تعمیر آیفون se

تعمیر آیفون se

دوربین آیفون ممکن است به دلایل گوناگون خراب شود.  به همین دلیل تعمیر آیفون se بسیار حائز اهمیت است. از دلایل مهمی که باعث خراب شدن دوربین آیفون می شود، ضربه دیدن دستگاه است.  در این هنگام نیاز به تعمیر آیفون se حس می شود. هنگامی که دوربین آیفون ضربه ببیند کاربران مجبور به تعویض لنز دوربین  می شوند‌. ممکن است گوشی آیفون دست کاربر به زمین  برخورد کند. به همین علت لنز دوربین آیفون  می شکند یا ممکن است در عملکرد آن اختلال ایجاد شود. البته دلایل دیگر مانند آب خوردگی می تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد دوربین ...

رتبه دهی به این مطلب

دوربین آیفون ممکن است به دلایل گوناگون خراب شود.  به همین دلیل تعمیر آیفون se بسیار حائز اهمیت است. از دلایل مهمی که باعث خراب شدن دوربین آیفون می شود، ضربه دیدن دستگاه است.  در این هنگام نیاز به تعمیر آیفون se حس می شود. هنگامی که دوربین آیفون ضربه ببیند کاربران مجبور به تعویض لنز دوربین  می شوند‌. ممکن است گوشی آیفون دست کاربر به زمین  برخورد کند. به همین علت لنز دوربین آیفون  می شکند یا ممکن است در عملکرد آن اختلال ایجاد شود. البته دلایل دیگر مانند آب خوردگی می تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد دوربین آیفون بگذارد. بیشتر قطعات گوشی آیفون در برابر آب حساسیت زیادی دارد.  البته دلایل دیگری وجود دارد که باعث خراب شدن دوربین آیفون می‌ شود، ولی به طور کلی ضربه خوردن گوشی از دلایل عمده به شمار می‌ رود که برای بیشتر کاربران اتفاق افتاده است. هنگامی که به زمین برخورد کند لنز دوربین آسیب دیده و در نهایت در عملکرد دوربین اختلال ایجاد می شود.

هزینه و زمان تعمیر دوربین آیفون SE

خوشبختانه باید اشاره کنیم که تعمیر یا تعویض دوربین آیفون SE نیازی به صرف هزینه های زیاد ندارد. هزینه تعمیر آیفون se آنقدر زیاد نیست، چرا که برای تعمیر آیفون se، فقط باید ماژول دوربین دستگاه تعویض شود و نیازی به تعویض قسمت های دیگر نیست. طبیعی است که اگر آسیب به هر دو دوربین دستگاه وارد شود، نیاز به تعویض هر دو دوربین اصلی و دوربین سلفی است. در این صورت تعمیر آیفون se  هزینه بیشتری در بر دارد. چرا که نیاز به تعمیر بیشتری داشته و مشکل آن فقط با تعویض یک ماژول دوربین رفع نمی شود. البته  ماژول‌های  دوربین آیفون گران‌ قیمت نیستند و به همین دلیل تعویض ماژول در گوشی آیفون هزینه زیادی را به همراه ندارد. اما اگر مشکل دوربین فراتر از تعویض ماژول بود، قیمت و هزینه آن بالاتر می‌ رود و این کاملا بستگی به مقدار آسیب وارد شده به دوربین آیفون SE دارد. برای گذراندن دوره های آموزش تعمیرات اپل  کلیک کنید.

تعمیر آیفون se

علت های خرابی دکمه هوم آیفون SE 

تعمیر یا تعویض دکمه اثر انگشت آیفون SE توسط افراد متخصص انجام می گیرد. به دلایل گوناگون و متعدد ممکن است دکمه هوم دوربین‌ خراب شود. از جمله دلایلی که باعث خرابی دکمه هوم آیفون می شود می توان به آب خوردگی اشاره کرد. همانطور که می دانیم آیفون se ضد آب نبوده و نمی تواند از استانداردهای ضدآب پشتیبانی کند و به همین دلیل در برابر آب خوردگی مقاومت کافی  نداشته و در هنگام تماس با آب اختلال زیادی در عملکرد قسمت‌ های مختلف آیفون پدیدار می‌ شود. بسیاری از کاربران به پشتیبانی نکردن  آیفون se از استاندارد های ضد آب توجه نداشته و همین موضوع باعث خراب شدن دکمه هوم آیفون se می شود. البته از دلایل دیگری که موجب خراب شدن دکمه آیفون می شود ضربه دیدن دستگاه است. هنگامی که به بدنه آیفون ضربه وارد شود منجر به اختلال در عملکرد گوشی شده و در نهایت دکمه هم آسیب می بیند.  در این هنگام تعمیر آیفون se بسیار مهم است در غیر این صورت  گوشی عملکرد خوبی ندارد. برای تعمیرات تخصصی اپل به اپل آچار مراجعه نمایید.

تعویض دکمه هوم آیفون SE و هزینه آن

دکمه آیفون و مادربرد قابلیت اسکن انگشت کاربران را دارند. متاسفانه با تعمیر دکمه هوم گوشی آیفون se دیگر دستگاه قابلیت اسکن انگشت گوشی را نداشته و این قابلیت در دستگاه غیر فعال می شود. لذا بعد از این که دکمه هوم آیفون را تعویض کردید دیگر نمی توانید از اثر انگشت دستگاه استفاده کنید،  چرا که این قابلیت به طور خودکار غیر فعال می شود. هنگامی که برد و دکمه هوم دستگاه و مادربرد تعویض شوند می توانید از قابلیت اسکنر انگشت استفاده کنید. اولین سوالی که هنگام خراب شدن دکمه هوم آیفون se  به ذهن شما برخورد می کند هزینه تعمیر آیفون  se است. اما با اشاره کنیم که هزینه تعمیر دکمه آیفون زیاد نیست و هزینه ی تعمیر دکمه نسبت به هزینه تعمیرات دیگر کمی کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر است. به همین دلیل نیازی به نگرانی بابت هزینه تعمیر دکمه هوم آیفون se نیست.

تعمیر آیفون se

معرفی گلس ال سی دی آیفون SE 

تصور بعضی از افراد از گلس ال سی دی همان لایه پلاستیکی است که بر روی صفحه نمایش به عنوان محافظ عمل می کند. در حقیقت گلس ال سی دی با محافظ صفحه نمایش تفاوت زیادی دارد چرا که محافظ صفحه نمایش یک لوازم جانبی گوشی بوده،  اما گلس ال سی دی از قطعات اصلی گوشی است. تعویض گلس یا شیشه شکسته ال سی دی آیفون SE جزوه تعمیرات سخت افزاری موبایل به شمار می رود که در هنگام تعمیر نیاز به تجهیزات خاصی هست. برای تعمیر گلس  آیفون se لایه شیشه ای که بر روی ال سی دی گوشی وجود دارد را تعویض می کنند.

در تعمیر آیفون se  زمانی گلس ال سی دی را تعویض می‌ کنند که بر اثر ضربه شیشه روی صفحه نمایش آسیب ببیند. البته زمانی این امر انجام می گیرد که تاچ ال سی دی آسیب ندیده باشد و بتواند بدون هیچگونه مشکلی کار کند. به همین دلیل تعویض گلس ال سی دی با تعویض ال سی دی فرق بسیار زیادی دارد. گلس  محافظی است که بر روی ال سی دی برای جلوگیری از آسیب ها قرار داده می شود.

تعویض گلس LCD یا تعویض خود LCD

این سوال را در ذهن کاربران وجود داشته است که تعویض گلس  و تعویض ال سی دی چه فرقی دارد. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ، تعویض ال سی دی و تاچ آیفون به دلیل شکستگی تاچ یا خراب شدن ال سی دی انجام می گیرد. به عنوان مثال وقتی ال سی دی گوشی روشن نشود یا عملکرد خوبی نداشته باشد یا بخش از ال سی دی گوشی شکسته باشد، شما ملزم به تعویض ال سی دی  هستید. اما در بعضی موقعیت های خاص می توانید گلس ال سی دی آیفون را به جای ال سی دی تعویض کنید.

اما تعویض گلس گوشی زمانی انجام می گیرد که گلس روی صفحه نمایش یک محافظ روی صفحه نمایش در اثر ضربه یا موارد دیگر بشکند. توجه داشته باشید که در این زمان ال سی دی و تاچ گوشی آسیب نمی بیند. در این گونه شرایط می‌ توانید گلس گوشی را تعویض کنید. تعمیر آیفون se با توجه به آسیب های وارده به گوشی انجام می گیرد.

تعمیر آیفون se

هزینه تعویض گلس ال سی دی آیفون SE

یکی از بزرگترین آپشن هایی که تعویض گلس در مقابل تعویض یا تعمیر ال سی دی آیفون SE دارد هزینه آن است. در حقیقت هزینه ای که صرف تعویض گلس می‌ کنید بسیار کمتر از هزینه‌ ای است که در قبال  تعمیر ال سی دی آیفون SE یا تعمیر آیفون se پرداخت می کنید. اگر آسیب وارد شده به گوشی آیفون شما جدی نباشد یا ال سی دی آیفون آسیب ندیده باشد، می توانید با صرف هزینه کمی تعویض گلس ال سی دی آیفون SE را انجام دهید. البته هزینه تعویض گلس ال سی دی در تعمیرگاهای مختلف متفاوت است. البته بعضی از تعمیرکاران  به دلایل گوناگون مانند در اختیار داشتن تجهیزات نمی توانند اقدام به تعویض گلس گوشی های شکسته کنند. لذا تعویض ال سی دی با تعویض گلس فرق بسیار زیادی دارد، تعویض گلس را می توانید با هزینه بسیار کمی انجام دهید اما بهتر است به یک  مرکز معتبر مراجعه کنید.

زمان تعمیر گلس آیفون SE

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم تعویض گلس ال سی دی آیفون با استفاده از تجهیزات خاصی انجام می‌ گیرد. برای تعمیر آیفون se و تعویض گلس باید مراحل خاصی را طی کنید و هر مرحله زمان زیادی می خواهد. در مرحله اول باید با استفاده از دستگاه خاصی گلس شکسته شده از روی صفحه نمایش برداشته شود. تعمیرکار باید کار را به خوبی انجام دهد تا به ال سی دی آسیب وارد نشود. تعمیرکار قطعات شکسته را با استفاده از یک دستگاه از روی ال سی دی جدا کرده و وارد مرحله دوم می شود. در مرحله دوم با استفاده از پرس گلس جدید را بر روی ال سی دی می گذارد. در مرحله سوم باید حباب هایی که در زیر گلس و روی صفحه نمایش وجود دارد از بین رود. به این مرحله حباب زدایی می گویند. انجام این مرحله زمان زیادی می برد و ممکن است چند روز طول بکشد.

تعمیر آیفون se

هزینه و زمان تعویض باتری آیفون SE

هزینه تعمیر یا تعویض باتری آیفون SE سنگین نیست. یا حداقل می‌ توانیم بگوییم تعویض باتری گوشی آیفون در مقابل تعمیر یا تعویض موتور ویبره آیفون SE و غیره مقرون به صرفه تر است.  تعمیر آیفون se فقط مربوط به تعویض باتری  نیست، همان طور که اشاره کردیم هزینه تعویض باتری در مقابل هزینه تعویض تاچ ال سی دی یا تعمیر مادربرد بسیار کمتر است. هزینه اصلی تعمیر باتری مربوط به خرید باتری جدید بوده و دستمزد تعمیرکار بسیار پایین است. اما تعویض تبدیل باتری پروسه طولانی را در بر ندارد و اگر تعمیر کار حرفه‌ ای باشد می تواند  در عرض ۲ ساعت یا کمتر از ۲ ساعت اقدام به تعویض کردن باتری آیفون کند. البته تعمیرکار حرفه ای باید از ابزار و تجهیزات مناسب برای تعویض باتری آیفون استفاده کند، در غیر این صورت ممکن است به قطعات سالم آیفون آسیب وارد شود.

هزینه و زمان تعمیر ویبره نخوردن آیفون SE

ممکن است تعمیر آیفون se به دلیل اختلال در ویبره گوشی باشد. برای تعمیر نهایی باید موتور ویبره تعویض شود. اما سوال اینجاست که تعویض یا تعمیر ویبره آیفون چقدر هزینه دارد.

 باید اشاره کرد که خوشبختانه هزینه تعمیر و تعویض ویبره نخوردن آیفون بسیار مناسب بوده و نیاز به صرف هزینه های زیاد ندارد. برای تعمیر کردن ویبره آیفون نیاز به یک موتور ویبره جدید است اما هزینه‌ ی آن زیاد نیست. تعمیرکار حرفه ای موتور ویبره سالم را با  موتور ویبره معیوب  تعویض کرده و به این صورت مشکل و اختلال در آیفون حل می شود. بنابراین هزینه اصلی مربوط به خرید موتور ویبره جدید است و به طور کلی هزینه زیادی را در بر ندارد. البته هزینه با توجه به دستمزد تعمیرکار متفاوت است بهتر است به مراکز مراجعه کنید که هزینه کمتری دریافت می کنند.

تعمیر آیفون se

 

علت های تعمیر برد آیفون SE

دلایل زیادی برای تعمیر برد آیفون SE وجود دارد. عوامل زیادی باعث سوختن یا از کار افتادن برد می‌ شوند. از دلایل اصلی که باعث از کار افتادن سوختن ورد می‌شود ضربه وارد شدن به گوشی است. در حقیقت وارد شدن ضربه ناگهانی به گوشی یا افتادن گوشی بر روی زمین، باعث خراب شدن برد می‌ شود. هنگامی که به گوشی ضربه وارد شود سبب انتقال ضربه به برد گوشی  شده و در اینصورت قطعاتی که بر روی برد نصب شده اند دچار اختلال در عملکرد می شوند. در این شرایط نیاز به تعمیر آیفون se احساس می شود. البته موارد دیگر مانند آب و خوردگی نیز منجر به سوختن یا از کار افتادن برد آیفون می شود. همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم این گوشی از استاندارد ضدآب پشتیبانی نمی کند و به همین دلیل در برابر نفوذ آب مقاومت کافی ندارد.

زمان تعمیر برد آیفون SE

زمان لازم برای تعمیر آیفون se با توجه به مقدار خسارات وارد شده متفاوت است.   البته  زمان لازم برای تعمیر آیفون se با توجه به اینکه چه تعداد قطعات در برد خراب شده اند ممکن است متفاوت باشد و هزینه آن نیز بسته همین فاکتور اعمال می‌ شود. هر چه تعداد قطعات خراب شده در برد بیشتر باشد به مراتب زمان لازم برای تعمیر آیفون se نیز بیشتر خواهد شد. اما اگر آسیب وارد شده مربوط به مادربرد گوشی باشد زمان مورد نیاز برای تعمیرات کاهش پیدا می‌ کند. البته ممکن است فقط یک قطعه بر روی برد خراب شده باشد در این صورت تعمیرکار فقط نیاز به تعمیر همان قطعه را دارد و به همین دلیل زمان لازم کاهش پیدا می کند.

آموزش تعویض اسپیکر آیفون SE

مرحله ی اول برای تعمیر آیفون se، چسب زدن صفحه نمایش است. اگر آسیب وارد شده بر روی صفحه نمایش آیفون بالا است، قبل از این که کار را شروع کنید با استفاده از یک چسب نواری سطح آن را بپوشانید. در مرحله بعدی باید پیچ‌ های کنار سوکت شارژ را باز کنید.   نسبت بهiSclack   شناخت کافی داشته باشید. برای اینکه بتوانید  آیفون را باز کنید، می توانید از ابزاری به نام iSclack  استفاده کنید. این ابزار برای باز کردن قاب آیفون طراحی شده است. در مرحله بعدی باید آیفون را در iSclack قرار دهید. اگر به iSclack دسترسی ندارید می توانید از ساکشن کاپ را نصب کنید. در این صورت می توانید با استفاده از ساکشن کاپ قاب آیفون را باز کنید. در این مرحله باید ساکشن کاپ را برداشته و براکت کانکتور دکمه هوم را جدا کنید. در مرحله بعدی براکت کانکتور دکمه هوم را نصب کرده و کانکتور تاچ آیدی را جدا کنید. بعد از اینکه این کارها را با نهایت دقت انجام دادید پنل جلوی آیفون را باز کنید. در نهایت بعد از باز کردن پیچ های براکت کانکتور باطری باید براکت کانکتور باطری را جدا کنید.

آموزش تعویض سوکت شارژ آیفون SE

همانطور که اشاره کردیم در ابتدا برای تعمیر آیفون se بر روی صفحه نمایش چسب زده و سپس دو پیچ کنار سوکت شارژ را باز کنید. در صورتی که به iSclack دسترسی ندارید می توانید از ساکشن کاپ استفاده کرده و گوشی آیفون را در آن قرار دهید. در ادامه برای تعمیر آیفونse قاب آیفون را باز کنید. سپس براکت کانکتور تاچ آیدی باز کرده و براکت کانکتور دکمه home را جا بزنید.  و در ادامه  کانکتور تاچ آیدی را جدا کنید. در مرحله بعدی کتابی قاب آیفون را با افق زاویه ۹۰ درجه باز کنید و در نهایت پیچ براکت کنتاکتور باتری را جدا کنید. بعد از برداشتن براکت کانکتور باطری باید پیچ های براکت گوشه پنل زیر را باز کرده و براکت گوشه پنل زیر را بردارید‌. این مراحل را ادامه دهید تا سوکت شارژ آیفون را تعویض کنید.

تعمیر آیفون se

آموزش تعویض دوربین سلفی آیفون SE

برای تعمیر آیفون se باید مراحل را تا جدا کردن کانکتور باطری ادامه دهید. سپس پیچ های براکت بخش فوقانی آیفون را باز کرده و براکت بخش فوقانی را بردارید. در مرحله بعد باید کانکتور دوربین سلفی و ال سی دی را جدا کرده و در نهایت اقدام به جدا کردن کانکتور کابل دیجیتایزر کنید. در ادامه برای تعمیر آیفون se، پنل رو و زیر را به صورت کامل برداشته و پیچ های براکت اسپیکر مکالمه را باز کنید. بعد از این که قلق اسپیکر مکالمه را جا زدید، باید به لبه فوقانی پنل رو گرما دهید. در مرحله بعدی نوک پنس زیر اسپیکر مکالمه را فرو کرده و سنسور نور محیط از جایگاه و پلنز دوربین سلفی از جایگاه  و کابل دوربین سلفی از روی پلیت نمایشگر را جدا کنید.‌ کاور پلاستیکی میکروفون را بردارید و دوربین سلفی آیفون را تعویض کنید.

آموزش تعویض دوربین پشت آیفون SE

برای تعمیر آیفون se طبق راهنمایی های قسمت قبل و بعد از اینکه پنل پشت و جلو را جدا کردید باید کاور روی لنز دوربین اصلی را جدا کنید. برای این کار می‌ توانید با نوک پنس گوشه سمت چپ کاور را گرفته و آرام آن را به سمت مخالف بکشید تا لنز دوربین جدا شود.  در ادامه برای تعمیر آیفون se، کانکتور دوربین اصلی را جدا کنید. قاب بازکن را در لبه زیر کانکتور دوربین گذاشته و با کمی فشار آن را کنار بزنید. در مرحله بعدی باید لنز دوربین اصلی را کنار گذاشته و دوربین اصلی آیفون را تعویض کنید.

آموزش تعویض پنل جلوی آیفون SE

برای تعمیر آیفون se طبق راهنمایی های قبل بعد از اینکه  براکت دکمه هوم را برداشتید کابل دکمه هوم از پنل جلو را جدا کرده و سپس با انگشت خود دکمه هوم را هول دهید.  در  ادامه برای تعمیر آیفون se دکمه هوم را با اسپاتول بلند کرده و آن را بردارید. سپس پیچ لبه فوقانی و سمت راست را باز کرده و  پیچ های پلیت  محافظ پنل جلو را باز کنید. در این قسمت باید پلیت صفحه نمایش را برداشته و پنل جلوی آیفون را تعویض کنید.  

برای تعمیر آیفون se در درجه اول باید عیب یابی کنید، چرا که ممکن است مشکل از دوربین پشت آیفون یا دوربین سلفی یا مشکل از برد و ال سی دی باشد. در این مقاله آموزش های مربوط به تعویض پنل و تعویض دوربین پشت، تعویض سوکت، اسپیکر را توضیح دادیم. زمان تقریبی برای تعمیر گوشی های آیفون با توجه به آسیب‌های وارده به آنها متفاوت است. به عنوان مثال ، زمان تقریبی برای تعویض گلس آیفون سه روز است.  ممکن است گوشی آیفون به دلایل مختلف مانند ضربه دیدن یا آبخوردگی آسیب ببیند. برای تعویض پنل جلو می توانید از ابزارهای خاصی مانند iSclack و ساکشن کاپ استفاده کنید.

خدمات اپل آچار