سیاه بودن دوربین آیفون

سیاه بودن دوربین آیفون

امروزه گوشی اپل به یکی از برندهای بسیار معتبر در سراسر دنیا تبدیل شده است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند گوشی خود را از این برند انتخاب کنند. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است افراد به سمت استفاده از گوشی ها اپل متمایل شوند، دوربین بسیار قوی است که بر روی این محصولات وجود دارد. برند اپل از لنزهای بسیار قوی و حرفه ای بر روی محصولاتش استفاده می نماید و این مسئله باعث شده است که افراد بتوانند تصاویر بسیار زیبایی را با دوربین های اپل خلق کنند. اما گاهی مشکل سیاه بودن دوربین آیفون به وجود می آید و در نتیجه باید راهکارهای مناسب برای رفع آن را در نظر گرفت.

رفع مشکل سیاه شدن و از کار افتادن دوربین و فلش آیفون

به طور کلی دلایل مختلفی وجود دارند که باعث سیاه بودن دوربین آیفون می شوند. اما اگر پاسخ جامعی به این سوال بدهیم باید بگوییم مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دو عاملی هستند که می توانند به دوربین آسیب وارد کنند. به طور مثال، اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که از برنامه های جانبی برای دوربین گوشی استفاده می کنید، باید بدانید ممکن است به زودی با مشکل سیاه بودن دوربین آیفون رو به رو شوید. در این مرحله، بهتر است برنامه های جانبی را حذف کنید و از برنامه خود گوشی آیفون استفاده نمایید. به احتمال بسیار زیاد مشکل شما رفع خواهد شد.

رفع مشکل سیاه شدن و از کار افتادن دوربین و فلش آیفون

آپدیت سازی نسخه برنامه

یکی از مهمترین مواردی که می تواند منجر به سیاه بودن دوربین آیفون شود عدم آپدیت سازی نسخه عاملی است که بر روی گوشی شما وجود دارد. بهتر است بدانید گوشی های آیفون ساختار بسیار حساسی دارند و اگر آپدیت سازی برنامه ها به خوبی صورت نگیرد، به زودی عملکرد قسمت های مختلف آن تحت تاثیر قرار می گیرد. بر اساس آماری که در این زمینه بدست آمده است، یکی از مهمترین مسائلی که تحت تاثیر عدم آپدیت سازی برنامه قرار می گیرد دوربین است. برای اینکار بهتر است نسخه عامل گوشی خود را آپدیت سازید تا تغییرات بر روی گوشی اعمال شوند. به احتمال زیاد به زودی مشکل دوربین شما حل می شود.

ریست کردن گوشی

زمانی که با مشکل سیاه بودن دوربین آیفون رو به رو می شوید، اولین راهکاری که باید انجام دهید ریست کردن گوشی است. با ریست کردن گوشی بسیاری از برنامه هایی که بر روی گوشی باز هستند و عملکرد گوشی را تحت تاثیر قرار داده اند بسته می شوند و در نتیجه پردازش سریعتر صورت می گیرد. به همین دلیل، توصیه می شود زمانی که با سیاه بودن دوربین آیفون رو به رو می شوید، قبل از هر کاری گوشی خود را ریست کنید. پس از آنکه گوشی روشن شد به مدت یک و یا دو دقیقه به آن دست نزنید و پس از آن دوربین را باز کنید. با این روش ممکن است مشکل دوربین گوشی رفع شود.

غیر فعال کردن voice over

یکی از روش هایی که برای رفع مشکل سیاه بودن دوربین آیفون پیشنهاد می شود و ممکن است به نظر شما کمی خنده دار باشد غیر فعال کردن voice over است. تجربه کاربران نشان می دهد زمانی که این گزینه بر روی گوشی های آیفون روشن است، دوربین به خوبی کار نمی کند و تصاویر تار و سیاه نشان داده می شوند. به همین دلیل، شما می توانید برای رفع مشکل سیاه بودن دوربین آیفون این کار را مد نظر داشته باشید.

آیا گوشی به تازگی ضربه دیده است؟

بهتر است زمانی که با مشکل سیاه بودن دوربین آیفون رو به رو شدید به این سوال پاسخ دهید آیا گوشی به تازگی آسیب دیده است. اگر گوشی شما به تازگی ضربه دیده است و یا از یک ارتفاع به زمین پرتاب شده است، به احتمال زیاد لنز دوربین دچار مشکل شده است و نمی تواند تصاویر را به خوبی ضبط کند. در اینجا شما مشکل سخت افزاری دارید و خودتان نمی توانید کاری انجام دهید. برای رفع مشکلات سخت افزاری باید به مراکز معتبر مراجعه نمایید و مطمئن باشید از قطعات اصل بر روی گوشی شما استفاده می کنند.

آیا گوشی به تازگی در معرض آب و رطوبت بوده است؟

مورد دیگری که در زمان رفع مشکل سیاه بودن دوربین آیفون باید به آن توجه داشته باشید قرار گیری آن در معرض آب و رطوبت است. دوربین های آیفون در برابر آب و رطوبت بسیار حساس هستند و به زودی آسیب می بینند و از بین می روند. اگر شما عادت دارید که با دست خیس گوشی خود را مورد استفاده قرار دهید و یا گوشی خود را در حمام قرار می دهید باید بدانید که ممکن است گوشی شما به زودی خراب شود و از بین برود. به همین دلیل، توصیه می شود این کارها را انجام ندهید.

آیا عادت به تمیز کردن گوشی خود دارید؟

از جمله مواردی که می تواند به دوربین گوشی آسیب وارد کند ورود گرد و غبار به دورن گوشی است. در برخی از موارد سیاه بودن دوربین آیفون به دلیل ورود گرد و غبار به درون گوشی است. کسانی که عادت به تمیز کردن گوشی خود ندارند و یا گوشی خود را در جاهایی قرار می دهند که ممکن است گرد و غبار به درون آن برود، باید منتظر خراب شدن دوربین گوشی خود باشند. البته باید بدانید احتمال آسیب این فاکتور در مقایسه با فاکتورهای دیگر پایین تر است. با وجود این، توصیه می شود به این مسئله نیز توجه داشته باشید.

آیا گوشی به تازگی ضربه دیده است

سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون را چگونه حل کنیم؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از ساده ترین روش هایی که برای رفع مشکل لرزیدن دوربین آیفون توصیه می شود تمیز کردن دوربین گوشی با یک دستمال نانو است. گاهی نیز باید ضربه کوچکی به گوشی خود بزنید. در برخی از موارد، با ریستارت کردن دوربین آیفون درست می شود.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد سیاه بودن دوربین آیفون در اختیار شما قرار دهیم. مشکل سیاه بودن دوربین آیفون می تواند مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد و شما باید ابتدا مشکلات نرم افزاری و سپس سخت افزاری را مد نظر قرار دهید.

خدمات اپل آچار