طراحی گوشی آیفون 14

طراحی گوشی آیفون 14

گوشی های آیفون طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. این گوشی ها با وجود تکنولوژی بالا و امکانات متعدد یکی از محبوب ترین گجت های موجود در جهان هستند. محبوبیت فراوان گوشی های اپل کارشناسان و صاحبنظران را وادار به پیش بینی در مورد نسخه های رونمایی نشده کرده است. به عنوان مثال درباره دوربین ها، ابعاد صفحه نمایش و به طور کلی طراحی گوشی آیفون 14 نظرات و گمانه زنی های بسیاری وجود دارد. پیش بینی ها در مورد باتری، قیمت و سایر ویژگی ها و مشخصات گوشی های مذکور نیز منتشر می شود. به همین جهت در مقاله پیش رو قصد داریم با شما درباره این گمانه زنی ها صحبت کنیم.

طراحی گوشی آیفون 14

نمایشگر آیفون 14

یکی از حدس هایی که در مورد طراحی گوشی آیفون 14 زده می شود مربوط به نمایشگر آن است. برخی از تحلیل گران و کارشناسان می گویند که بالای نمایشگر آیفون 14 روزنه ای مخصوص دوربین سلفی است. دیگر در این صفحه نمایش هیچ بریدگی یا ناچ مشاهده نمی شود و به این ترتیب می توان صفحه ای بزرگ تر در اختیار کاربران باشد. برخی از پیش بینی ها احتمال بازگشت تاچ آیدی به صفحه نمایش است؛ ولی با وجود قابلیت جدید باز شدن نمایشگر با چهره ماسک زده این بازگشت غیر منطقی به نظر می رسد. 

یکی دیگر از شایعات خوشحال کننده برای کاربران در مورد طراحی گوشی آیفون 14 مربوط به صفحه نمایش همیشه روشن است. اگر چه این پیش بینی از زمان پنل های OLED گوشی های اپل بوده ولی ویژگی مذکور ظاهرا برای نسخه های آیفون 14 محقق می شود. با قابلیت AOD در گوشی ها می توان بدون روشن کردن نمایشگر از اطلاعات و اعلان ها آگاه شد. البته با خاموش کردن امکان Raise to Wake گوشی های آیفون و روشن کردن صفحه نمایش می توانیم نمایشگری همیشه روشن داشته باشیم. 

دوربین آیفون 14

تحلیل گران درباره دوربین آیفون 14 نیز حدس های مختلفی زده اند. یکی از این پیش بینی ها در مورد لنزهای دوربین است. آنها حدس می زنند که در طراحی گوشی آیفون 14 دوربین هایی با لنز مایع وجود دارد. لنزهای مایع توسط عبور جریان الکتریسیته فوکوسی با سرعت بالا پیدا می کنند. لنزهای مایع در مقایسه با نسخه های مکانیکی و شیشه ای حتی در سایز کوچک هم می توانند پوشش کاملی برای سنسور تصویر داشته باشند. این پوشش کامل لنزهای مذکور یکی از مهمترین مزیت ها آنها به شمار می رود. 

گمانه زنی های لنزهای مایع در طراحی گوشی آیفون 14 مربوط به نسخه های پرو و پرومکس است. البته وجود لنزهای مذکور در گوشی های اپل در حد حدس و گمان است ولی پیش بینی سنسور 48 مگاپیکسلی نیز برای این گجت ها وجود دارد. می گویند که دوربین های گوشی آیفون 14دارای قابلیت زوم اپتیکال تا ده برابر است. این امکان با 5/2 تا 250 میلی متر فاصله کانونی انجام می شود که در این صورت گوشی های مذکور بدون لنز تله و صرفا دارای دو لنز خواهند بود. 

باتری آیفون 14

در طراحی گوشی آیفون 14 درباره باتری آن نیز حدس هایی وجود دارد. چندی پیش یکی از پایگاه های خبر رسانی در مورد باتری آیفون 14 اعلام کرده که مجهز به تراشه های 5G است و پشتیبانی 6E دارد. تراشه های مذکور مطابق معماری شش نانومتری و توسط TSMC ساخته می شوند. با وجود این تراشه ها باتری گوشی عمر طولانی تری دارد. افزایش طول عمر باتری به دلیل مصرف کمتر انرژی چیپست مذکور و همینطور کوچک تر بودن آن است. 

با توجه به توضیحات بالا واضح است که  فضای قرار گرفتن باتری افزایش می یابد و دست سازندگان از این جهت باز می شود. از طرف دیگر امکان تصمیم گیری سازندگان اپل جهت قرار دادن قطعه دیگری به عنوان مثال برای اتصال دائم تراشه های 5G به وجود می آید.

طراحی گوشی آیفون 14

خرید آیفون 14

خرید آیفون 14 برای بسیاری از کاربران یک گزینه خوب و جذاب محسوب می شود. این افراد با خرید گجت مذکور با تکنولوژی بالا و امکانات مدرن روز دنیا آشنا می شوند. دوربین هایی با لنزهای فوق العاده، نمایشگر جذاب و بی نظیر، باتری هایی با دوام بالا برخی از مشخصات گوشی های آیفون 14 است.  

صفحه نمایش آیفون 14

تا به امروز حدس ها و پیش بینی های متعددی درباره طراحی گوشی آیفون 14 منتشر شده است که شاید مهمترین آنها درباره صفحه نمایش آیفون 14 باشد. مطابق این پیش بینی ها احتمال حذف نسخه مینی گوشی اپل زیاد است و کاربران دیگر نسخه مینی اپل را برای سری چهاردم شاهد نیستند. حذف ناچ از نمایشگر iphone 14 نیز یکی دیگر از حدس های موجود است. ایجاد روزنه دوربین سلفی بالای نمایشگر هم یک گزینه مناسب و یک گمان برای طراحی محصول جدید اپل است. 

یکی دیگر از احتمالاتی که برای طراحی گوشی آیفون 14 وجود دارد لنزهای مایع برای دوربین های آن است. حذف لنز تله و داشتن فقط دو عدد لنز نیز برای صفحه نمایش آیفون 14 جزو شایعاتی است که برای این محصول اپل وجود دارد. نمایشگر پیوسته روشن همراه با پنل OLED نیز جزو انتظاراتی است که بسیاری از طرفداران گوشی های آیفون از سازندگان اپل دارند. 

یکی از مجهزترین و کامل ترین گوشی موبایل تاریخ جهان، گوشی های شرکت اپل است. این گجت های هوشمند امکانات و قابلیت های متعددی دارند. گوشی های آیفون به جهت داشتن طرفداران و توجهات فراوان قبل از رونمایی مورد هجوم حجم بالایی از حدس ها و شایعات می شوند. پیش بینی ها در مورد دوربین، نمایشگر، باتری، قیمت و بسیاری از ویژگی های محصول جدید اپل منتشر می شود. درباره طراحی گوشی آیفون 14 نیز شایعات زیادی وجود دارد. 

برخی از تحلیل گران بازگشت تاچ آیدی را برای گجت های جدید اپل حدس می زنند ولی بعضی دیگر وقوع این پیش بینی را غیر محتمل می دانند. شایعه دیگری که در مورد طراحی گوشی آیفون 14 گفته می شود درباره افزودن تراشه های 5G جدید است که توسط WiFi 6E پشتیبانی می شوند. این تراشه ها موجب افزایش عمر  و دوام باتری گوشی می شوند. 

خدمات اپل آچار