تعمیر آیفون ایکس

تعمیر آیفون X

همزمان با سالگرد دهمین سال افتتاح شرکت آیفون از آیفون ایکس رونمایی شد. یعنی در تاریخ 12 سپتامبر سال 2017 میلادی در کنار آیفون 8 به بازار جهانی ارائه شد. آیفون ایکس صفحه نمایشی به ابعاد 5.8 اینچ و فشردگی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ دارد. فناوری پنل اولد برای نخستین بار روی نمایشگر این گوشی به کار رفته که شرکت اپل نام این فناوری را سوپر رتینا قرار داده است. نکته حائز اهمیت آن است که در هیچ یک از گوشی های آیفون پیشین از این فناوری استفاده نشده است. تعمیر آیفون ایکس ، در صورتی که شما نیز ...

رتبه دهی به این مطلب

همزمان با سالگرد دهمین سال افتتاح شرکت آیفون از آیفون ایکس رونمایی شد. یعنی در تاریخ 12 سپتامبر سال 2017 میلادی در کنار آیفون 8 به بازار جهانی ارائه شد. آیفون ایکس صفحه نمایشی به ابعاد 5.8 اینچ و فشردگی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ دارد. فناوری پنل اولد برای نخستین بار روی نمایشگر این گوشی به کار رفته که شرکت اپل نام این فناوری را سوپر رتینا قرار داده است. نکته حائز اهمیت آن است که در هیچ یک از گوشی های آیفون پیشین از این فناوری استفاده نشده است. تعمیر آیفون ایکس ، در صورتی که شما نیز عضو کسانی هستید که قصد دارید یک گجت یا لوازم الکترونیکی تهیه کنید اما اگر شک دارید که از بین چندین برند کدام را انتحاب کنید به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا کیفیت محصول را ارزیابی نموده و سپس با یک نمایندگی معتبر و خدمات پس از فروش مورد رضایت راجع به آن وسیله مشورت کنید. برای گذراندن دوره های آموزش تعمیرات اپل  کلیک کنید.

یکی از لوازم الکترونیکی محبوب و پر طرفداری که بسیاری از ایرانیان تمایل به تهیه آن دارند گوشی های تولید شده شرکت آیفون است. هر چقدر هم که سطح کیفیت گوشی ها بالا باشد اما یک روز امکان دارد یکی از قطعات آن آسیب دیده و احتیاج به تعمیر داشته باشند، گوشی های آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین جهت در ادامه این نوشتار به موضوع تعمیر آیفون ایکس می پردازیم.

تعمیر آیفون X

تعمیر فیس آیدی آیفون ایکس

در ادامه مبحث تعمیر آیفون ایکس باید بگوییم فیس آیدی جزء فناوری های نوینی است که برای قسمت امنیت بیشتر گوشی های هوشمند در همه برندها به کار برده می شود. شرکت اپل یکی از پیشرفته ترین فناوری ها را برای این بخش استفاده نموده است.

در کل شرکت اپل از فناوری دوربین TrueDepth در این محصول خود به کار برده است که تشکیل شده از سنسورها، دوربین ها و پروژکتوری نقطه در قسمت بالای نمایشگر آیفون در ناچ است تا یک تصویر سه بعدی دقیق از صورت شما را ترسیم نماید. هر دفعه که به گوشی تان نگاه می اندازید، فناوری به کار رفته یک ارزیابی تایید هویت امنیتی را صورت می دهد تا در صورت شناخت دستگاه، قفل دستگاه به صورت خودکار باز گردد.

فناوری فیس آیدی دوربین TrueDepth به این صورت است که هر دفعه که به گوشی آیفون تان می نگرید، حتی زمانی که نوری وجود ندارد هم صورت شما را با یک چراغ درک می کند. سپس دوربین مادون قرمز را برای یک عکس به کار می برد و یک پروژکتور نقطه زن نیز 30000 نقطه مادون قرمز ناپیدا روی چهره تشکیل می دهد. برای تعمیرات تخصصی اپل به اپل آچار مراجعه نمایید.

فناوری فیس آیدی تصویر مادون قرمز و نقاط مادون قرمز به کار می برد و آن ها را از راه شبکه های عصبی تشخیص می‌دهد تا یک الگوی ریاضی از صورت شما تشکیل دهد. شبکه های عصبی، اسکن چهره (یا الگوهای ریاضی) شما را در مقابل تصویری که تنظیم نموده اید و روی تلفن همراه تان ذخیره کرده اید، ارزیابی می کند آیا تصویر مطابقت دارد یا نه، چنان چه به این شکل باشد، قفل دستگاه شما گشوده شده یا جواز پرداخت با Apple Pay فرستاده می شود. عیوبی که الزامات تعمیر فیس آیدی را منتج می گردد خلل در کارکرد یکی از این قسمت ها خواهد بود، ولی فهمیدن آن بایستی به یک متخصص معتبر محول شود و در صورت ضرورت تعمیر آیفون ایکس برای آن صورت پذیرد. در ادامه مبحث تعمیر آیفون ایکس باید بگوییم هر کدام از موارد زیر باید بررسی شود تا عیب دستگاه معلوم شود.

  • به روزرسانی انجام گردد.
  • بررسی پاکیزه بودن و پوشیده نبودن روی دوربین
  • اطمینان یافتن از تنظیمات اصولی Face ID
  • چهره خود را وارسی کنید
  • احتیاج به بازنشانی تنظیمات فیس آیدی است
  • بازنشاندن کامل گوشی را به یاد داشته باشید
  • معایب سخت افزاری فیس آیدی آیفون

در صورتی که هیچ یک از معایب نرم افزاری علت کار نکردن فیس آی دی گوشی آیفون تان نبود، بایستی به دنبال ریشه معایب در سخت افزار گوشی باشید. به منظور ارزیابی معایب سخت افزاری باید این کار را به یک تعمیرکار متخصص آیفون محول کنید، چون نیاز به لوازم به خصوصی است و بعضی موقع بایستی یک قطعه تعویض گردد. به همین جهت نیز تعمیر به صورت شخصی قابل انجام شدن نیست.

بیشتر معایب سخت افزاری مرتبط به دوربین یا سنسورهای مرتبط به فیس آی دی است. همین طور ضربه به ال سی دی، ایرادی که به دلیل نفوذ آب و مواردی این چنینی نیز رخ می دهد می‌تواند علت اصلی مشکلات فیس آیدی گوشی آیفون شما خواهد بود.

تعمیر آیفون X

تعمیر برد آیفون ایکس

در ادامه مبحث تعمیر آیفون ایکس باید بگوییم، تعمیر برد آیفون ایکس اپل بی گمان یکی از دشوارترین و پرخرج ترین تعمیرات این گوشی به شمار می آید. ولی آیا قابلیت تعمیر مادربرد آیفون ایکس اپل با مصرف حداقل ترین هزینه وجود دارد؟ آیا هر کس می تواند شخصا تعمیر آیفون ایکس را به عهده بگیرد؟

از کجا بفهمیم برد آیفون ایکس سوخته است؟ چنان چه برد سوخته باشد باید یک برد جدید جایگزین آن شود. برای آشنایی بیشتر با معایب مادربرد آیفون آن ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

مادربرد آیفون ایکس امکان دارد بنا به علل گوناگون دچار عیب شود و مشکلاتی را برای کاربر به وجود آورد. از جمله مواردی که می توانند منجر به اختلال در مادربرد گوشی آیفون شود عبارت هستند از: داغ شدن بیش از اندازه گوشی، وارد شدن ضربه به دستگاه، تماس مستقیم با آب. یکی از متداول ترین معایبی که در صورت بروز اخلال در مادربرد آیفون ایکس با آن مواجه خواهید شد به روشن و خاموش شدن اتوماتیک دستگاه ارتباط دارد. غالبا بروز این ایراد با برد و مدارهای روی آن مرتبط است. در مجموع مادربرد آیفون ایکس یکی از اساسی ترین و بااهمیت ترین قطعات سخت افزاری این موبایل به شمار می آید که بروز هر نوع اخلال در آن می ‌تواند برای کاربر دردسرساز شود. در ادامه چند روش های برطرف کردن معایب نرم افزاری مادربرد آیفون ایکس بیان شده است:

در بعضی از موقعیت ها مشاهد شده که با انجام چند اقدام خاص اختلال های مادربرد آیفون ایکس حل می شود، پس پیشنهاد می کنیم چنان چه شما نیز با آیفون ایکس خود با مشکل روبه رو شده اید این چند روش ساده را امتحان کنید. امیدواریم با انجام این راه حل ها ایراد مادربرد آیفون ایکس شما حل شود:

  • آیفون ایکس را ریستارت نمایید.
  • حافظه آیفون ایکس را خالی نمایید.
  • به روزرسانی های iOS را نصب نمایید.

تعمیر آیفون X

تعمیر دکمه پاور آیفون ایکس

در ادامه مبحث تعمیر آیفون ایکس به موضوع تعمیر دکمه پاور آیفون ایکس خواهیم پرداخت، پیشنهاد متخصصان ما این است که قبل از آغاز کار تغییر باتری آیفون، حتما از اطلاعات خود یک رونوشت  پشتیبان تهیه کنید تا از نابود شدن اطلاعات دستگاه تلفن همراه خود پیشگیری کنید. این مسئله را فراموش نکنید که تغییر مادربرد با یک مادربرد جدید موجب پاک شدن همه اطلاعات گوشی شما می شود. قبل از آغاز کار تغییر مادربورد، بهتر است شارژ گوشی زیر 25 درصد باشد تا در زمان کار هر نوع ضربه و فشاری به باتری منتج به انفجار نگردد.

انجام تعمیرات گوشی های اپل احتیاج به تخصص و دانش زیادی دارد و چنان چه مهارت کافی در این عرصه ندارید، انجام آن را به شما پیشنهاد نمی کنیم. لوازم مورد نیاز برای تعمیر آیفون ایکس در ادامه بیان شده است:

  • اسپاتول پلاستیکی
  • پیچ گوشتی
  • پیک
  • سشوار
  • پنس

در مرحله اول پیش از آغاز به کار تعویض باتری گوشی آیفون ایکس، حتما احتیاج است تا گوشی خود را خاموش نمایید. برای این کار بایستی دکمه پاور و یکی از دکمه های تنظیم صدا را فشار داده و سپس روی صفحه نمایش به طرف راست کشیده تا گوشی خاموش گردد.

در مرحله دوم دو پیچی که در قسمت پایین گوشی وجود دارد را باز کنید. در مرحله سوم باید با کمک سشوار ال سی دی گوشی را گرم نمایید. در مرحله چهارم کاردک پلاستیکی را در کناره پایین سمت چپ گوشی فرو کرده تا یک رخنه ایجاد گردد. در مرحله پنجم کاردک را روی چسب گوشی کشیده تا آن جدا شود.

در مرحله ششم می توانید به آهستگی ال سی دی گوشی را مثل یک کتاب بگشایید. دقت کنید که صفحه نمایش را کاملا از شاسی جدا ننمایید، چون که هنوز به وسیله فلت هایی به مادربرد اتصال دارند. در مرحله هفتم پیچ هایی که مشخص هستند را باز کرده و در مرحله هشتم با کمک پنس صفحه فلزی نگه دارنده را بردارید. در مرحله نهم بایستی فلت باتری را با استفاده از اسپاتول پلاستیکی جدا نمایی. مقصود از این کار، جلوگیری از رخداد اتصال کوتاه احتمالی در ادامه تعمیر آیفون ایکس است.

در مرحله دهم با کمک اسپاتول فلت ها صفحه نمایش را بگشایید. در مرحله دوازدهم ال سی دی گوشی آیفون ایکس شما با موفقیت گسسته شده است. در مرحله سیزدهم با کمک اسپاتول چسب های باتری را به آهستگی باز نمایید. در مرحله چهاردهم گوشی را به پشت برگردانده و با سشوار به مدت 20 الی 30 ثانیه فضای باتری را حرارت دهید. در مرحله پانزدهم با کمک دست چسب های باتری را کشیده تا از آن گسسته شوند.

تعمیر آیفون X

در مرحله شانزدهم اسپاتول را زیر باتری اهرم گذاشته و باتری را از گوشی بیرون آورید. در مرحله هفدهم باتری آیفون از دستگاه بیرون آمده است. در مرحله هجدهم با کمک اسپاتول پلاستیکی فلت های مشخص شده را باز کنید. در مرحله نوزدهم با اسپاتول فلت فیس آی دی و کانکتور را باز نمایید. در مرحله بیستم با همان ابزار فلت دوربین جلو و نقطه مادون قرمز را جدا نمایید. در مرحله بیست و یکم با استفاده از اسپاتول پلاستیکی فلت های معین شده را باز کرده و در مرحله بیست و دوم با اسپاتول فلت دوربین عقب را باز نمایید. در مرحله بیست و سوم اسپاتول را قسمت تحتانی فیس آی دی اهرم کرده و سپس آن را با کمک پنس از دستگاه جدا نمایید. در مرحله بیست و چهارم با اسپاتول فلت آنتن WiFi را بگشایید.

در مرحله بیست و پنجم پیچ های معین شده را گشوده و در مرحله بیست و ششم با کمک سوزن مخصوص خشاب سیم کارت را خارج کنید. در مرحله بیست و هفتم اسپاتول را در قسمت تحتانی مادربرد اهرم گذاشته و آن را از گوشی بیرون آورید. در مرحله بیست و هشتم پیچ های معین شده را گشوده و در مرحله بیست و نهم با کمک پنس قطعه فلزی معین شده را بردارید.

در مرحله سی ام اسپاتول را قسمت تحتانی دوربین عقب اهرم گذاشته و آن را از دستگاه جدا نمایید. در مرحله سی و یکم پیچ های معین شده را گشوده و در مرحله سی و دوم با کمک اسپاتول فلت معین شده را بگشایید. در مرحله سی و سوم کابل معین شده را با اسپاتول از گوشی بیرون آورید. در مرحله سی و چهارم دکمه پاور از دستگاه بیرون آمده است و شما می توانید قطعه ی ایراددار را با قطعه جدید جا به جا کنید.

تعمیر و تعویض ال سی دی آیفون ایکس

در این نوشتار با موضوع نعمیر آیفون ایکس همراه شما هستیم. امیدواریم پس از خواندن این متن بتوانید ایراد گوشی آیفون خود را تشخیص داده و تعمیر آیفون ایکس آن را انجام دهید. شکستگی و عدم فعالیت تاچ و ال سی دی آیفون ایکس جزء مشکلات متداول در تعمیر آیفون ایکس است که در تمام موارد منجر به تغییر صفحه نمایش آیفون ایکس می گردد.

لازم به ذکر است که با عوض کردن صفحه نمایش آیفون ایکس خواهید توانست ایرادات بسیار زیادی را در صفحه نمایش آیفون ایکس مانند عدم فعالیت تاچ گوشی، شکسته شدن صفحه نمایش، سوختن پیکسل های ال سی دی گوشی و همه مشکلات احتمالی قابل پیدایش بر روی صفحه نمایش آیفون ایکس را برطرف کنید.

در صورتی که ال سی دی اپل شما به علت ضربه یا به هر علت دیگری شکسته شده باشد، با توجه به شکل شکستگی که رخ داده است به دو شیوه متفاوت خواهید توانست تعمیر LCD دستگاه تلفن همراه را انجام دهید. ولی این دو شیوه کدامند و چه فرقی نسبت به همدیگر دارند. در قسمت زیر دو شیوه متفاوت تعمیر lcd آیفون بیان شده است.

  • نوع اول (عوض کردن کامل تاچ ال سی دی)
  • نوع دوم (عوض کردن گلس روی ال سی دی)

تعمیر آیفون X

تعمیر آیفون X آب خورده

بعضی مواقع شرایطی پیش می آید که گوشی شما به طور ناگهانی داخل آب می افتد و قطعات داخلی آن آسیب می بیند. در این قسمت به موضوع تعمیر گوشی آیفون ایکسی که آب به درون آن نفوذ کرده خواهیم پرداخت. چنان چه گوشی آیفون ایکس شما در تماس با آب قرار گرفت بایستی یک سری از کارها را انجام دهید و درست نقطه مقابل آن باید یک سری از کارها را انجام ندهید! برای آشنایی با کارهایی که بهتر است انجام داده شود در ادامه این نوشتار همراه ما باشید.

  • جدا نمودن کیس، سیم کارت و هر وسیله دیگری که به گوشی شما اتصال یافته است.
  • خشک نمودن سریع بدنه گوشی با یک الیاف مناسب

کارهایی که نبایستی برای تعمیر آیفون ایکس آب خورده انجام داد نیز در ادامه بیان شده است:

  • هیچ یک از دکمه ها را فشار ندهید. با فشار دادن دکمه ها امکان دارد آب به درون مدارهای الکترونیکی گوشی هدایت شوند و به این ترتیب منتج به صدمه زدن به دستگاه شوید.
  • سشوار را به منظور خشک نمودن گوشی به کار نبرید! توجه کنید که باد سشوار می تواند منتج به هدایت آب درون قاب و بدنه گوشی شود.
  • دستگاه آیفون ایکس را سریع روشن نکنید! چنان چه پس از اینکه گوشی شما در تماس با آب قرار گرفت و آن را از آب بیرون آوردید، صفحه نمایش آن خاموش بود، هیچ دکمه ای را فشار نداده و تلاش نکنید که دستگاه را روشن کنید.

تعمیر آیفون X

تعمیر گوشی آیفون ایکس آب خورده

متاسفانه یکی از مشکلاتی که برای گوشی ها پیش می آید آب خوردن گوشی است که بیشتر افراد را با مخارج زیادی برای تعمیر مواجه می سازد که در این میان، در صورتی که شما به دلیل آب خوردگی آیفون مجبور به تعمیر آیفون ایکس شوید باید بدانید که برطرف کردن این گونه مشکل آیفون یکی از پیچیده ترین تعمیراتی است، که شما بایستی به آن فکر کنید، تعمیرکاران همه بخش های سخت افزاری آیفون ایکس را بایستی مورد کنترل قرار دهند که در صورت احتیاج به تعمیر آن پرداخته شود و یا در صورت عوض کردن قطعه از قطعات اورجینال و اصل برای تعمیر آن بتوان به کار برد.

  • جدا نمودن مادربرد
  • پیدا کردن ایراد
  • آنالیز خطا
  • تایید خطا
  • پاک نمودن خطا
  • امتحان کردن
  • ریبال نمودن
  • جمع نمودن دوباره مادربرد
  • سرهم کردن و تست

تعمیر یا تعویض اسپیکر آیفون X

یکی از بااهمیت ترین نکاتی که بایستی در تعمیر گوشی هایی مانند آیفون ایکس اپل که حساسیت بالایی دارند اعمال گردد مسئله کیفیت خدمات دهی تعمیرکار یا مراکزی است که بنا شده تعمیر موبایل شما را انجام دهد. به هیچ وجه تعمیر اسپیکر آیفون ایکس یا سایر تعمیراتی که به این گوشی مرتبط می شود را به تکنسین های بی سابقه محول نکنید. به خصوص چنان چه قرار باشد اسپیکر مکالمه آیفون ایکس عوض شود، زیرا این کار حساسیت بالایی خواهد شد و تعمیرکار بایستی سابقه زیادی داشته باشد از متعلقات فیس آیدی (Face ID) آیفون مراقبت کند و در صورتی که به این سری صدمه ای وارد گردد امکان دارد دیگر به هیچ عنوان نتوانید قطعه فیس آیدی آیفون تان به کار ببرید.

متاسفانه شمار تعمیرکاران مجرب و با سابقه در بازار آزاد بسیار انگشت شمار است و حقیقتا نمی‌توان به آسانی تعمیرکار خوبی برای انجام تعمیرات تخصصی روی آیفون های اپل یافت.

تعمیر آیفون X

تعمیر یا تعویض موتور ویبره آیفون X

در صورتی که بنا به هر علتی فهمیدید که آیفون شما در هنگام دریافت تماس هشدار صوتی می دهد ولی هشدار لرزشی در کنار آن فعال نیست، احتمالا بعضی از تنظیمات دستگاه بایستی عوض شوند. برای فعال کردن قابلیت ویبره یا همان هشدار لرزشی در آیفون باید مراحل زیر را سپری کنید:

  • به قسمت تنظیمات یا همان Settings آیفون وارد شوید.
  • به قسمتی با عنوان Sounds رجوع کنید.
  • اطمینان حاصل کنید گزینه Vibrate on Ring فعال است. چنان چه این گزینه غیر فعال بود، به سرعت آن را فعال نمایید.
  • اکنون به قسمتی با عنوان Ringtone رجوع کنید.
  • در قسمت بالای این صفحه آیکون Vibration وجود دارد. این آیکون باید حتما فعال باشد تا گوشی آیفون شما در هنگام دریافت تماس هشدار لرزشی فعال باشد. به احتمال زیاد ایراد ویبره نخوردن آیفون شما با غیر فعال بودن این آیکون مرتبط است.
  • در صورتی که آیکون Vibration در وضعیت None بود، آن را فشار داده و سپس یک الگوی مناسب مانند حالت پیش فرض ویبره Alert Default را برای الگوی ویبره گوشی آیفون خود انتخاب نمایید.

تعویض قاب شکسته آیفون X

شیشه ای که در قاب آیفون ایکس استفاده شده ضد خش است ولی استقامت خیلی زیادی در مقابل ضربه و فشار ندارد. این موضوع موجب خواهد شد که با ضربه آمدن به گوشی احتمال شکسته شدن قاب آن وجود دارد. متاسفانه شکسته شدن قاب شیشه ای آیفون ایکس جزء مشکلات متداول این گوشی محسوب می شود. ولی چنان چه قاب این گوشی شکست چه راه حلی باید برگزید؟ در این شرایط می توانید با عوض کردن قاب شکسته آیفون ایکس ایراد را حل کرده و همه موارد را به حالت نخست برگردانید ولی متاسفانه عوض کردن قاب شکسته آیفون ایکس به راحتی قابل انجام شدن نیست و احتیاج به تجهیزات ویژه ای دارد.

تعمیر یا تعویض سوکت شارژ آیفون X

یکی از معضلاتی که احتمالا در هر گوشی موبایلی می توانیم رخ دادن آن را ببینیم شارژ نشدن باتری گوشی آیفون خواهد بود. در صورتی که با این ایراد مواجه شده اید اصلا نگران نشده و تلاش کنید خونسردی خود را حفظ کنید. در نخستین گام بایستی اطمینان پیدا کنید پریز مناسبی به کار برده اید و سپس مطمئن شوید شارژر و کابل آن سالم هستند. در صورتی که از این موارد اطمینان یافتید ولی باز هم زمانی که گوشی خود را به شارژ زدید باتری آن پر نشد، مشخص خواهد شد که مشکل پیش آمده به گوشی مرتبط می شود و احتمالا گوشی احتیاج به یک تعمیر سخت افزاری خواهد داشت! شارژ نشدن باتری آیفون ایکس یا هر گوشی دیگری می‌تواند نشئت گرفته از خراب بودن باتری گوشی، بروز اخلال در کارکرد مدار پاور آن یا معیوب شدن سوکت شارژ گوشی باشد.

تعمیر آیفون X

تعمیر یا تعویض باتری آیفون X

باتری های لیتیوم یونی که در دستگاه های موبایل مانند آیفون ایکس اپل از آن ها به کار برده می شود به صورتی هستند که رفته رفته و با بالا رفتن تعداد سیکل های شارژ، گنجایش و توان نهایی آن ها کم و کمتر می شود. در نتیجه به همین علت است که عموما استفاده کنندگان آیفون های اپل پس از چند سال ادعا دارند که باتری گوشی آن ها کارکرد درستی نداشته و سریع شارژ خالی می کند. پس این مسئله یک امری طبیعی است و به ضعف طراحی شرکت اپل اصلا ارتباطی ندارد. این موضوع دقیقا به روش مشابه در گوشی های موبایل دیگر  نیز وجود دارد. متاسفانه عوض کردن باتری آیفون X (ایکس) اپل کار راحتی نیست و حدودا به 90 الی 120 دقیقه زمان احتیاج دارد.

تعمیر یا تعویض دوربین آیفون X

دلایل بسیار زیادی می تواند منتج به غیر فعال شدن دوربین جلو یا پشت آیفون ایکس شود. به عنوان مثال وارد آمدن ضربه به موبایل یا وارد آمدن فشار مستقیم به ماژول دوربین، شکسته شدن لنز دوربین و بروز اخلال در مدارهای مربوط به دوربین های جلو و عقب تماما می توانند منتج به غیر فعال شدن دوربین آیفون ایکس شوند. پس تعمیر دوربین آیفون ایکس اپل در گام نسخت احتیاج به یک عیب یابی دقیق و مطلوب دارد. با این وجود در بیشتر موارد معضلات عملکردی دوربین جلو و پشت این گوشی با تعویض ماژول دوربین برطرف خواهند شد.

در بعضی از موقعیت ها مشاهده شده اخلال هایی که در کارکرد دوربین جلو و پشت آیفون ایکس مشخص می شوند با شیوه های نرم افزاری امکان برطرف شدن نداشته و در عمل ارتباط مستقیمی با قطعات سخت افزاری گوشی ندارند. پس چنانچه دوربین اصلی یا سلفی آیفون ایکس شما دچار ایراد شد، نخست مرحله ها و راه حل های زیر را برای رفع ایراد انجام دهید و در صورتی که اطمینان یافتید که ایراد با انجام اقدامات زیر برطرف نمی شود، تعمیر سخت افزاری آن را انجام دهید:

  • آیفون X را خیلی سریع ریستارت کنید.
  • سیستم عامل آیفون ایکس را به روزرسانی کنید.
  • دانگرید سیستم عامل.

تعمیر یا تعویض دکمه پاور آیفون X

در بین تعمیرات بسیار به خصوص آیفون ایکس بسیار دیده شده است که بعضی از اشخاص نسبت به ایراد دکمه پاور آیفون ایکس اعتراض داشته اند. به این اشخاص پیشنهاد می کنیم به منظور تعمیر و یا تعویض دکمه پاور خیلی سریع به یک مکان تعمیراتی با سابقه رجوع کنید. دکمه پاور با عیب خود موجب می شود تا شما نتوانید از کارکردهای آیفون ایکس به درستی بهره ببرید و در حقیقت، شما در صورتی که هر چه سریع تر به تعمیر پاور آیفون ایکس نپردازید. این ایراد به یکی از دردسر ساز ترین و دشوارترین ایرادات آیفون تبدیل خواهد شد.

در بعضی از موقعیت ها دکمه پاور آیفون ایکس تعمیر و در بعضی شرایط دیگر هم این دکمه بایستی عوض شود که در هر یک از این موارد شما می توانید گارانتی تعمیر و یا تعویض را به آسانی تحویل بگیرید. دقت، ظرافت و تجربه ای که که اشخاص در هنگام تعمیر و تعویض دکمه پاور دارند، مسئله بسیار بااهمیتی است که نبایستی آن را نادیده گرفت.

در نوشتار بالا به موضوع تعمیر آیفون ایکس پرداختیم. همان طور که اطلاع دارید هر گوشی از قسمت های متفاوتی تشکیل شده است که در صورت خرابی هر کدام از قسمت های آن دیگر نخواهید توانست تا از آن گوشی استفاده کنید، زیرا گوشی شما در عمل خاموش است و روشن نمی شود. پس باید ایراد قطعه معیوب را یافته و آن را برطرف کرده و یا این که آن قطعه را با یک قطعه جدید تعویض کنید.

خدمات اپل آچار