تعمیر تاچ آیدی آیفون

تعمیر تاچ آیدی آیفون

Touch ID روشی برای احراز هویت شما در iPhone یا iPad است. هنگامی که Touch ID کار نمی کند، نمی توانید از اثر انگشت خود برای ورود به دستگاه خود استفاده کنید، همچنین نمی توانید اثر انگشت خود را برای خرید از طریق مکان هایی مانند اپ استور اسکن کنید. از آنجایی که هزینه تعمیر تاچ آیدی آیفون نسبتا بالا می باشد، در ادامه قصد داریم روش هایی برای رفع مشکلات آن و آموزش تعمیرات اپل به شما ارائه دهیم.

راهکار های تعمیر تاچ آیدی آیفون

تعدادی از چیزها باید درست باشد تا تاچ آیدی کار کند و فقط یک چیز باید خاموش باشد تا مشکل ایجاد کند. مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید، ابتدا کارهای ساده تر را قبل از رفتن به مسیرهای پیچیده تر تکمیل کنید. بعد از هر مرحله دوباره Touch ID را امتحان کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

  • مطمئن شوید که حسگر اثر انگشت و انگشت شما خشک و تمیز هستند.
  • می‌توانید از یک پارچه بدون پرز برای پاک کردن هر چیزی که ممکن است روی انگشت یا دستگاه شما باشد و باعث اختلال در خواننده اثر انگشت شود، استفاده کنید. گاهی اوقات، حتی کمی آب یا عرق می تواند خواندن اثر انگشت را برای iPhone یا iPad شما سخت کند.
  • اگر دکمه هوم آلودگی زیادی دارد، با یک حرکت دایره ای اطراف لبه دکمه هوم را تمیز کنید و سپس این کار را برعکس انجام دهید تا تا حد امکان پاک شود. برای تعمیرات تخصصی اپل با اپل آچار تماس بگیرید.
  • اثر انگشت خود را به درستی اسکن کنید: فقط دکمه صفحه اصلی را به آرامی لمس کنید و حداکثر چند ثانیه به آن فرصت دهید تا اثر شما را بخواند، دکمه را خیلی فشار ندهید، مطمئن شوید که تمام انگشت شما روی خواننده است، و خود را حرکت ندهید. در حین اسکن انگشت به اطراف
  • در برخی موارد، هنگام باز کردن قفل دستگاه خود با تاچ آیدی، ممکن است لازم باشد انگشت خود را روی خواننده قرار دهید و سپس دکمه Home را یک بار فشار دهید تا قفل iPhone/iPad خود را باز کنید. می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید و Rest Finger to Open را در تنظیمات > عمومی > دسترسی > دکمه صفحه اصلی فعال کنید.
  • اگر در مسیر اسکنر اثر انگشت قرار دارد، قاب و/یا محافظ صفحه خود را بردارید.
  • ممکن است این قاب نه تنها مانعی ایجاد کند، بلکه می تواند گرمای بیش از حد را به دام بیندازد و مانع از خواندن دقیق اثر انگشت شما توسط سنسور Touch ID شود.
  • دستگاه خود را به سختی راه اندازی مجدد کنید. مشکل Touch ID می تواند موقتی باشد و با یک راه اندازی مجدد خوب حل شود.
  • به Settings > Touch ID & Passcode بروید و همه گزینه هایی را که می بینید (آنهایی که در کادر قرمز در تصویر زیر هستند) غیرفعال کنید. سپس، آیفون یا آیپد خود را مجددا راه اندازی کنید و ویژگی هایی را که می خواهید روشن کنید دوباره فعال کنید.

به عنوان مثال، برای باز کردن قفل گوشی خود با تاچ آیدی، قفل آیفون باید روشن باشد و برای استفاده از اثر انگشت برای دانلود برنامه ها از اپ استور، گزینه iTunes & App Store باید روشن باشد. برای انجام تعمیر گوشی آیفون خود کلیک کنید.

تعمیر تاچ آیدی آیفون

نمی توانید تاچ آیدی را فعال کنید؟

اگر تاچ آیدی فعال نمی‌شود و «نمی‌توان تنظیم تاچ آیدی را تکمیل کرد» دریافت می‌کنید. خطا، یا Touch ID خاکستری شده است، پس راهنمای تعمیر تاچ آیدی آیفون در بالا برای شما مفید نخواهد بود. در این مرحله راهنمای زیر را دنبال کنید:

دستگاه خود را از برق بکشید.

به هر دلیلی – چه مشکلی با کابل، داغ شدن بیش از حد یا نرم افزار iOS – برخی از کاربران شانس داشتند که مشکلات فعال سازی Touch ID را با حذف آیفون یا آی پد از برق یا از درگاه USB رایانه برطرف کنند.

رمز عبور خود را از طریق Turn Passcode Off در قسمت Touch ID & Passcode تنظیمات خاموش کنید.

تعمیر تاچ آیدی آیفون Touch ID iOS 14/13.7 را با ابزار باز کردن قفل برطرف کنید.

هنگامی که هیچ چیز کار نمی کند و برای باز کردن قفل آیفون خود به فوریت نیاز دارید، دست خود را روی ابزار قابل اعتمادی مانند Screen Unlock (iOS) امتحان کنید. این ابزار کاملاً به شما این امکان را می دهد که قفل دستگاه iOS خود را با یک فرآیند ساده و یک کلیک باز کنید. و بنابراین، هنگامی که Touch ID کار نمی کند. این می تواند به عنوان همراه بزرگ شما عمل کند. سازگاری با این ابزار مشکلی ندارد زیرا آخرین دستگاه های iOS به راحتی با این ابزار مدیریت می شوند. یکی از نکات جالب سادگی آن است. برای انجام این فرآیند به دانش فنی خاصی نیاز نیست. برای استفاده از این برنامه شگفت انگیز، در اینجا چیزی است که باید انجام دهید.

برای تعمیر تاچ آیدی آیفون یک Touch ID جدید در iOS 14/13.7 اضافه کنید.

چرا همه چیز را از ابتدا امتحان نمی کنید؟ اگر حسگر Touch ID کار نمی کند و قادر به تشخیص اثر انگشت شما نیست، سعی کنید اثر انگشت جدیدی اضافه کنید و ببینید که آیا کار می کند یا خیر. معمولا این روش برای بسیاری از کاربران تاثیر مثبتی دارد.

تاچ آیدی آیفون بخشی از هویت یابی و رمز نگاری گوشی های این شرکت است که برای برخی از افراد با مشکلات بسیاری رو به رو بوده و کار نمی کند. راه حل های متداول مانند تعیین رمز جدید، استفاده از اپلیکیشن های گوناگون و حتی تمیز کردن ناحیه تاچ آیدی می تواند به تعمیر تاچ آیدی آیفون کمک کند.

خدمات اپل آچار