تعویض دوربین ایفون x

تعویض دوربین ایفون x

تعویض دوربین ایفون x اپل از جمله تعمیراتی است که در این مدل گوشی ها رایج نمی باشد ولی گاها ممکن است که کاربران به دلایلی همچون ضربه و یا فشار با آن مواجه شوند.گاها ممکن است  وارد شدن ضربه به موبایل یا وارد شدن فشار مستقیم به ماژول دوربین، منجر به شکستن لنز دوربین و ایجاد مشکل در مدارهای مرتبط با دوربین های جلو و عقب  شود که در نهایت عملکرد دوربین جلو عقب را با مشکلاتی مواجه می کند .لذا تعویض دوربین ایفون x در قدم نسخت نیاز به یک عیب یابی دقیق و مناسب خواهد داشت. با این اوصاف در بیشتر موارد  عملکرد دوربین جلو و پشت این گوشی با تعویض ماژول دوربین رفع خواهد شد.

تعویض دوربین ایفون x

تعویض دوربین پشت اپل آیفون ایکس

تعویض دوربین پشت آیفون X به عنوان یکی از تعمیرات سختی است که تعمیر کار با آن مواجه می باشد. به طور معمول  تعمیرات موبایل ایفون به خودی خود کار دشوار و پیچیده ای می باشد که تعمیر کار را نیازمند به داشتن مهارت بالا می کند.  این خدمات به ابزارهای پیشرفته ای احتاج دارد و در مقابل نیز تعمیرکار می بایست از تخصص بالایی برخوردار باشد. کاربرانی که به دنبال تعویض دوربین آیفون X خود می باشند  می توانند آن را به مراکز معتبر ارائه دهند.چرا که تعمیر گوشی ایفون به علت پیچیدگی در ساخت این گوشی بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

تعمیر دوربین ایفون x

همانطور که می دانید تعمیر دوربین ایفون xاز جمله مشکلاتی است که با آن مواجه می باشیم . بنابراین برای تعمیر دوربین ایفون x لازم است ضمن برخورداری از لوازم و مهارت بالا موارد ذیل را اجرا و ادامه دهید.در اولین قدم جهت افزایش ایمنی در زمان تعمیر و تعویض دوربین ایفون xمی بایست قبل از اقدام برای باز کردن آیفون X، ابتدا گوشی  خاموش شود.به این منظور دکمه  پاور گوشی به همراه دکمه پایین صدا همزمان فشار دهید و چند ثانیه در همان وضعیت حفظ نمایید.حال به وسیله پیچ گوشتی پنج سو، دو پیچ رویی را باز کنید.وظیفه این پیچ ها حفظ صفحه نمایش بر روی شاسی می باشد.حال کل صفحه نمایش گوشی، خصوصا لبه های آن را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه با سشوار گرم نمایید این کار باعث می شود تا چسب آب بند دور ال سی دی راحت تر نرم شود و  جداسازی صفحه نمایش از شاسی راحت صورت گیرد.

حال به وسیله اسپاتول iPlastic(یک اسپاتول پلاستیکی منعطف) در گوشه سمت چپ_پایین گوشی، بین شاسی و صفحه نمایش یک شکاف باید ایجاد کرد.بعد از ایجاد ان  اسپاتول را به آرامی به سمت بخش بالایی گوشی بکشانید.اسپاتول را برداشته و مجددا به سراغ لبه پایینی گوشی بروید ولی این بار اسپاتول را در جهت دیگر گوشی کشیده و به سمت بالا حرکت دهید.کار باز کردن صفحه نمایش را با کشیدن اسپاتول بر روی لبه بالایی گوشی به اتمام رسانید.

تعویض دوربین ایفون x

در نهایت سه کانکتور دوربین جلو که مربوط به بخش تشخیص چهره، خود دوربین جلو و پروژکتور مادون قرمز می باشد را از مادربرد جدا نمایید و بعد اولین کانکتور دوربین جلو را از مادربرد جدا نموده و فلت آن را نیز از روی شاسی جدا کنیداین عمل را روی دو کانکتور دیگر انجام دهید. اکنون دوربین جلو آیفون X از شاسی جدا گردیده و در صورت لزوم آماده تعویض خواهد بود.

تعویض گلس آیفون X

گلس جهت محافظت بیشتر از ال سی دی آیفون به وسیله کارخانه روی LCD قرار داده می شود. همان طور که از اسم این قطعه مشخص می باشد  جنس آن از شیشه است و با وجود آن که نقش حافظت از گوشی را بر عهده دارد به خوبی  از ال سی دی و تاچ در برابر ضربه و شکستگی نگهداری می نماید، ولی خود نیز به طور کامل ضد ضربه نمی باشد و ممکن از در برابر ضربه یا فشار با شکستگی مواجه شود. در چنین مواردی گلس مقاومت خود را از دست خواهد داد و دیگر قادر به اجرای  نقش محافظتی نخواهد داشت.

خدمات اپل آچار