تاری دوربین آیفون

آیا می توانم از شماره تلفن های عمومی استفاده کنم

دوربین آیفون یکی از دوربین های بسیار قوی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان با دوربین های حرفه ای عکاسان و فیلمبرداران در سراسر دنیا همخوانی دارد و قابلیت های بسیار زیادی را در خود جای داده است. بسیاری از کسانی که به دنبال گوشی ها ایفون هستند، استفاده از دوربین آیفون را مد نظر قرار می دهند. لنزهای این این گوشی ها بسیار قوی هستند و می توانند جزییات را در تصاویر نشان دهند. اما گاهی دوربین آیفون دچار مشکلاتی که می شود که یکی از آنها تاری دوربین آیفون است. این مسئله می تواند نگران کننده باشد و افراد را به این سمت بکشاند که چگونه می توانند تاری دوربین آیفون را رفع کنند. در ادامه این گزارش تلاش می کنیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم و راهکارهای رفع آن را مد نظر قرار دهیم.

دلایل رایج تار شدن دوربین ایفون

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث تاری دوربین آیفون می شود کثیفی دوربین است. اگر شما به تمیزی گوشی خود اهمیت زیادی نمی دهید و گرد و غبار زیادی بر روی گوشی شما می نشیند، ممکن است دوربین گوشی شما کثیف شود و تصاویر را به صورت تار نشان دهد. اگر متوجه شدید که دوربین آیفون شما تار است، بهتر است ابتدا دوربین آیفون را تمیز کنید. برای تمیز کردن گوشی آیفون باید از یک دستمال نانو و تمیز کننده مخصوص گوشی استفاده کنید. این مسئله باعث می شود گرد و غبار به خوبی از روی گوشی برداشته شوند و در نتیجه شما دوباره می توانید از دوربین آیفون خود استفاده نمایید. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند منجر به تار شدن دوربین آیفون شوند.

آیا گوشی شما نزدیک رطوبت بوده است

خرابی لنز

مسئله دیگری که می تواند منجر به تاری دوربین آیفون شود خرابی لنز است. بهتر است بدانید موارد متعددی وجود دارند که به لنز دوربین آسیب وارد می کنند. به طور مثال، اگر گوشی شما از یک فاصله بر زمین بیافتد ممکن است لنز آسیب ببیند و دیگر نتواند تصاویر را به خوبی نشان دهد. در نتیجه، اگر گوشی شما به تازگی آسیب دیده است و پس از آن دوربین شما به خوبی کار نمی کند، می توانید احتمال دهید که ضربه باعث شده است لنز دوربین دیگر نتواند قابلیت های گذشته را داشته باشد.

آیا گوشی شما نزدیک رطوبت بوده است؟

از جمله مواردی که می تواند به لنز دوربین آسیب وارد کند و همین امر باعث تاری دوربین آیفون می گردد ورود رطوبت به درون گوشی است. دوربین های آیفون بسیار حساس هستند و در برابر بسیاری از فاکتورهای خارجی واکنش نشان می دهند. یکی از مورادی که باعث می شود دوربین های آیفون از بین بروند و مشکلی نظیر تاری دوربین آیفون به وجود بیاید رطوبت است. اگر شما عادت دارید با دست خیس از گوشی خود استفاده می کنید و یا گوشی خود را در محیط هایی مانند حمام قرار می دهید، باید منتظر باشید که به زودی دوربین گوشی خراب شود.

قرار گیری کاور گوشی بر روی دوربین

ممکن است کاور گوشی شما بر روی دوربین قرار گرفته باشد و همین امر دلیلی است که منجر به تاری دوربین آیفون می شود. اگر این مشکل برای شما پیش آمده است، توصیه می شود ابتدا کاور گوشی را خارج کنید و سپس دوباره کاور را در جای خود قرار دهید. به این موضوع دقت کنید که کاور در سر جای خود قرار گیرد و هرگز بخشی از دوربین را پوشش ندهد. اکنون دوربین خود را چک کنید، اگر متوجه شدید که تاری دوربین آیفون از بین رفته است این مشکل به دلیل کاور آیفون بوده است.

تاری دوربین آیفون

پایین بودن سرعت شاتر

یکی دیگر از مورادی که ممکن است باعث تاری دوربین آیفون شود پایین بودن سرعت شاتر است. شاتر به زمانی گفته می شود که دوربین باز می شود تا نور به سنسور دوربین برسد. اگر سرعت شاتر پایین تر از حد استاندارد باشد، باعث می شود که نور به موقع به سنسور نرسد و همین امر باعث تار شدن دوربین می شود. اگر به تازگی به تنظیمات دوربین خود دست زده اید و این مشکل برایتان به وجود آمده است، بهتر است دوباره تنظیمات را به حالت قبل بازگردانید.

آیا زوم گوشی شما زیاد است؟

برخی از افراد تمایل دارند در زمان عکس گرفتن زوم گوشی خود را زیاد کنند. بهتر است بدانید با اینکه دوربین های آیفون به شدت با کیفیت هستند، اما این امر بدین معنا نیست که زوم کردن باعث تاری دوربین آیفون نمی شود. با توجه به این مسئله باید به این موضوع دقت کنید که آیا در زمان عکاسی و یا فیلمبرداری زوم می کنید. اگر این کار را انجام می دهید، بهتر است زوم گوشی خود را پایین بیاورید و یا به طور کامل گوشی را از روی زوم خارج کنید. در این صورت مشکل تار شدن دوربین رفع می گردد.

رفع مشکل تار شدن عکس ها در ایفون

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که چگونه مشکل تاری دوربین آیفون را رفع کنیم. قبل از هر کار بهتر است دوربین آیفون خود را با دستمال نانو و شوینده مناسب تمیز کنید و پس از آن از دوربین استفاده کنید. ممکن است با این روش تار شدن عکس ها در آیفون از بین برود. در مرحله بعدی بهتر است از گوشی خود به خوبی محافظت کنید و اجازه ندهید در معرض رطوبت و یا ضربه قرار گیرد. گاهی نیز با جابه جایی کاور این مشکل به طور کامل رفع می شود. سرعت شاتر را بررسی کنید و همه چیز را به تنظیمات اولیه بازگردانید.

دلایل رایج تار شدن دوربین ایفون

چرا دوربین گوشی آیفون فوکوس نمیکند

یکی از مهمترین مواردی که باعث می شود فوکوس دوربین کار نکند، تداخل کاور با دوربین است. به همین دلیل، بهتر است در زمان عکاسی و یا فیلمبرداری کاور دوربین را خارج سازید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تاری دوربین آیفون در اختیار شما قرار دهیم. در بیشتر موارد خراب شدن دوربین آیفون به دلیل مشکلات سخت افزاری است که در اثر ضربه و یا رطوبت برای دوربین آیفون به وجود آمده است. اما گاهی با تمیز کردن دوربین و یا خارج کردن کاور گوشی این مشکل رفع می شود.

خدمات اپل آچار