تعمیر دوربین آیفون

تعمیر و تعویض دوربین عقب آیفون

دوربین های آیفون مطابق با استانداردهای کیفیت و عملکرد اپل طراحی، آزمایش و تولید شده اند که شامل فوکوس خودکار بصری و پاسخگو، حالت پرتره با بوکه پیشرفته و کنترل عمق، و جلوه های نور پرتره می باشد. با این حال بسیاری از افراد هنگام استفاده از این مزایا، ممکن است دچار مشکلات بسیاری شوند که ممکن است خرج بسیاری بر روی دستشان بگذارد. ما در آموزش تعمیرات اپل قصد داریم درباره تعمیر دوربین آیفون با کمترین هزینه ممکن صحبت کنیم.

تعمیر دوربین آیفون

خدمات تعمیر دوربین آیفون

دوربین آیفون همراه با نرم افزار iOS برای عملکرد و کیفیت بهینه مهندسی شده است. دوربین غیر اورجینال ممکن است باعث مشکلات سازگاری یا عملکرد شود. برای مثال، ممکن است پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار iOS که حاوی به‌روزرسانی‌های دوربین یا ویژگی‌های جدید دوربین است، مشکلی ایجاد شود. تعمیر آیفون در اپل آچار به صورت تخصصی انجام می گردد.
اگر یک ارائه دهنده خدمات از قطعات غیر اصلی دوربین استفاده کند، ممکن است موارد زیر نیز رخ دهد:

  1. دوربین به درستی فوکوس نمی کند یا تصاویر واضح نیستند
  2. هنگام استفاده از حالت پرتره، سوژه ممکن است در فوکوس نباشد یا فقط تا حدی در فوکوس باشد
  3. یک برنامه شخص ثالث که از دوربین استفاده می کند ممکن است به طور غیرمنتظره ای متوقف شود یا خارج شود
  4. پیش‌نمایش بی‌درنگ در برنامه‌های شخص ثالث ممکن است خالی به نظر برسد یا گیر کند

توجه داشته باشید ارائه دهندگان تعمیرات مستقل، تعمیرات بدون گارانتی آیفون و مک را ارائه می دهند. آنها به قطعات، ابزار، آموزش، راهنمای خدمات، تشخیص و منابع اصلی اپل دسترسی دارند.

امروزه، برند اپل به یکی از برندهای بسیار معتبری تبدیل شده است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. اما این گوشی مانند هر گوشی دیگری ممکن است خراب شود و آسیب ببیند. یکی از قسمت های حساس گوشی های آیفون دوربین آنهاست. برای تعمیر دوربین آیفون باید به یکی از مراکز معتبر مراجعه نمایید و کار خود را به دست افرادی بسپارید که در این زمینه دانش و تخصص لازم را دارند.

تعمیر دوربین آیفون 7 پلاس

برای تعمیر دوربین آیفون 7 پلاس و هر آیفون دیگری باید به یک سری از راهکارهای کلی توجه داشته باشید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • گوشی را در یک مکان ثابت قرار دهید.
  • در قدم اول گوشی آیفون را خاموش کنید. اگر گوشی روشن باشد خطر انفجار وجود دارد و این مسئله خطرناک است.
  • پس از آن باید با استفاده از ابزار مخصوص پین های پایین گوشی را جدا سازید و سپس کاور پشت گوشی را جدا کنید. مراقب باشید که در زمان جدا کردن قاب پشتی به مدارهای داخلی آسیب وارد نشود و آنها جا به جا نشوند. این مرحله در تعمیر دوربین آیفون بسیار مهم است و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.
  • پس از آن مدارها و قسمت هایی را که به دوربین آیفون متصل هستند جدا سازید. برای اینکار باید کانکتور فلت دوربین جلو، سنسور مجاور، میکروفون ثانویه و اسپیکر از دوربین جدا شوند.
  • اکنون زمان آن رسیده است که دوربین را در جای خود قرار دهید و بخش هایی را که جدا کرده اید به آن متصل نمایید.
  • پس از آن گوشی را روشن کنید و مطمئن شوید که دوربین به درستی کار می کند.

اکنون دیگر کار تعویض دوربین به اتمام رسیده است. باید در زمان تعویض دوربین حتما از دوربین اورجینال استفاده نمایید. دوربین های فیک کارآیی گوشی را تحت تاثیر قرار می دهند.

تعمیر دوربین آیفون 14

اپل آیفون 14 از نمونه تولیدات محبوب شرکت اپل می باشد که در سبد خرید طرفداران محصولات اپل قرار دارد. اگر چه از دوربین گوشی اپل به عنوان بخشی خوب و باکیفیت یاد می شود  ولی در برخی مواقع ممکن است به دلیل سهل نگاری کاربر با مشکلاتی مواجه شود.  این اختلالات به دلیل برخی از عوامل خارجی و نرم افزاری رخ می دهد که در صورتی که  علت اصلی خرابی دوربین مشخص باشد در تعمیر آن نقش زیادی خواهد داشت . عوامل خارجی و فیزیکی همچون گرما و سرمای شدید، نفوذ گرد و غبار، آب خوردگی و رطوبت، ضربه، سقوط و فشار در برخی موارد دوربین را دچار خرابی و اختلال مواجه خواهد کرد که در این صورت می بایست به مراکز معتبر جهت تعمیر دوربین آیفون 14 مراجعه نمایید.

هزینه تعمیر دوربین آیفون 14

دوربین پشت اپل آیفون 14 از قطعات اصلی این موبایل محسوب می شود که کیفیت بالایی را به خود اختصاص داده است. با در نظر داشتن موضوع هزینه تعمیر دوربین آیفون 14 ،شاید بتوان تعمیر آیفون را به دو دسته اصلی تعمیرات نرم افزاری و تعمیرات سخت افزاری تقسیم کرد. در واقع به طورمعمول  تعمیرات نرم افزاری هزینه کمتری در بر خواهد داشت. زمانی که تعمیرکار تشخیص دهد که در تعمیرات سخت افزاری نیاز به تعویض قطعات اساسی این گوشی وجود دارد، هزینه بیشتری برای  کاربران همراه خواهد داشت. به طور کلی زمانی می توان هزینه تعمیر دوربین آیفون 14 را دقیق مشخص کرد که گوشی شما به صورت کامل عیب یابی گردد سپس در  مرحله بعدی هزینه تقریبی برای تعمیر اعلام خواهد شد و در صورت نیاز به قطعات بیشتر در طول فرایند تعمیر میزان آن تغییر می کند که البته این موضوع قبل از اعمال تغییرات به فرد اعلام می شود و در صورت تایید مشتری اجرا می گردد.

تعمیر دوربین آیفون 13 Pro Max

دوربین تلفن همراه را می توان یکی از بخش های پرکاربرد و محبوب برای کاربران دانست . در حال حاضر دوربین ها عکس ها را باکیفیت های مطلوبی ارائه می نمایند و همین موضوع باعث شده تا  کاربران از این امکان رضایت بالایی داشته باشند. ولی گاها در مواردی ممکن است برخی از دوربین های موبایل با مشکلاتی مواجه شود ودر این صورت  عملکرد خود را از دست دهند. در این شرایط می بایست اقدام به تعمیر دوربین آیفون 13 Pro Max خود نمایید. به طور کلی  این اختلالات ممکن است برای درصد بالایی از موبایل ها از جمله گوشی های آیفون نیز رخ دهد و به همین دلیل مجبور به تعمیر آن شوید. همانطور که می دانید در صورت خرابی در بیشتر موارد  امکان تعمیر دوربین وجود ندارد و تنها با تعویض این قطعه می توان دوباره گوشی را همچون روزی اول کاربردی کرد.  برای تغییر دوربین اصلی ، موارد زیر را انجام نمایید:

1-باز کردن پیچ های لبه زیرین

2- باز کردن قاب

3- باز کردن درب جلوی گوشی

4- باز کردن و بیرون آوردن باتری گوشی اپل

5- جداسازی براکت گوشه درب پشت

6- جدا کردن کانکتور دوربین سلفی

جداسازی کانکتور دکمه هوم

8- جداسازی کانکتور صفحه نمایش

9- جداسازی کانکتور دیجیتایزر

10- جداسازی کامل درب پشت و جلو

11- جدا سازی کانکتور دوربین اصلی

12- تعویض دوربین آیفون با دوربین جدید و بستن دستگاه

هزینه تعمیر دوربین آیفون 13 Pro Max

همه ی قطعاتی که در آیفون 13 Pro Maxاستفاده شده است دارای کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی می باشند که همین موضوع باعث شده تا از قیمت بالایی برخوردار باشند. لذا می توان در این خصوص گفت که هزینه تعمیر دوربین آیفون 13 Pro Maxنیز به نوعی بالا و گران قیمت و هزینه‌ بردار است. مثلا در صورت خرابی ال سی دی و تاچ هزینه تعمیر حدودا با قیمت  یک گوشی میان رده اندرویدی برابری می کند. البته هزینه تعمیر تعمیر دوربین آیفون 13 Pro Maxبه اندازه ال سی دی یا مادربرد آن نخواهد بود. بنابراین می ‌توان گفت که هزینه تعمیر دوربین آیفون در مقایسه با اغلب تعمیرات دیگر این گوشی قیمت کمی خواهد داشت. در صورتی که ماژول دوربین اصلی شما با مشکل و خرابی مواجه شد و به  تعویض نیاز داشت، هزینه بیشتری در مقایسه با شرایطی که دوربین سلفی گوشی نیازمند تعمیر شود می بایست پرداخت نمایید.

تعمیر دوربین آیفون 13 پرو

با وجود اینکه دوربین گوشی اپل یکی از بخش های خوب و باکیفیت دستگاه است ولی در برخی مواقع دچار اختلال می شود. این اختلالات در اثر برخی از عوامل خارجی و نرم افزاری به وجود می آید که اگر علت اصلی خرابی دوربین مشخص باشد در تعمیر آن نقش بسزایی دارد. عوامل خارجی و فیزیکی مانند: گرما و سرمای شدید، نفوذ گرد و غبار، آب خوردگی و رطوبت، ضربه، سقوط و فشار در برخی موارد دوربین را دچار خرابی و اختلال می کند.

البته گاهی مشکلات نرم افزاری و ارتباط بین مدارهای دوربین های سه گانه موجب عدم کارکرد آنها می شود. جهت برطرف کردن مشکلات نرم افزاری روش های آپدیت و دانگرید کردن گوشی و همچنین فورس ری استارت کردن را امتحان کنید. با این سه روش بسیاری از اختلالات رفع می شود و گوشی و برنامه های آن به خوبی کارایی خود را ادامه می دهد. اگر پس از انجام روش های مذکور باز هم مشکل دوربین برطرف نشده و عملکرد نامطلوبی دارد باید در جهت تعمیر دوربین آیفون 13PRO اقدام کنید.

هزینه تعمیر دوربین آیفون 13 Pro

بدون شک  هزینه تعمیر دوربین آیفون 13 Pro به عنوان یکی از چالش های مهم کاربران محسوب می شود. کاربران موبایل آیفون چنانچه که با خرابی دوربین مواجه شوند مجبور به پرداخت هزینه گزافی خواهند بود . ضمن اینکه دستمزد تعمیرکار نیز به این هزینه افزوده خواهد شد. ولی نکته ی مهمی که در این خصوص وجود دارد بهره مندی از  قطعات اورجینال در تعمیرات اپل و همچنین تعمیر با کیفیت آن می باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از اقدام به تعمیر دوربین آیفون 13 Pro خود ابتدا مرکز معتبری را یافته و از سطح کیفیت کار آن اطمینان خاطر شوید.

تعمیر دوربین آیفون 13 مینی Mini 13

آیفون 13 مینی ازسری گوشی های 13 اپل می باشد که محبوبیت بالایی دارد. بنابراین می توان گفت مراکز زیادی تعمیر دوربین موبایل اپل راارائه می کنند . به طور کلی هزینه تعمیر آن با توجه به اقداماتی که صورت می گیرد اعلام می شود. در صورتی که به تعویض دوربین نیاز داشته باشید می بایست هزینه قطعه جدید را هم جدا پرداخت نمایید. نکته ای که در این خصوص وجود دارد ، عدم ترمیم و یا تعمیر دوربین آیفون 13 مینی است.لذا به طور کلی هزینه تعمیر دوربین آیفون نسبتا بالا خواهد بود.  ماژول دوربین در این فرایند  بیرون آمده و باید با ماژول جدید جایگزین شود. شایان ذکر است که قیمت ماژول اصلی آیفون خیلی بالا نبوده و عملیات تعویض را می توان با مبلغی مناسب انجام داد.

نحوه تعمیر دوربین آیفون 13 مینی

همانطور که گفته شد امکان ترمیم اغلب بسیار کم و نادر خواهد بود و معمولا می بایست کاربرد اقدام به تعویض قطعه نماید.  نحوه تعمیر دوربین آیفون 13 مینی اگر چه سخت و زمان بر نمی باشد اما می بایست تمام مراحل توسط تعمیرکار متخصص در این زمینه انجام گیرد. برای تعویض دوربین اصلی آیفون، به ترتیب زیر باید اقدام نمایید:

  1. باز کردن پیچ های لبه زیرین
  2. باز کردن قاب
  3.  باز کردن درب جلوی گوشی
  4.  باز کردن و بیرون آوردن باتری گوشی اپل
  5.  جداسازی براکت گوشه درب پشت
  6. جدا کردن کانکتور دوربین سلفی
  7.  جداسازی کانکتور دکمه هوم
  8. جداسازی کانکتور صفحه نمایش
  9. جداسازی کانکتور دیجیتایزر
  10. جداسازی کامل درب پشت و جلو
  11.  جدا کردن کانکتور دوربین اصلی
  12. تعویض دوربین iphone با دوربین جدید و بستن دستگاه

تعمیر دوربین آیفون 13

دوربین های آیفون همراه با نرم افزار iOS جهت عملکرد و کیفیت بهینه طراحی شده اند. ممکن است دوربین غیر اورجینال منجر به ایجاد مشکلات سازگاری یا عملکردی آن گردد. مثلا امکان دارد بعد از به روز رسانی نرم‌افزار iOS که دارای به ‌روزرسانی ‌های دوربین یا ویژگی ‌های جدید دوربین می باشد، با  مشکلی مواجه شوید. بنابراین توصیه می شود تعمیر دوربین آیفون 13 را به متخصصین در این حوزه بسپارید. در صورتی که از  قطعات غیر اصلی دوربین در تعمیر دوربین شما استفاده شود اغلب با موارد زیر مواجه خواهید شد:

  1. فوکوس دوربین به درستی عمل نخواهد کرد و  تصاویر واضح نخواهند بود.
  2. ممکن است زمان استفاده از حالت پرتره، سوژه در فوکوس قرار نداشته باشد یا فقط تا حدی در فوکوس باشد
  3. ممکن است که زمان استفاده از برنامه ای که  شخص ثالث از دوربین استفاده می کند به شکل غیرمنتظره ای متوقف شود یا خارج گردد.
  4. ممکن است پیش‌نمایش بدون وقفه  در برنامه‌ های شخص ثالث خالی به نظر برسد یا گیر داشته باشد.

هزینه تعمیر دوربین آیفون 13

با در نظر داشتن هزینه،شاید بتوان گفت که تعمیر دوربین آیفون 13 به دو صورت می باشد. به این صورت که تعمیرات نرم افزاری گوشی  آیفون و تعمیرات سخت افزاری گوشی آیفون متفاوت است. به طور کلی اغلب تعمیرات نرم افزاری هزینه کمتری را در بر می گیرد. در این خصوص زمان تعمیر به صورت سخت افزاری که به تعویض قطعات اساسی تشخیص داده شود، برای کاربران هزینه بیشتری خواهد داشت. به طور کلی درست وقتی مقدار هزینه لازم تشخیص داده شود  گوشی شما بطور کامل عیب یابی خواهد شد. پس از عیب یابی قیمتی تقریبی از هزینه تعمیر به شما اعلام خواهد شد. در این شرایط  با توجه به نیاز به قطعات بیشتر در طول فرایند تعمیر هزینه های آن نیز تغییر خواهد کرد. لازم به ذکر است هزینه تعمیر دوربین آیفون 13 در مقایسه با مدل های پایین تر آن به نوعی بالاتر خواهد بود.

تعمیر دوربین آیفون 12

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران آیفون 12 دارند خرابی و عدم کارکرد دوربین آن است. هنگامی که این دوربین های باکیفیت و محبوب دچار اختلال می شوند کاربران آن تصمیم به تعمیر دوربین آیفون 12 می گیرند. اما دوربین های مذکور به چه دلایلی خراب می شوند و عملکرد خود را از دست می دهند؟ در مطلب پیش رو قصد داریم درباره دوربین گوشی اپل 12 و تعمیر آن با شما صحبت کنیم.

چرا دوربین آیفون 12 دچار اختلال می شود؟

با وجود اینکه دوربین گوشی اپل یکی از بخش های خوب و باکیفیت دستگاه است ولی در برخی مواقع دچار اختلال می شود. این اختلالات در اثر برخی از عوامل خارجی و نرم افزاری به وجود می آید که اگر علت اصلی خرابی دوربین مشخص باشد در تعمیر آن نقش بسزایی دارد. عوامل خارجی و فیزیکی مانند: گرما و سرمای شدید، نفوذ گرد و غبار، آب خوردگی و رطوبت، ضربه، سقوط و فشار در برخی موارد دوربین را دچار خرابی و اختلال می کند.

البته گاهی مشکلات نرم افزاری و ارتباط بین مدارهای دوربین های سه گانه موجب عدم کارکرد آنها می شود. جهت برطرف کردن مشکلات نرم افزاری روش های آپدیت و دانگرید کردن گوشی و همچنین فورس ری استارت کردن را امتحان کنید. با این سه روش بسیاری از اختلالات رفع می شود و گوشی و برنامه های آن به خوبی کارایی خود را ادامه می دهد. اگر پس از انجام روش های مذکور باز هم مشکل دوربین برطرف نشده و عملکرد نامطلوبی دارد باید در جهت تعمیر دوربین آیفون 12 اقدام کنید.

نشانه های خراب شدن دوربین گوشی اپل 12چیست؟

در این بخش می خواهیم درباره نشانه ها و علائم خرابی دوربین گوشی اپل 12 صحبت کنیم. در صورت بروز مشکلات زیر دستگاه را به تعمیرکار ماهر بسپارید و برای تعمیر دوربین آیفون 12 اقدام کنید.

  • یکی از نشانه های خرابی دوربین موبایل تارشدن لنز آن است. تاری لنز دوربین به دلایل مختلفی از جمله در معرض گرد و خاک قرار گرفتن است. گرد و غبار موجود در هوا روی لنز دوربین می نشیند و شما توانایی مشاهده تصاویر مانند گذشته را ندارید. مشکل مذکور به راحتی و توسط پارچه ای نرم و تمیز برطرف می شود. اما گاهی اوقات لنز خراب شده و تصویر تار و نامناسب شده است. این مشکل در اثر عدم به کار بردن گلس یا قاب دوربین است.
    دوربین های گوشی آیفون به دلیل برآمده بودن به راحتی در معرض ضربه و خط و خش قرار می گیرند.
  • یکی دیگر از نشانه ها و علایم خرابی دوربین مربوط به فوکوس کردن است. اختلال در عملکرد فوکوس گاهی اوقات به دلیل باگ های نرم افزاری ایجاد می شود. جهت رفع مشکل فوکوس دوربین گوشی را ریست فکتوری کنید. در صورتی که پس از ریست فکتوری باز هم مشکل همچنان باقی مانده است باید به فکر سپردن دستگاه به یک تعمیرکار خبره و تعمیر دوربین آیفون 12 باشید.

سایر خطاهای دوربین اپل 12

خطای دیگری که برای دوربین های گوشی اپل به وجود می آید متوقف شدن دوربین است. گاهی اوقات در حال عکسبرداری یا فیلمبرداری با اختلال در عملکرد دوربین و جمله «متأسفانه دوربین متوقف شده است» رو به رو می شوید. این مشکل اغلب به علت پر بودن حافظه گوشی است. جهت برطرف کردن مشکل به تنظیمات دستگاه بروید و حافظه موبایل را از محتواهای اضافی خالی کنید.

تعویض دوربین آیفون 12

بعضی اوقات با وجود انجام کلیه روش های رفع اختلال دوربین، باز هم مشکل برطرف نمی شود. جهت رفع خرابی مذکور باید قطعه و دوربین را تعویض کنید. تعویض دوربین آیفون 12 باید توسط فردی کارآزموده و ماهر صورت گیرد.

تعمیر دوربین آیفون 11

دوربین تلفن همراه یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین بخش های دستگاه به شمار می رود. این دوربین ها عکس ها را باکیفیت های مطلوبی تهیه می کنند و کاربران از این امکان بسیار راضی و خشنود هستند. اما گاهی اوقات برخی از دوربین های موبایل دچار اختلال شده و عملکرد خود را از دست می دهند. در این مواقع باید اقدام به تعمیر دوربین کرد. این اختلالات برای اغلب موبایل ها از جمله گوشی های آیفون نیز پیش می آید و به همین جهت قصد داریم در مطلب حاضر درباره تعویض دوربین آیفون 11 صحبت کنیم.

آیفون ها از جمله گوشی هایی هستند که این روزها استفاده از آنها مد نظر قرار گرفته است. این گوشی ها قابلیت های بیشماری دارند و می توانند پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. یکی از مهمترین مواردی که آیفون ها را به گوشی های پرطرفداری تبدیل کرده است دوربین بسیار حرفه ای آنهاست. شما می توانید با استفاده از دوربین های آیفون تصاویر و فیلم های حرفه ای تهیه نمایید. آیفون 11 یکی از گوشی هایی است که در سال 2019 به بازار عرضه شد و توانست بخش عظیمی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. با وجود این، دوربین آن ممکن است به هر دلیلی آسیب ببیند و در نتیجه چاره ای جز تعمیر دوربین آیفون 11 باقی نمی ماند.

مطالبی درباره دوربین آیفون 11 و تعویض آن

تلفن همراه آیفون 11 دارای دو دوربین در قسمت جلوی دستگاه است. دو دوربین مذکور 12 مگا پیکسلی و عریض هستند. این دوربین ها قابلیت شناسایی چهره و گرفتن عکس سلفی دارند. یکی دیگر از امکانات این دوربین ها فیلمبرداری با کیفیت 4K است که قابلیتی خوب و محبوب به شمار می رود. این دوربین های باکیفیت در برخی مواقع دچار مشکل می شوند و قابلیت تهیه عکس سلفی خوب را از دست می دهند. در هنگام بروز این مشکل در ابتدا ظاهر دوربین را از جهت نداشتن خراش و شکستگی مورد بررسی قرار دهید.

با دقت به لنز دوربین نگاه کرده و آن را مورد بررسی قرار دهید تا دچار خط و خش نشده باشد. برنامه دوربین گوشی را چک کنید تا اگر دچار ایراد نرم افزاری شده است مشخص شود. اگر با وجود بررسی های لازم باز هم اختلال دوربین برطرف نشده است باید به مراکز تعمیر مجاز این دستگاه ها مراجعه کرده و نسبت به تعویض دوربین آیفون 11 اقدام کنید.

چگونه دوربین آیفون 11 را تعویض کنیم؟

گاهی اوقات با تمام اقداماتی که در بخش قبلی گفتیم باز هم دوربین عملکرد درست خود را ندارد. به همین جهت باید نسبت به تعمیر دوربین آیفون 11 پرو اقدام کنیم. نحوه تعویض دوربین آیفون به طور خلاصه از این قرار است:

  • گوشی را خاموش کرده و با سوزن مخصوص سیمکارت، خشاب سیمکارت را از گوشی جدا کنید.
  • پیچ های پورت را باز کرده و با سشوار حرارت را برای یک تا دو دقیقه به چسب آب بند دور LCD  منتقل کنید تا شل شود.
  • توسط اسپاتول فلزی شکافی بین صفحه و شاسی به وجود آورید. پس از آن یک پیک به جای اسپاتول قرار دهید و با پیک صفحه نمایش را از شاسی جدا کنید.
  • با پیچ گوشتی دو پیچ قابل مشاهده و سپس شش پیچ دیگر را باز کرده و توسط اسپاتول صفحه محافظ فلزی را جدا کنید.
  • باتری را قطع کنید.
  • توسط اسپاتول پلاستیکی کانکتور صفحه نمایش و سپس کانکتور اسپیکر را قطع کنید. کانکتور صفحه نمایش را هم در این مرحله جدا کنید.
  • چهار پیچ دیگر را باز کنید و با اسپاتول پلاستیکی صفحه فلزی را جدا کنید.
  • پس از جدا کردن اسپاتول، آخرین کانکتور دوربین عقب را نیز جدا کنید.
  • هم اکنون امکان جدا کردن دوربین عقب و تعویض آن امکان پذیر است.

تعویض دوربین آیفون 11

تعویض دوربین آیفون 11 زمانی ضروری است که نمی توانید با دوربین جلو یا پشت  آیفون 11 خود عکس های سلفی با کیفیت بگیرید و دوربین جلوی کروی با مشکل مواجه است. اگر این قسمت پرکاربرد این دستگاه به هر دلیلی از جمله ضربه، افتادن از ارتفاع، شکستگی لنز، خوردگی کانکتورها و … آسیب دید، ابتدا ظاهر آن را بررسی کنید و از عدم وجود خط و خش روی لنز مطمئن شوید. و با بررسی نرم افزار دوربین می توانید دوربین سلفی آیفون 11 خود را با این راهنما تغییر دهید. دوربین آیفون 11 به صورت عمودی در پشت قرار گرفته است که شامل ماژول عریض و ماژول فوق عریض است. هر دو به عنوان یک دوربین قابل تعویض هستند. دو ماژول 12 مگاپیکسلی، یکی به عنوان دوربین اصلی با لنز عریض 26 میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، اندازه سنسور 2.55/1 اینچی، دیافراگم تصویر f/1.8، مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال، و ماژول دوم وجود دارد.

همچنین 12 مگاپیکسل با لنز 13 میلی متری فوق عریض با دیافراگم تصویر f/2.4 است. همچنین در این دوربین می توانید با کیفیت 2160 پیکسل با سرعت 24، 30، 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید. آیفون 11 لنز تله فوتو ندارد و این آیفون از پردازنده عصبی A13 Bionic برای گرفتن عکس های پرتره فقط از دوربین اصلی و ایجاد تصاویر با افکت بوکه استفاده می کند. شما باید کابل های صفحه نمایش را به طور کامل جدا کنید و مجموعه پنل جلویی را برای دسترسی بهتر به دوربین های عقب جدا کنید. با این حال، هنوز امکان حذف و جایگزینی دوربین های عقب با کابل های نمایش وجود دارد. خوانندگان حرفه ای ما که به خوبی در تعمیر گوشی تبحر دارند، می توانند مرحله جداسازی صفحه نمایش را نادیده بگیرند و در زمان صرفه جویی کنند، اما باید مراقب مونتاژ مجدد صفحه نمایش باشند تا از کابل های انعطاف پذیر اجتناب کنند.

هزینه تعمیر دوربین آیفون 11

اولین مسئله ای که در تعمیر دوربین آیفون 11 پیشنهاد می شود رفع مشکلات نرم افزاری است. اگر شما برای استفاده از دوربین از یک برنامه جانبی استفاده می کنید، باید این برنامه را از روی گوشی خود حذف نمایید. همچنین، با آپدیت سازی نسخه اصلی گوشی معمولا در بسیاری از موارد مشکل دوربین رفع می گردد. در برخی از موارد نیز پیشنهاد می شود گزینه voice over را غیر فعال سازید تا مشکل دوربین از بین برود.
مشکلات سخت افزاری از موارد دیگری هستند که در تعمیر دوربین آیفون 11 پیشنهاد می شوند. اگر به تازگی گوشی شما ضربه دیده است، به احتمال زیاد مدارها و قطعات دوربین خراب شده اند و همین امر باعث شده است که دوربین کار نکند. همچنین، اگر شما عادت دارید که با دست خیس از گوشی خود استفاده کنید و یا گوشی در نزدیکی رطوبت و آب قرار داشته است به احتمال زیاد این امر به گوشی آسیب وارد کرده است و آن را خراب کرده است. برای اینکه بتوانید به علت دقیق خرابی دوربین گوشی پی ببرید و برای تعمیر آن اقدام کنید، باید آن را به یک متخصص بسپارید. پس از مشخص شدن علت خرابی هزینه تعمیر آن نیز به شما اعلام می گردد.

تعمیر دوربین آیفون 10

دوربین آیفون 10 همراه با نرم افزار iOS در جهت عملکرد و کیفیت بهینه مهندسی و طراحی لازم به روی آن انجام گرفته است.  در زمان تعمیر دوربین آیفون 10 در صورتی که از قطعه غیر اورجینال آن استفاده شود شما را با مشکلات جدیدی مواجه خواهد کرد. مثلا بعد از آنکه  به‌ روزرسانی نرم‌ افزار iOS  که از  به ‌روزرسانی ‌های دوربین یا ویژگی‌های جدید دوربین برخوردار است مشکلی به وجود می آید. تعمیر آیفون در این مجموعه به صورت تخصصی زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای صورت می گیرد. در صورتی که در تعمیر دوربین شما از  قطعات غیر اصلی دوربین استفاده شود با موارد ذیل مواجه خواهید شد:

  • عملکرد ناصحیح دوربین در زمان   فوکوس یا عدم داشتن تصاویر واضح
  • ممکن است زمان استفاده از حالت پرتره، سوژه در فوکوس نباشد یا تنها تا حدی در فوکوس قرار گیرد
  • یک برنامه شخص ثالث که از دوربین استفاده می کند ممکن است خیلی غیرمنتظره ای متوقف شده و  یا خارج  شود
  • ممکن است پیش ‌نمایش فورا در برنامه‌ های شخص ثالث خالی به نظر برسد یا توقف و به اصطلاح هنگ کند

هزینه تعمیر دوربین آیفون 10

هزینه تعمیر دوربین آیفون 10   در کنار  اقداماتی که جهت تعمیر آن صورت می گیرد  تعیین می شود. چنانچه که به تعمیر یا  تعویض دوربین نیاز داشته باشید ، قیمت قطعه جدید باید  در نظر داشت. موردی که اهمیت دارد عدم تعمیر در بیشتر موارد می باشد . لذا اغلب مجبور  به تعویض خواهید بود. بنابراین می توان گفت هزینه تعمیر دوربین آیفون 10 تقریبا بالا بوده و کاربر می بایست هزینه زیادی پرداخت کند.

برای تعمیر دوربین می بایست ماژول دوربین کاملا خارج شود و یک ماژول جدید جایگزین آن گردد. ضمن اینکه  قیمت ماژول اصلی آیفون چندان بالای نمی باشد و به نوعی می توان گفت عملیات تعویض را می توان با مبلغ مناسب انجام داد. کارشناسان  قبل از اقدام به تعمیر هزینه تعمیر دوربین آیفون 10 را به شما اعلام خواهند کرد و در صورتی که رضایت از سوی مشتری اعلام شد اقدامات لازم را برای تعمیر دوربین آیفون 10 انجام خواهند داد.

تعمیر دوربین آیفون XS

با توجه به اقداماتی که برای تعمیر دوربین آیفون ایکس اس صورت می گیرد ، اغلب هزینه نهایی تعیین می گردد. در صورتی که نیاز به تعویض دوربین داشته باشید باید  هزینه قطعه جدید را جداگانه در نظر داشت. موردی که حائز اهمیت می باشد این بوده که اغلب در بیشتر موارد دوربین ها قابلیت تعمیر ندارند و می بایست آن ها را تعویض نمایید. لذا می توان گفت که هزینه تعمیر دوربین آیفون نسبتا زیادی می باشد. در این  صورت لازم است تا ماژول دوربین بیرون آورده شود ، سپس ماژول جدید جایگزین آن شود. ضمن اینکه قیمت ماژول اصلی آیفون خیلی بالا نمی باشد و با مبلغی مناسب امکان تعویض آن وجود دارد.در صورتی که دوربین اصلی یا سلفی آیفون ایکس اس مکسبا مشکلی مواجه شود و به تعمیر نیاز داشته باشد اصلا نگران آن نباشید.

تنها با مراجعه به نمایندگی های مجاز آیفون می توانید اقدام به تعمیر دوربین آیفون ایکس خود در مدت زمان کوتاهی با بهترین قیمت و کیفیت شوید. در آیفون XS، قابلیت های زیادی به کار رفته اند و هر یک باعث شده اند که عملکرد گوشی ارتقا پیدا کند. دوربین آیفون ایکس اس بسیار حرفه ای است و شما می توانید با آن عکس ها و فیلم های مناسبی را تهیه کنید. اما دوربین گوشی آیفون ممکن است مانند هر گوشی دیگری خراب شود که در این صورت باید برای تعمیر دوربین آیفون XS اقدام نمایید.

بهتر است بدانید مشکلات گوشی آیفون به دو دسته مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم بندی می شوند. مشکلات نرم افزاری به مشکلاتی گفته می شود که با آپدیت سازی برنامه ها و یا حذف برخی از برنامه بدون تعمیر قطعات رفع می شوند. به طور مثال، اگر شما از یک برنامه جانبی برای باز کردن دوربین گوشی خود استفاده می کنید، باید بدانید که ممکن است پس از مدت دوربین سیاه شود و دیگر کار نکند. همچنین، عدم آپدیت سازی برنامه هایی که روی گوشی وجود دارند بر عملکرد گوشی اثر می گذارند و باعث می شوند شما برای تعمیر دوربین آیفون XS اقدام کنید.

مشکلات سخت افزاری به مشکلاتی گفته می شود که قطعات داخلی دوربین باید مورد بررسی قرار گیرند و تعمیرکار نیاز به زمان بیشتری برای تعمیر دوربین آیفون XS دارد. ضربه و فشار یکی از مهمترین فاکتورهایی است که به ساختار داخلی دوربین آسیب وارد می کند و باعث می شود که شما برای تعمیر دوربین آیفون XS به مرکز ما مراجعه کنید. آب و رطوبت عامل دیگری است که ممکن است دوربین را خراب کند. نفوذ گرد و غبار و کثیفی نیز عملکرد دوربین را تحت تاثیر قرار می دهد.

هزینه تعمیر دوربین آیفون iPhone XS

به طور کلی تمام  قطعاتی که در آیفون ایکس اس مکس اپل استفاده شده است دارای کیفیت ساخت بالایی می باشد که همین موضوع باعث شده تا از قیمت بالایی برخوردار باشند. لذا شاید بتوان گفت که در مجموع تعمیرات این گوشی گران قیمت و هزینه ‌بردار می باشد. مثلا تعمیراتی چون تعویض ال سی دی و تاچ این گوشی بسیار بالا می باشد به نوعی که هم قیمت با گوشی های اندروید می باشد. . البته در این خصوص می توان گفت  خوشبختانه هزینه تعمیر دوربین آیفون ایکس اس در دسته تعمیرات مناسب می باشد و می توان با پرداخت هزینه مناسب دوربین گوشی را همچون روز اول تعمیر نمود. در صورتی که خرابی دوربین روی ماژول دوربین اصلی ایکس اس شما باشد و نیاز به تعویض داشته باشد، هزینه بیشتری در مقایسه با شرایطی که دوربین سلفی گوشی نیازمند تعمیر شود باید پرداخت نمود. زیرا قیمت ماژول دوربین سلفی آن کمتر می باشد.

تعمیر دوربین آیفون x

موبایل ها امروزه به عنوان جزء جدانشدنی زندگی امروزی بشر هستند. این دستگاه های کوچک امکانات متعددی دارند که از جمله دوربین آنها است. دوربین های گوشی در طول روز مورد استفاده های متعددی دارند. از عکس مدارک گرفته تا عکس های یادگاری همگی یک امکان خوب و ضروری را برای کاربران فراهم آورده است. دوربین گوشی های آیفون هم در برخی موارد دچار مشکل می شوند و نیاز به تعمیر دارند. به همین جهت می خواهیم در این مطلب درباره تعمیر دوربین آیفون ایکس و موضوعاتی پیرامون آن با شما صحبت کنیم.

دوربین ها در تلفن های همراه یکی از مهمترین و پرطرفدارترین بخش های دستگاه محسوب می شوند. دوربین های مذکور باکیفیت بالایی عکس و فیلم تهیه می کنند. این قطعه ها موجب تسهیل و تسریع امور و در برخی موارد موجب کم هزینه تر شدن کارها می شوند. دوربین های موبایل در اغلب مواقع به خوبی کار می کنند اما گاهی اوقات عملکرد خود را از دست می دهند. به همین جهت قصد داریم در مقاله امروز درباره تعمیر دوربین آیفون X و موضوعاتی پیرامون آن با شما صحبت کنیم.

آشنایی با برخی از علل خرابی دوربین آیفون ایکس

دلایل گوناگونی برای خرابی و عدم عملکرد دوربین آیفون ایکس وجود دارد. گاهی اوقات سقوط روی زمین موجب خرابی و شکستن دوربین موبایل می شود. یکی دیگر از علل شایع آن مربوط به تعویض شیشه محافظ است. اگر عمل تعویض شیشه محافظ ماهرانه انجام نشود محافظ روی لنز آسیب دیده و دوربین خراب می شود. اشکالات نرم افزاری نیز یکی دیگر از مشکلات دوربین های مذکور است. عدم کارکرد مدارهای دوربین های جلو و عقب و همچنین فشار مستقیم روی ماژول دوربین نیز موجب اختلال در دوربین ها می شود.

عللی که ذکر کردیم برخی از دلایل خرابی های دوربین های تلفن همراه است. اگر هر کدام از این علل موجب خرابی دوربین گوشی شود باید در جهت تعمیر دوربین آیفون X خود اقدام کنید. البته در برخی موارد پر بودن حافظه گوشی یا کثیف شدن لنز دوربین نیز موجبات اختلال در کار دوربین را فراهم می آورد. در هر صورت در هنگام مراجعه به مراکز تعمیر گوشی آیفون علت خرابی را برای کارشناس بیان کنید تا در امر تعمیر سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

نشانه های خرابی دوربین آیفون X

هنگامی که دوربین گوشی دچار اختلال می شود نشانه هایی را از خود بروز می دهد که بعضی از آنها عبارتند از:

  • تار بودن لنز دوربین در هنگام عکسبرداری و فیلمبرداری یکی از نشانه های رایج خرابی دوربین است که اغلب در اثر خیس شدن و ضربه ایجاد می شود.
  • بالا نیامدن برنامه دوربین نیز یکی از علائم اختلال است این علامت نیز می تواند به دلیل رطوبت و ضربه ایجاد شده باشد.
  • یکی دیگر از نشانه های خرابی صدای لنز دوربین است که ممکن است در اثر خیس شدن و باقی ماندن در رطوبت به وجود آمده باشد.
  • سیاه بودن تصویر گوشی در هنگام باز کردن برنامه دوربین نیز نشانه اختلال است که می تواند منشأ نرم افزاری یا سخت افزاری باشد.

طریقه رفع مشکل نرم افزاری آیفون ایکس

گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری در گوشی، موجب از کار افتادن برخی از قسمت های دستگاه می شود. در این گونه مواقع باید به سه روش با این مشکل برخورد کرد. یکی از راه حل های برطرف کردن مشکل نرم افزاری، فورس ری استارت کردن گوشی است که توسط دکمه های افزایش صدای گوشی، کاهش صدای گوشی و پاور انجام می شود. یکی دیگر از روش های حل مشکل نرم افزاری، آپدیت کردن گوشی و دیگری دانگرید کردن موبایل است.

آپدیت و دانگرید کردن در بسیاری از مواقع اختلالات فرم افزاری را برطرف می کند. چنانچه با سه روش مذکور مشکل دوربین گوشی برطرف نشده است باید نسبت به تعمیر دوربین آیفون X اقدام کنید.

به چه دلایلی دوربین آیفون X از کار می افتد؟

دوربین موبایل یکی از بخش های پرکابرد دستگاه محسوب می شود. دوربین های گوشی آیفون معمولا دچار مشکل نمی شوند ولی بعضی از کاربران گوشی آیفون از عدم کارکرد دوربین خود شکایت دارند. در این بخش برخی از دلایل عدم کارکرد و نیاز به تعمیر دوربین آیفون ایکس را بیان می کنیم.

  • وارد شدن ضربه به گوشی یا سقوط در برخی مواقع موجب از کار افتادن دوربین موبایل می شود.
  • فشار مستقیم به ماژول دوربین گوشی نیز یکی دیگر از دلایل عدم کارکرد دوربین گوشی است.
  • یکی دیگر از دلایل تعمیر آیفون X شکستن لنز آن است.
  • ایجاد اختلال در مدارهایی که با دوربین های جلو و عقب ارتباط دارند نیز موجب از کار افتادن دوربین گوشی اپل ایکس می شود.

با توجه به دلایل متعدد خرابی دوربین آیفون ایکس باید در ابتدا به عیب یابی درست و اصولی بپردازیم تا در جهت رفع مشکل آن اقدام کنیم. البته لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد با تعویض ماژول دوربین مشکل برطرف می شود.

آشنایی با روش های نرم افزاری جهت تعمیر دوربین اپل X

گاهی اوقت اختلالاتی که در عملکرد دوربین های آیفون ایکس ایجاد می شود با کمک روش های نرم افزاری از بین می رود. این مشکلات مربوط به بخش نرم افزاری گوشی است و به سخت افزاری آن ارتباطی ندارد. بنابراین به راحتی می توان با برطرف کردن ایرادات نرم افزاری، دوربین موبایل را تعمیر کرد. برخی از اقدامات رفع مشکلات نرم افزاری عبارتند از:

  • آپدیت کردن سیستم عامل گوشی آیفون X یکی از راه های رفع مشکل نرم افزاری است.
  • دانگرید کردن سیستم عامل اقدامی خلاف جهت آپدیت کردن آن است. این عمل اختلالاتی را که به جهت آپدیت کردن گوشی به وجود آمده است را رفع می نماید.
  • یکی از مهمترین روش هایی که اختلالات نرم افزاری موبایل اپل ایکس را برطرف می کند، فورس ری استارت است. فورس ری استارت یعنی فشردن دکمه افزایش صدای گوشی و رها کردن آن و سپس فشردن دکمه کاهش صدای گوشی و رها کردن آن و در آخر فشردن ده ثانیه دکمه پاور آیفون است.

در صورتی که اقدامات مطرح شده در این مطلب را انجام دادید ولی باز هم به تعمیر دوربین آیفون ایکس نیاز دارید باید مشکلات سخت افزاری گوشی را برطرف کنید. رفع مشکلات سخت افزاری صرفا باید توسط کارشناس و متخصص انجام شود. زیرا در غیر این صورت ممکن است دستگاه دچار مشکلات متعددی شود.

تعمیر دوربین آیفون 7

تعمیر دوربین آیفون 7 به معنای رفع تمامی مشکلات عملکردی این قسمت از گوشی است. گاهی اوقات آسیب به دوربین می تواند به حدی باشد که بازیابی این قسمت تقریبا غیر ممکن است. به عنوان مثال اگر لنز دوربین خراب باشد قابل تعمیر نیست و باید به فکر تعویض این قطعه باشید. شکستن دوربین یا نوار روی لنز آن مشکلی است که احتمال بروز آن زیاد است. اما آیا می دانید در صورت خرابی یا خرابی این قطعه برای تعمیر دوربین گوشی اپل چه باید کرد؟ آیا این قطعه قابل تعمیر است یا قابل تعویض؟ متخصصان تعمیرات آیفون به تمامی این سوالات پاسخ می دهند .

چگونه دوربین آیفون را تعمیر کنیم

اقدامات انجام شده برای تعمیر دوربین موبایل اپل تا حد زیادی به نوع و شدت آسیب وارده به آن قطعه بستگی دارد. اگر گوشی شما دارای یک اشکال نرم افزاری است که دوربین را خراب می کند، نیازی به باز کردن قفل دستگاه نیست. در این شرایط می توان با تعمیر نرم افزار آیفون مشکلات دوربین را برطرف کرد.  اما اگر دوربین ضربه بخورد و خراب شود، قطعات قابل تعمیر نیستند. تعمیر دوربین آیفون در این شرایط به تعویض لنز بستگی دارد. گاهی اوقات خراش هایی روی لنز ایجاد می شود و معمولا در چنین شرایطی امکان تعمیر دوربین وجود ندارد. البته در موارد نادری می توان با سفت کردن کانکتور دوربین، مشکلات این قطعه را برطرف کرد.

هزینه تعمیر دوربین اپل 7

هزینه تعمیر دوربین آیفون اپل بر اساس اقدامات انجام شده برای این امر تعیین می شود. در صورت نیاز به تعویض دوربین، هزینه قطعه جدید در نظر گرفته می شود. واقعیت این است که در بیشتر موارد دوربین قابل تعمیر نیست. بنابراین می توان گفت که هزینه تعمیر دوربین آیفون نسبتا بالاست. در این فرآیند، ماژول دوربین حذف شده و با یک ماژول جدید جایگزین می شود. البته قیمت ماژول آیفون اصل زیاد بالا نیست و با مبلغ مناسبی قابل تعویض است. متخصصان تعمیر آیفون در نمایندگی اپل هزینه تعمیر دوربین موبایل اپل را برآورد کرده و به شما تخمین می دهند. اگر همه چیز برای شما مناسب است، تعمیر و تعویض دوربین شروع می شود.

تعمیر دوربین آیفون 6 پلاس

امروزه دوربین های موبایل یکی از پرکاربردترین بخش های آن محسوب می شوند. با استفاده از این امکان کارهای روزمره راحت تر و سریع تر انجام می شود و در برخی موارد هزینه ها نیز کاهش می یابد. دوربین های موبایل کمتر دچار اختلال می شوند ولی باز هم در برخی موارد این اتفاق برای آنها نیز پیش می آید. به همین دلیل می خواهیم در مطلب پیش رو درباره تعمیر آیفون 6 پلاس صحبت کنیم. مختصری درباره دلایل از کار افتادن و همینطور نحوه تعمیر آن می پردازیم.

تعمیر دوربین ایفون 6 پلاس به معنی رفع همه ی مشکلات عملکردی مربوط به دوربین آن می باشد. گاها در واردی آسیب وارد شده به دوربین به گونه ای است که قابلیت تعمیر قطعه وجود ندارد و می بایست اقدام به تعویض آن نمود.مثلا در صورت شکستن لنز دوربین امکان تعمیر وجود ندارد و لازم است تا به تعویض لنز فکر کرد. به طور کلی خرابی و نیاز به تعمیر در قسمت دوربین گوشی موضوعیست که در هر دوربین امکان رخ دادن آن بالا می باشد.

چرا دوربین آیفون 6 پلاس کار نمی کند؟

دوربین های موبایل به علل مختلفی دچار اختلال می شوند و در نتیجه کارایی خود را از دست می دهند. در این هنگام باید علت اصلی را جستجو کرده و سپس در جهت تعمیر دوربین آیفون 6 پلاس اقدام کنید. دوربین تلفن همراه در اثر ضربه یا فشار مستقیم به ماژول آن ممکن است دچار اختلال شود. علاوه بر این موارد بروز اختلال در مدارهای مربوط به دوربین های جلو و عقب و همچنین شکستن لنز نیز موجب عدم کارکرد درست دوربین گوشی می شود.

بنابراین باید در جهت عیب یابی درست و دقیقی برآمده و دلیل اصلی را به تعمیرکار بگوییم. ذکر علت اصلی خرابی دوربین می تواند راهنمای خوبی برای تعمیرکار گوشی آیفون باشد. البته در بیشتر مشکلاتی که برای دوربین ها به وجود می آید، تعویض ماژول دوربین ایراد را برطرف می کند. اما پیشنهاد می شود قبل از تعویض ماژول دوربین آیفون 6 پلاس بخش های بعدی مقاله را نیز بخوانید.

برطرف کردن مشکلات نرم افزاری گوشی

یکی از دلایل اصلی جهت عدم کارکرد دوربین و اقدام به تعمیر دوربین آیفون 6 پلاس مربوط به مشکلات نرم افزاری است. با بروز مشکل نرم افزاری برخی از قسمت های گوشی از جمله دوربین دچار مشکل می شود. جهت رفع این مشکل به سه روش زیر عمل کنید:

  • فورس ری استارت کردن گوشی یکی از راه های برطرف کردن مشکلات نرم افزاری است. جهت فورس ری استارت کردن باید سه عمل را پشت سر هم انجام دهید. فشردن دکمه افزایش صدا و رها کردن، فشردن دکمه کاهش صدا و رها کردن و در آخر فشردن دکمه پاور به مدت ده ثانیه تا مجددا گوشی روشن شود.
  • آپدیت کردن نیز در برخی موارد مشکل را برطرف می کند. چرا که آپدیت نبودن سیستم نیز در بعضی مواقع موجب عدم عملکرد بخش های مختلف گوشی می شود.
  • دانگرید کردن سیستم عامل که مخالف آپدیت کردن آن است نیز اختلالات دوربین ها را رفع می کند. اگر مشکل دوربین با دانگرید کردن سیستم مشکل برطرف شود، پس دلیل اختلال به جهت آپدیت کردن بوده است.

اگر با وجود سه اقدام آپدیت و دانگرید کردن و همچنین فورس ری استارت اختلال دوربین رفع نشود باید در جهت تعمیر دوربین آیفون 6 پلاس به مراکز تعمیر معتبر مراجعه کنید. سایت های معتبر تعمیر گوشی های آیفون با تعویض دوربین آیفون 6 پلاس یا تعویض لنز آن مشکل را رفع خواهند کرد.

هزینه تعمیر دوربین ایفون 6 پلاس

هزینه تعمیر دوربین ایفون 6 پلاس با در نظر گرفتن  اقداماتی که با این هدف صورت می گیرد، تعیین خواهد شد. در صورتی که لازم به  تعویض دوربین است، هزینه قطعه جدید را باید در نظر داشت. نکته ای که وجود دارد، این می باشد که به طور معمول دوربین آیفون قابل ترمیم نمی باشد و نیاز به تعویض دارد.لذا می توان گفت که هزینه تعمیر دوربین آیفون تقریبا بالا می باشد. در این فرایند، ماژول دوربین بیرون می آید و یک ماژول جدید جایگزین می گردد. لازم به ذکر است که ماژول اصلی آیفون قیمت خیلی بالا ندارد و عملیات تعویض با مبلغی مناسب صورت خواهد گرفت. امروزه مراکز زیادی اقدام به تعمیر دوربین ایفون 6 پلاس می نمایند که توصیه می شود در صورت نیاز به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

قیمت دوربین آیفون 6 پلاس

همانطور که می دانید دوربین های آیفون دارای کیفیت سخت افزاری و عملکردی بسیار بالایی  می باشند که در مواردی به دلایل مختلف با خرابی مواجه می شوند و گاها دوربین به طور کلی کارایی خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی که ممکن است تعمیر دوربین ایفون 6 پلاس  ارزشی نداشته باشد با بهره مندی از  دوربین ها و لنز های اصلی و اورجینال اقدام به تعویض دوربین خواهد شد.بهره مندی از لنز های اورجینال و اصلی می تواند همان کیفیت روز هایی ابتدایی برای استفاده از دوربین سلفی و یا دوربین پشت دستگاه را به شما هدیه دهد.اما چگونه دوربین ایفون 6 پلاس  را تعویض نماییم؟

در ابتدا چنانچه که در این زمینه تخصصی دارید و دارای لوازم لازم برای تعویض دوربین ایفون 6 پلاس می باشید اقدام نمایید. به این منظور محافظ دوربین را جدا نمایید . در صورتی که دوربین دارای محافظ است و بخش فوکوس دوربین مشکل دارد بهتر است محافظ را بردارید چرا که تاثیر به سزایی دارد.. گاها محافظ دوربین علت اصلی عدم فوکوس دوربین است. اکنون دکمه ی تصویربرداری را فشار دهید. لنز دوربین را تمیز نمایید.شاید باورش سخت باشد اما تمیز کردن لنز دوربین در کیفیت عکس ها تاثیر به سزایی دارد از این حیث توصیه می شود قبل از عکس آن را با دستمال تمیز نمایید تا عکس با کیفیتی بگیرد.

جداسازی صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس

اولین موضوعی که در تعمیر دوربین ایفون 6 پلاس باید به آن توجه کرد، با توجه به مشکلات امنیتی قبل از شروع به تعمیر گوشی به طور کامل خاموش شود.طریقه خاموش کردن ایفون 6 پلاس به این صورت است که ابتدا پاور را فشار دهید و بعد برای چند ثانیه در همان وضعیت ثابت حفظ شود تا نوار خاموشی روی صفحه نمایش داده شود. پس از کشیدن دکمه گوشی خاموش می شود.در مرحله بعد می بایست سیم کارت را از گوشی خارج نمایید.برای اینکار سوزن را در سوراخ مخصوص خشاب فرو کنید و آرام فشار دهید تا خشاب از جایش خارج شود.اکنون خشاب سیم کارت از گوشی خارج شده است.

در این مرحله اسپاتول را بردارید و با کمک آن، کانکتورهارا باز کنید. این دو کانکتور، کانکتورهای مربوط به فلت های دوربین جلو، سنسور مجاورت، سنسور نور، اسپیکر مکالمه و تاچ و ال سی دی آیفون 6 اس پلاس می باشند. در گام پایانی کانکتور فلت دکمه هوم را نیز جدا نمایید.اکنون با خیال آسوده صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس را از گوشی جدا نمایید و لنز جدید را قرار دهید.

تعمیر دوربین آیفون 5 اس

یکی از اتفاق های آزاردهنده‌ای که ممکن است هر لحظه با آن مواجه شویم ، از کار افتادن دوربین گوشی است .میزان شایع بودن این مشکل به اندازه ای است که هر کاربری حداقل یکبار با آن مواجه شده است .از کار افتادن دوربین هم در دوربین جلو و هم در دوربین پشت رخ می دهد. با وجود اینکه گوشی های آیفون از کیفیت بالایی برخوردار یم باشند اما امکان خرابی در این گوشی ها نیز وجود دارد .تعمیر دوربین آیفون 5 اس کار خیلی سختی نخواهد بود و تنها به 30 الی 60 دقیقه زمان برای تعمیر دوربین آیفون 5 اس نیاز خواید داشت .به طور معمول تعویض دوربین اصلی آیفون 5S در شرایطی صورت می گیرد که دوربین این گوشی از کار افتاده یا خط و خش های زیادی روی آن به وجود آمده و موجب کاهش کیفیت عکسبرداری شده است.

دلایل از کار افتادن و خرابی دوربین آیفون 5s اپل

علت های زیادی می ‌توانند موجب از کار افتادن دوربین آیفون 5s اپل گردند. در بعضی شرایط ممکن است این مسئله خود به خود و بدون دخالت کاربر اتفاق افتد ولی همیشه اینطور نخواهد بود و در بیشتر مواقع دوربین آیفون 5 اس خود به خود از کار نخواهد افتاد. در واقع عامل خارجی موجب رخ دادن این مشکل خواهد شد که از جمله موارد ان می توان به آب خوردگی شاره دشت.این مشکل یکی از شایع ترین علت های خراب شدن دوربین گوشی آیفون 5 اس می باشد زیرا کاور لنز دوربین آیفون 5S ضد آب طراحی نشده است. مواردی همچون وارد شدن ضربه به آیفون هم علتی دیگر محسوب می شود که کاربران زیادی با آن مواجه می باشند.

باز نمودن گوشی آیفون 5S

با توجه به دلایل ایمنی، توجه کنید قبل از باز کردن گوشی آیفون 5 اس گوشی خاموش شده باشد.تنها کافیست که ابتدا دکمه پاور را که در بخش بالایی گوشی قرار گرفته، فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید تا نوار خاموش بر روی نمایشگر گوشی ظاهر گردد و گوشی خاموش شود. حال پیچ های پنج سو نگهدارنده پنل جلو که در دو طرف سوکت شارژ آیفون 5 اس قرار دارد را باز نمایید و به سراغ ابزار iSclack رفته و آن را نصب نمایید.
در این مرحله دسته iSclack را بسته تا پنل جلو از پنل عقب گوشی مقداری جدا شود.در صورت ی که صفحه نمایش گوشی آیفون 5 اس شما شکستگی یا ترک دارد؛ بهتر است با نوار چسب روی آن را بپوشانید تا جداسازی صفحه نمایش راحت تر صورت گیرد. یک پایه فلزی محافظ، کانکتور فلت دکمه هوم را پوشش داده که پایه فلزی را با کمک پنس از گوشی باید جدا نمایید. حال می بایست با اسپاتول پلاستیکی اقدام به جدا کردن فلت دکمه هوم نمایید.

جداسازی صفحه نمایش آیفون 5S

پس از باز کردن گوشی اکنون می بایست با چهار سو چهار پیچ نگهدارنده صفحه فلزی محافظ کانکتورهای صفحه نمایش را باز نمایید. به نوع پیچ و جای آن توجه کنید که برای بستن آن ها به مشل برخورد نکنید.

جدا کردن دوربین عقب آیفون 5 اس

طریقه جدا کردن دوربین عقب آیفون 5 اس به این شکل می باشد که ابتدا کانکتور فلت دوربین را جدا نموده و سپس پایه پلاستیکی محافظ دوربین جدا می شود .در آخر، دوربین عقب را به کمک پنس از گوشی جدا نمایید. اکنون دوربین عقب آیفون 5 اس از گوشی جدا شده و حال می توان به تعویض دوربین ایفون 5 اس اقدام نمایید.

قطعات و سابقه خدمات

با مدل‌های آیفون 12 و نسخه‌های بعدی که از iOS 15.2 و بالاتر استفاده می‌کنند، می‌توانید به Settings> General> About بروید تا قطعات و تاریخچه خدمات آیفون خود را ببینید و ببینید آیا دوربین تعویض شده است یا خیر. اگر تعویض با استفاده از قطعات و فرآیندهای اصلی اپل انجام شده باشد، در کنار دوربین، عبارت Genuine Apple Part را مشاهده خواهید کرد. برای تعمیرات تخصصی اپل با اپل آچار تماس بگیرید.

اگر نصب دوربین کامل نشده باشد یا اگر دوربین، یک پیام Unknown Part را مشاهده کنید:

  • با یک دوربین غیر اصلی جایگزین شده باشد.
  • قبلاً در آیفون دیگری استفاده یا نصب شده باشد.
  • مطابق انتظار عمل نمی کند.

این پیام بر توانایی شما برای استفاده از آیفون یا دسترسی به دوربین تأثیری ندارد.

هزینه تعمیر دوربین ایفون

تعمیر و تعویض دوربین عقب آیفون

اگر به دوربین پشتی آیفون خود آسیب رسانده اید یا شاید این دوربین در حال پخش است و قابل اعتماد نیست، توصیه می کنیم حتما از یک تکنسین های بسیار ماهر کمک بگیرید. متخصصان می توانند دوربین عقب را تقریباً در هر مدل آیفون جایگزین کنند. برای برداشتن دوربین عقب قدیمی و جایگزینی آن با دوربین جدید، حدود 45 مرحله لازم است. این مراحل حدودا چهل دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد.
توجه داشته باشید اگر بین سپتامبر 2014 و ژانویه 2015 یک آیفون 6 پلاس خریداری کرده اید، می توانید واجد شرایط تعویض دوربین پشت خود باشید. طبق صفحه پشتیبانی جدید در وب‌سایت اپل، گوشی‌های خاصی که در این مدت فروخته شده‌اند دارای دوربین‌های عقب هستند که احتمالاً یک قطعه معیوب دارند و باعث می‌شود عکس‌ها تار شوند. اپل در هر آیفون 6 پلاس آسیب دیده با شماره سریال واجد شرایط در هر فروشگاه اپل یا ارائه دهنده خدمات مجاز، یک جایگزین رایگان دوربین پشتی ارائه می دهد. برنامه تعویض دوربین iSight دوربین‌های آیفون 6 پلاس را به مدت سه سال پس از اولین خرده‌فروشی واحد تحت پوشش قرار می‌دهد. در اینجا می توانید متوجه شوید که آیا تلفن شما واجد شرایط است شماره سریال آن را وارد کنید.

عموما زمانی که در عملکرد دوربین اصلی یا سلفی آیفون 6 اپل اختلالی ایجاد شود، رفع مشکل فقط با تعویض لنز دوربین برطرف خواهد شد. البته در شرایط خاص دیده شده که با سفت کردن سوکت کانکتور دوربین بر روی مادربرد هم مشکل دوربین دستگاه برطرف شده است، اما به هر حال در 90 درصد موارد تعویض دوربین راه چاره رفع مشکل خواهد بود. بنابراین برای تعمیر دوربین آیفون 6 اپل باید ماژول آن تعویض شود. خوشبختانه هزینه تعمیر دوربین ایفون اصلی و سلفی آیفون 6 خیلی زیاد نیست و به همین سبب کاربر نیازی به پرداخت هزینه گزاف برای تعمیر دوربین آیفون 6 اپل نخواهد داشت.

هزینه تعمیر دوربین ایفون

بدیهی است که ارائه خدمات توسط تکنسین های آموزش دیده و با استفاده از دوربین های اصلی اپل اهمیت به سزایی دارد. بنابرین این یکی از فاکتور های تاثیر گذار در هزینه تعمیرات دوربین آیفون خواهد بود.
اگر نیاز به تعویض دوربین آیفون خود دارید، برای تکنسین های معتبر که از قطعات اصلی دوربین اپل برای تعمیر آن استفاده می کنند، مهم است.
فقط تکنسین هایی که آموزش خدمات اپل را گذرانده اند و از قطعات و ابزار اصلی اپل استفاده می کنند باید دوربین های آیفون را تعویض کنند. این ارائه دهندگان خدمات عبارتند از: اپل، ارائه دهندگان خدمات مجاز اپل یا ارائه دهندگان تعمیرات مستقل که از قطعات اصلی اپل استفاده می کنند.
ارائه‌دهندگان خدمات مجاز یا تکنسین‌های مجاز انجام نشده‌اند ممکن است از روش‌های ایمنی و تعمیر مناسب پیروی نکنند و منجر به عملکرد نامناسب یا مشکلات کیفیت تصویر یا ایمنی کلی دستگاه شوند. قطعات دوربین اپل به گونه ای طراحی شده اند که دقیقاً درون دستگاه قرار بگیرند. همچنین، تعمیراتی که پیچ‌ها یا روکش‌ها را به‌درستی تعویض نمی‌کنند، ممکن است قطعات شلی را به جای بگذارند که می‌تواند به باتری آسیب برساند، باعث داغ شدن بیش از حد یا آسیب شود.
بسته به موقعیت مکانی خود، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اپل یا ارائه‌دهنده خدمات مجاز اپل، یا با ارسال آیفون خود به مرکز تعمیرات اپل، تعمیر دوربین آیفون خود را انجام دهید. در این مطلب درباره فرایند تعمیر دوربین آیفون و هزینه آن صحبت کردیم. شما با کمک یک تکنیسین می توانید این فرایند را به راحتی انجام دهید.

خدمات اپل آچار