هر آنچه از آیفون 14 می دانیم

آیفون 14

گوشی های شرکت اپل به عنوان پرطرفدارترین گوشی ها در سراسر جهان شناخته می شوند. به همین علت تا قبل از رونمایی سری جدید این گجت های دوست داشتنی، شایعات و اطلاعات درست و غلط بسیاری درباره آنها می شنویم. گوشی های اپل از سری یازدهم تا به امروز که سری سیزدهم آن به بازار عرضه شده است تفاوت چندانی نکرده اند. تفاوت های موجود در این گوشی ها بسیار جزئی و ناچیز بوده و به همین جهت طرفداران گوشی های مذکور منتظر تغییرات بیشتری در آیفون 14 هستند. 

یکی از سنت های همیشگی شرکت اپل، فاش نکردن تاریخ عرضه و قیمت گوشی های آیفون است ولی با مشاهده برخی از اقدامات شرکت مذکور می توان زمان رونمایی را در دو ماه آخر تابستان و اول پاییز 1401 تخمین زد. حدس و گمان هایی که درباره چهار نسخه آیفون 14 زده می شود در حال تست بودن آنها از نظر EVT یا اعتبار سنجی است. به همین جهت زمان رونمایی و تولید انبوه را می توان بسیار نزدیک دانست. ما هم به همین بهانه قصد داریم در مطلب پیش رو درباره مطالب و شایعات نسخ آخر گوشی های اپل با شما صحبت کنیم. 

آیفون 14

مشخصات آیفون 14 از نظر نرم افزار 

یکی از مهمترین حدس هایی که درباره آیفون 14 زده می شود این است که چهار نسخه گوشی جدید آیفون دارای مانیتوری با نرخ تازه سازی 120 هرتز باشد؛ چرا که نسخه های پرو مکس و پرو آیفون 13 نیز از این نوع نمایشگر برخوردار بوده اند. حجم حافظه ای که برای مدل پرو iphone 14 حدس زده می شود معادل یک ترابایت است ولی پیش بینی دو ترابایت نیز برای حافظه داخلی این گجت وجود دارد. یکی دیگر از شایعاتی که در مورد گجت جدید اپل وجود دارد طراحی تراشه جدیدی به نام A16 است. 

گفته می شود تراشه A16 آیفون 14 کوچک تر و کارآمدتر از تراشه آیفون های 13 است. تراشه گوشی های سری 13 اپل A15 Bionic نام دارد و برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که تراشه گجت جدید اپل از نظر عملکرد پردازنده و گرافیک بسیار پیشرفته تر باشد. از طرف دیگر شایعه ای وجود دارد که تولید تراشه ای با این ویژگی با مشکل مواجه شده است و امکان اتصال گوشی های جدید به یک چیپست 5 نانومتری وجود دارد. 

حدس دیگری که در مورد مدیران کمپانی اپل زده می شود خرید کسب و کار مودم اینتل است تا به این ترتیب خود شرکت یک مودم 5G با برند اپل به بازار عرضه کند. 

مشخصات آیفون 14 از نظر سخت افزار

یکی از مهمترین قسمت های مشخصات آیفون 14 از نظر سخت افزار مربوط به طراحی آن است. حدسی که در مورد طراحی بدنه گوشی های iphone  14 زده می شود صاف بودن لبه های آن و داشتن دکمه پاور است. این ویژگی های گوشی مذکور شبیه مشخصات دو سری 12 و 4 گوشی های اپل است. کناره های بدنه گوشی از جنس تیتانیوم است که موجب استحکام آن می شود. روکش شیشه ای پنل پشتی گوشی جذابیت آن را دوچندان می کند. 

برخی از کارشناسان حدس می زنند که از پورت های لایتنینگ نیز در آیفون 14 استفاده شود. احتمال تغییر در ماژول دوربین گوشی نیز زیاد است. حدس می زنند که برآمدگی دوربین های iphone 14 کم می شود و حالتی استاندارد پیدا می کنند. امکان کم شدن برآمدگی دوربین به سبب پیشرفت تکنولوژی در بخش سنسور دوربین و لنزهای آن است. احتمال نداشتن بریدگی یا ناچ در بدنه گجت مذکور نیز وجود دارد. 

برخی از طرفداران امید دارند که گوشی آیفون 14 اپل دارای اتصال USB-C باشد و به این امید برای رونمایی آن روزشماری می کنند. یکی دیگر از تغییرات سخت افزاری مورد انتظار دوستداران iphone 14 تغییر در مانیتور گوشی است. انتظار دارند که نمایشگر نسخ معمولی و پرو برابر 1/6 اینچ و پرو مکس و 14 پلاس 7/6 اینچ باشد. 

پیش بینی درباره عمر باتری و شارژ آیفون 14

درباره عمر باتری آیفون 14 و مدت زمان شارژ بودن آن پیش بینی های خاصی وجود دارد و همگی طرفداران و کارشناسان منتظرند که شرکت اپل این اطلاعات را برای جهانیان منتشر کند. 

آیفون 14

قیمت آیفون 14 چقدر خواهد بود؟

همانطور که گفتیم یکی از سنت های مدیران اپل، اعلام نکردن قیمت گوشی های جدید قبل از رونمایی است. اما برخی از صاحبنظران درباره قیمت نسخه های گوشی آیفون 14 پیش بینی هایی کرده اند. برخی از آنها احتمال می دهند که آیفون پرو 14 با حداقل قیمت 999 دلار وارد بازار شود که البته برخی دیگر افزایش صد دلاری برای گوشی مذکور را حدس می زنند. این تخمین بر اساس قیمت پایه گوشی گلکسی S22 سامسونگ بوده که معادل 799 دلار است. 

انتظارات طرفداران گوشی های اپل از آیفون 14

تا این بخش درباره پیش بینی ها و شایعات مختلف آیفون 14 صحبت کردیم. در این بخش به انتظارات و خواسته های طرفداران و مشتریان این گوشی می پردازیم.

طرفداران گوشی های اپل منتظرند که طراحی جدید و زیبایی از نسخه های iphone 14 را ببینند. طراحی جذابی برای این گجت ها پیش بینی کرده اند. نداشتن ناچ یا بریدگی در نمایشگر نیز یکی دیگر از مواردی است که مشتریان انتظار دارند. این انتظار به دلیل حدس هایی است که در مورد جایگزین کردن سوراخ پانچ به جای بریدگی وجود دارد. دوربین های گوشی آیفون 13 بسیار خوب و یکی از بهترین نمونه ها است ولی انتظار افزایش سخت افزاری و نرم افزاری دوربین ها می رود. 

بازگشت تاچ آیدی، افزایش قابلیت های سیری و هوش مصنوعی و همچنین بالا بردن ویژگی های سایر مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری نیز جزو خواسته ها و انتظارات صاحبنظران و طرفداران گوشی آیفون 14 است.

در مورد نسخه های مختلف گوشی آیفون 14 پیش بینی های گوناگونی وجود دارد. طراحی جذاب و مستحکم، پردازشگرهای پیشرفته، دوربین هایی با لنزهای مدرن برخی از پیش بینی های تحلیل گران این گوشی ها است. نمایشگرهایی با سایزهای بزرگ تر، حذف شدن ناچ، امکان اتصال به USB-C، بازگشت تاچ آیدی، افزایش امکانات هوش مصنوعی و سیری نیز از جمله انتظاراتی است که طرفداران و صاحبنظران از گوشی مورد نظر دارند. 

خدمات اپل آچار