تعمیر برد آیفون

تعمیر برد آیفون

اگر گوشی آیفون تان آسیب دیده است و به فکر خرید یک گوشی جدید افتاده اید؛ توصیه می کنیم که قبل از خرید یک گوشی برد آیفون را تعویض کنید. اما چالشی که برای اکثر کاربران آیفون وجود دارد این است که چگونه تشخیص دهند که مادربرد آیفون آسیب دیده است. در ادامه این مطلب درباره آموزش تعمیرات اپل و تعمیر برد آیفون بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تعمیر برد آیفون

علت های خرابی برد آیفون

خرابی مادربرد می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • ضربه سنگین به گوشی

ضربه های سخت بیش از حد باعث آسیب قابل توجهی به اجزای داخلی می شود. به دلیل فشار، تأثیر اصلی مادربرد خواهد بود. در نتیجه، مدارهای داخلی مادربرد خراب می شود و باعث آسیب شدید می شود. تعمیر آیفون در اپل آچار به صورت تخصصی انجام می گردد.

  • آسیب های ناشی از رطوبت

رطوبت باعث می شود که آیفون با رسیدن قطرات رطوبت به بخش مدار آسیب ببیند. اگر آیفون شما محافظت نشده باشد، به احتمال زیاد به دلیل رطوبت آسیب می بیند. هنگامی که رطوبت به برد مدار برخورد می کند، باعث شکسته شدن خط موی برد می شود.

در صورتی که برد شما در معرض رطوبت قرار گرفت؛ توصیه می کنیم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مادربرد، فورا گوشی آسیب دیده خود به منظور تعمیر برد آیفون به تعمیرگاه ببرید.

  • کثیفی بیش از حد در سیستم

این موضوع باعث کاهش طول عمر دستگاه و مادربرد می شود.

  • گیم پلی خام

انجام بازی های سنگین و کم رده تمایل به گرم کردن گوشی داشته و در نتیجه باعث آسیب مادربرد می شود. استفاده زیاد از باتری باعث گرمای بیش از حد می شود. بنابراین، بازی های سطح بالا، باتری سنگین مصرف می کنند که منجر به گرم شدن بیش از حد می شود. USB با استفاده از شارژهای ناسازگار به مادربرد آسیب می رساند. برای تعمیرات تخصصی اپل با اپل آچار تماس بگیرید.

همچنین اگر آیفون شما به دستورات پاسخ نمی‌دهد؛ می تواند ناشی از خرابی برد باشد. اکثر کاربران این را با کندی گوشی‌شان اشتباه می‌گیرند. با این حال، آنها تصور می کنند که ممکن است مشکل از اپل باشد. اما پاسخ آهسته گوشی می تواند نشانه ای از مرگ مادربرد آیفون شما باشد.

اگر آیفون خود را شارژ می کنید و روشن نمی شود؛  می تواند نشانه دیگری برای تشخیص حرابی  برد آیفون باشد.

  • ترک روی صفحه ها

ترک بر روی صفحه نمایش آیفون شما می تواند به مادربرد آسیب برساند، همانطور که آب می تواند به مادربرد آسیب برساند. اگر دستگاه شما پس از انداختن آن دچار مشکل شد، باید هزینه تعمیر برد آیفون را بررسی کنید.

تعمیر برد آیفون در گوشی های آسیب دیده

از ترک خوردگی یا شکستگی شیشه گرفته تا باتری های معیوب یا خالی، کاربران آیفون باید با طیف وسیعی از مشکلات روبرو شوند. با این حال، در مقایسه با مشکلات مربوط به مادربرد، این مسائل بسیار سطحی هستند و با آموزش تعمیر برد آیفون می تواند حل شود.

معیوب بودن مادربرد آیفون XR می تواند علت اصلی طیف گسترده ای از مشکلات باشد که از پیام های خطا یا داغ شدن بیش از حد گوشی گرفته تا مشکلات مربوط به نمایشگر و بسیاری موارد دیگر را شامل می شود.

تعمیر مشکلات مادربرد آیفون XR می تواند یک امر بسیار پیچیده باشد. در واقع، شما باید تکنسینی را که نه تنها مجاز است، بلکه سالها تخصص فنی نیز در اختیار دارد، قرار دهید. زیرا نیاز به قطعات یدکی با کیفیت برای تعویض و تعدادی ابزار و تکنیک های حرفه ای برای استفاده وجود دارد.

تعمیر برد آیفون

تعمیر برد آیفون با تنظیم مجدد نرم افزار

این روش تعمیر مادربرد آیفون XR با ریست نرم افزار شروع می‌شود که شامل راه‌اندازی مجدد دستگاه بدون پاک کردن یا ایجاد اختلال در محتوا است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه کناری گوشی و یکی از دو دکمه صدا را فشار داده و فشار دهید. هنگامی که پیام “SLIDE TO POWER OFF” ظاهر می شود، دکمه ها باید آزاد شوند و زبانه پاور باید به سمت راست جابجا شود.
  • پس از خاموش نگه داشتن دستگاه برای حدود 30 ثانیه یا بیشتر، تلفن باید روشن شود.

آیا سطح حافظه کم است یا نه؟

گاهی اوقات، سطح پایین حافظه می تواند دلیل عملکرد ضعیف آیفون باشد. همچنین ممکن است باعث اشکالات برق و همچنین نصب شود. برای بررسی وضعیت حافظه، باید:

  1. به تنظیمات بروید،
  2. به بخش عمومی بروید
  3. و سپس حافظه آیفون را انتخاب کنید

این وضعیت حافظه را نشان می دهد. اگر وضعیت پایین است، دستگاه باید به یک تکنسین مجاز برده شود.

به روز رسانی نرم افزار

باید مطمئن بود که آیفون XR جدیدترین نرم افزار را در اختیار دارد. آخرین نسخه‌های سیستم‌های نرم‌افزاری iOS اغلب مشکلات باتری را حل می‌کنند و آن‌ها را به همراه چندین باگ دیگر که می‌توانند بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارند، حل می‌کنند. همچنین آپدیت کردن گوشی به آخرین نسخه IOS می تواند کمک کننده باشد. بسیاری از کاربران با این کار توانسته اند مشکلات گوشی خود را حل کنند.

به‌روزرسانی نرم‌افزار، البته، کار یک متخصص است و توصیه می کنیم برای تعمیر برد آیفون آن را به یک تکنیسن نشان دهید.

نتیجه گیری

ضربه سخت، رطوبت و حتی آپدیت نبودن نرم افزار ها می تواند علت اصلی خرابی برد آیفون باشد. اکنون که با اصول اولیه  شناسایی یک مادربرد معیوب آشنا شدید؛ می توانید تشخیص دهید که آیا نیاز به تعمیر دارد یا نه.، توجه کنید که مادربردهای آیفون های آسیب دیده را باید با کمک خدمات تعمیر تعمیر کنید. حواستان به هزینه تعمیر برد آیفون باشد. گاهی اوقات هزینه بیشتر از خرید یک گوشی جدید است!

خدمات اپل آچار