفاده از گوشی آیفون به وجود می آید. 

کار نکردن دوربین آیفون

مشکلات سخت افزاری 

مسئله دیگری که زمینه ساز کار نکردن دوربین آیفون می شود مشکلات سخت افزاری است که برای گوشی به وجود می آید. ضربه و فشار یکی از مهمترین مواردی هستند که به دوربین آیفون آسیب وارد می کنند. ممکن است گوشی شما از ارتفاعی به زمین پرتاب شود. در این صورت، دوربین گوشی آسیب می بیند و دیگر به خوبی کار نمی کند. گاهی نیز آب و رطوبت به ساختار داخلی دوربین نفوذ می کند و در نتیجه عملکرد دوربین تحت تاثیر قرار می گیرد. مسئله دیگری که ممکن است به دوربین آسیب وارد کند، نفوذ گرد و غبار است. گرد و غبار برای گوشی بسیار مضر هستند و باعث می شوند که قطعات داخلی گوشی دیگر به خوبی کار نکنند.

رفع مشکل سیاه شدن دوربین ایفون

یکی از مشکلاتی که برای دوربین آیفون به وجود می آید سیاه شدن دوربین است. در بیشتر موارد، این مسئله به مشکلات نرم افزاری مرتبط است. در این شرایط، توصیه می شود برای رفع مشکل کار نکردن دوربین آیفون برنامه هایی که بر روی گوشی وجود دارد را آپدیت سازید. در این شرایط، به احتمال زیاد مشکل سیاه شدن دوربین آیفون رفع می شود.

عیب دوربین آیفون

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در صورت کار نکردن دوربین آیفون چگونه تشخیص دهیم مشکل نرم افزاری است یا سخت افزاری. بهتر است ابتدا ترفندهایی را که در رابطه با رفع مشکل نرم افزاری گفته شد پیاده سازی کنید و اگر دوربین به خوبی کار نکرد، مشکل سخت افزاری است.

عدم کارکرد دوربین آیفون

از جمله سوالاتی که در زمان کار نکردن دوربین آیفون پرسیده می شود در این باره است که آیا عدم کارکرد دوربین یک مشکل جدی است. بهتر است بدانید در بیشتر موارد (در صورتی که گوشی ضربه ندیده باشد و یا آب به درون آن نرفته باشد) به سرعت رفع می شود. به همین دلیل، اگر متوجه شدید دوربین آیفون شما به خوبی کار نمی کند، هرگز نباید نگران باشید و باید سریعا برای رفع این مشکل به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید.

خرابی دوربین آیفون

مراجعه به مراکز معتبر برای رفع کار نکردن دوربین آیفون بسیار ضروری است. زیرا در زمان تعویض دوربین باید از قطعات اصل استفاده شود. تشخیص قطعات اصل کار دشواری است. زیرا امروزه قطعات فیک و تقلبی زیادی در بازار موجود هستند. به همین دلیل، اگر به مراکز نا معتبر مراجعه کنید، ممکن است قطعات تقلبی بر روی گوشی شما سوار شوند.

عدم عملکرد دوربین آیفون

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه قطعات اصل را از قطعات تقلبی تشخیص دهید. برای اینکار می توانید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • متریالی که در ساخت قطعه به کار رفته است باید با کیفیت باشد. 
  • تاریخی که بر روی قطعه ذکر شده است باید با تاریخ بسته بندی یکی باشد.

مشکل دوربین پشت آیفون

یکی از مواردی که توصیه می شود در زمان کار نکردن دوربین آیفون انجام دهید ریستارت کردن گوشی است. در بیشتر موارد، این مشکل، با ریستارت کردن گوشی آیفون رفع می شود. 

مشکل دوربین آیفون

شما می توانید برای رفع این مشکل گوشی خود را خاموش سازید و اجازه دهید گوشی به مدت یک دقیقه خاموش بماند. پس از آن گوشی را روشن کنید و به احتمال زیاد دوربین گوشی دوباره کار می کند.

خرابی دوربین پشت آیفون

یکی دیگر از راهکارهایی که برای رفع مشکل کار نکردن دوربین آیفون پیشنهاد می شود و ممکن است عجیب به نظر برسد غیرفعال سازی گزینه Voiceover است. در بسیاری از موارد با غیر فعال سازی این گزینه، دوربین دوباره کار می کند.

مشکل فوکوس در دوربین آیفون

یک راه حل برای رفع مشکل فوکوس دوربین آیفون ضربه زدن آهسته به قسمت بالای دوربین است. با این راهکار مشکل دوربین حل می شود.

رفع مشکل دوربین آیفون

تا به اینجا تلاش کردیم به مشکل کار نکردن دوربین آیفون بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم چرا دوربین آیفون کار نمی‌کند. مشکل دوربین آیفون می تواند نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد و رفع هر کدام نیاز به دانش و تخصص دارد.

خدمات اپل آچار