تعمیر فیس آیدی آیفون مشکلات رایج Face ID

تعمیر فیس آیدی آیفون

فیس آیدی به عنوان یکی از فناوری های تشخیص چهره به شمار می رود که در ابتدا در سال 2017 روی آیفون X ایجاد گردید. این فناوری به عنوان جایگزین سیستم اسکن اثر انگشت طراحی شد. در ادامه شرکت اپل برای مدل های جدید تر نیز اقدام به اعمال این ویزگی نمود و گوشی های اپل را محبوب تر از گذشته به بازار ارائه نمود. ویژگی فیس آیدی از سیستم دوربین TrueDepth» بهره برداری می نماید که در برگیرنده  سنسورها، دوربین ها و یک دات پروژکتور در بالای نمایشگر آیفون در تاچ دوربین سلفی می باشد تا یک نقشه سه بعدی دقیق از چهره شما به وجود آورد.

 هر بار که به تلفن خود نگاه می نمایید این سیستم تأیید هویت ایمن را بررسی و اعمال می کند و در صورت تشخیص چهره شما توسط دستگاه، قفل دستگاه باز می گردد.اما در این میان بروز مشکل در عملکرد فیس آیدی باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد که دلایل مختلفی می تواند باعث آن باشد که بیشتر منشاء آن سخت افزاری می باشد و فقط در بعضی موارد می تواند ناشی از عوامل نرم افزاری باشد. اگر گوشی Face ID گوشی آیفون بر اثر مشکلات سخت افزاری دچار اختلال شده باشد، برای تعمیر فیس آیدی آیفون می بایست  به مراکز مجاز تعمیرات آیفون مراجعه نمایید.

تعمیر فیس آیدی آیفون

تعمیر فیس آیدی آیفون

تعمیر فیس آیدی آیفون تقریبا یک فرآیند پیچیده است .Face ID یک ویژگی بسیار کاربردی است که اپل در 18 سپتامبر 2018 به آیفون X معرفی کرد. این قابلیت در واقع جایگزینی برای قفل اثر انگشتی است، به همین دلیل به مدل های دیگر اضافه شده است و تاکنون تمامی مدل های آیفون X به بالا دارای Face ID هستند.Face ID قطعه سخت افزاری در آیفون است که در واقع پروتکل امنیتی اولیه موجود در سری آیفون X و بالاتر است. دقت و سرعت این پروتکل قفل گوشی اسکن چهره بسیار بالاست. این فناوری جایگزین حسگر اثر انگشت (touch id) در سری جدید آیفون می شود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

تعویض فیس آیدی آیفون

گزارش های زیادی مبنی بر اینکه در آیفون x پس از تعویض صفحه نمایش Face ID دیگر کار نمی کند وجود دارد . به طور معمول، تغییر صفحه نمایش نباید بر عملکرد Face ID تأثیر بگذارد. وقتی صفحه نمایش گوشی خود را در مکانی غیر مجاز تعمیر می کنید، یک مشکل حل می شود، اما گوشی شما چندین مشکل جدید خواهد داشت. اول از همه مهم است که بدانید Face ID در آیفون چگونه کار می کند تا بتوانیم متوجه شویم مشکل چیست و سپس مشکل را برطرف کنیم. ما به تمام سخت افزارهای تشخیص چهره به عنوان سیستم دوربین TrueDepth اشاره می کنیم که از دوربین جلو، حسگر مجاورت، سنسور نور محیط، میکروفون، بلندگو، دوربین مادون قرمز، پروژکتور نقطه ای و نورافکن تشکیل شده است. این سیستم تا زمانی که صفحه نمایش تعویض نشود کار می کند.

برای رفع مشکل فیس آیدی تعویض فیس آیدی آیفون X معنایی ندارد و فقط از راه تعمیر میتوان این مشکل را رفع کرد .  همانطور که میدانید در گوشی موبایل عبارت «فعال کردن Face ID در این آیفون امکان پذیر نیست» را مشاهده می کنید . که به معنی عدم توانایی تلفن همراه در فعال کردن تشخیص چهره است. برای اینکه مطمئن شوید مشکل ما سخت افزاری است ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و در قسمت Face ID and Passcode روی گزینه Reset Face ID کلیک کنید . در اینجا با پیغام Face ID is not available ، لطفا سعی کنید Face ID را بعداً تنظیم کنید، مواجه می شویم. به این معنی که تشخیص چهره در دسترس نیست.

مشکلات Face ID می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در بیشتر موارد مربوط به سخت افزار است و تنها در برخی موارد می تواند ناشی از عوامل نرم افزاری باشد. اگر Face ID در آیفون به دلیل مشکلات سخت افزاری کار نمی کند، باید برای تعمیر آن به تعمیرگاه مجاز آیفون مراجعه کنید.

مشکلات معمول و تعمیر فیس آیدی آیفون

همانطور که می دانید بهره مندی از سیستم فیس آیدی در آیفون در سری X آغاز گردید که جایگزینی برای ویژگی تاچ آیدی محسوب می شود که امروزه نیز این ویژگی در مدل های دیگر نیز اجرا شده است. ولی در صورتی که  Face ID عمل نکند و تلفن یا رایانه لوحی شما از بازگشایی قفل خودداری نماید چه راهی را باید دنبال کرد ؟در پاسخ به این سوال می بایست گفت که با توجه به  سخت افزار یا نرم افزار. هر کدام راه حل‌هایی دارد که می بایست توسط تعمیرکار متخصص تشخیص داده و تعمیر گردد.

چرا فیس آیدی آیفون X کار نمیکند

دو دلیل اصلی برای کار نکردن Face ID در آیفون وجود دارد، یک مشکل نرم افزاری و یک مشکل سخت افزاری که به طور کامل توضیح داده ایم.

مشکل در نرم افزار Face ID

  • ممکن است Face ID آیفون مشکل داشته باشد و در صورت اشکالات نرم افزاری چهره شما را تشخیص ندهد.
  • مشکلات نرم افزاری از جمله خرابی نرم افزار
  • بعد از به‌روزرسانی کار نمی‌کند

در برخی موارد با راه اندازی مجدد دستگاه، این قابلیت برطرف می شود و نیازی به بازیابی Face ID نیست.در بسیاری از موارد پس از راه اندازی مجدد، اگر مشکل برطرف نشد، دستگاه را یک بار ریستور می کنیم و احتمال رفع آن وجود دارد. تمام مشکلات نرم افزاری زمانی به وجود می آیند که کار خاصی با گوشی انجام نداده ایم در واقع این مشکلات خود به خود به وجود آمده اند. اگر این موارد را امتحان کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید، مشکل از سخت افزار است و باید Face ID دستگاه را بازیابی کنید.

مشکلات سخت افزاری Face ID آیفون

مشکلات سخت افزاری Face ID فقط در اثر ضربه، فشار و جذب آب رخ می دهد و سنسورها قادر به تشخیص چهره کاربر نیستند. در این مواقع امکان رفع مشکل به صورت برنامه ای وجود ندارد و متخصصین تعمیر Face ID پس از بررسی، ایراد سنسور را تشخیص داده و نسبت به رفع آن اقدام می کنند.

مشکلات سخت افزاری :

  • ضرب دیدگی دستگاه
  • آسیب دستگاه
  • فشار دستگاه
  • گرد و غبار سنسور Face ID و پروژکتور نقطه
  • خرابی دوربین جلو یا عقب دستگاه
  • آب خوردگی و …

هزینه تعمیر فیس آیدی آیفون

هزینه تعمیر فیس آیدی آیفون به مراکز تعمیر دستگاه موبایلی که مراجعه می کنید بستگی دارد. البته هزینه تعمیر فیس آیدی بستگی به نوع مشکل دارد. بازیابی Apple Face ID به دو بخش اصلی تقسیم می شود که شامل بزرگنمایی و پروژکتور نقطه است. مشکل Face ID در آیفون با فرسایش آب، فشار و نوردهی معمولی بیشتر به سنسور مجاورت مربوط می شود که در این صورت هزینه تعمیر فیس آیدی کمتر خواهد بود. در برخی مجموعه ها تعمیرات فیس آیدی با کمترین هزینه ممکن انجام می شود و پس از اتمام مراحل تعمیر به کاربران گارانتی یک ماهه ارائه می شود. مسئولیت خرابی Face ID بر عهده  مجموعه می باشد مگر اینکه دستگاه مورد اصابت یا پاشش آب قرار گرفته باشد.

گر چه خرابی فیس آیدی ها می تواند به دلیل مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری رخ دهد که معمولا  مشکلات نرم افزاری با استفاده از بروز رسانی و یا بازگشت به حالت کارخانه نیز می توان آن را رفع نمود.به طور کلی ایرادات فیس آیدی می تواند با بروز صدمه به ال سی دی،دوربین،ضربه،ریختن مایعات و… نیز رخ دهد.بانبراین هر یک از این موارد راه حل های متفاوتی دارد که با توجه به آن هزینه تعمیر فیس آیدی آیفون را می توان محاسبه و به طور نهایی اعلام نمود.

آیا فیس آیدی قابل تعمیر است؟

بله تعمیر فیس آیدی آیفون تعمیری بسیار ظریف و زمان بر است. این کار باید توسط تکنسین های مجرب آیفون انجام شود، زیرا اگر این تعمیر به صورت غیر اصولی و ناموفق انجام شود، آسیب های جبران ناپذیری وارد خواهد شد.Face ID یک بخش کاملا انحصاری هر آیفون است و قابل تعویض نیست. در صورت بروز مشکل در این سنسور، قطعه اصلی دستگاه باید تعمیر شود. اگر این فرآیند به درستی انجام نشد، باید مراقب این ویژگی باشید. بنابراین در انتخاب مرکزی که برای تعمیر به آن مراجعه می کنید و استاد تعمیر گوشی موبایل فیس آیدی خود نهایت دقت را داشته باشید.

فیس آیدی آیفون ایکس

در گوشی های اپل به عنوان یک فناوری تشخیص چهره که در ابتدا فیس آیدی آیفون ایکس به بازار عرضه شد، در جدیدترین آیفون ها از جمله آیفون XS، XS Max و XR استفاده می شود. با استفاده از این سیستم شگفت‌انگیز Face ID، کاربران می‌توانند قفل دستگاه‌های خود را با اسکن و بررسی صورت خود باز کنند که میتوانند با کلاه، عینک یا در تاریکی باشند .

تعمیر فیس آیدی آیفون 13

اگر صفحه نمایش آیفون 13 شما شکسته است باید برای تعمیر صفحه باید به یک تکنسین Face ID یا تعمیرگاه مراجعه کنید. لازم به ذکر است که یک میکروکنترلر کوچک از صفحه اصلی گوشی جدا شده و به صفحه جدیدی منتقل می شود تا سیستم احراز هویت منحل نشود . ناگفته نماند که این کار بسیار سختی است و پیچیدگی خاص خود را دارد. تعمیرکاران  اصلاً این مشکل را دوست ندارند، زیرا یکی از اصلی ترین انواع تعمیر گوشی های هوشمند تعمیر صفحه نمایش آنها است.

اما اگر برای تعمیر صفحه نمایش خود به تعمیرگاه ها و تکنسین های مجاز نمایندگی اپل مراجعه کنید، آن مراکز به نرم افزار خاصی دسترسی دارند که می تواند سیستم Face ID را با صفحه جدید تطبیق دهد، که ارائه دهندگان خدمات اپل می گویند با نرم افزار ذکر شده می توانند این کار را انجام دهند. برای ثبت تعمیر و همگام سازی شماره سریال صفحه جدید با میکروکنترلر، این شماره سریال را فعال میکنند . متاسفانه این نمایندگی ها در ایران وجود ندارند و از آنجایی که Face ID تنها گزینه امنیتی بیومتریک آیفون است، مطمئناً این موضوع برای کاربران ایرانی شدیدتر خواهد بود. با تعمیر فیس آیدی آیفون 13 در نمایندگی های معتبر میتوان این مشکل را حل کرد.

نحوه راه اندازی آیفون

در ابتدا ریست کردن را اجرا نموده ولی این بار پس از وارد کردن پسورد گوشی خود، گزینه را انتخاب کنید و سپس گزینه را لمس کنید. پس از آن گوشی خود را در فاصله مناسبی از چهره خودتان با حالت های مختلف قرار دهید تا حاشیه دایره ای که بر روی تصویر مشاهده می شود، به رنگ سبز درآید و تکمیل گردد. پس از گذراندن مراحل قبل فیس آیدی آیفون شما از ابتدا راه اندازی می گردد.

بروزرسانی سیستم عامل :

در بسیاری از موارد دیده شده که تنها با نصب آپدیت های جدید ایرادات فیس آیدی آیفون به سادگی رفع می گردد لذا در صورتی که با انجام سایر کارها، مشکل ایجاد شده رفع نگردد، پیشنهاد ما به شما این است که در صورت وجود سیستم عامل جدید، سیستم عامل خود را بروز رسانی نمایید.

ریست کل تنظیمات :

چنانچه که با انجام هر یک از کارهایی اشاره شد همچنان ایراد فیس آیدی آیفون شما حل نگردد، لازم است تمام تنظیمات گوشی خود را با استفاده از گزینه به حالت اولیه بازگردانید.

تعمیر فیس آیدی آیفون

تعمیر فیس آیدی آیفون 11

فیس آیدی اپل به عنوان فناوری تشخیص چهره محسوب می شود که از سال 2017 روی آیفون X راه اندازی گردید. این فناوری جایگزینی برای سیستم اسکن اثر انگشت Touch ID اپل محسوب می شد که درجدیدترین آیفون ‌های این شرکت از جمله آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس اجرا شد و پس از آن در مدل‌ های دیگر تولید گردید. به بهره مندی از سیستم فیس آی دی کاربران، چه کلاه بر سر داشته باشند، چه عینک زده باشند یا در فضای تاریک قرار گیرند تنها با اسکن و تأیید هویت چهره، قفل دستگاه های خود را باز خواهند کرد.با وجود پیشرفته بودن این تکنولوژی گاهی  نیاز به تعمیر فیس آی دی آیفون 11 خواهید داشت.در ادامه  در مورد نحوه عملکرد و تنظیم فیس آی دی تعمیر آن صحبت شده است.

به طور کلی ایجاد مشکل در عملکرد فیس آیدی دلایل مختلفی خواهد داشت که در بیشتر مواقع منشاء آن سخت افزاری می باشد و تنها در بعضی مواقع است که می تواند مربوط به عوامل نرم افزاری باشد. اگر گوشی Face ID گوشی آیفون به دلیل مشکلات سخت افزاری با مشکل مواجه شده باشد، برای تعمیر آن باید به مراکز  معتبر رفته و اقدام به تعمیر فیس آی دی آیفون 11 نمایید.

مشکلات رایج فیس آیدی

  • قطع و وصل شدن فیس آیدی با هر بار خاموش و روشن شدن دستگاه
  • عدم تشخیص چهره مالک دستگاه
  • مشکل قفل نشدن دستگاه
  • باز شدن دستگاه با شباهت چهره
  • و…

این موارد از جمله موارد پر تکرار است که کاربران زیادی با آن مواجه نموده است که اپل با به روز رسانی نرم افزار خود این مشکلات را تا حد زیادی برطرف نمود.

هزینه تعمیر فیس آیدی آیفون 11

کثیف بودن سنسور های جلویی گوشی آیفون، درتشخیص چهره  خطاهایی بوجود می آورد .لذا جهت تعمیر فیس آیدی آیفون 11 قبل از هر چیزی سنسور های جلویی گوشی خود را به خوبی تمیز نمایید.معمولا بهتر است که جهت تمیز کردن نوار مشکی رنگی که تمامی سنسور ها در آن قرار دارند، از پنبه یا دستمال مناسبی استفاده کنید.همچنین لازم است تا کل صفحه نمایش آیفون خود و لبه های فوقانی آن را کاملا تمیز نمایید. به طور کلی موارد زیادی  باعث نیاز کاربر به تعمیر فیس آی دی آیفون 11 می شود که با توجه به آن هزینه تعمیر فیس آی دی آیفون 11 را متفاوت می کند.

فعال سازی مجدد face ID آیفون :

قبل از فعال سازی دوباره لازم است تا یک بار گوشی خود را روشن خاموش یا به اصطلاح ریست کنید و مجدد مسیر قبلی را طی نمایید ولی این بار تمام گزینه هایی که به حالت غیر فعال تغییر دادید را به حالت فعال برگردانید.

ریست کردن فیس آیدی :

در صورتی که با غیر فعال سازی و فعال سازی مجدد آن مشکل بر طرف نگردد، نیاز است تا وارد تنظیمات فیس آیدی آیفون خود شده و با وارد کردن پسورد گوشی آن را به طور کامل ریست نمایید و مجدد فعال کنید.طبق بررسی های انجام شده، 80 درصد کاربران با انجام این کار، مشکل آیفون خود را بر طرف  خواهند کرد.

تعویض فیس آیدی آیفون 11 پرومکس:

قبل از تعمیر فیس آیدی، حتما یک نسخه ی بک آپ از اطلاعات خود تهیه نموده  تا از دست رفتن اطلاعات گوشی خود پیشگیری نمایید چرا که هر تغییری در مادر برد با حذف تمام اطلاعات شما برابر خواهد بود.قبل از تعویض،توجه داشته باشید که شارژ گوشی را به زیر ۲۵ درصد برسانید تا در زمان کار هر گونه ضربه و فشاری به باتری منجر به انفجار نگردد. تعمیرات گوشی های اپل  به تخصص و دانش بالایی احتیاج دارد که توصیه می شود در صورت نداشتن مهارت کافی از انجام آن جلوگیری نمایید چرا که درجه انجام عملیات آن سخت می باشد. به طور معمول مدت زمان تعمیر فیس آی دی آیفون 11 تقریبا 25 دقیقه می باشد.

تعمیر فیس آیدی آیفون

تعمیر فیس آیدی آیفون x

از محصولات پر طرفدار اپل به آیفون ایکس یا آیفون 10 می توان اشاره داشت که به دلیل برخورداری از قابلیت های جدید توجه کاربران را به خود جلب کرده است. این محصول همچون دیگر گوشی های هوشمند گاها با ایرادات زیادی مواجه می شوند که در این شزایط به تعمیر نیاز دارند. آنچه که حائز اهمیت می باشد
تعمیر فیس آی دی آیفون X  در محیطی حرفه ای  می باشد که می بایست به درستی  و بی نقص صورت گیرد چرا که تعمیرات اپل حساسیت های خاصی را دنبال می کنند و به علت  تفاوت های ساختاری لازم است تا تعمیرکار دوره های تخصصی در این زمینه گذرانده باشد.
فیس آی دی آیفون ایکس xو آیفون ایکس اس مکس   اپل با وجود پیچیدگی زیاد، دارای قطعات بسیار ظریفی می باشد.گاها بعد از خرید گوشی، امکان دارد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موجب بروز اختلال در عملکرد فیس آیدی گردد. که در ادامه نیاز به تعمیر تعمیر فیس آیدی آیفون x خواهید داشت.

قیمت تعمیر فیس آیدی آیفون x

فیس آیدی به عنوان ویژگی امنیتی می باشد که از دوربین های موجود در سطح نمایشگر جهت تأیید صحت دسترسی از طریق تشخیص چهره کاربران بهره برداری می نماید. این تکنولوژی این دسترسی را به کاربر می دهد تا امنیت بالایی را برای گوشی خود تامین نماید در صورتی که با مشکل مواجه گردد ، دسترسی کاربر به مشکل برخورد می کند. در این صورت به تعمیر فیس آیدی آیفون نیاز خواهید داشت. با توجه به علت خرابی آیفون ، تعمیر کار قیمت تعمیر فیس آیدی آیفون x   را تعیین می نماید.

تعمیر فیس آیدی آیفون xs

معمولا علت های زیادی در عملکرد فیس آیدی ایجاد مشکل می کنند که اغلب به نرم افزار مربوط می شوند و به راحتی قابل رفع می باشند.گاها نیز این مشکل به سخت افزار نیز مربوط می گردد که تنها می بایست به مراکز معتبر تعمیر اپل سپرده شود. اگر که یک مشکل جزئی و گاها نرم افزاری باعث بروز مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max یا سایر آیفون ها شده باری تعمیر فیس آیدی آیفون xs نیازی به تعمیرکار متخصص نخواهید داشت. در این شرایط تنها نیاز است تابا انجام دادن موارد زیر مشکل را رفع نمایید. چنانچه اعمال موارد زیر تاثیری نداشت به تعمیرات سخت افزاری بیاندیشید.

  • تمیز کردن سنسور های جلو : 

ممکن است کثیف بودن سنسور های جلوی آیفون موجب ایراد در فیس آیدی آیفون شود. لذا لازم است تا محل نصب سنسور های جلوی آیفون به خوبی تمیز شود.

  • غیرفعالسازی و فعال کردن دوباره فیس آیدی : 

لازم است قابلیت فیس آیدی یک مرتبه ریستارت گردد. در بعضی مواقع انجام این کار موجب به رفع تعمیر فیس آیدی آیفون XS و XS Max  می گردد.

  • ریست فیس آیدی : 

راه حل بعدی ریست Face ID می باشد. از این حیث وارد تنظیمات فیس آیدی گوشی شده و با ارائه پسورد آیفون  اطلاعات این بخش را به طور کامل ریست نمایید.

هزینه تعمیر فیس آیدی آیفون XS MAX

سنسور مجاورتی که در سری های ایکس تعبیه شده ، از مهم ترین قطعات به شمار می رود . فناوری تشخیص چهره برای اولین بار در سری ایکس آیفون اعمال شد. با بهره مندی از این  فناوری، تنها با قرار دادن چهره ی خود رو به روی دوربین جلو آیفون، آیفون چهره ی شما شناخته و قفل صفحه باز می گردد. اما در این میان گاها مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری عملکرد فیس آیدی را مختل می نماید که در این صورت نیاز به تعمیر آن می باشد.امروزه مراکز زیادی اقدام به تعمیر فیس آیدی آیفون XS MAX و سایر مدل ها می نمایند . برای مطلع شدن از هزینه تعمیر فیس آیدی آیفون XS MAX تنها کافیست به مراکز معتبر تعمیرات آیفون رفته و با توجه به علت ایراد فیس آیدی هزینه نهایی تعیین شود.

خدمات اپل آچار