ارتقای حافظه آیفون

ارتقای حافظه آیفون

حافظه یکی از مهمترین مواردی است که در زمان خرید گوشی مطرح می گردد. شما به چه دلیل گوشی می خرید؟ بی شک، یکی از دلایل شما ثبت تصاویر، ویدیوها و موزیک هایی است که به آنها علاقه دارید. اگر حافظه گوشی کم باشد، شما مجبور می شوید بخشی از اطلاعات خود را پاک کنید و در نتیجه مشکلات و چالش های زیادی برای شما به وجود خواهد آمد. با توجه به این موضوع که امروزه گوشی های آیفون به یکی از محبوب ترین گوشی ها در سراسر دنیا تبدیل شده اند، همواره سوالات زیادی در مورد ارتقا حافظه گوشی ایفون پرسیده می شود. همچنین، بسیاری از افراد در این زمینه سوال می پرسند آیا  ارتقای حافظه آیفون امکان پذیر است. این چیزی است که تلاش می کنیم در این گزارش به آن پاسخ دهیم و ذهن شما را نسبت به آن باز کنیم. 

ارتقای حافظه آیفون

ارتقاء حافظه دستگاه‌های آیفون

اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که زیاد عکس می گیرید و فیلم های زیادی را در گوشی اپل خود ذخیره می کنید، باید در زمان خرید به حافظه گوشی توجه داشته باشید. گوشی اپل 13 حافظه 256 گیگا بایت دارد. این حافظه مناسب است، اما کسانی که می خواهند استفاده های کاری از گوشی خود داشته باشند و فیلم و عکس زیادی را ذخیره نمایند، شاید با مشکلات زیادی رو به رو شوند. آیفون 13 پرومکس دارای ظرفیت حافظه 1 ترابایت است که فضای بسیار زیادی است. اما به جز این مدل گوشی بقیه مدل های گوشی آیفون دارای حافظه کمتری هستند. البته باید بدانید میزان ظرفیت حافظه به استفاده شما از گوشی بستگی دارد. 

ارتقای حافظه آیفون به تمامی افراد توصیه نمی شود. تنها کسانی که می خواهند استفاده های حرفه ای از گوشی های آیفون خود داشته باشند و با استفاده از آن فیلم ها و عکس های حرفه ای بگیرند، می توانند ارتقای حافظه آیفون را مد نظر داشته باشند. به همین دلیل، توصیه می شود در صورت امکان گوشی آیفونی را خریداری کنید که ظرفیت حافظه بالایی دارد. در صورتی که این کار برای شما امکان پذیر نیست، می توانید به دنبال ارتقای حافظه آیفون باشید. 

افزایش حافظه داخلی آیفون

قبل از آنکه بخواهیم در مورد ارتقای حافظه آیفون صحبت کنیم، بهتر است به این موضوع بپردازیم که منظور از ارتقا حافظه داخلی آیفون چیست. تقریبا تمامی گوشی های اندروید از قابلیت افزودن کارت حافظه SD پیشتیبانی می کنند. یعنی شما می توانید کارت حافظه SD را به گوشی خود اضافه کنید و در نتیجه ظرفیت آن بالا می رود و دوباره می توانید عکس ها، فیلم ها و محتوایی را که مد نظرتان است در گوشی ذخیره کنید. اما اکنون سوال این است که آیا گوشی آیفون از این قابلیت پشتیبانی می کند؟!. 

بهتر است بدانید گوشی آیفون از ظرفیت ارتقا حافظه به روشی که در بالا به آن اشاره کردیم پشتیبانی نمی کند. یعنی شما نمی توانید کارت SD را خریداری کنید و سپس به گوشی خود اضافه نمایید. در نتیجه، بهتر است برای ارتقای حافظه آیفون به روش های دیگری بیاندیشید. دلایل مختلفی وجود دارند که برند اپل این ویژگی را به گوشی های خود اضافه نکرده است. اما راهکارهایی عرضه شده اند که هر یک می توانند مشکل شما را حل کنند و حافظه را به میزان چشمگیری افزایش دهند. 

مشکلات حافظه در آیفون و راه‌حل‌های آن

یکی از مواردی که باعث می شود افراد برای ارتقای حافظه آیفون اقدام کنند، مشکلاتی است که در اثر پر شدن حافظه آیفون به وجود می آید. زمانی که حافظه آیفون پر می شود این مشکلات پدیدار می شوند:

  • خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون: یکی از مهمترین و رایج ترین مشکلاتی که در اثر پر شدن حافظه آیفون رخ می دهد، خاموش شدن ناگهانی گوشی است. ممکن است اکنون شما گوشی خود را در دست بگیرید و ناگهان متوجه شوید که خاموش شده است. یکی از دلایل آن می تواند پر شدن حافظه گوشی باشد ( البته باید بدانید موارد متعددی منجر به خاموش شدن گوشی آیفون می شوند و شما باید تمامی آنها را بررسی کنید). اگر گوشی شما به دلیل حافظه پر خاموش می شود باید بدانید زمان ارتقای حافظه آیفون رسیده است. 
  • هنگ کردن مدام گوشی: یکی دیگر از مواردی که در اثر پر شدن حافظه آیفون رخ می دهد، هنگ کردن گوشی در زمان کار با آن است. معمولا گوشی ها آیفون به ندرت هنگ می کنند و ساختار بسیار روانی دارند. اما باید بدانید زمانیکه حافظه گوشی پر می شود، هنگ کردن رخ می دهد و می تواند چالش های زیادی را برای شما به وجود بیاورد. 

راه حل های رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی آیفون 

برای رفع مشکل حافظه گوشی ایفون و ارتقا حافظه آن می توانید به صورت زیر عمل کنید:

    • اتصال به کامپیوتر با کابل: یکی از ساده ترین راه ها برای رفع مشکل حافظه آیفون اتصال به کامپیوتر با کابل است. البته این کار را باید زمانی انجام دهید که گوشی شما روشن است. در این روش، تمامی داده ها را از گوشی خود به کامپیوتر انتقال می دهید و در نتیجه می توانید از گوشی دوباره استفاده نمایید. 
  • استفاده از iMyFone Fixppo : در این روش حتی زمانی که گوشی شما خاموش است می توانید به کامپیوتر وصل شوید و اطلاعات خود را از گوشی به کامپیوتر انتقال دهید. مهم نیست که برنامه لپ تاپ شما مک بوک است و یا ویندوز، بلکه مسئله مهم این است که این برنامه در تمامی سیستم های عامل قابل اجرا است و شما می توانید به راحتی اطلاعات را به لپ تاپ انتقال دهید. با این کار حافظه گوشی دوباره خالی می شود و شما می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمایید. به همین دلیل، توصیه می شود زمانی که با این مشکل رو به رو شدید حتما از این روش استفاده نمایید. 

تفاوت حافظه داخلی و خارجی در آیفون

از جمله مواردی که در زمان ارتقای حافظه آیفون پرسیده می شود در این زمینه است که تفاوت حافظه داخلی و خارجی در آیفون چیست. به طور کلی، حافظه داخلی به حافظه ای گفته می شود که در زمان ساخت گوشی در کارخانه بر روی آن سوار می شود و سپس گوشی به صورت پلمپ شده با آن حافظه به دست کاربر می رسد. هر چقدر حافظه داخلی گوشی بیشتر باشد، کاربران اطلاعات بیشتری را می توانند در آن ذخیره سازند. اما حافظه خارجی به راهکارها و مواردی گفته می شود که به گوشی اضافه می شوند تا ظرفیت گوشی را برای ذخیره اطلاعات افزایش دهند. 

راهنمای ارتقاء حافظه آیفون

اکنون دیگر می دانید که شما نمی توانید با اضافه کردن کارت SD برای ارتقای حافظه آیفون اقدام نمایید. اما نگران نباشید. راهکارهای متفاوتی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها حافظه را ارتقا دهید و دوباره از گوشی خود استفاده نمایید. این مسئله به حدی مهم است که امروزه درخواست های زیادی برای آموزش ارتقای حافظه آیفون وجود دارد. در ادامه تلاش می کنیم روش های ختلف ارتقای حافظه آیفون را به شما آموزش دهید. 

ارتقاء حافظه آیفون به روش‌های مختلف

روش های مختلفی برای ارتقای حافظه آیفون وجود دارند که یکی از آنها استفاده از کیس هایی است که برای این هدف تنظیم شده است. Space Pack نوعی کیس است که به آیفون متصل می گردد و فواید زیادی را برای آن به همراه دارد. استفاده از این کیس باعث می شود طول باتری به میزان زیادی افزایش پیدا کند. همچنین، این کیس حافظه داخلی آیفون را به میزان زیادی افزایش می دهد و به عنوان یک حافظه جانبی ایده آل به شمار می رود. اگر از آیفون های سری 6 استفاده می کنید باید کیس SanDisk iXpand را برای ارتقای حافظه آیفون به کار ببرید. این کیس می تواند حافظه را 32، 64 و 128 گیگا بایت افزایش دهد. 

شما می توانید با توجه به نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. باید بدانید اضافه کردن کیس به گوشی آیفون کمی در ظاهر گوشی اثر می گذارد و باعث می شود این گوشی ها بزرگتر به نظر برسند. اما این کیس وزن بسیار کمی دارد و شما به راحتی می توانید آن را جا به جا کنید.  امروزه، اضافه کردن کیس به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای ارتقای حافظه آیفون در نظر گرفته شده است و شما می توانید این راهکار را در گوشی های آیفون خود پیاده سازی کنید.

استفاده از درایوهای انگشتی 

یکی دیگر از راهکارهایی که برای ارتقای حافظه آیفون به کار برده می شود استفاده از درایوهای انگشتی است. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف تمایل ندارد از کیس استفاده کنند. زیرا آنها بر این باور هستند که اندازه کیس کمی بزرگ است و می تواند ظاهر آیفون را تحت تاثیر قرار دهد. برای اینکه بتوانید قابلیت گوشی خود را ارتقا دهید، باید یک درایو کوچک و سبک استفاده کنید. این درایو قادر است به درگاه لایتنینگ متصل شود و در نتیجه شما به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید. یکی از بهترین درایوهایی که برای ارتقای حافظه آیفون پیشنهاد می شود SanDisk iXpand است. این دستگاه حافظه آیفون را تا 256 گیگا بایت افزایش می دهد. SanDisk iXpand می توانید از درگاه USB پیشتیبانی نباید. 

در نتیجه، در صورت تمایل می توانید این درایو را به لپ تاپ و یا کامیپوتر خود وصل کنید و فایل ها را به لپ تاپ انتقال دهید. یکی دیگر از درایوهایی که برای ارتقا حافظه آیفون مورد استفاده قرار می گیرد LEEF iBridge است. این درایو دارای ویژگی های درایو قبلی است و از امکانات زیادی پشتیبانی می نماید. در همین جا به شما اعلام می کنیم با توجه به این موضوع که این درایوها به گوشی آیفون متصل می گردند و تنها به هدف ارتقا حافظه آیفون مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است زیبا نباشند، اما حافظه جانبی با ظرفیت های بسیار بالا را برای آیفون فراهم می کنند.

نحوه ارتقاء حافظه با استفاده از iCloud 

آی کلود یک فضای ابری مناسب است که شما با استفاده از اپل آیدی خود می توانید به آن متصل شوید و داده هایتان را در آن ذخیره کنید. این روش طرفداران بسیار زیادی دارد و باعث می شود که شما همواره یک فضای امن برای ذخیره اطلاعات داشته باشید. برای اینکه آی کلود خود را فعال کنید باید به قسمت تنظیمات آیفون بروید. روش انجام کار بدین صورت است:

  • Settings> AppleID> iCloud> Manege Storage

بهتر است بدانید قبل از آنکه فضای آی کلود شما به پایان برسد، باید آن را تمدید کنید. زیرا در صورت به اتمام رسیدن دیگر نمی توانید از داده های خود استفاده نمایید. 

آموزش ارتقاء حافظه آیفون

زمانی که صحبت از ارتقای حافظه آیفون می شود این موضوع مطرح می گردد که کدام روش بهتر است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم ما هرگز نمی توانیم بهترین روش را به شما معرفی کنیم، بلکه بهترین روش با توجه به سلیقه و ترجیحات شما مشخص می گردد. ممکن است شما تصمیم بگیرید که از کیس و یا درایو انگشتی استفاده نمایید. همچنین، ممکن است تصمیم بگیرید اطلاعات خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر انتقال دهید. 

کارت حافظه برای آیفون 

همانطور که متوجه شدید برای ارتقای حافظه آیفون نمی توانید به روش گوشی های اندروید عمل کنید. در واقع، چیزی به اسم کارت SD برای آیفون وجود ندارد و شما باید از روش های دیگری استفاده کنید. 

آموزش ارتقاء حافظه آیفون

ارتقای حافظه آیفون یک کار تخصصی است و در صورتی که خودتان در این زمینه تخصص ندارید بهتر است به مراکز معتبری که خدمات گوشی های آیفون و اپل را ارائه می دهند مراجعه نمایید.

هزینه ارتقا حافظه ایفون

از جمله سوالاتی که همواره پرسیده می شود در مورد هزینه ارتقای حافظه آیفون است. بهتر است بدانید هزینه این کار به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل، شما باید برای استعلام قیمت با مراکز معتبر در تماس باشید.

ارتقا حافظه داخلی ایفون

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد ارتقای حافظه آیفون در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید برای اینکار می توانید از کیس و یا درایوهای مخصوص و سازگار با گوشی های آیفون استفاده نمایید. اگر حافظه گوشی آیفون پر شود مشکلاتی نظیر خاموش شدن گوشی و هنگ کردن آن را به دنبال دارد. به همین دلیل، باید حافظه گوشی آیفون را خالی کنید.

خدمات اپل آچار