تعمیر سی پی یو آیفون

تعمیر سی پی یو آیفون

شاید برایتان جالب باشد بدانید که گاهی شارژ نشدن یا خاموش شدن مداوم گوشی، نشان دهنده خرابی قطعه ای به نام سی پی یو است. پردازنده یا همان cpu در رایانه و گوشی های هوشمند تعبیه شده است و در قدرت دستگاه برای اجرای برنامه ها و بازی های مختلف نقش ایفا می کند. به همین خاطر ما در آموزش تعمیرات اپل قصد داریم درباره تعمیر سی پی یو آیفون که نسبتا قیمت بالایی نیز دارند صحبت کنیم.

تشخیص و تعمیر سی پی یو آیفون

بهترین روش برای تشخیص آسیب دیدگی پردازنده گوشی، توجه به ایرادهای دستگاه است. شارژ نشدن موبایل و خاموش شدن آن معمولا مهم ترین علائم خرابی پردازنده یا همان سی پی یو به شمار می روند. اگر گوشی شما شارژ نمی شود، ممکن است علت آن خرابی پردازنده یا عملکرد ناقص این قطعه باشد. البته پیش از اقدام به تعمیر cpu آیفون اپل، پردازنده تست می شود تا از خرابی یا سالم بودن آن اطمینان حاصل گردد. تعمیر آیفون در اپل آچار به صورت تخصصی انجام می گردد.
خاموش شدن گوشی آیفون هم می تواند نشان دهنده بروز مشکل در عملکرد cpu باشد. با این حال این مورد نیاز به بررسی بیشتر و دقیق تری دارد. چون عواملی همچون خرابی باتری موبایل و مشکلات نرم افزاری هم در خاموش شدن موبایل تاثیرگذار هستند.

خدمات تعمیر مادربرد آیفون

خدمات تعمیر مادربرد آیفون

برد منطقی آیفون در صورتی که به درستی کار نکند می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. ممکن است پیام خطایی دریافت کنید، یا ممکن است تلفن باعث داغ شدن بیش از حد شود یا از بین برود. در صورتی که از خدمات تعمیر سی پی یو آیفون بهره بگیرید؛ می توانید از مهارت تکنسین های ماهر را برای تعمیر سریع و مقرون به صرفه برای برد مدارها دریافت خواهید کرد.

تعمیر سی پی یو آیفون در صورتی که ضربه خورده باشد.

آیا آیفون شما توسط ماشین زیر گرفته شده یا روی سطح سختی افتاده و مادربرد خم شده است و خدمات تعمیر موبایل قادر به درست کردن آن نیست؟ ممکن است عکس ها و داده های زیادی وجود داشته باشد که نگران از دست رفتن آنها باشید. آیا در مورد CPU یا NAND SWAP چیزی شنیده اید؟ جایی که می‌توانیم فضای ذخیره‌سازی شما را با برد منطقی جدید تعویض کنیم تا بتواند داده‌های شکسته شما را ذخیره کند. برای تعمیرات تخصصی اپل با اپل آچار تماس بگیرید.
با استفاده از این فرآیندها، تکنسین ماهر باید با استفاده از مهارت های بالای خود، CPU، NAND ذخیره، Baseband را از مادربرد شکسته یا خم شده به برد جدید تعویض کند تا بتوانیم داده های مهم شما را ذخیره کند.

تعمیر سی پی یو آیفون در صورتی که رطوبت خورده باشد.

آیا به تازگی آیفون خود را در آب انداخته اید؟ فرقی نمی کند که دارای درجه مقاومت در برابر آب IP67 یا IP68 باشد، مهر و موم لاستیکی آیفون بین صفحه نمایش و فریم فلزی نرم می شود و در طول مدت استفاده از بین می رود. حتی زمانی که آیفون با استفاده از GPS یا بازی برای ساعات طولانی داغ می شود، مهر و موم سریعتر آسیب می بیند.
طبق گزارش ها، 25 درصد از کاربران آیفون با ریختن تصادفی آب به آیفون خود آسیب رسانده اند. حتی 15 درصد از خریداران آیفون به دلیل شکستگی آیفون دچار آسیب مایع شده اند. تکنیسن های ماهر در این حوزه می توانند برای بازیابی اطلاعات به شما کمک کنند.

روش های متداول تعمیر سی پی یو آیفون

تعمیر مادربرد یک روش کاملاً پیچیده و زمان بر است که نیاز به دقت در تکنیک ها دارد. در اینجا چند روش متداول تعمیر سی پی یو آیفون آورده شده است:

  • بازیابی اطلاعات: اگر آیفون شما مرده باشد یا در استخر افتاده باشد، روشن نمی شود. کارشناسان آموزش دیده ما اینجا هستند تا به شما کمک کنند. آنها در تمام سطوح لحیم کاری از CPU تا تعمیر NAND کار می کنند تا بتواند داده های شما را بازیابی کند.
  • مشکل آی سی صوتی: این مشکلات بیشتر در آیفون ها تولید می شود و از آیفون 4 شروع شده است. مشکل این است که گاهی اوقات صدا را در تماس های تلفنی نمی شنویم و علت این مشکل آی سی صوتی است. ممکن است هر زمان که کاربران آیفون خود را رها می کنند اتفاق بیفتد که گاهی اوقات به طور مستقیم بر روی برد مدار تأثیر می گذارد و باعث می شود IC صوتی کار نکند. علاوه بر این، نه تنها این، گاهی اوقات آیفون‌هایی که توسط تکنسین‌های غیرحرفه‌ای یا آموزش‌دیده تعمیر می‌شوند، می‌توانند برد منطقی اصلی را نیز معیوب کنند.
  • کانکتور باتری و FPC هنگامی که کانکتور باتری مادربرد خراب می شود، دستگاه شما تنها پس از شارژ کردن آن در هنگام شارژ کار می کند.

تشخیص و تعمیر سی پی یو آیفون

بیس باند چیست؟

Baseband است و ic CPU که دارای IMEI منحصربه‌فردی است که به آن متصل شده است. اگر این IMEI به دلیل کار نکردن یا آسیب‌دیدگی باند پایه دیگر وجود نداشته باشد، سیگنال Tower در IMEI ثبت نمی‌شود. در این شرایط ممکن است تعمیر سی پی یو آیفون دیگر جوابگو نباشد.

چرا بیس باند آسیب می بیند؟

اگر آی سی بیس باند روی سطح سختی بیفتد یا گاهی به دلیل ایرادات ساخت، آسیب می بیند. احتمال دیگری وجود دارد که گوشی پس از انجام تعمیر آی سی صوتی هیچ سیگنال یا سیم کارتی را دریافت نکند. اگر تکنسین هنگام انجام آی سی صدا از آن زیاد استفاده کرده باشد و همانطور که می دانیم CPU Baseband طرف دیگر مادربرد است، قابلیت تعریف آن آسیب می بیند. گاهی اوقات یک خازن کوچک یا خرابی قطعه می تواند باعث خرابی بیس شود.

خراب شدن و آسیب دیدن سی پی یوی آیفون، به دلیل اطلاعات گرانبهایی که در آن داریم می تواند بسیار اضطراب آور باشد. با این حال روش هایی برای تعمیر سی پی یو آیفون و بازیابی اطلاعات وجود دارد که همگی آنها نیازمند نظارت یک تکنسین حرفه ای در حوزه می باشد.

خدمات اپل آچار